Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Itselleni toimi jonkinlaisena hälytyskellona miten totuin maskiin viime talvena lähinnä päiväkodin takia. Vuosi sitten kun koko paska alkoi, maskit tuntui järjettömältä. En itse ainakaan pysty rationalisoimaan maskin käyttöä loppuun asti. Kyseessä sosiaaliset syyt.

Iltalehden keskustelu palstalle vähättelemään maskin käyttöä,Ritvat ja Pertit ottaa kierrokset äkkiä.Siellä koronadenialistit saa kyytiä jos kehtaa kulkutautia vähätellä 😁

Mutta ei kyl pysty enää klikata pakkiksen kautta mitään. Saatika tukea juutuubissa.
Jos nyt tosissaan olisit, niin se olis pieni juttu verrattuna niihin kaatuneisiin yrityksiin, ihmisten työnmenetyksiin, henkisiin ongelmiin jne mitä tää pakotus on saanut aikaan. On käsittämätöntä miten teistä liian moni miettii, että tää anti-korona puhe on jotain itsekästä, ei, vaan mä ainakin haluan että kaikki palaa ennalleen eikä maa mene aivan konkurssiin. Harmittaa kaikkien yrittäjien puolesta ja sitä kautta työntekijöiden, sulla on suurimpana huolena se, että mä en tykkää maskitouhusta. Kiitti kuitenkin tähänastisesta tuesta, se ei mulle ole pieni asia ollut, vaan periaatteen tasolla pienetkin asiat merkitsee mulle enemmän.

Tuossa oli pari viestiä aiemmin puhetta "liikemomentista" eli toisten ihmisten aiheuttamasta paineesta käyttäytyä suositusten mukaan. Tällai lampaana joka uskoo, että thl, who ja suurin osa lääketieteen asiantuntijoista ovat oikeassa ja maskeista on hyötyä, tuo liikemomentti on oikein hyvä asia. Se on lopputuloksen kannalta se ja sama uskooko maskien käyttäjät niiden hyötyihin vai käyttääkö niitä joukkopaineen tai hyvesignaloinnin vuoksi. Lopputulema joka tapauksessa että räkää lentää vähemmän ympäristöön.

Kyllä minuakin korpeisi tilanne jos en uskoisi maskeista olevan mitään hyötyä.

Mites pakkiksella niin onhan sullakin säännöt ja toiveet miten toimitaan.
Onko täällä hyvä toimia yrittäjän eli sun toiveiden mukaan kuten lammas ja vai saako tehdä mitä huvittaa kuten leijona ja vitut sun säännöistä?
Ööö... Kuka kusipää on keksinyt termit "lammas" ja "leijona" maskin käytöstä puhuttaessa?

Kukapa ei haluaisi mielummin olla leijona kuin lammas?

Otetaanpa käyttöön uusi, tasa-arvoisempi terminologia: Oletko lammas vai AASI???

😁😁😁

View: https://www.youtube.com/watch?v=FheuyfxGDt0
😠

8 §

Joka julkisesti turmelee Suomen lipun tai käyttää sitä epäkunnioittavasti taikka luvattomasti ottaa paikaltaan yleisesti nähtäville asetetun Suomen lipun, on tuomittava Suomen lipun häpäisemisestä sakkoon.

Kun elämme cancel-kulttuurin aikaa, olis aivan normaalia, että toi kyttä mestattais nyt joka paikassa ja sais potkut. Miettikää jos toi olis potkinut vaikka jonkun muslimimaan lippua.

Tuossa oli pari viestiä aiemmin puhetta "liikemomentista" eli toisten ihmisten aiheuttamasta paineesta käyttäytyä suositusten mukaan. Tällai lampaana joka uskoo, että thl, who ja suurin osa lääketieteen asiantuntijoista ovat oikeassa ja maskeista on hyötyä, tuo liikemomentti on oikein hyvä asia. Se on lopputuloksen kannalta se ja sama uskooko maskien käyttäjät niiden hyötyihin vai käyttääkö niitä joukkopaineen tai hyvesignaloinnin vuoksi. Lopputulema joka tapauksessa että räkää lentää vähemmän ympäristöön.

Kyllä minuakin korpeisi tilanne jos en uskoisi maskeista olevan mitään hyötyä.
Eikö tuossa ole enemmän kysymyksessä hyöty/haitta ration pohtiminen?

Jos kaikille vedettäisiin kaasunaamarit ja ebolan tutkimiseen laboratoriossa varatut asusteet 24/7 päälle, harva varmaan olisi sitä mieltä etteikö ne vähennä koronaa? Tottakai vähentäs, mutta lisäis myös haittaa arkielämään aika paljon.

