Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Sä oot varmasti "todella hyvä" työkaveri sitten. Mitäs olet mieltä tästä hoitajien oikeuksien mitätöinnistä sekä itsemääräämisen perumisesta?

No näin olen kokenut ja kuullut, että olen hyvä työkaveri, kiitos vain kysymästä. Olen pöyristynyt siitä, miten epäoikeudenmukaista ja mielivaltaista toimintaa on sekä hoitajien oikeuksien mitätöinti että itsemääräämisoikeuteen kajoava päätöksenteko. Ja tämän näkemyksen olen tuonut ja tuon jatkossakin erittäin voimakkaasti ja mielelläni esiin.

No näin olen kokenut ja kuullut, että olen hyvä työkaveri, kiitos vain kysymästä. Olen pyöristynyt siitä, miten epäoikeudenmukaista ja mielivaltaista toimintaa on sekä hoitajien oikeuksien mitätöinti että itsemääräämisoikeuteen kajoava päätöksenteko. Ja tämän näkemyksen olen tuonut ja tuon jatkossakin erittäin voimakkaasti ja mielelläni esiin.
Sitten varmasti ymmärrät helvetin hyvin miksi näistä asioista puhutaan nyt ja jatkossa sekä kaikki epäkohdat millä tämä syöpä oikeutettu on täällä ja muualla revittävänä. Niin kauan kunnes on varmaa ettei vastaavaa voida enää tehdä tai sitten todistamme jotain toista muotoa samasta kusetusksesta ja siitä puhutaan jälleen.

Olishan se aika omituista että tässä pitäisi nyt yhtäkkiä unohtaa se että meitä nussittiin syvälle perseeseen 2 vuotta putkeen sen takia että meillä oli kausi-influenssaa hieman tappavampi tauti liikkeellä täällä.

Vaikka olisi ollut touhussa täysillä mukana rättien ja rokotteiden kanssa, niin esimerkiksi nyt näkyvä inflaatio syö kaikkien ostovoimaa. Ja inflaatio johtuu pitkälti koronarajoituksista. Vähän omituista jos ei tuo yksilöiden ja valtion talouden tuhoaminen kiinnosta ollenkaan.

Sitten varmasti ymmärrät helvetin hyvin miksi näistä asioista puhutaan nyt ja jatkossa sekä kaikki epäkohdat millä tämä syöpä oikeutettu on täällä ja muualla revittävänä. Niin kauan kunnes on varmaa ettei vastaavaa voida enää tehdä tai sitten todistamme jotain toista muotoa samasta kusetusksesta ja siitä puhutaan jälleen.

Asioista on erittäin tärkeää puhua ja epäkohtia täytyy yrittää muuttaa. Mutta puheyhteys on aikaa sitten kadonnut. Se taas johtuu voimakkaasta polarisaatiosta, jonka toisen pään edustus vahvana tässä threadissa elää.

Täällä sain itsekin oman kantani takia parissa minuutissa "pelkäävän lampaan" leiman. Siltä pohjalta on hemmetin vaikea puhua ja rakentaa mitään.

Olishan se aika omituista että tässä pitäisi nyt yhtäkkiä unohtaa se että meitä nussittiin syvälle perseeseen 2 vuotta putkeen sen takia että meillä oli kausi-influenssaa hieman tappavampi tauti liikkeellä täällä.

Vaikka olisi ollut touhussa täysillä mukana rättien ja rokotteiden kanssa, niin esimerkiksi nyt näkyvä inflaatio syö kaikkien ostovoimaa. Ja inflaatio johtuu pitkälti koronarajoituksista. Vähän omituista jos ei tuo yksilöiden ja valtion talouden tuhoaminen kiinnosta ollenkaan.
Ongelma on juuri tämä. Jälkipyykki on täysin pesemättä vaikka kysessä on Suomen historian tuhoisin perseily. Kymmeniä miljardeja veronmaksajien rahoja haaskattu täysin turhaan, kiihotettu urakalla kansaryhmää vastaan poliitikkojen ja valtamedian näyttäessä esimerkkiä, puututtu laittomasti elinkeinovapauteen, eriarvoistettu ihmisiä perustuslain vastaisesti, aiheutettu vakavaa vahinkoa lasten ja nuorten mielenterveydelle jne jne jne. ja yhtäkkiä kaikki tämä pitäisi vaan unohtaa ja jatkaa niin kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Niin kauan kuin näitä asioita ei tutkita perusteellisesti ja ryhdytä tulosten perusteella toimenpiteisiin niin asia ei unohdu eikä sitä pidäkään unohtaa.

Jos mitään tutkintaa ei tehdä, eikä kukaan joudu rikosoikeudelliseen vastuuseen, katson asian niin, että saan myös itse rikkoa lakia silloin kun näen sen tarpeelliseksi ilman että siitä koituu mitään seuraamuksia.

Asioista on erittäin tärkeää puhua ja epäkohtia täytyy yrittää muuttaa. Mutta puheyhteys on aikaa sitten kadonnut. Se taas johtuu voimakkaasta polarisaatiosta, jonka toisen pään edustus vahvana tässä threadissa elää.

Täällä sain itsekin oman kantani takia parissa minuutissa "pelkäävän lampaan" leiman. Siltä pohjalta on hemmetin vaikea puhua ja rakentaa mitään.
Sitten se on vaikeaa. Turha alkaa minua syyllistämään jostain väärästä tavasta puhua asiasta, kun ottanut 2 vuotta paskaan niskaan ties miltä vitun hörhöiltä ja päättäjiämme myöten ja ovat olleet täysin väärässä vieläpä kokoajan.
Lammas on helvetin hyvä termi tässä vaiheessa varsinkin valtaosalle väestöä, koska tuo lammastelu juuri mahdollistaa tämän kusetuksen. Ei mitään selkärankaa eikä peiliä mihin katsoa ja ottaa opiksi. Ei edelleenkään vaikka nyt viimeistään jumalauta luulisi typerimmänkin paskan heräävän siitä kohmeestaan, mutta ei. Korkeintaan koitetaan olla puhumatta koko asiasta enää ja mietitään ihan muuta kuten heidän halutaankin nyt tekevän eli ukraina ja putinit hoitaa sen puolen hyvin.

Meillä on valtavat ongelmat ihan kotimaassa omalla kamaralla ja kukaan ei tajua edes tätä koska kukaan ei ajattele enää mitään.

Viime viikon koronainfosta bongattua, ihan ei kyllä kristallin kirkkaasti selvinnyt, mitä nelospiikki suojaa....
Sen verran ymmärsin, että nyt yritetään suojata riskiryhmäläisiä tartunnoilta rokotteella, mikä ei suojaa tartunnoilta.
Jotenkin tuntuu kyllä todella hämmentävältä, että alan "ammattilaiset" sepittävät tuommoisia satuja.

Vesa Raiskila:
SUOJAA TARTUNNOILTA, MUTTA EI VAKAVALTA TAUDILTA? Jo jonkin aikaa on todettu ihan virallisesti, ettei k-rokote suojaa tartunnoilta, mutta että se kuitenkin suojaa tehokkaasti "vakavalta tautimuodolta". THL:n johtavan asiantuntijan Mia Kontion äskettäisessä koronainfossa esittämiä lausumia on nyt tulkittu mediassa niin, että neljäs piikitysannos suojaakin yhtäkkiä heikosti vakavalta taudilta (ks. kuva).
Kontio sanoi tarkalleen näin:
"Vaikka tämä rokotteiden suojateho tartuntaa vastaan on heikko, se antaa kuitenkin lyhytaikaisen suojan myöskin tartuntaa vastaan ja tässä pyritään nyt enemmänkin nimenomaan estämään näitä tartuntoja näillä henkilöillä, jotka sitten sen pienenkin infektion takia voisivat joutua sitten sairaalahoitoon. Eli tässä ei nyt pyritäkään vakavaa tautia estämäänkään näillä lisäyksillä, vaan nimenomaan sitä tartuntaa ja sitten sen yleiskunnon laskua."
Itse voisin tiivistää sanotun niin, että suojateho tartunnalta on heikko mutta lyhytaikainen eikä vakavaa tautimuotoa enää yritetäkään estää
🤯
🤔
Mutta ymmärsinkö? No en ihan täysin
😅

280327131_10160069140149530_7233549978320505570_n.jpg

Millä tavoin kova tietäjä? En mä koe tietäväni kummastakaan aiheesta juuri mitään. Ihan käsittämätön heitto, mistä lue tullut...

Tunneskaalasi on melko typistynyt ja äärimmäinen, jos 'pelko' on oikea sana kuvaamaan päätöstä, joka ei jokaiselle ole niin kovin merkittävä. Pystytkö uskomaan? Koronarokote ei ollut kaikille pelon väline kumpaankaan suuntaan. En ottanut sitä sen enempää koronaa peläten, enkä jättänyt sitä ottamatta itse rokotetta peläten. Tällä logiikallahan sinä itse olet vaihtoehtomedian lammas, joka jätti piikin ottamatta, koska sinä ja muut vaihtoehtomedian lampaat elätte koronarokotteen pelossa.
Miksi ottaisin piikin normi flunssaan(korona)kun en ennenkään ole tarvinnu?? Ajattele tupakki tausta joten pitäis olla pahin riskiryhmä, en menny bunkkerii en hinannu maski naamalla ei piikkiä koska tämän arvas media lietsoo vaan paskaa ja ei kummonen tauti voi olla. No sairastettu on ja normi flunssa 10x pahempi!

Todella "järkevää" mennä itseensä tukkimaan tutkimaton Mrna piikkiä pikku flunssan takia

Kerro mikä ajaa ihmisiä hinaamaa maski naamalla/piikkiä ottamaan, niinpä ei mikää muu kuin pelko .

Harva hakee influenssaa piikin koska ei pelkoa, ja ne jotka hakee hakee turvaa piikistä. Turha muuta selittää.

Viimeksi muokattu:
Vaikea se on olla koronasta puhumatta kun ei vieläkään pääse liikkumaan vapaasti ilman koronapassia. Lopetan heti kun eu peruu passin jatkoajan ja perutaan who:lle kaavailtu pandemian hallinta valtioiden yli.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Eikö sinua yhtään ihmetytä miksi Ukrainan sota saa tuollaiset otsikot aikaan mediassa? Miten tämä eroaa niistä lukemattomista sodista mitä Venäjä on käynyt tässä 30 vuoden aikana? Tai miten tämä eroaa Usan laittomista ja moraalittomista hyökkäyssodista?

Eikö sinusta ole omituista että me kollektiivisti nyt rangaistaan kaikkia venäläisiä pelkän kansalaisuuden perusteella? Mitä tekemistä noilla kollektiivirangaistuksilla on länsimaisen oikeuskäytännön kanssa? Eli että me tuomitaan vain ihmiset jotka ovat todistetusti syyllistyneet johonkin rikokseen. Nythän me rangaistaan esimerkiksi venäläisiä urheilijoita sillä argumentilla että he ovat syyllistyneet potentiaalisesti ajatusrikokseen (eli on olemassa mahdollisuus että he mielessään kannattavat Putinia ja siksi heiltä pitää evätä pääsy kansainvälisiin urheilukilpailuihin). Tuo on todella absurdia ja orwellilaista.

Ukraina on osa eurooppaa ja tottakai sota euroopassa koskettaa enemmän kuin lähi-idän sodat. Venäjä hyökkäsi naapurimaahan Euroopassa ja tottakai se on isompi juttu kuin jenkkien touhut. Muutenkin kyseessä on täysin eri asiat ja et voi perustella venäläisten toimia jenkkien toimilla. Tuo on vain Kremlin propagandaa johon olet langennut. Et ole tuossa mielessä peruslammasta valveutuneempi.

Pakotteet on erinomainen asia, koska ne heikentävät Venäjää ja tekevät sodan jatkamisen ja laajentamisen vaikeammaksi ja koska venäläiset tukevat Putinia, niin fuck them.

Ukrainan juttu on yksi monista. Se on se "current big thing" mitä pakotetaan joka tuutista nyt.
Se jättää valitettavasti paljon epäkohtia varjoon tällä hetkellä mitä ei ole käyty läpi tai mitä paljastuu tästä "last big thingista".

On Ukrainan sota muutakin kuin median pakottama "current big thing". Se on oikeasti iso juttu jota ei voi ignoorata. Korona oli median pakotus. Nyt on pahin koronatilanne koskaan ja se ei näy oikein mitenkään arjessa ja mediaa ei kiinnosta. Oikeita ongelmia ei voi noin vain lakaista piiloon.

Mutta eipähän tarvinnut lähteä metsään piiloon, kuolla poliisin luoteihin, joutua vankileirille tai joutua kidutetuksi ja mitä näitä vielä oli.

Ukraina on osa eurooppaa ja tottakai sota euroopassa koskettaa enemmän kuin lähi-idän sodat. Venäjä hyökkäsi naapurimaahan Euroopassa ja tottakai se on isompi juttu kuin jenkkien touhut. Muutenkin kyseessä on täysin eri asiat ja et voi perustella venäläisten toimia jenkkien toimilla. Tuo on vain Kremlin propagandaa johon olet langennut. Et ole tuossa mielessä peruslammasta valveutuneempi.

Pakotteet on erinomainen asia, koska ne heikentävät Venäjää ja tekevät sodan jatkamisen ja laajentamisen vaikeammaksi ja koska venäläiset tukevat Putinia, niin fuck them.

On Ukrainan sota muutakin kuin median pakottama "current big thing". Se on oikeasti iso juttu jota ei voi ignoorata. Korona oli median pakotus. Nyt on pahin koronatilanne koskaan ja se ei näy oikein mitenkään arjessa ja mediaa ei kiinnosta. Oikeita ongelmia ei voi noin vain lakaista piiloon.
Kuvittletko oikeasti että pakotteet toimii ei ei, se on vaa silmän kääntö temppu. Esim haketta ei saa tuoda Venäjältä, no se merkitään puruksi ja kun suomalainen nuppi venäläinen kärry, näin pakote kierretty.

Sä uskot tuonkin silmät sinisinä että jotkin pakotteet toimii paskat, ne vaa kierretään eri jutuilla ja sinä uskot.

Esim. Moni eu maa edelleen ostaa kaasua Venäjältä vaikka väittävät toista.

Kuvittletko oikeasti että pakotteet toimii ei ei, se on vaa silmän kääntö temppu. Esim haketta ei saa tuoda Venäjältä, no se merkitään puruksi ja kun suomalainen nuppi venäläinen kärry, näin pakote kierretty.

Sä uskot tuonkin silmät sinisinä että jotkin pakotteet toimii paskat, ne vaa kierretään eri jutuilla ja sinä uskot.

Esim. Moni eu maa edelleen ostaa kaasua Venäjältä vaikka väittävät toista.
Joo. Maajussi jolle vuokrataan peltoja kertoili että täksi vuodeksi vissiin lannoitteet riittää muutenkin, mutta jos kriisit jatkuu ens vuoteen niin tulee kyllä ongelmia ja paljon. Tuo koskee kaikkia. Meinas että syksyllä ruoan hinta varmaankin nousee lisää ja jos tulee huonot sadot niin vielä enemmän.

No missä sä olit oikeassa flunssan suhteen et missään, joten ime munaa!
Kova kaveri huikkimaa mut siihen se jääki.

Olin hyvikin monessa asiassa oikeassa joka koski flunssa, sitä et
Kovasti ehdottelet miehille hametta ja munan imemistä, en ole psykologi mutta kuulostaa hieman mielenkiintoiselta 🤔

Olen jo aiemminkin pyytänyt että näytät missä olen ollut väärässä, niin voin nostaa käden pystyyn virheen merkiksi. Viimeksi ei vastausta tullut joten tulisiko nyt?

Kovasti ehdottelet miehille hametta ja munan imemistä, en ole psykologi mutta kuulostaa hieman mielenkiintoiselta 🤔

Olen jo aiemminkin pyytänyt että näytät missä olen ollut väärässä, niin voin nostaa käden pystyyn virheen merkiksi. Viimeksi ei vastausta tullut joten tulisiko nyt?

Tuliko korona passi, oliko haitallisia nämä mrna piikitykset, korona mitätön flunssa. Koko korona on poliittinen ei epidemia, flunssaa käytettiin savuverhona että ajettii elvytyspaketti läpi ja suomi eu-liittovaltioon.
Maskit turhia.
Aloita vaikka noista.

Sä et missään vaiheessa epäilly mediaa, et sitä että korona mitätön tauti, ei sitä että Mrna piikit turhia/myrkyllisiä. Joten olit täysin väärässä

Kaiva toki jos olet kirjottanut toisin myönnän heti virheeni!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom