Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Punttisalit nyt on paikkoja, joissa ei kovinkaan kipeenä yleensä olla. Enemmän mä välttelisin julkisia ja ihmismassoja. Ja kun tähänkin tulee taas 10 tyyppiä jankuttamaan, niin harva kipeensä kuumeessa salilla on. Kyllä sen paremmin muualta saa. Joo, oireeton salilla joka aivastelee, joo joo, mutta enemmän niitä on muualla.

Mikellä ehkä pikkasen vaikeuksia hahmottaa isompia kokonaisuuksia ja yleinen tarve trollailla.

Itse voisin alkaa vänkään, onko pisara jos niistän kunnon klimpit. Ei se ole enään pisara. :david:
Kellä oli vaikeuksia ymmärtää kokonaisuutta? Hä?

Ja oon vasta sivulla 12, että saatte nähdä vitusti noita kun nauran näille alkupään tietäjille jotka nimitteli kaikki tervejärkiset.

Muistan kyllä hyvin nämä ketjun alkupään jutut, ja nämä idiootit, jotka paniikkia loivat. On mielestäni hiukan hämmentävää, että nämä nimimerkit, tai valtaosa heistä ei ole lainkaan häpeissään siitä mitä ovat sanoneet, tehneet ja aiheuttaneet. Ja nyt nämä samat hysteerikot ovat kovimpina äänitorvina Ukraina -ketjussa.

Muistan kyllä hyvin nämä ketjun alkupään jutut, ja nämä idiootit, jotka paniikkia loivat. On mielestäni hiukan hämmentävää, että nämä nimimerkit, tai valtaosa heistä ei ole lainkaan häpeissään siitä mitä ovat sanoneet, tehneet ja aiheuttaneet. Ja nyt nämä samat hysteerikot ovat kovimpina äänitorvina Ukraina -ketjussa.
Näiden kahden ketjun kaava on häkellyttävän samankaltainen. Mikään vastaväite paniikinlietsontaan ei päde, vaan se torpataan viimeistään henkilökohtaisella nimittelyllä.

Näiden kahden ketjun kaava on häkellyttävän samankaltainen. Mikään vastaväite paniikinlietsontaan ei päde, vaan se torpataan viimeistään henkilökohtaisella nimittelyllä.

Jep. Ja sitten kun tulee (taas) ilmi, että ollaan ihan turhaan oltu paniikissa, paria ihmistä lukuun ottamatta(joilla on vielä jonkinnäköinen selkäranka tallella) joko hiljennytään, tai kieltäydytään myöntämästä että ylireagoitiin.

Niin käy varmasti tälläkin kertaa.

Nuo kotitestit taitaa olla aivan arpapeliä. Lapsella (4v) kuumetta ja kuivaa yskää keskiviikosta lähtien ja tänään, kolme päivää myöhemmin testi päättää näyttää posia.
Nehän juurikin näyttävät pitkällä viiveellä.. Kaikilla ollut nyt sama homma jotka tiedän.

Henkilökohtaisesti pidän kovana juttuna, että ihminen tekee, mitä itse haluaa, eikä mitä muut haluavat.
Tässä tapauksessa maskipää tekee juuri mitä toiset haluaa. Oikeasti ne jotka eivät käytä omaa aivoja ja ovat vietävissä kulkevat tuolla säkit naamalla. Se on heikkoutta eikä mitään muuta.
Jos olisi oikeasti kunnon "rebel" niin laittaisi sen spagettivuoan päähän. Sama hyöty/haitta.

Viimeksi muokattu:
Taitavat laittaa myös hideen samantien. Useimmat ainakin ja kertovat sitten tästä kovaan ääneen.

Ööh, eipä ole näkynyt "pumppereita" tai "simpsoja" tuolla Ukraina-ketjun puolella luomassa paniikkia. Vai tarkoitatko yleisemmin, että heti on "hysteerikko" jos ei ole samaa mieltä kanssasi?

En ymmärrä, että mikä ihmeen halu ihmisillä on nykyään pelätä koko ajan. Media on toki iso syypää paniikin lietsontaan mutta silti ihmettelen, että miten helppoa ihmisten mielipiteen muokkaus ja pelottelu on. Korona-aikana itseäni ahdisti ihmisten vastakkainasettelu ja epävarmuus siitä, että miten pitkälle piikkimania viedään. Tämä sotatilanne on aivan perseestä mutta sille en henkilökohtaisesti mitään mahda, niin mieluummin keskityn elämään elämääni jota kahden vuoden ajan tarpeettomasti rajoitettiin. Kesän jälkeen varmaan koronapaniikki nostetaan taas pintaan niin eiköhän se ole sitten menoa rokottamattomille.

Enemmän niitä jotka koittavat kaikkensa väitellessään miten Venäjä hyökkää Suomeen.
Enemmän mä oon nähnyt syitä miksi venäläiseltä kantilta katsottuna hyökkäys voisi olla perusteltua. Venäläisen peruskoulun läpikäyneet näkevät nämä asiat hieman eri tavoin kuin me suomalaiset.
Enkä ole kenenkään havainnut väittävän että näin myös tulisi käymään - tai että hyökkäyksen mahdollisuutta edes pidettäisiin kovin todennäköisenä. Me vaan tulkitaan näitä postauksia eri tavoin ja liian monesti ymmärretään väärin, mitä toinen yrittää sanoa.

En ymmärrä, että mikä ihmeen halu ihmisillä on nykyään pelätä koko ajan. Media on toki iso syypää paniikin lietsontaan mutta silti ihmettelen, että miten helppoa ihmisten mielipiteen muokkaus ja pelottelu on. Korona-aikana itseäni ahdisti ihmisten vastakkainasettelu ja epävarmuus siitä, että miten pitkälle piikkimania viedään. Tämä sotatilanne on aivan perseestä mutta sille en henkilökohtaisesti mitään mahda, niin mieluummin keskityn elämään elämääni jota kahden vuoden ajan tarpeettomasti rajoitettiin. Kesän jälkeen varmaan koronapaniikki nostetaan taas pintaan niin eiköhän se ole sitten menoa rokottamattomille.
En mä tule ottamaan sitä piikkiä vaikka mitä tapahtuu kesän jälkeen. Mikään ei muutu ja varsinkin mitä nytkin näemme niin covid on pelkkä median ja päättäjien mielikuvissa oleva mörkö.
En ole koskaan mistään asiasta ollut varmempi kuin tästä. Kesän jälkeen voivat vetää vitun päähänsä entistä kovemmin, jos yrittävät taas.

Kaikista isoin nykyajan uhka on meidän omat päättäjät ja media kuin ryssät tai flunssat.

Omat kokemukset koronasta jos verrataan kaikkiin flunssiin mitä on ollut. Kuume alempi mitä normaalisti, nokka ei vuoda, pääkipu kovempi, iho yhtä arka kuin normaalisti 39 asteen kuumeessa. Yskä kovin vähäinen, keuhkoissa ei mitään, koska normaalisti flunssassa ei sähkörööki onnistu, nyt ei ongelmaa. Kurkkukipu x kertaa kovempi, siis niin kova, että on kaula kipeä. Sattuu niellessä, ilmeisesti kuivaa kovaa vauhtia koska jos juo kokojan tai syö tai mussuttaa jotain pastilleja, niin ei satu paljoakaan. Ja oireet tulee aivan väärässä järjesteyksessä mitä normaalissa flunssassa, siinä yleensä mulla alkaa kurkkukivulla, sitten nokka alkaa vuotaan ja sitten yskitään. Kun räkä muuttuu keltaiseksi, yleensä alan parantumaan. Koronassa yskiessä lähtee keltaista limaa heti alussa keuhkoputkista ja on sitkeetä. Kurkku tulee kipeeksi vasta kun kuume katoaa, nokka vuotaa vaan jos aivastaa.

Noin yleisesti normaali flunssa on pahempi korkeen kuumeen takia.

Kellä oli vaikeuksia ymmärtää kokonaisuutta? Hä?

Ja oon vasta sivulla 12, että saatte nähdä vitusti noita kun nauran näille alkupään tietäjille jotka nimitteli kaikki tervejärkiset.
Nyt en kyllä ymmärrä mitä meinaat eikä itsellä ei aikaa alkaa vanhoja viestejä selaan. Normaaliin tyyliisi varmaan aiheen irroitus ja siihen tarttuminen.

Mitä sitten tulee tervejärkisyyteen, en tiedä. Muistelisin, että itse et läpäissyt edes VR:lle töihin hakiessasi aikoinaan jotain palikkatestiä.

Mutta ei siinä, jatka toimintaasi, jos se vahvistaa itseäsi. :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Nyt en kyllä ymmärrä mitä meinaat eikä itsellä ei aikaa alkaa vanhoja viestejä selaan. Normaaliin tyyliisi varmaan aiheen irroitus ja siihen tarttuminen.

Mitä sitten tulee tervejärkisyyteen, en tiedä. Muistelisin, että itse et läpäissyt edes VR:lle töihin hakiessasi aikoinaan jotain palikkatestiä.

Mutta ei siinä, jatka toimintaasi, jos se vahvistaa itseäsi. :)
Sinä ja muut covid fanbasessa failasitte tässä 2v aikana vähän isomman palikkatestin ja näköjään failaat vieläkin.

Sä oot lukenut ja kirjoittanut liikaa ylilaudalle. Se mitä siellä ipanat hokee, ei ehkä ole totuus. Mutta katsokaa tätä, kun mää nyt nauran sen kommentille, niin koronapakottaja ei luovuta ikinä. Sä olit väärässä, et ymmärtänyt asiaa ollenkaan, hyväksy se. Ja VR:llä ei ole palikkatestejä, ei ollut edes sillon kun haastattelussa kävin, joka oli ennenkuin sä synnyit.

Paljonkos sä olet sinne laudalle tota paskaa musta spämmännyt ja onko sulla kenties jotain tekemistä niiden muidenkin lankojen kanssa? Koska ole mies ja tuu sanomaan sitten mulle suoraan. Tehdään vaikka joku palikkatesti kimpassa.

Asia kunnossa. :)
Ei oo, kerro paljonko sä olet musta paskaa sinne kirjoittanut. Noita keksittyjä valheita hoetaan siellä joka langassa niin mahtaako sulla olla osuutta sinne? Muualla tota ei hoeta, joten sun on pakko olla joko lukenut sieltä ja mitä forumilla täällä katsonut, niin sulla on aina jotain mun kirjoituksia vastaan. Niin lähdetään siitä ekana, että selitä mikä nyt oikeesti on se ongelma?

Että ei nyt kamalasti alemmaksi voi enää langeta täällä jos vetää ylilaudan valheilla. Joku ongelma sulla mun kanssa on. Tietääkseni en ole nussinut sun mitään muijaa tai mielikuvitusmuijaa, kusettanut rahoja tai muutakaan, niin mikä sua nyt vaivaa? Selitä kiitos.

Hehe, kaikkea kanssa.

Saat varmaan äkkiä ajatuksen, että kaikilla on sua vastaan jotain. Nytkin tägäsit mut, niin tottakai pölisen piruuttani jotain takas.

Halusit puhetta itsestäsi, sait sitä. Tätä samaa kuviota vaan toistat, joten ajattelet sen kautta mun olevan sua vastaan. Mää nyt vaan oon sanonut usein oman mielipiteeni ja se eroo sun mielipiteestä.

Mutta joo, ei itsellä enempiä. Jatkakaa vaikka aiheessa. :giggle:

Back
Ylös Bottom