Olisi mielenkiintosta nähdä mitä kävisi, jos joku alkaisi ihan vakavissaan ajamaan yllä mainitsemaani asustesettiä, mitä vielä perusteltaisi ehdottoman kiistämättömillä tutkimustuloksilla että vähentää koronaa merkittävästi 😄

Eikö tuossa ole enemmän kysymyksessä hyöty/haitta ration pohtiminen?

Jos kaikille vedettäisiin kaasunaamarit ja ebolan tutkimiseen laboratoriossa varatut asusteet 24/7 päälle, harva varmaan olisi sitä mieltä etteikö ne vähennä koronaa? Tottakai vähentäs, mutta lisäis myös haittaa arkielämään aika paljon.

Olisi mielenkiintosta nähdä mitä kävisi, jos joku alkaisi ihan vakavissaan ajamaan yllä mainitsemaani asustesettiä, mitä vielä perusteltaisi ehdottoman kiistämättömillä tutkimustuloksilla että vähentää koronaa merkittävästi 😄
Kertarysäyksellä ei liene menisi läpi mutta vähitellen hivuttamalla lisäten suojavarusteita aika varmasti menisi jossain vaiheessa läpi kolo setti. Muutama viikko sitten tehdyssä kyselyssä suurin osa suomalaisista kertoi aikovansa noudattaa täysin ulkonaliikkumiskieltojakin jos sellaiset tulee niin absurdilta kuin se kuulostaakin.

Näin ainakin minun mielestä. En vaan ole noista kirurgin maskeista niitä haittoja havainnut niin ne pienetkin hyödyt vie helposti voiton. Kaasunaamari harmittais jo allekirjoittanuttakin 😁
Käytätkö maskia muuten kotona oleillessasi myös? Nukkuessa? Menee helposti vittuilen puolelle 😄 mutta pääpointti ehkä että pikku miinus maskit elämiseen ni jengi varmaan haluis kuulla enemmän jotta asiaa pohdittas enemmän siltä kantilta, että mikä lisäys epämukavuuteen ois vielä kotiinpäin ja mikä vähennys turvallisuutern kans?

Nyt näyttää että moni sitä mieltä että maskit just hyvä määrä turvallisuutta/vaivaa, lisä ois perseestä, vähemmän ois vaarallista. Ja kun mielipide on just täysin linjassa yltäältä annetun kanssa, herää epäilys synteettisestä onnesta + lampailusta 😄

Mutta mieti jos se tulis ja ihmiset alkais sitä massoittain käyttämään. Sitten sulle tultais sanomaan että "oot itsekäs kun et käytä, pieni vaiva se on".
Mulle ei olis ongelma kun ei kiinnosta mitä muut minusta ajattelee. Itseasiassa kaasunaamarijoukkopsykoosi olisi minulle vallan mieleinen kun sen myötä koronan saamista ei tarttes itse miettiä. Tästäpä tuli mieleeni, että eikös niillekin ketkä ei halua maskia pitää ole kiva asia että muut pitää? Ellei sitten jostain syystä usko että niistä oikein käytettynäkään on mitään hyötyä.

En oikein millään kykene sisäistämään sitä logiikkaa, että jos (kun) en käytä maskia, niin miten minä silloin jotenkin kiusaan kaupan henkilökuntaa. Kovimman kiiman aikoina (just ennen pääsiäistä) huomasin kyllä joidenkin asiakkaiden paheksumista, ja esim. teatraalista väistämistä kaupassa kävellessäni. Kaupan henkilökunta ei ole ainakaan minuun suhtautunut kertaakaan kuin spitaaliseen, päin vastoin, iloisesti tervehtivät, ja henkilökunnan puolesta kaupassa käynti on ollut ihan normaalia.

Viime viikolla kun kävin apteekissa, niin heti rienti nuori nainen hyvin iloisen oloisesti palvelemaan, ja esittelemään tuotteita joita olin ostamassa, ja tuli aivan "tappituntumaan" selittämään tuotteiden ominaisuuksia, eikä olis näyttänyt olevan mitään kiirettä, eikä huolta koronasta, kahden metrin turvaetäisyyskin vaihtui kahteenkymmeneen senttiin.

Uskon että nykyään jo suuri osa ihmisistä ymmärtää että tämä on vain suurta teatteria, jossa he näyttelevät mukana, vain sen takia koska eivät halua että heihin kiinnitetään negatiivista huomiota. Nämä vain omia viime aikaisia huomioita.

Mutta mieti jos se tulis ja ihmiset alkais sitä massoittain käyttämään. Sitten sulle tultais sanomaan että "oot itsekäs kun et käytä, pieni vaiva se on".
Jos joku sanoisi minulle noin niin vastaisin kyllä välittömästi olevani vitun ei-itsekäs ja anteeksi vaan mutta näin se vaan on.

