Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Tää on vähän sama juttu, kuin toivon että moni lupuu kaikenlaisista etuuksista jotta Suomen talous lähtis nousuun. Itse en kuitenkaan aio luopua saavutetuista eduista.
Joojoo, eriasia leikkiä tervedyellä.

Palaten vielä rokotteeseen, en minäkään halua ottaa koska voi olla sivuvaikutuksia. Ja vähän testattu.

MUTTA. Onks mitään lääkettä missä ei olis sivuvaikutuksia?
Buranaa ollu 50 vuotta ja jengi varmaan syö kuin karkkia aina kun tuntuu siltä, että johonkin kohtaan on tulossa särky. Pakkausselosteessa lukee mahdollisia haittavaikutuksia esim. alle 1/1000 voi ilmetä: näön hämärrytystä tai sarveiskalvomuutoksia, aivokalvontulehdus (potilailla, joilla on tietyntyyppinen sidekudossairaus), kuulonalenemaa, ruoansulatuskanavan puhkeamisia, sylkirauhastulehdusta tai haimatulehdusta, voimakkaita allergiaoireita (anafylaksiaa). jne jne

1/1000 Suomen kansasta olis aika iso lössi.
Sanoinkin tämän sillä, että tämä on varmasti monen ajatusmaailma tämän rokotteen kanssa. Ja voi olla, että homma kaatuu siihen, että tarpeeksi jengiä ei sitä tule ottamaan ja korona tulee pyörimään riesana vielä pitkään.

Jotenkin ristiriitaista että jokaisesta virallisesta tuutista toitotetaan ettei mitään isoja riskejä voi missään nimessä olla.
En kyllä ymmärrä miksi sitten aivan turhaan puuhataan tälläisiä?

Tää on vähän sama juttu, kuin toivon että moni lupuu kaikenlaisista etuuksista jotta Suomen talous lähtis nousuun. Itse en kuitenkaan aio luopua saavutetuista eduista.
Joojoo, eriasia leikkiä tervedyellä.

Palaten vielä rokotteeseen, en minäkään halua ottaa koska voi olla sivuvaikutuksia. Ja vähän testattu.

MUTTA. Onks mitään lääkettä missä ei olis sivuvaikutuksia?
Buranaa ollu 50 vuotta ja jengi varmaan syö kuin karkkia aina kun tuntuu siltä, että johonkin kohtaan on tulossa särky. Pakkausselosteessa lukee mahdollisia haittavaikutuksia esim. alle 1/1000 voi ilmetä: näön hämärrytystä tai sarveiskalvomuutoksia, aivokalvontulehdus (potilailla, joilla on tietyntyyppinen sidekudossairaus), kuulonalenemaa, ruoansulatuskanavan puhkeamisia, sylkirauhastulehdusta tai haimatulehdusta, voimakkaita allergiaoireita (anafylaksiaa). jne jne

1/1000 Suomen kansasta olis aika iso lössi.
Burana on minun mielestäni tosi huono vertailukohde tuohon... 50 on sen verran pitkä aika, että kokemuksella pystyy sanomaan noiden haittavaikutusten olevan melko mitättömiä. Liikakäyttö toki eri asia.

Paljon on lääkkeitä, jotka on ajan kanssa todettu liian haitallisiksi, vaikka ovatkin parantaneet sairautta ja täten vedetty markkinoilta. Mikä tuossa sitten on? Hinku saada parantava lääke markkinoille, rahanahneus, liian pieni testaus, joku muu syy....?

Menee OT. Tuli mieleen, että vuosia sitten kun verenpaineet olivat korkealla ja lääkäri tietysti lääkkeet määräsi, kävin hakemassa ja aloin lukemaan pienellä präntättyä ja voi hitto siinä oli jos jonkinnäköisiä mainintaa sivuvaikutuksista. Lääkäri sitten soitti muutaman päivän perästä maksa ja munuaisarvoista jotka olivat hyvät, että mites on lääke vaikuttanut ja sanoin, että en ole vielä alkanut niitä popsimaan ja kerroin lukeneeni sivuvaikutuksista niin alkoi nauramaan, että oletko koskaan lukenut Buranan "käyttöohjeita" että mitäs mieltä niistä olen.
Itse ainakin käyn rokotteen ottamassa heti kun vaan se on mahdollista saada.

Jotenkin ristiriitaista että jokaisesta virallisesta tuutista toitotetaan ettei mitään isoja riskejä voi missään nimessä olla.
En kyllä ymmärrä miksi sitten aivan turhaan puuhataan tälläisiä?
Eikös tuo tullut ihan selkeästi tekstissä esiin?

Tää on nyt kääntynyt jotenkin aivan päälaelleen. Porukka joka oli kovaäänisimmin koronapaniikin lietsontaa vastaan, lietsovat kovaäänisimmin koronarokotepaniikkia.
Sinulla on nyt jotenkin vääristynyt mielikuva, harvempi täällä sitä vastustaa mutta ei aio olla ensimmäisenä myöskään ottamassa.
Minä kannata myös ehdottomasti että riskiryhmät ja ne pelkääjät rokotetaan aivan ekana, ihan sama logiikka kuin aiemminkin että riskiryhmien suojaus kuntoon ja eletään me muut normaalia elämää ja jos saadaan tartunta niin voi voi.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Sinulla on nyt jotenkin vääristynyt mielikuva,
Olen pahoillani jos olen saanut tällaisen mielikuvan. Se on varmasti kokonaan oma syyni. :rolleyes:

Rauhallisesti asiaan suhtautuvalla ei ole jatkuvaa tarvetta toistella, että ei aio ottaa ensimmäisenä rokotetta mitä ei ole kunnolla testattu, eikä hänellä ole myöskään tarvetta jakaa rokotevastaisia tekstejä.

Peilaa sitä vaikka siihen, että sanoin itsekin etten ole ensimmäisenä jonossa, mutta pidän silti joidenkin reaktioita rokotteeseen liioiteltuina.

Ottaako joku vastuun jos rokotteesta tulee vakava terveys haitta?
Media vaikuttaa olevan pakottamisen kannalla.
Sehän tässä on kun ihmisiä on kahta luokkaa A ja B, maailmankuva on myös sitten erilainen kokemuksien mukaan.

A on tottunut saamaan hyvää hoitoa häntä uskotaan ja kuunnellaan terveydenhuollossa, mikäli hoito ei toimi siinä etsitään uusi toimiva hoito.

B on tottunut siihen että ei kuunnella eikä oteta tosissaan. Kaikkiin subjektiivisiin oireisiin suhtaudutaan epäillen. Väheksymistä ja otsaan heiluu pällileimasin heti kun on jotain oiretta jota ei voi todentaa jollakin helpolla tapaa.

Tottakai näillä ihmisillä on sitten erilainen suhtautuminen rokotuksen haittoihin. Toinen osa kansasta tietää että häntä kuunnellaan uskotaan ja hoidetaan mikäli ongelmia ilmenee.
Toinen osa sitten tietää olevansa oman onnensa varassa ilman korvauksia tai hoitoa, tietää että ainoa mitä tulee on se leimasin ohimoon.

Itse olen sitä mieltä että mitään vastuuta ei kukaan ota ja jokaisen tulee itse harkita ottaako rokotuksen. Itse en tule ottamaan, mutta en myöskään arvostele muita jos ottavat.

Tää on nyt kääntynyt jotenkin aivan päälaelleen. Porukka joka oli kovaäänisimmin koronapaniikin lietsontaa vastaan, lietsovat kovaäänisimmin koronarokotepaniikkia.
Jep. Mikä lie tarve toistaa ja puolustella jatkuvasti omaa kantaansa.

Eihän sitä ole kenenkään pakko ottaa, joten mikä ihme tässä on edes ongelma.

Jep. Mikä lie tarve toistaa ja puolustella jatkuvasti omaa kantaansa.

Eihän sitä ole kenenkään pakko ottaa, joten mikä ihme tässä on edes ongelma.

Juu, ei ole pakko ottaa ja ilmainen niille, jotka ottavat.
En tiedä voiko parempaa tilannetta tuon suhteen tällä aikataululla olla.

Minulle työpaikan vuoksi pakollinen kuten kausi-influenssarokotekin. Ihan ok. Toivottavasti rokotuksen myötä duunin maskipakko poistuu jossain vaiheessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom