Deleted member 96894
Ai sori, en tiennyt että sun "aikoja sitten" tarkoitti viime vuotta. Varmasti viime vuoden tilastoista on vähemmän julkaistua tieteellistä tutkimusta kun aiemmista vupsista, mutta odotellaan.Olipa taas tosi näppärärsti "faktantarkistettu" Minähän ilman muuta väitin-esitin että amishien usko suojaa heitä nuhalta, eli juu tässä mielessä olin tietenkin väärässä. Oma moka, kun ajattelin (kuten varmaan jokainen tavan älyllä varustettu) että vertailua amish vs. tavis tehtäisiin vuosina 2021-2022, eikä niin kuin nyt, kun vertailu oli tehty vuonna 2020! jolloin siis ei ollut vielä rokotetta, toki ymmärrän valinnan, koska näin saatiin haluttu lopputulos! Eli että nuha tarttuu jokaiseen vaikka kuinka uskoisi taruolentoihin, olen järkyttynyt!
Siitä olen samaa mieltä, että ihmisten pitää yrittää olla niiiin viisaita ja nokkelia...
Miltä vitsaukselta muuten on aikoja sitten puhuttu heidän välttyneen, jos et tarkoittanut koronaa? Rokotteita? Siinäpä olisikin jännittävä tutkimuskulma, rokottamattomat tavikset vs. amishit. Jälkimmäiseen ryhmään toki vaikeampi saada testihenkilöitä, kun eivät tuota nykylääketiedettä sillä tavalla arvosta.