Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Tulee mieleen se kun joku täällä oli kova ukko ja kävi päiväkodissa ilman maskia. Päiväkodit on juuri parhaita paikkoja osoittaa mieltään. Samoin kaupat, ravintolat ja kuntosalit jotka saattaa menettää asiakkaita muiden sekoilun takia.
Käsi pystyyn. En mä erityisemmin mieltä osoittanut. Laitoin johtajalle palautteen sähköpostilla et tää nyt ei ihan mennyt oikein ja juttelin erään hoitajan kanssa, ei ollut mitään draamaa eikä tähänkään päivään asti oo ollut. Sanoin vielä tälle hoitajalle etten hänelle ole kiukuttelemassa jos siltä tuntuu. Voin avata koko juttua enemmänkin jos nyt muka oikeesti kiinnostaa, kun selkeä

En ole mielestäni erityisen kova ukko. En vain suostu kaikkeen vaan koska muut tekee jotain, eikä mun tarvitakaan kun se ei oo laissa ja en tee siitä sen isompaa juttua. Ei sillä etteikö mua ottais päähän maskijeesustelut joka paikassa.

Ainiinjoo, ja kirjoitustyyliäni mulla on usein ehkä vittuileva, kärkäs tai kyrpiintynyt. Siitä ei kannata päätellä kaikkea. Sanoisin etten oo täällä pahimmasta päästä kuitenkaan.

En oikein millään kykene sisäistämään sitä logiikkaa, että jos (kun) en käytä maskia, niin miten minä silloin jotenkin kiusaan kaupan henkilökuntaa. Kovimman kiiman aikoina (just ennen pääsiäistä) huomasin kyllä joidenkin asiakkaiden paheksumista, ja esim. teatraalista väistämistä kaupassa kävellessäni. Kaupan henkilökunta ei ole ainakaan minuun suhtautunut kertaakaan kuin spitaaliseen, päin vastoin, iloisesti tervehtivät, ja henkilökunnan puolesta kaupassa käynti on ollut ihan normaalia.

Viime viikolla kun kävin apteekissa, niin heti rienti nuori nainen hyvin iloisen oloisesti palvelemaan, ja esittelemään tuotteita joita olin ostamassa, ja tuli aivan "tappituntumaan" selittämään tuotteiden ominaisuuksia, eikä olis näyttänyt olevan mitään kiirettä, eikä huolta koronasta, kahden metrin turvaetäisyyskin vaihtui kahteenkymmeneen senttiin.

Uskon että nykyään jo suuri osa ihmisistä ymmärtää että tämä on vain suurta teatteria, jossa he näyttelevät mukana, vain sen takia koska eivät halua että heihin kiinnitetään negatiivista huomiota. Nämä vain omia viime aikaisia huomioita.
A) Ihan tiedoksi että myyjät yrittää hyvää asiakaspalvelua usein vaikka niitä asiakas vituttaisikin. Ei ole käytös aina ihan aitoa.

B) Lähden siitä oletuksesta että on myyjiä ja hoitajia ja terapeutteja jne. joita voi maskittomat ahdistaa työsdä. Turha niitä on kiusata edes vahingossa.

Pakkiksellakin on ollu jotkut tyytyväisiä kun turvetuotanto ajetaan Suomessa alas. Saatte tanssia haudoilla.

1618850420639.webp

Maski ei ole mikään käytöstapa tai normi. Se on poikkeus ja te kaikki jotka se naamassa menette, olette suurimpia syyllisiä tähän paskaan. Te, juuri se lampaat jotka pakotatte olemuksellanne koronaa ja paniikkia. Vai onko tämä uusi normaali teille?

Täytyy sanoa, etten ole tuollaista hysteeristä käytöstä nähnyt kenenkään harrastavan maksin takaa. Ja kyllä voisi sanoa, että tämä on uusi normaali. Kaikilla on täällä kodin ulkopuolella maski, eikä kukaan raivoa siitä tuohon tyyliin kuin sinä. Maskit taitavatt tosiaan ajaa pakkiksen kovat punttikarjut paniikin ja epätoivon valtaan.

A) Ihan tiedoksi että myyjät yrittää hyvää asiakaspalvelua usein vaikka niitä asiakas vituttaisikin. Ei ole käytös aina ihan aitoa.
Joo, tästä varmaan kyse. Eilenkin kun kävin vähän myöhemmin kaupassa (oli ihan helkkarin hiljaista), niin niin kassa aloitti siinä itse jutustelun, ja hetki siinä juteltiin, mutta varmasti vaan sen takia, koska meikäläinen vitutti kassaa niin suunnattomasti.

Joo, tästä varmaan kyse. Eilenkin kun kävin vähän myöhemmin kaupassa (oli ihan helkkarin hiljaista), niin niin kassa aloitti siinä itse jutustelun, ja hetki siinä juteltiin, mutta varmasti vaan sen takia, koska meikäläinen vitutti kassaa niin suunnattomasti.
Täällä puhuttiin ihan yleisenä kokemuksena, miten myyjät on ystävällisiä.

B) Lähden siitä oletuksesta että on myyjiä ja hoitajia ja terapeutteja jne. joita voi maskittomat ahdistaa työsdä. Turha niitä on kiusata edes vahingossa.

Voin sanoa kohtaan B tiedolla että ne vitun maskit niitä ahdistaa mitä joutuvat pitämään koko helvetin päivän siellä töissä. Odottavat kesää "innolla".

Maaliskuussa oikeusministeri Anna-Maja Henriksson (rkp) kertoi THL:n asiantuntijoiden antaneen valtioneuvostolle arvion, että liikkuisimme tänään jopa 11 000 koronatartunnan päivälukemissa, jolla myös perusteltiin kuntavaalien siirtäminen ja muut poikkeustilarajoitukset, kuten ravintoloiden ja kuntosalien sulkeminen.

Täytyy sanoa, etten ole tuollaista hysteeristä käytöstä nähnyt kenenkään harrastavan maksin takaa. Ja kyllä voisi sanoa, että tämä on uusi normaali. Kaikilla on täällä kodin ulkopuolella maski, eikä kukaan raivoa siitä tuohon tyyliin kuin sinä. Maskit taitavatt tosiaan ajaa pakkiksen kovat punttikarjut paniikin ja epätoivon valtaan.
Mitä nyt vetevät turpaan maskittomia ja vastahan joku heilui puukon kanssa maskittomia. Mutta koska aivopesu, niin te ette edes halua nähdä tätä.

Maaliskuussa oikeusministeri Anna-Maja Henriksson (rkp) kertoi THL:n asiantuntijoiden antaneen valtioneuvostolle arvion, että liikkuisimme tänään jopa 11 000 koronatartunnan päivälukemissa, jolla myös perusteltiin kuntavaalien siirtäminen ja muut poikkeustilarajoitukset, kuten ravintoloiden ja kuntosalien sulkeminen.

Kyllä, ja melkein toteutui 🤣
https://*******.net/2021/04/19/thl-...tapausta-vaalipaivaksi-18-4-toteutui-vain-71/

Täytyy sanoa, etten ole tuollaista hysteeristä käytöstä nähnyt kenenkään harrastavan maksin takaa.
Ei sitä maskia kannata silmillä pitää, saattaisit sitten nähdä näitä juttuja.

https://*******.net/2021/03/30/mart...omat-asiakkaat-ulos-vaikka-vakivalloin-video/

Harmi kun politiikot ei koskaan myönnä virheitään vaan vetävät valhejunalla vaikka kalliolta alas mieluummin.
Narsistit eivät koskaa näe mitään vikaa itsessään ja virheitä ei koskaa myönnetä, mahtaapa joukossa olla paljon patologisia valehtelijoita nii räikeästi meitä yritetään kusettaa.

Ei sitä maskia kannata silmillä pitää, saattaisit sitten nähdä näitä juttuja.

https://*******.net/2021/03/30/mart...omat-asiakkaat-ulos-vaikka-vakivalloin-video/

Ei kannata mv lehteä linkata se on kuulemma valemedia 🤣

Mä en voi välttyä tässä korona ja etenkin maskiasiassa samalta ilmiöltä mitä tapahtuu esim maahanmuuttoa kritisoivien ja rasmuslaisten välillä.

Uskomatonta miten tuo NHB ei ole mukamas nähnyt laisinkaan mitään oireita mitä on tullut maskien pakotuksesta. Silmät suljetaan ja asiat kielletään juurikin kuten rasmuslaiset.

Mä en voi välttyä tässä korona ja etenkin maskiasiassa samalta ilmiöltä mitä tapahtuu esim maahanmuuttoa kritisoivien ja rasmuslaisten välillä.

Uskomatonta miten tuo NHB ei ole mukamas nähnyt laisinkaan mitään oireita mitä on tullut maskien pakotuksesta. Silmät suljetaan ja asiat kielletään juurikin kuten rasmuslaiset.
Ehkä se teillä stadissa on eskaloitunut noin hurjaksi. Ei täällä pirkanmaalla ole mitään kummallista maskeihin liittyvää. Osa käyttää ja osa ei. Enemmistö taitaa käyttää.

Mitä oireita teilläpäin on, jos noita kahta yksittäistä asiaa ei oteta mukaan?

Kuinka usein sitten sinun silmien edessä on jotain hysteeristä pakotusta tapahtunut? Mulla saldo on tosiaan nolla. Lööppilehtien otsikoissa on varmasti kaikenlaisia kaheleita, mutta mun kohdalla ainoat eteeni tulleet häiriötapaukset ovat nämä tämän ketjun räyhääjät.

Kuinka usein sitten sinun silmien edessä on jotain hysteeristä pakotusta tapahtunut? Mulla saldo on tosiaan nolla. Lööppilehtien otsikoissa on varmasti kaikenlaisia kaheleita, mutta mun kohdalla ainoat eteeni tulleet häiriötapaukset ovat nämä tämän ketjun räyhääjät.
No juurihan ne Rennen podcastissa puhuivat miten Pastorille oli soittanut joku ja kertoi vetävänsä mut levyksi jos näkee kaupassa ilman maskia. Oli pahoittanut mielensä kun olin jossain snäpissä ottanut jokun ruokajutun ilman maskia. Ei ole kaveri vielä tullut koittamaan. Varmaan ihan normaalia ja oletetusti kuten rasmuksessa, syytät mua että joku randomi sekoilee.

Back
Ylös Bottom