Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321

Gates uskoo, että vielä ensi kesän aikana rokotteita päästään jakamaan kaikkialle maailmaan.

”Olen optimistinen, että ensi vuoden aikana pystymme laskemaan tautilukuja dramaattisesti ja että tämä on ohi vuonna 2022.”

AA5295D4-B342-4D14-AF64-65CDE809F179.jpeg

Ai workshoppeja jossa simuloidaan korona viiruksen aiheuttamaan pandemiaa? Missä ja millon niitä on ollut enne tota?Nimen omaan korona viirus aiheena?
Eli tuo oli sun mielestä puhdas sattuma?

En tota hommaa tarkemmin tunne, mutta siis koronavirukset on niitä ykkösehdokkaita pandemian aiheuttajiksi, että varautuminen ja niiden leviämisen mallintaminen varmaankin olennaista.
Mutta mitään hyötyähän tosta hommasta ei ollut, kun WHO:n johtaja on Kiinan taskussa ja sanoi ensin ettei korona tartu ihmisestä ihmiseen ja sitten sanoi että matkustusrajoitukset ym. turhaa, niin paskathan siinä oli jo kaikilla housuissa, ennen kuin planeetan (pitäisi olla) fiksuimmat terveysviranomaiset pääsivät edes taviksen tasolle järjenjuoksussa ja tiedottamisessa.

En tota hommaa tarkemmin tunne, mutta siis koronavirukset on niitä ykkösehdokkaita pandemian aiheuttajiksi, että varautuminen ja niiden leviämisen mallintaminen varmaankin olennaista.
Mutta mitään hyötyähän tosta hommasta ei ollut, kun WHO:n johtaja on Kiinan taskussa ja sanoi ensin ettei korona tartu ihmisestä ihmiseen ja sitten sanoi että matkustusrajoitukset ym. turhaa, niin paskathan siinä oli jo kaikilla housuissa, ennen kuin planeetan (pitäisi olla) fiksuimmat terveysviranomaiset pääsivät edes taviksen tasolle järjenjuoksussa ja tiedottamisessa.

Kannattaa oikeesti tutkia tota asiaa monesta eri lähteestä.Täällä on nyt n. 200 lasta jolla on narkolepsia jonkun täysin olemattoman sikainfluensan takia.Rokotteiden aiheuttamat haitat ovat salaisia täällä suomessa,miksi niin.Meidän omaksi parhaaksi?

Kannattaa oikeesti tutkia tota asiaa monesta eri lähteestä.Täällä on nyt n. 200 lasta jolla on narkolepsia jonkun täysin olemattoman sikainfluensan takia.Rokotteiden aiheuttamat haitat ovat salaisia täällä suomessa,miksi niin.Meidän omaksi parhaaksi?
Ookko nää punttioskari aivan saletti siitä mitä höpiset ja missä lähteet? Joku muu kuin suomi24 mielellään - eli jokin valvottu tutkimus, eikä jonkun nettikirjoittelijan mielipide.

Tähän tyyliin: https://stm.sciencemag.org/content/7/294/294ra105

Ja jos lontoo ei taivu, niin Suomen Kuvalehdellä tuloksista kooste.

"Tutkijat myös huomauttavat, että narkolepsian kehittymisen riski itse influenssasta voi olla suurempi kuin rokotteesta. "

Aivan, lause sisältää "voi"-sanan, mutta kun homma menee niin, että he eivät voi sanoa jotakin varmaksi, kuten itse pystyt heittelemään mielipiteitä totuuksina.

Ookko nää punttioskari aivan saletti siitä mitä höpiset ja missä lähteet? Joku muu kuin suomi24 mielellään - eli jokin valvottu tutkimus, eikä jonkun nettikirjoittelijan mielipide.

"Tutkijat myös huomauttavat, että narkolepsian kehittymisen riski itse influenssasta voi olla suurempi kuin rokotteesta. "

Aivan, lause sisältää "voi"-sanan, mutta kun homma menee niin, että he eivät voi sanoa jotakin varmaksi, kuten itse pystyt heittelemään mielipiteitä totuuksina.

Kuka tonkin tutkimuksen makso?
Ettei olis vähän niinku tupakkatiedettä.

Kuka tonkin tutkimuksen makso?
Ettei olis vähän niinku tupakkatiedettä.
Silläpä se on hyvä kuitata kaikki vasta-argumentit.

Ymmärrät varmaan, että harjoittamasi ulosanti on samaa tupakkatiedettä mihin koitat viitata. Sanahelinää, mutua vailla mitään vakavasti otettavaa lähdettä.

Minähän en siis ota kantaa sinänsä millään tapaa koko korona-hommaan, mutta siihen otan että lähteet on jees. Muuten homma on mielipidettä ilman vailla totuuspohjaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Näyttää pahasti siltä kun tartunnat kokoajan kasvaa myös ihmisten reaktiot kovenee, se voi olla että tulee mielenkiintoinen joulun aika tätä menoa.

Mielenkiintoista olisi jonkun tutkia, miten maan nykytilanne ja menneisyys vaikuttaa koronarajoituksiin. Toisissa maissa on kovempi kynnys rajoittaa ihmisten oikeuksia, toisissa aika helpostikin mennään totalitarismia muistuttaviin toimiin. Englannissa (vanhassa siirtomaavallassa) ja sen entisissä alusmaissa Australiassa on ollut varsin rajujakin toimia ja rangaistuksia, samoin Espanjassa jossa oli diktatuuri vielä 70-luvulla. Ruotsi on ollut liberaaleimpia eikä Suomikaan tiukimpia. Saksa on tehnyt tiliä menneisyytensä kanssa ja nytkin siellä on oltu melko varovaisia plus kaikkein suurimmat mielenosoitukset rajoituksia vastaan. Usasta en oikein osaa sanoa, on ja ei ole kovia rajoituksia. Kiina on oma lukunsa, mutta monissa muissakin Aasian maissa kollektiivisiin toimiin on helpohkoa mennä. Tämä nyt on ihan pelkkää mutua, mutta joku dosentti voisi tätäkin tutkia ja sitä, ehkä joskus parin, kolmen vuoden päästä, oliko erilaisilla toimilla minkälainen lopputulema ja löytyykö voittajia/häviäjiä.

Onko koronasta kiihkoilu vähentynyt mediassa kun nyt menee monasti melkein koko päivä ettei törmää mihinkään siihen liittyvään paskaan? Vai jaksaako vielä joku läpyskä toivoa kaikkien kuolemaa?
Nyt on VikingLinen karille ajoa ja muuta uutisoitavaa. Eiköhän koronasta ole tullut jo aika ähky monelle. Ei klikkailla enään niin paljon siihen liittyviä uutisia, joten pitää keksiä muuta sanottavaa.

Tämä nyt on ihan pelkkää mutua, mutta joku dosentti voisi tätäkin tutkia ja sitä, ehkä joskus parin, kolmen vuoden päästä, oliko erilaisilla toimilla minkälainen lopputulema ja löytyykö voittajia/häviäjiä.
Varmasti tullaan tutkimaan ja paljon. Onkin hieno nähdä joskus tuloksia ja niin, että on painotettu sitä, mikä on se onnistumisen mittari. Kuolleiden määrä, talous, sairaalaresurssien mahdollisimman suuri hyödyntäminen ja mahdollisimman pienet talouden rajoitustoimet, vaihtoehtoja on paljon.

Mielenkiintoista olisi jonkun tutkia, miten maan nykytilanne ja menneisyys vaikuttaa koronarajoituksiin. Toisissa maissa on kovempi kynnys rajoittaa ihmisten oikeuksia, toisissa aika helpostikin mennään totalitarismia muistuttaviin toimiin. Englannissa (vanhassa siirtomaavallassa) ja sen entisissä alusmaissa Australiassa on ollut varsin rajujakin toimia ja rangaistuksia, samoin Espanjassa jossa oli diktatuuri vielä 70-luvulla. Ruotsi on ollut liberaaleimpia eikä Suomikaan tiukimpia. Saksa on tehnyt tiliä menneisyytensä kanssa ja nytkin siellä on oltu melko varovaisia plus kaikkein suurimmat mielenosoitukset rajoituksia vastaan. Usasta en oikein osaa sanoa, on ja ei ole kovia rajoituksia. Kiina on oma lukunsa, mutta monissa muissakin Aasian maissa kollektiivisiin toimiin on helpohkoa mennä. Tämä nyt on ihan pelkkää mutua, mutta joku dosentti voisi tätäkin tutkia ja sitä, ehkä joskus parin, kolmen vuoden päästä, oliko erilaisilla toimilla minkälainen lopputulema ja löytyykö voittajia/häviäjiä.

Brittejä ja Ruotsia on useammankin kerran vertailtu, kun niissä koronatilanne on hyvin samankaltainen, vaikka näissä maissa koronatoimet edustavat täysin eri ääripäitä.

Nyt on VikingLinen karille ajoa ja muuta uutisoitavaa. Eiköhän koronasta ole tullut jo aika ähky monelle. Ei klikkailla enään niin paljon siihen liittyviä uutisia, joten pitää keksiä muuta sanottavaa.
Mun vahva veikkaus on, että joku lehti keksii tehdä uutisen jostain paikallisesta viruksesta kiinassa ja uutisoi sen "uusi supervirus löydetty Kiinasta". Tyyliin vaikka kokoajan maapallolla on paikallisesti ruttoa sun muuta, niistäkin voi sanoa samoin ja luoda paniikkia.

