Siitä se taas lähtee.
THL suosittelee koronarokotteen syystalven tehosteannosta iäkkäille ja tietyille riskiryhmille
Rokotteena käytetään uutta XBB.1.5-varianttivalmistetta, joka odottaa vielä myyntilupaa. Rokotteen toivotaan antavan parempaa suojaa uusien XBB-varianttien aiheuttamia tartuntoja vastaan.yle.fi
THL uskoo, että XBB-räätälöidyillä rokotteilla saadaan parempi suoja uusien XBB-varianttien aiheuttamia tartuntoja vastaan kuin aiempiin omikronvariantteihin perustuvilla rokotteilla.
Kyllä alkaa olemaan lääketiede jo niin naurettavalla tasolla, että THL lässyttää miten ne "uskoo" että rokote toimii. Mitä mä olen käsittänyt lääketieteestä aikaisemmin, niin siellä on aika ehdottomia lausuntoja, joko lääke toimii tai ei toimi. Niinkuin poliota vastaan olis aikanaan rokotettu "kyl mä uskotaan että tää ehkä toimii".
Vuosien 1984-85 polioepidemia pysäytettiin koko väestöön kohdistuneella rokotuskampanjalla, ja viimeinen poliotapaus oli Suomessa vuonna 1985
Tollai niiden rokotteiden kuuluis toimia, ei näin kuten gorressa, että niitä tehosteita vedellään kun karkkia, mutta tauti vaan leviää pahemmin.