En oikein millään kykene sisäistämään sitä logiikkaa, että jos (kun) en käytä maskia, niin miten minä silloin jotenkin kiusaan kaupan henkilökuntaa. Kovimman kiiman aikoina (just ennen pääsiäistä) huomasin kyllä joidenkin asiakkaiden paheksumista, ja esim. teatraalista väistämistä kaupassa kävellessäni. Kaupan henkilökunta ei ole ainakaan minuun suhtautunut kertaakaan kuin spitaaliseen, päin vastoin, iloisesti tervehtivät, ja henkilökunnan puolesta kaupassa käynti on ollut ihan normaalia.

Viime viikolla kun kävin apteekissa, niin heti rienti nuori nainen hyvin iloisen oloisesti palvelemaan, ja esittelemään tuotteita joita olin ostamassa, ja tuli aivan "tappituntumaan" selittämään tuotteiden ominaisuuksia, eikä olis näyttänyt olevan mitään kiirettä, eikä huolta koronasta, kahden metrin turvaetäisyyskin vaihtui kahteenkymmeneen senttiin.

Uskon että nykyään jo suuri osa ihmisistä ymmärtää että tämä on vain suurta teatteria, jossa he näyttelevät mukana, vain sen takia koska eivät halua että heihin kiinnitetään negatiivista huomiota. Nämä vain omia viime aikaisia huomioita.

Saman huomannut. Veikkaan että kohtapuoleen iso osa heittää maskin helvettiin.
Osahan toki ei jätä (koskaan?) ja syksyllä viimeistään lähtee taas tivoli päälle lobattuna media ja päättäjät. Toivottavasti silloin porukka olisi hieman herännyt, ettei tämä ole väliaikainen hölmöily vaan tyhmä peli jatkuu niin pitkään kuin siinä pelaajia on mukana.

Paluu normaaliin alkaa heti kun ihminen alkaa elämään niin. Ei vaadi iltapaskan lööppiä kassan päähän missä kerrotaan paluun olevan nyt mahdollinen.

Edelleen kaikille näille koronapakotuksesta täällä meuhkaaville. Minäkin vastustan koronarajoituksia ja ymmärrän hyvin ne vaihtoehtoiskustannukset, mitä tällä sirkuksella on aiheutettu esim. yritystoiminnalle. Silti käytän maskia, koska ymmärrän, että sillä sen käyttämättä jättämisellä ei ole mitään merkitystä koronarajoituksien purkamiseen. Jos joku yliluonnollinen olento nyt ilmestyisi minulle ja kertoisi ettei maskeista ole absoluuttisesti mitään hyötyä niin käyttäisin silti sitä kunnes suositukset sen käytöstä puretaan, koska ymmärrän sen yksinkertaisen faktan ettei sillä sen käyttämättä jättämisellä tässä tilanteessa ole mitään saavutettavissa. Vetäkää siis se maski naamalle ja alkakaa turhan huutelun ja mikroprotestoinnin sijaan tekemään asioita, joilla on oikeasti jotain merkitystä. Aloittakaa vaikka äänestämällä kuntavaaleissa.

Edelleen kaikille näille koronapakotuksesta täällä meuhkaaville. Minäkin vastustan koronarajoituksia ja ymmärrän hyvin ne vaihtoehtoiskustannukset, mitä tällä sirkuksella on aiheutettu esim. yritystoiminnalle. Silti käytän maskia, koska ymmärrän, että sillä sen käyttämättä jättämisellä ei ole mitään merkitystä koronarajoituksien purkamiseen. Jos joku yliluonnollinen olento nyt ilmestyisi minulle ja kertoisi ettei maskeista ole absoluuttisesti mitään hyötyä niin käyttäisin silti sitä kunnes suositukset sen käytöstä puretaan, koska ymmärrän sen yksinkertaisen faktan ettei sillä sen käyttämättä jättämisellä tässä tilanteessa ole mitään saavutettavissa. Vetäkää siis se maski naamalle ja alkakaa turhan huutelun ja mikroprotestoinnin sijaan tekemään asioita, joilla on oikeasti jotain merkitystä. Aloittakaa vaikka äänestämällä kuntavaaleissa.

"Vetäkää siis se maski naamalle ja alkakaa turhan huutelun ja mikroprotestoinnin sijaan tekemään asioita, joilla on oikeasti jotain merkitystä."

En vedä naamaan sekä teen asioita millä oikeasti merkitystä eli kuntoilen ja pyrin syömään hyvin. En myöskään blokkaa hengitystäni turhaan.
Vitamiinit jne.
Luontainen vastutuskyky kuntoon ja asioista puhuminen avoimesti. Näillä mennään.

Back
Ylös Bottom