Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321

Norjassa 23 epäiltyä koronarokotekuolemaa​

"Joulukuussa 2020 CNN:n haastattelema, Yhdysvaltain tartuntautiviraston (Centers for Disease Control and Prevention, CDC) neuvonantajiin kuuluva, tri Helen Talbot oli huolissaan siitä, toimivatko koronarokotteet väestön hauraimpien osien suojelussa. Talbottia huoletti myös, millaisen vaikutelman antaa, jos rokote epäonnistuu [suojaamaan väestön haavoittuvimpia], ja mikä vaikutus yleisöön on sillä, jos hoivakotien asukkaita alkaa kuolla rokotteen antamisen jälkeen.

Samassa CNN:n ohjelmassa rokotteista tietoa tuottavan järjestön (Immunization Action Coalition, IAC) apulaisjohtaja tri Kelly Moore otti esiin sen, ettei rokotteiden vaikutusta ole tutkittu vanhusväestössä: Koska koronarokotteita ei ole tutkittu [hoivakodeissa elävässä] ryhmässä, emme tiedä, miten rokote heillä toimii.”

Helvetin hyvä kirjoitus Suomen Kuvalehdessä. Ottaa kantaa näihin Suomen mediassa palstatilaa saavien paniikin lietsojien kirjoituksiin:
E719FDAD-D618-4F75-BF7E-E5CFD5DDE321.jpeg

Jos vanhukset ja hoitolaitosten asukkaa rokotetaan ensin niin silloin rokotetettujen elinajanodote on joitain vuosia.....
Meneekö ihan oikein uutisointi silloin?
"ensimmäiset rokotetut kuolleet muutaman vuoden sisään"

Jos vanhukset ja hoitolaitosten asukkaa rokotetaan ensin niin silloin rokotetettujen elinajanodote on joitain vuosia.....
Meneekö ihan oikein uutisointi silloin?
"ensimmäiset rokotetut kuolleet muutaman vuoden sisään"
Tiedän, olen ihan hirveä ihminen, mutta mielestäni semmoisten ihmisten rokottaminen (ainakaan ensimmäisten joukossa), joiden elinajan odote on käytännössä aivan marginaalinen, on rokotteiden hukkaan heittämistä.

Täällähän on asiallista keskustelua tästä viruksesta! Itse en ole enää moneen kuukauteen jaksanut murehtia, keväällä meni niin yli kuumottelu kun varautui kirjaimellisesti maailmanloppuun, mutta sitten virus olikin paljon luultua kevyempi. Hauska lukea että pakkiksella on vielä nykyäänkin asiajäbiä! Toki usein itsestään fyysisesti huolen pitävät pitävät myös ajankohtaisista tiedoistaan usein huolen ;)

Itse en aio koronarokotetta ottaa, olen punninnut haittoja ja hyötyjä ja tässä vaiheessa haitat kyllä ylittävät hyödyt terveelle, hyvässä kunnossa olevalle nuorelle miehelle.

Tää taiskin nyt olla mun ensimmäinen viesti tänne :P Nyt kun aloin taas treenaamaan ja alkoi ylilauta ketuttamaan pahemman kerran, ajattelin että siirryn tänne pakkikselle. Eipähän tule luettua kaikkea sitä sontaa niinku tuolla ylilaudalla.

Nyrkkisäännön luulisi olevan, että jos ei kestä tehohoitoa, ei kestä rokotustakaan. Teräsmummot ja papat erikseen. Vanhempaa väestöä ei kannata laittaa sitäkään yhteen nippuun. Hoivakodeissa ovat ne kaikki huonokuntoisimmat, ne jotka eivät millään enää kotona pärjää. Toki muistisairas voi olla fyysisesti hyvässäkin kunnossa, jalat pelaa, pää ei.

Rokote joka tehty alle 1 vuodes niin ei kuulosta (minusta) turvalliselta. Mieluummin vaik sairastan sen koronan ja saan luonnollisen immuniteetin sitä vastaan, tauti jonka survival rate on yli 99%

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kaikille halukkaille: Mihin perustat pääröksesi koronarokotuksen suhteen?

A) Mitä haittaa eli miksi ei?
B) Mitä hyötyä eli miksi kyllä?
A) saattaa altistaa muille sairauksille.
Tiistaina juttelin uuden kollegan kanssa, jonka poika sai aikoinaan pahamaineisen Pandemrix-rokoitteen. Poitsu ei saanut narkolepsiaa, mutta rokoitteen jälkeen sairastanut paljon eri sairauksia. Tätä ei nyt voi tietenkään tieteellisesti osoittaa että johtui juurikin rokoitteesta.

B) Osittainen immuniteetti?

Summa summarum, tilastojen valossa (40+vee/tartunnat/kuolleet/perusterve) otan "riskin" ja jätän ottamatta eli koen rokoitteen vaarallisuuden suuremmaksi kuin itse taudin. Jään odottamaan sitä seuraavaa koleraa/espanjan tautia..

Somea kun seurailee niin alkaa ne soraäänet lisääntyä eli kysymykset missä ne ruumiskasat luuraa.
Huomaa selkeästi ettei olla heti huutamassa että kuollaan kohta kaikki jos ette pysy kotona jne. mölinää, ihmiset alkaa kyseenalaistamaan koko juttua.

Itseasiassa meillä on paikallisen sotealueen päällikkö ollut somessa aktiivinen ja ihmettelin hänelle suoraan että miksi ei enää puhuta missään että riskiryhmien olisi syytä pysyä kotona, vastasi että on hyvä kysymys.
Ilmeisesti keväällä nousi ikätasa-arvo tapetille mikä on aivan järjetöntä koska tää tappaa talossa ja puutarhassa ainoastaan niitä ikäihmisiä ja oletteko nähneet missään enää että pysykää kotona mantraa?

Mun pitänee arvioida uudelleen rokotekantaani. Ainoa motiivi ottaa se, on usko siihen, että se on ainoa keino millä tämä tauti maan päältä häviää ja nopein tie takaisin normaaliin. Mutta se vaatii tosiaan sen, että valtaosa ihmisistä ottaa rokotteen ja että ihmiset saadaan rokotettua niin nopeasti, ettei virus ehdi muuntua sellaiseksi ettei nykyiset rokotteet siihen tehoa. Juuri nyt luotto kumpaankaan ei ole kovin suuri. Tässäkin ketjussa kanta rokotteen ottamiselle on aika yksipuolinen. Joten vittuako tässä itsekään sitten uhrautumaan.

Mitkä ihmeen riskit ja uhrautumiset?
Itse ainakin otan rokotteen heti kun saa. Normaalille perusterveelle korona on melko lailla vaaraton, mutta silti vaiva ja saikkua jne, koronarokote on perusterveelle täysin vaaraton ja mitätön vaiva ja lisäksi ilmainen.
Vaakakupissa on sitten jatkuvat koronarajoitukset ja talouden sekasotkut, meneekö salit kiinni vai ei ja blaablaa.
Mitään muuta vastausta tai vaihtoehtoa tilanteen parantamiseksi ei ole kuin rokotus.
Jos olis joku vaihtoehto, niin ymmärtäisin vastaisuuden, mutta kun ei ole.
Onneksi asia paranee huomattavasti kun vanhukset ja vanhus/sairaanhoitohenkilökunta ottaa rokotteen, koska kuolleisuus tulee tippumaan merkittävästi.
Siinä että vapaaehtoisesti asettaa itsensä potentiaaliseksi kulkutaudin levittäjäksi ei ole mitään sankarillista, fiksua tai ylipäätänsä mitään muutakaan järkevää logiikkaa kuin piikittämisen pelko.

Mitkä ihmeen riskit ja uhrautumiset?
Itse ainakin otan rokotteen heti kun saa. Normaalille perusterveelle korona on melko lailla vaaraton, mutta silti vaiva ja saikkua jne, koronarokote on perusterveelle täysin vaaraton ja mitätön vaiva ja lisäksi ilmainen.
Vaakakupissa on sitten jatkuvat koronarajoitukset ja talouden sekasotkut, meneekö salit kiinni vai ei ja blaablaa.
Mitään muuta vastausta tai vaihtoehtoa tilanteen parantamiseksi ei ole kuin rokotus.
Jos olis joku vaihtoehto, niin ymmärtäisin vastaisuuden, mutta kun ei ole.
Onneksi asia paranee huomattavasti kun vanhukset ja vanhus/sairaanhoitohenkilökunta ottaa rokotteen, koska kuolleisuus tulee tippumaan merkittävästi.
Siinä että vapaaehtoisesti asettaa itsensä potentiaaliseksi kulkutaudin levittäjäksi ei ole mitään sankarillista, fiksua tai ylipäätänsä mitään muutakaan järkevää logiikkaa kuin piikittämisen pelko.
Tiijätkö kun saat silti tartunnan mutta et tule kipeäksi, lisäksi vaikka et ole kipeä niin levität sitä edelleen.
Suomessa on valmistumassa se sumute joka ehkäisee myös tartuttamista koska se vaikuttaa paikallisesti, tämä on jotenkin mystinen juttu mulle.
Mutta jokatapauksessa jää siinä se kipeänä olo pois.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom