Jos kysyttäisiin, kummalla on paremmat eväät ymmärtää auton tekniikkaa ja korjaamista, koulutetulla autonkorjaajalla 20 vuoden työkokemuksella vai pelkän peruskoulun käyneellä sekatyömies Kakella, niin vallitsee varmaan suuri yksimielisyys että sillä korjaajalla. Jos kysytään, kumpi on parempi tekemään aivoleikkauksia, kokenut neurokirurgi vai em. Kake niin jokainen varmasti luottaa enemmän neurokirurgiin. Tai kuka hallitsee kvanttifysiikan paremmin, oikea fyysikko vai Kake - ja esimerkkejä voi keksiä itse lisää. Useimmissa tapauksissa Kakekin olisi varmaan samaa mieltä ja myöntäisi, ettei ole asiantuntija.
Mutta kun kysytään, ketkä osaavat arvioida paremmin koronaviruksen vaarallisuutta, vaikutuksia ja tehokkaita sekä tarpeellisia keinoja siltä suojautumiseksi, virologit ja epidemiologit sekä epidemiamatematiikkaan perehtyneet tilastotieteilijät vai Kake, niin yllättävän moni tuntuu ajattelevan, että vittu ne teoreetikot (joiden suosituksiin nämä poliittiset päätökset pitkälti perustuvat) mitään tiedä, kyllä mä ja sen mun kaveri Kake tiedetään nää jutut paremmin, vittuun korona ja vittuun rajoitteet ja tosimies ei mitään maskeja käytä. Tämä on minusta niin käsittämätöntä että pää meinaa revetä.