"Kahden vuoden sisällä rokottamisesta sairaus todettiin 230:lla henkilöllä niin, että se katsottiin rokotuksen laukaisemaksi."

"Miten yleinen narkolepsia on?
Suomalaisessa aikuisväestössä narkolepsia-katapleksian esiintyvyys on 0.026%. Tämän perusteella narkoleptikkoja maassamme voi olla jopa noin 1000, mutta toistaiseksi diagnoosi on asetettu arviolta 200-300:lle. Viime vuosina meillä on lisääntyvästi diagnosoitu narkolepsiaa lapsipotilailla, mikä ensisijaisesti kuvastanee sairauden parantunutta tunnettuvuutta."

Tuosta kun amismatikalla miettii, niin melkein kaikki suomen narkolepsia potilaat ovat rokotuksen seurausta.

57 ihmistä kuoli pandemioiden aikana.

Itse ajattelen, että varmasti moni narkolepsian kanssa loppu ikänsä kamppaileva valitsisi mieluummin jopa kuoleman, kuin narkolepsian. Melko hurjia on nuo lehdistä luetut tarinat sairauden vaikutuksista elämään.

Tuosta kun amismatikalla miettii, niin melkein kaikki suomen narkolepsia potilaat ovat rokotuksen seurausta.
Tuossa linkkaamassani tutkimuksessa käsiteltiinkin sitä, että olisiko myös itse possuflunssa ollut kehittymisen riski narkolepsialle. Lopulta kuitenkin sen laukaisi se itse virus, ei vika rokotteen tehosteaineessa.

Mutta juu, menee jo yli oman ymmärryksen. Enkä jaksa aiheeseen enempää tutustua, kun ei sinänsä niin kosketa itseä.

Tuossa linkkaamassani tutkimuksessa käsiteltiinkin sitä, että olisiko myös itse possuflunssa ollut kehittymisen riski narkolepsialle. Lopulta kuitenkin sen laukaisi se itse virus, ei vika rokotteen tehosteaineessa.

Mutta juu, menee jo yli oman ymmärryksen. Enkä jaksa aiheeseen enempää tutustua, kun ei sinänsä niin kosketa itseä.
Se oli se tietyn "mallinen" virus. Toinen rokote ei ehkä olisi laukaissut ja ei ainakaan muualla luonut narkoepidemiaa.

Se on varmaan rokote kriittisillä aivan sama mikä sen siinä rokotteessa aiheuttaa. Syytetään jotain, jos ei varmaa tietoa ole.

Itse kuulun rokote kriittisiin, joka rokottaa lapset ns. "Tutuilla" rokotteilla ja odottaa hieman uusien kanssa... siksi en itsekään ole possurokotetta ottanut, enkä covidrokotetta ota ihan lähi tulevaisuudessa.

Nykyinen vesirokkorokote hieman vielä mietityttää, koska en muista omassa lapsuudessa/nuoruudessa monen vesirokkoon kuolleen. Olen sen itsekin vanhempana lapsena sairastanut. Se rokote on kuitenkin jo tovin ollut, eikä siinä mitään akuuttia vissiin ole ollut, niin saatan sen hyvinkin lapsille ottaa.

Laitoin vaan tuossa alkuun noita lähteitä yms. kun niitä kovasti tahdoit tuolta yhdeltä kirjoittelijalta. Ei siinä, itsekin kyllä tykkään, että lähteitä kätytetään puheiden tukena, mutta kaivan niitä sitten itse, jos ei niitä tarinan kertoja paljasta 😁

Ei mulla muuta 😊

Itse kuulun rokote kriittisiin, joka rokottaa lapset ns. "Tutuilla" rokotteilla ja odottaa hieman uusien kanssa... siksi en itsekään ole possurokotetta ottanut, enkä covidrokotetta ota ihan lähi tulevaisuudessa.

Nykyinen vesirokkorokote hieman vielä mietityttää...
Sama täällä. En mikään kauhea rokotefani sinänsä ole vaikka siltä kuulostaa, kun lähteitäkin vaadin. Johtuu vain siitä, että netti täynnä musta tuntuu kirjoittelua, joten mukava saada lähteitä asialle.

Possurokote jäi täälläkin ottamatta ja sama varmaan koronan kanssa. Kiireessä tehty litku + olen perusterve hyvän kunnon omaava kaveri, joten panokset pitäisi olla puolellani. Eli en myöskään ekojen joukossa ole kirkumassa, jos tarjolle tulee.

Asiasta vesirokkoon. En ole sairastanut, koska 30 v sitten olin jossain tutkimuksessa ja lyötiin piikki pyllyyn testimielessä. Liekö peruja nykyiselle rokotteelle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom