Koronavirus, COVID-19

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

  • Kyllä

    Votes: 88 27,4%
  • Ei

    Votes: 233 72,6%

  • Total voters
    321
Aivan. Vähän sama kuin poliisin laittomia käskyjä ei tarvitse totella.

Teen siis pilkkaa sinusta koska toisessa ketjussa jankkaat sitä miten virkamiehen laittomien käskyjen noudattamatta jättäminen on rikollista idiotismia ja keksit mitä omituisempia skenaarioita missä heidän tekemänsä rikokset olisivat oikeutettuja.
Ei poliisin laittomia käskyjä pidäkään totella.
Poliisilaki vaan antaa poliisille melko suuret valtuudet toimia. Kannattaa lukea sitä ja sisäistää se.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Teen siis pilkkaa sinusta koska toisessa ketjussa jankkaat sitä miten virkamiehen laittomien käskyjen noudattamatta jättäminen on rikollista idiotismia ja keksit mitä omituisempia skenaarioita missä heidän tekemänsä rikokset olisivat oikeutettuja
Oletko muuten huomannut, että tuossa toisessa ketjussa tuskin kukaan on kanssasi samaa mieltä. Pilkkaa rauhassa vaan. Ei se minua satuta tai saa muuttamaan tulkintaani laista. Tämä on mukavaa ajanvietettä. Kiitos sinulle siitä.
 
Ei mua ole kukaan koskaan väkivallalla uhannut. Jaa, kerran kyllä aikoinaan. Se yltyi turpaanlyöntikisaksi. Taidettiin olla aika tasaväkisiä ja se kuivui kasaan 🤔
Joka kerta kun poliisi käskee sinua siellä on implikoitu väkivallan uhka. Oli se sitten käsky puhaltaa alkometriin, käsky poistua, käsky tunnistautua. Oli laillinen peruste tai ei, se uhka on siellä.
Kyllä sä tiedät.
En, en tosiaankaan ymmärrä miten käskyntottelijoiden aivot toimivat. Aiempien viestiesi perusteella veikkaan että sinusta se on sekoilua jos ei anna raiskata itseään lääketieteellisesti tekaistun uhan varjolla?
Ei poliisin laittomia käskyjä pidäkään totella.
Tuolla toisessa ketjussa liputat nimenomaan laittomien käskyjen noudattamisen puolesta. Olen tämän sinulle osoittanut aika monta kertaa mutta ei tunnu prosessoriteho riittävän sinulla.
Oletko muuten huomannut, että tuossa toisessa ketjussa tuskin kukaan on kanssasi samaa mieltä. Pilkkaa rauhassa vaan. Ei se minua satuta tai saa muuttamaan tulkintaani laista. Tämä on mukavaa ajanvietettä. Kiitos sinulle siitä.
Olen huomannut. Olen huomannut myös elävässä elämässä valtaosan ihmisistä olevan selkärangattomia pelkureita jotka tappavat vaikka omat lapsensa jos näennäisauktoriteetti niin käskee. En koe suurta surua siitä että olen tämän kansanosan kanssa eri mieltä.
Juu, luulin sinua alkuun trolliksi mutta nyt alkaa selvetä että kyse on vain hitaudesta. Eihän siinä mitään, hyvä että nautit ja ole hyvä!

PS, joko tajusit että alkometriin puhaltaminen ON syyttömyyden todistamista?
(ei tarvitse vastata, tiedän kyllä)
 
Eihän rokote mikään pakko ollut. Ainakaan minulle. Osa ihmisistä kyllä vissiin sai työstään lähteä, jos ei ottanut.

Jos ajatellaan minun tapausta, jossa ei ollut mikään lain määräämä pakko ottaa rokotteita, niin miten ämpyilin virkamiestä vastaan? Heillä ei ollut mitään lain turvaamaa oikeutta pakottaa minua ottamaan rokotetta.

Jos olisi ollut, tilanne saattaisi olla erilainen.

Rahakin tietysti vaikuttaa asiaan jossain määrin. Jos tienaa työstää toista sataa tuhatta vuodessa ja työnantaja suosittelee testaamaan, niin aika pieni vaiva rahan eteen tehdä testi, jotta pystyi osottamaan itsensä "turvalliseksi" kun oli sairastanut koronan.

Itsellä koronasekoilu vaikutti elämään loppujen lopuksi hyvin vähän. Tietysti olisin saanut enemmän tapahtumaa elämään, kun olisin alkanut sekoilemaan.

Ja mitä tulee mieleen hoitajiin kohdistuneista pakoista, niin nekin pystyi kuitenkin halutessaan kiertämään jäämällä hetkeksi työttömäksi tai siirtymällä yksityisen leipiin.
Tästä nyt viimeistään tietää, että kyseessä on maksettu trolli tai kulttilainen itse.

Kukaan muu ei voi enää korona hoaxia puolustaa paitsi järjestelmän mies.

Korona todisti täysin aukottomasti, että "suomi" on 100% ulkomaisessa ohjauksessa, joten sitä ei saa muistaa.

Legalman selittää hyvin ongelman.

SmiStun tehtävä on estää ihmisiä ajattelemasta, että kuka antaa valtiolle valtuuden varastaa omaisuutesi tai sulkea yrityksesi keksityn pandemian varjolla.

SmitSun mukaan laki, mutta kuka loi nykyiset lait? Joukko murhaajia ja varkaita suojelemaan samaa joukkoa.

Mitäpä veikkaat kenen pillin mukaan Suomessa tämä sirkus heiluu? Noudattavatko nämä edellä mainittujen yhteiskunnan osien päättävät tahot oman kansan tahtoa, vaiko onko sielä taustalla jonkin vieraan vallan opeissa natsansa saaneita? Jos et ole asiaan perehtynyt, suosittelen vilkaisemaan näiden johtavissa olevien ihmisten taustoja hieman tarkemmin. Trendi on varsin merkittävä, mutta en pilaa yllätystä jos et ole aikaisemmin aiheeseen tutustunut.
 
Tästä nyt viimeistään tietää, että kyseessä on maksettu trolli tai kulttilainen itse.

Kukaan muu ei voi enää korona hoaxia puolustaa paitsi järjestelmän mies.

Korona todisti täysin aukottomasti, että "suomi" on 100% ulkomaisessa ohjauksessa, joten sitä ei saa muistaa.

Legalman selittää hyvin ongelman.

SmiStun tehtävä on estää ihmisiä ajattelemasta, että kuka antaa valtiolle valtuuden varastaa omaisuutesi tai sulkea yrityksesi keksityn pandemian varjolla.

SmitSun mukaan laki, mutta kuka loi nykyiset lait? Joukko murhaajia ja varkaita suojelemaan samaa joukkoa.

Mikä tekee minusta kulttilaisen? Ja minkä ihmeen kulttilaisen? Miten puolustan korona hoaxia?

Olisiko minun pitänyt ottaa rokote, jotta olisin jotenkin parempi yksilö, teidän kaltainen? Nyt kyllä voin myöntää, että käyn vähän hitaalla ja en ymmärrä teidän juttuja.

Huomaa, että joidenkin pään korona on todellakin pehmentänyt.

Itselle korona oli ja meni. Samoin kuin aikanaan sikaflunssa. Yhtään rokotetta en kyseisiin ole ottanut ja päätöksen aivan itse tehnyt kestään muusta piittaamatta. Jos se teitä kovasti häiritsee, niin asiahan ei edes teille kuulu.
 
Eihän rokote mikään pakko ollut. Ainakaan minulle. Osa ihmisistä kyllä vissiin sai työstään lähteä, jos ei ottanut.

Jos ajatellaan minun tapausta, jossa ei ollut mikään lain määräämä pakko ottaa rokotteita, niin miten ämpyilin virkamiestä vastaan? Heillä ei ollut mitään lain turvaamaa oikeutta pakottaa minua ottamaan rokotetta.

Jos olisi ollut, tilanne saattaisi olla erilainen.

Rahakin tietysti vaikuttaa asiaan jossain määrin. Jos tienaa työstää toista sataa tuhatta vuodessa ja työnantaja suosittelee testaamaan, niin aika pieni vaiva rahan eteen tehdä testi, jotta pystyi osottamaan itsensä "turvalliseksi" kun oli sairastanut koronan.

Itsellä koronasekoilu vaikutti elämään loppujen lopuksi hyvin vähän. Tietysti olisin saanut enemmän tapahtumaa elämään, kun olisin alkanut sekoilemaan.

Ja mitä tulee mieleen hoitajiin kohdistuneista pakoista, niin nekin pystyi kuitenkin halutessaan kiertämään jäämällä hetkeksi työttömäksi tai siirtymällä yksityisen leipiin.
"Eihän rokote mikään pakko ollut."

Oli ja sen takia ihmisiä menetti työnsä ja laitettiin täysin tyhjän päälle + syrjittiin monessa asiassa/paikkaa laittomasti.


"Ainakaan minulle"

Ja tämä kertoo millainen paskiainen olet tyhmyyden lisäksi
 
Alarmistit pimahti tähän:

1717862406875.png
 
Mikä tekee minusta kulttilaisen? Ja minkä ihmeen kulttilaisen? Miten puolustan korona hoaxia?
Vähättelet koronan varjolla suoritettujen rikosten merkitystä siksi että sinä olet tottunut kyykkyynmenijä.
Moni menetti aika paljon enemmän. Työnsä. Terveytensä. Henkensä.
Olisiko minun pitänyt ottaa rokote, jotta olisin jotenkin parempi yksilö, teidän kaltainen? Nyt kyllä voin myöntää, että käyn vähän hitaalla ja en ymmärrä teidän juttuja.
Olen kirjoitustesi perusteella todella yllättynyt ettet ottanut kaikkia kokeellisia piikkejä mitä käskettiin. Se, ettei sortunut pelotteluun ja valheisiin on luonnollisesti vain merkki vahvasta luonteesta.
Huomaa, että joidenkin pään korona on todellakin pehmentänyt.

Itselle korona oli ja meni. Samoin kuin aikanaan sikaflunssa. Yhtään rokotetta en kyseisiin ole ottanut ja päätöksen aivan itse tehnyt kestään muusta piittaamatta.
Olisitko ottanut jos poliisi olisi käskenyt?
Jos se teitä kovasti häiritsee, niin asiahan ei edes teille kuulu.
Itsehän sinä kirjoittelet julkiselle foorumille omia henkilökohtaisia terveystietojasi :D
 
Vähättelet koronan varjolla suoritettujen rikosten merkitystä siksi että sinä olet tottunut kyykkyynmenijä.
Moni menetti aika paljon enemmän. Työnsä. Terveytensä. Henkensä.

Olen kirjoitustesi perusteella todella yllättynyt ettet ottanut kaikkia kokeellisia piikkejä mitä käskettiin. Se, ettei sortunut pelotteluun ja valheisiin on luonnollisesti vain merkki vahvasta luonteesta.

Olisitko ottanut jos poliisi olisi käskenyt?

Itsehän sinä kirjoittelet julkiselle foorumille omia henkilökohtaisia terveystietojasi :D
Onko se vähättelyä, jos en kurkku suorana huuda teidän kanssa täällä foorumilla vääryyksistä?

Ilmeisesti ainoastaan hoitoalalla oli osalla pakko ottaa rokote. Senkin pystyi kiertämään, eli kaikilla sitäkään pakkoa ei ollut.

Poliisin käskyvaltaan ei kuulu ihmisen pakottaminen lääkkeenottoon.

Niin kirjoitankin, eikä paina yhtään. Lähinnä ihmettelen ihmisiä, jotka jaksaa toisten asioista nähdä noin paljon vaivaa ja niitä puida.
 
Onko se vähättelyä, jos en kurkku suorana huuda teidän kanssa täällä foorumilla vääryyksistä?
Ei, mutta tämä on:
Eihän rokote mikään pakko ollut. Ainakaan minulle
Itsellä koronasekoilu vaikutti elämään loppujen lopuksi hyvin vähän. Tietysti olisin saanut enemmän tapahtumaa elämään, kun olisin alkanut sekoilemaan.
Monelle se oli pakko työn loppumisen ohella. Lisäksi kuten jokainen kouluja käynyt tietää, korkeamman osaamisen piireissä on sosiaalinen itsemurha vastustaa narratiivia. Et voi sanoa että Pride on huono asia yhteiskunnalle. Et voi sanoa että ilmastokatastrofi on vedätys. Etkä voi sanoa että noita piikkejä ei ole tutkittu, mitään pandemiaa ei ole ja ne piikit vaikuttavat nostavan kuolleisuutta.
Et edelleenkään ole tarkentanut mitä tarkoitat sekoilulla. Ilmeisesti tarkoitat julkista keskustelua jossa pyritään puolustamaan ihmisten perusoikeuksia kuten päätäntävaltaa omasta kehosta.


Ilmeisesti ainoastaan hoitoalalla oli osalla pakko ottaa rokote. Senkin pystyi kiertämään, eli kaikilla sitäkään pakkoa ei ollut.
Niin, että maailman orjuutus ei onnistunut sataprosenttisesti niin annetaan olla. Olet idiootti ja/tai pelkuri.
Poliisin käskyvaltaan ei kuulu ihmisen pakottaminen lääkkeenottoon.
Poliisin toimenkuvaan ei myöskään kuulu maskien tuputtaminen, Uudenmaan rajan yli pysäyttävien kulkeminen, laillisten mielenosoitusten hajoittaminen tai virolaissyntyisten joogayrittäjien väkivallalla koronatestiin kantaminen, mutta kaikkiin näihin rikoksiin ne käskyntottelijat syyllistyivät.
Uskomatonta että valtaosa ei edelleenkään tajua miten vakava tilanne oli ja miten lähellä olimme injektoimattomien/valtion kritisoijien keskitysleirejä.
Niin kirjoitankin, eikä paina yhtään. Lähinnä ihmettelen ihmisiä, jotka jaksaa toisten asioista nähdä noin paljon vaivaa ja niitä puida.
Ei minua kiinnosta paskan vertaa vaikka sinä ristiinnaulitsisit itsesi. Kun kirjoitat yhteiskunnalle haitallista paskaa julkiselle foorumille niin silloin sinun asioitasi voidaan käyttää esimerkkeinä joiden kautta sinulle yritetään näyttää kuinka väärässä olet.
 
Monelle se oli pakko työn loppumisen ohella. Lisäksi kuten jokainen kouluja käynyt tietää, korkeamman osaamisen piireissä on sosiaalinen itsemurha vastustaa narratiivia. Et voi sanoa että Pride on huono asia yhteiskunnalle. Et voi sanoa että ilmastokatastrofi on vedätys. Etkä voi sanoa että noita piikkejä ei ole tutkittu, mitään pandemiaa ei ole ja ne piikit vaikuttavat nostavan kuolleisuutta.
Et edelleenkään ole tarkentanut mitä tarkoitat sekoilulla. Ilmeisesti tarkoitat julkista keskustelua jossa pyritään puolustamaan ihmisten perusoikeuksia kuten päätäntävaltaa omasta kehosta.
Kyllähän asioista pystyy keskustelemaan, vaikka kuuluisikin korkeamman osaamisen piiriin. Sielläkin jokaisella on oma näkökulmansa asioihin. Se selviää usein varovaisella tiedustelulla ja sitten tietää kuinka vastapuolen kanssa keskustella. Joskus on hyvä pitää oma mielipide omanaan ja keskustella niitä näitä.

Moni valitsi ennemin rahan/työn vs. terveys. Jokainen pystyi kuitenkin itse tekemään valintansa, eikä kukaan pakottanut. Ohjausta tiettyyn suuntaan kyllä tehtiin. Esim. hoitoalalla pystyi rokotuksen kiertämään monella tavalla: tekemällä testiä, jotta sai posin ja sitä kautta passin vihreälle, hakemalla oikealta lääkäriltä rokotteen, joka päätyikin roskiin, hakemalla oikealta lääkäriltä todistuksen, että ei voi ottaa rokotetta, vaihtamalla julkiselta yksityiselle, joka ei ollut rokotekiimoissaan, kysyttäessä rokotesuojaa vastaamalla myönteisesti( kaikki eivät vaatineet todisteita), lopettamalla työt ja siirtymällä opiskelijaksi yms. Vaihtoehtoja rokotteen ottamiselle oli useita.

Jokainen itse päätti mikä elämässä on tärkeintä. Suuri osa ilmeisesti päätti ottaa rokotteen sen suurempia miettimättä. Ja ottaa edelleen.
Poliisin toimenkuvaan ei myöskään kuulu maskien tuputtaminen, Uudenmaan rajan yli pysäyttävien kulkeminen, laillisten mielenosoitusten hajoittaminen tai virolaissyntyisten joogayrittäjien väkivallalla koronatestiin kantaminen, mutta kaikkiin näihin rikoksiin ne käskyntottelijat syyllistyivät.
Uskomatonta että valtaosa ei edelleenkään tajua miten vakava tilanne oli ja miten lähellä olimme injektoimattomien/valtion kritisoijien keskitysleirejä.
Itse en kokenut maskin tuputtamista missään. Jotain pahoja katseita tuli. Uudenmaan rajan ylitykseen oli monia tapoja. Laillinen mielenosoituskin voi olla hajoittamisen tarpeessa. Monesti esim. istutaan ajoradalla ja se saattaa eskaloitua väkivallaksi ja yliajoiksi, jos sitä ei hajoiteta.

Varmasti asian tiimoilla tapahtui monia ylilyöntejä ja onkin tarpeen tarkastella niitä. Isoin asia mielestäni tehdään kuitenkin jossain muualla kuin esim. keskustelufoorumeilla toisia haukkuen.
 

Vankilaan halusivat laittaa flunssatesteistä kieltäytyvät. Tämä oli toki ok koska MINÄ menen kyykkyyn aina kun käsketään. T: smistu.
Niin saatana. Jos alan nyt täällä foorumilla meuhkaamaan tästä, niin olenko kaverisi? Tuokin on jo mennyttä aikaa ja nyt kannattaa keskittyä tulevaan ja tehdä asioita sen eteen. Mitä muuta sinä teet kuin mesoat foorumeilla ja nälvit muita keskustelijoita? Kykenemättä edes asialliseen keskusteluun.
 
Mää mää.
Kyllä se aikalailla kaikissa korkeakoulutettujen duuneissa oli ainoa sallittu totuus. Harvalla on rohkeutta vaarantaa koko elämänsä työ kun kaikki on pelotetltu samaan valheeseen mukaan. Tämä on pakottamista.
Itse en kokenut maskin tuputtamista missään. Jotain pahoja katseita tuli. Uudenmaan rajan ylitykseen oli monia tapoja. Laillinen mielenosoituskin voi olla hajoittamisen tarpeessa. Monesti esim. istutaan ajoradalla ja se saattaa eskaloitua väkivallaksi ja yliajoiksi, jos sitä ei hajoiteta.
Et käynyt sitten varmaan töissä 2020-2022. Liikenteen tukkiminen ei ole laillinen mielenosoitus, eikä koronatoimenpidemielenosoituksissa istuttu ajoradalla.

Taas kerran puolustelet virkamiesten rikoksia mitä omituisemmilla mieteakrobatioilla. Ei, en voisi olla kaverisi missään olosuhteissa. Jokaisen viestihistoriaa tutkimalla selviää kenen viesteissä on ollut asiaa ja kenen ei.
 
Kyllä se aikalailla kaikissa korkeakoulutettujen duuneissa oli ainoa sallittu totuus. Harvalla on rohkeutta vaarantaa koko elämänsä työ kun kaikki on pelotetltu samaan valheeseen mukaan. Tämä on pakottamista.

Et käynyt sitten varmaan töissä 2020-2022. Liikenteen tukkiminen ei ole laillinen mielenosoitus, eikä koronatoimenpidemielenosoituksissa istuttu ajoradalla.

Taas kerran puolustelet virkamiesten rikoksia mitä omituisemmilla mieteakrobatioilla. Ei, en voisi olla kaverisi missään olosuhteissa. Jokaisen viestihistoriaa tutkimalla selviää kenen viesteissä on ollut asiaa ja kenen ei.
Kyllä ainakin omista piireistä löytyy molempien puolien väkeä. Keskustelemaan pystyi monella tapaa. Osaa sai jopa käännytettyä. Iso osa korkeastikoulutetuista pystyi tekemään etätyötä ja etätyössä ei maskia tarvita. Ja lähtemällä mukaan sekoiluun pystyi ilmoittamaan, ettei uskalla tulla toimistolle, koska korona tulee ihan just.

Kävin kyllä töissä 20-22. Osan aikaa toki etätyötä, niin kuin aikaan kuului. Maskin kanssa ei ollut mitään ongelmia.

Kyllähän se suurin harminaiheuttaja oli työnantajat itse. Kukaan ei heitä pakottanut tekemään valintojaan joita he tekivät. Esimerkiksi minun työnantaja meni melko kevyillä toimilla. Ja niin kuin kirjoitin aiemmin osa terveydenhoitoalan toimijoistakin viis veisasi valtion ohjeistuksista. Osa otti ne kirjaimellisesti ja lisäsi jotain omaakin mukaan.

En osaa sanoa mitä mielenilmauksia on hajoitettu ja millä perusteella, koska en ole paikalla ollut. Jokin perustehan siihen on ollut ja jos se on ollut laiton, niin ei muuta ku tekemään toimia vääryyden korjaamiseksi. Minulle jauhamalla se asia ei korjaannu.
 
@Chávez oletko käynyt jonkun ammattilaisen pakeilla keskustelemassa. Kovin tuntuu olevan vihaa ja ahdistusta sinussa, kun täytyy muutella keskustelukumppanin kirjoituksia, haukkua ja solvata. Osalle ihmisistähän toi koronahomma on jäänyt päälle ja he kaipaisivat ulkopuolista apua traumoista eroon päästäkseen. Vihan sokaiseman toimet ovat yleensä melko tehottomia. Kun se kaiken saa purettua ja käsiteltyä pystyy paremmin keskittymään siihen tavoitteesen joka on. Tsemppiä!
 
Kyllä ainakin omista piireistä löytyy molempien puolien väkeä. Keskustelemaan pystyi monella tapaa. Osaa sai jopa käännytettyä. Iso osa korkeastikoulutetuista pystyi tekemään etätyötä ja etätyössä ei maskia tarvita. Ja lähtemällä mukaan sekoiluun pystyi ilmoittamaan, ettei uskalla tulla toimistolle, koska korona tulee ihan just.

Kävin kyllä töissä 20-22. Osan aikaa toki etätyötä, niin kuin aikaan kuului. Maskin kanssa ei ollut mitään ongelmia.

Kyllähän se suurin harminaiheuttaja oli työnantajat itse. Kukaan ei heitä pakottanut tekemään valintojaan joita he tekivät. Esimerkiksi minun työnantaja meni melko kevyillä toimilla. Ja niin kuin kirjoitin aiemmin osa terveydenhoitoalan toimijoistakin viis veisasi valtion ohjeistuksista. Osa otti ne kirjaimellisesti ja lisäsi jotain omaakin mukaan.

En osaa sanoa mitä mielenilmauksia on hajoitettu ja millä perusteella, koska en ole paikalla ollut. Jokin perustehan siihen on ollut ja jos se on ollut laiton, niin ei muuta ku tekemään toimia vääryyden korjaamiseksi. Minulle jauhamalla se asia ei korjaannu.

Sen verran kommentoitava täältä sivusta, että rajoitukset koski sairaalaväen lisäksi mm. päiväkotien, koulujen työntekijöitä (olit sitten siivooja, kokki tai opettaja), jos teit reissuhommia oli piikit pakotettu alasta riippumatta, tehtaita tiedän joilla vaadittiin duunareilta piikit jne. Eli kyllä tuo koski yllättävän monia ihmisiä.

Siinä olet oikeassa, että eihän se "pakollista" ollut. Vaihtoehtona oli tosiaan tulojen menetys, mahdollisesti vararikkoon joutuminen sen takia, ettet suostu aloittamaan lääkitystä jonka määrää päättäjät, joilla oli aivan väärät luulot shoteista.
Mun mielestä aikamoinen aivopieru sanoa, että oli ihan itse valittavissa. Nyt puhutaan kuitenkin lääkkeestä, jolla sivuvaikutuksia kuten kaikilla lääkkeillä.

Harmittavasti covid show aiheutti sen, että jengi on jakautunut tasan kahtia. On ihan ok edelleenkin vetää samaan nippuun koronarokotteesta kieltäytyminen, venäjä, putin, liskoihmiset jne. Tuo ei todellakaan auta keskustelua, luulis että tollaista paskaa ei meidän rahoilla tuuttais verkkoon, mutta YLE:lle sen on sallittua.

Janne Riiheläisen kolumni: Koronakieltäjien ydinjoukko jatkaa yhä ja toivoo ”totuuden” vielä tulevan julki

Jos haluaa todella syvää päätyä nähdä niin menee vaan lukemaan noita kommentteja :ROFLMAO:
 
Back
Ylös Bottom