Koronavirus, COVID-19

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

  • Kyllä

    Votes: 88 27,4%
  • Ei

    Votes: 233 72,6%

  • Total voters
    321
@maltsu Oli trumpin reaktio oikea tai väärä, niin tämä hetki on taatusti väärä rahotuksen poisvetämiselle. Ois vetäny mielummin vaikka syksyllä.

Mitä WHO on tehnyt koronakriisin helpottamiseksi? WHO on pahentanut ongelmaa ja en näe mitään toimia WHO:n suunnalta. Tuottaako WHO maskeja tai hengityskoneita? Ei. Mitä se tekee? Tämä kriisi olisi paremmin hallinnassa ilman WHO:n järjenvastaisia politisoituneita suosituksia matkustusrajoituksien, koronan leviämisen ym. suhteen.
WHO:n Captain Save Africa kampanjaa joskus tulla vuonna tuohikuussa emme tarvitse.

E: ja veikkaan että WHO saa rahansa. USA painostaa poliittisesti ja WHO:n johdon pitäisi erota. Aivan järkyttävää toimintaa, he eivät ole poliitikkoja ja silti politikoineet enemmän ja tuottaneet enemmän disinformaatiota kuin kukaan poliitikko tämän kriisin suhteen.
 
Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä WHO on tehnyt koronakriisi helpottamiseksi? WHO on pahentanut ongelmaa ja en näe mitään toimia WHO:n suunnalta. Tuottaako WHO maskeja tai hengityskoneita? Ei. Mitä se tekee? Tämä kriisi olisi paremmin hallinnassa ilman WHO:n järjenvastaisia politisoituneita suosituksia matkustusrajoituksien, koronan leviämisen ym. suhteen.
WHO:n Captain Save Africa kampanjaa joskus tulla vuonna tuohikuussa emme tarvitse.
Varmasti oot oikeessa ainakin osittain, enkä mä sitä, mutta tää hetki on väärä. Ei keskellä kriisiä tälläsiä.

Tähän ehkä sopii Sanna Marinin lausahdus: ''jos vaadimme täydellisyyttä, me olemme tuomittu epäonnistumaan.'' Tää tilanne on niin vitun absurdi, että harva ois kuvitellukkaan tälläsiä skenaarioita. Pandemia oli jopa odotettu, mutta että tällänen.
 
Varmasti oot oikeessa ainakin osittain, enkä mä sitä, mutta tää hetki on väärä. Ei keskellä kriisiä tälläsiä.

No WHO toimii edelleen ihan normaalisti, tuskin niiden budjetti on kädestä suuhun mistä rahat huomenna periaatteella. Ja tosiaan uskon että saavat rahansa jos myöntävät virheensä.
 
Harvinaisen samaa mieltä Timpen kanssa!


Timpe Ahonen:
Ensimmäistä kertaa 10 vuoteen tuntuu, että ei ole mitään sanottavaa FB-seuraajilleni. He vaativat lisää sulkuja, karanteeneja, yksilönvapauksien rajoituksia ja kotiaresteja. Minä en sitä paitsi pysty sanomaan mitään sellaista uutta, mitä en parissa aikaisemmassa avauksessani jo sanonut. Ei minua kiinnosta kirjoittaa siitä, mitä joku älyllisellä mikkihiiritasolla levitoiva poliitikko Pudasjärven Hevonperseestä on sanonut kasvomaskeista tai käsidesistä. Itseäni kiinnostaa se, mitä tästä kaikesta Suomelle seuraa.
‍‍‍‍‍‍ ‍‍
Omat avaukseni aiheesta:

View: https://www.facebook.com/timo.ahonen.73/posts/3643284549047183


View: https://www.facebook.com/timo.ahonen.73/posts/3674304025945235

V-M Keitelin avaus (lukekaa ihmeessä!):
https://www.facebook.com/notes/veli-martin-keitel/mist%C3%A4-meid%C3%A4n-oikeasti-pit%C3%A4isi-olla-huolissamme/10158592609502697/?hc_location=ufi
‍‍‍‍‍‍ ‍‍
Pelko ja tunteet ohjaavat ihmisiä ja järki väistyy. Se on ymmärrettävää ja inhimillistä. Ihmiset Suomessa luottavat mediaansa kuin raamattuun, vaikka se hysterisoi, klikkihuoraa ja suorastaan valehtelee (esim. New Yorkin massahaudat). Nykyään ei voi enää luottaa esimerkiksi Yleisradioon, vaan on itse tarkistettava uutisen todenperäisyys useammasta ulkomaisesta lähteestä. Pelko ja hysteria myyvät ja tuovat klikkejä.
‍‍‍‍‍‍ ‍‍
Pitkällinen yhteiskuntien sulkeminen ja yksityisen sektorin tuhoaminen johtaa totaaliseen talouden harmageddoniin. Se tulee välillisesti aiheuttamaan sata, ellei tuhat kertaa enemmän kuolemia ja tuskaa kuin korona ikinä. Se tulee tuntumaan rajuina tulonsiirtojen leikkauksina ja hyvinvointivaltion romahduksena (rahoituspohjan kadotessa alta).
‍‍‍‍‍‍ ‍‍
Ja kyse ei nyt ole pelkästään Suomesta. Italia tarvitsee 700 miljardia hätäapua nyt heti (vastuunkantoa on tiedossa), USA:ssa on pörssiromahdus ja Subprime-kriisin jälkeen euroaluekin ollaan pidetty pystyssä lähinnä velalla ja utopialla. Vain Saksalla on nyt oikeasti varaa elvyttää. Tuleva talouden tuho tulee johtamaan myös massiivisiin tuloeroihin, koska rahanomistajat voivat taas ostaa pohjilta, kuten tekivät 1930-luvullakin.
‍‍‍‍‍‍ ‍‍
On todella hämmästyttävää, että meillä ei ole eduskunnassa yhtään toisinajattelevaa poliitikkoa. Kukaan heistä ei tunnu välittävän taloustuhosta. Oppositio vaatii vielä totaalisempaa Suomen sulkemista. Se, että 400.000 ihmistä on YT-neuvotteluissa 68 kuolleen vanhuksen takia, luulisi herättävän ihmisiä miettimään asioiden perspektiiviä. Mutta ei. Kaveri jo epäili, että seuraavaksi tulevat varmaan kokovartalokondomit ja pakkosiirrot ikkunattomiin kellareihin. Ja ihmiset saadaan vaatimaan niitä itse. Vaikka kuolleita olisi nyt jo tuhat, se ei selittäisi sulkujen mittakaavaa.
‍‍‍‍‍‍ ‍‍
Oikeat syylliset talousromahdukseen ovat keskuspankkikartellien ahneet suurrikolliset, heidän omistamansa poliitikot ja media. Sen sijaan, että ihmiset syyttelevät toisiaan, nämä roistot pitäisi saattaa vastuuseen teoistaan ja valtioiden pitäisi pyrkiä saamaan itsenäisyytensä takaisin.
‍‍‍‍‍‍ ‍‍
Kuolemat Ruotsissakaan eivät näyttäisi olevan missään suhteessa nyt tehtyihin toimenpiteisiin nähden. Media on pelotellut ihmiset hysteerisiksi. Lopullisen tuhovoiman näemmekin vasta sitten, kun velkakuplien, sulkujen ja seisokkien aiheuttama talouskatastrofi näyttäytyy silmiemme edessä. Itse virus on sen rinnalla pikkujuttu.
‍‍‍‍‍‍ ‍‍
PS: Se päivä, kun minun tapaiseni "äärioikeistolainen kapitalistisika" löytää politiikassa tässä aiheessa ainoan hengenheimolaisensa Osmo Soininvaarasta, tarkoittanee sitä että loppu on lähellä.

94247193_3687857991256505_5097862052748197888_o.jpg
 
Siinä taas uutta mietittävää. Mitä teet, jos joku, tai lauma tulee tahallisesti yskimään päälle tai uhkaa sillä?

Yskästä on tullut rikollisten ase ja pilavideon aihe – ruotsalaisia ei naurata

Sitä saa mitä tilaa.
 
Vaikka en olekaan mikään salaliittoteoreetikko, niin kyllähän tässä nyt on liian monta yhteensattumaa!
Siis Wuhanissa on laboratorio jossa on tutkittu viimeiset 5 vuotta nimeenomaan koronaa, tutkimuksissa käytetty lepakoita, ja laboratorio on jo aiemmin saanut useita huomatuksia vakavista turvallisuuspuutteista. Ja kun kaikista mahdollisista maailman kolkista just Wuhanista lähtee liikkeelle koronapandemia, niin sillä ei ole/voi olla virallisten lähteiden mukaan mitään tekemistä ko. laboratorion kanssa.....

Pertti Rönkkö:
-Tuliko virus Wuhanin laboratoriosta. Mitä siellä todellisuudessa tapahtui, kysytään saksalaisessa Bild-lehdessä. Jutussa kerrotaan, kuinka amerikkalaiset diplomaatit varoittivat kaksi vuotta ennen pandemian puhkeamista massiivisista turvallisuusriskeistä wuhanilaisessa tutkimuslaboratoriossa (Wuhan Institute for Virology - WIV), jossa tutkittiin koronaviruksen esiintymistä lepakoissa ja niiden mahdollista siirtymistä ihmisiin. Amerikkalaiset diplomaatit olivat raportoineet vakavista puutteista teknikoiden ja tutkijoiden toiminnassa.
 
Varmasti oot oikeessa ainakin osittain, enkä mä sitä, mutta tää hetki on väärä. Ei keskellä kriisiä tälläsiä.

Tähän ehkä sopii Sanna Marinin lausahdus: ''jos vaadimme täydellisyyttä, me olemme tuomittu epäonnistumaan.'' Tää tilanne on niin vitun absurdi, että harva ois kuvitellukkaan tälläsiä skenaarioita. Pandemia oli jopa odotettu, mutta että tällänen.

En ymmärrä. Näinkö onneton on ihmisten historian tuntemus? Verrattuna johonkin aikaisempaan tää on suht kevyttä kauraa vielä. Parissakymmenessä vuodessa on aidsiin/ hiviin kuollut Afrikassa n. 36 miljoonaa ihmistä. Jotain suhteellisuuden tajua nyt tähän hommaan, vaikka me itse omakohtaisesti ei tämmöstä olla koettu aikaisemmin.
 
En ymmärrä. Näinkö onneton on ihmisten historian tuntemus? Verrattuna johonkin aikaisempaan tää on suht kevyttä kauraa vielä. Parissakymmenessä vuodessa on aidsiin/ hiviin kuollut Afrikassa n. 36 miljoonaa ihmistä. Jotain suhteellisuuden tajua nyt tähän hommaan, vaikka me itse omakohtaisesti ei tämmöstä olla koettu aikaisemmin.
Kaikki tän tilanteeseen liittyvät asiat. Rajat kii, koulut kii, uusimaa kii, alle 10 hengen ryhmäraja jne. Ei hiv kumminkaan 2 metrin päästä tartu.

Ja myönnän, historian tuntemus ei ole häävi. :(
 
Jotain suhteellisuuden tajua nyt tähän hommaan, vaikka me itse omakohtaisesti ei tämmöstä olla koettu aikaisemmin.

Se on totta, että näin hyvää vuotta emme ole tainneet pitkään aikaan kokea. Normi kausi-influenssaan kuolee vuosittain arviolta 400 000 ihmistä, ja suomessa jopa 1000, käynnissä olevan flunssakaudenkin aikana on influenssaan kuollut arviolta jo yli 500 ihmistä, silti korona...

 
En ymmärrä. Näinkö onneton on ihmisten historian tuntemus? Verrattuna johonkin aikaisempaan tää on suht kevyttä kauraa vielä. Parissakymmenessä vuodessa on aidsiin/ hiviin kuollut Afrikassa n. 36 miljoonaa ihmistä. Jotain suhteellisuuden tajua nyt tähän hommaan, vaikka me itse omakohtaisesti ei tämmöstä olla koettu aikaisemmin.

Niinpä.

Ei kukaan muista Tohokun maanjäristystä tällä nimellä. 15 000 ihmistä kuoli siihen ja sitä seuranneeseen tsunamiaaltoon. Kaikki muistavat Fuskushiman ydinvoimalaonnettomuuden. Siinä kuoli yksi ihminen ja kuolema ei johtunut säteilystä. Ihmisten mielissä media varmasti sekoittanut nämä asiat hieman eri tavalla.... Kukaan ei alkanut rakentamaan patovalleja eikä tsunamivaroitusjärjestelmiä kehitetty, sen sijaan ilmastonmuutoksen keskeinen ratkaisun avain ydinvoima laitettiin käytännössä jäihin tapahtuneen takia.

Medialla on valitettavan paljon valtaa, se luo pelkoja ja toisaalla peittelee oikeita reaalimaailman ongelmia, täysin politisoituneen agendansa mukaisesti. Lisäksi toimittajat haluavat tehdä tunteellisia juttuja, ihmisen aisteille näkymättömät virukset tai säteily ruokkivat pelkoja, myyvät ja niillä voidaan repostella loputtomasti. Median palveluja myydään vaikuttamalla ihmisiin ja se vallan vahtikoiran tehtävä, totuuden etsintä ym. jalompi osa journalismista on ollut roskakorissa jo pitkään. Media on poliittinen toimija ja puolustaa valitsemiaan arvoja yli journalististen periaatteiden, esim. WHO toimii surkeasti ja on pahentanut pandemiaa, mutta sen johdossa on musta etiopialainen -> WHO:ta ei arvostella.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä ajatuksia muilla tällä hetkellä covid-19 taudin vakavuuden suhteen? Itse en oikein osaa omaa sairastumista pelätä, muiden tartuttamista kylläkin. Jos esimerkiksi suomessa nyt n.3400 todettua tartuntaa ja eli todellisuudessa suunnilleen muutama kymmenen tuhatta. Kuolleita nyt reilu 70kpl, joista käsittääkseni todella suuri osa vanhuksia. Karu fakta lienee se, että vanhuksia kuolee muutenkin jatkuvasti.

Ainakin tähän suomen tilanteen nojaten lienee ihan aiheellista todeta, ettei se ihan niin tappava tauti ole kuin aluksi luultiin. Who arvioi pandemian alkupuolella muistaakseni tappavuudeksi n. 3% tartunnan saaneista. Tämänhetkisen tiedon mukaan taidetaan olla aika kaukana tuosta?

Aika vähän käydään keskustelua siitä, milloin ja miten näitä rajoituksia pitäisi alkaa purkamaan, koska muuten rajoitusten haitat alkavat olla suurempia kuin hyödyt (talous romahtaa jne).
 
Ainakin tähän suomen tilanteen nojaten lienee ihan aiheellista todeta, ettei se ihan niin tappava tauti ole kuin aluksi luultiin. Who arvioi pandemian alkupuolella muistaakseni tappavuudeksi n. 3% tartunnan saaneista. Tämänhetkisen tiedon mukaan taidetaan olla aika kaukana tuosta?

Aika vähän käydään keskustelua siitä, milloin ja miten näitä rajoituksia pitäisi alkaa purkamaan, koska muuten rajoitusten haitat alkavat olla suurempia kuin hyödyt (talous romahtaa jne).
Mä en tiiä pystyyks tästä vetää mitään johtopäätöksiä. Kuolleisuus on varmasti pienempää kuin alussa luultiin. Toki kuinka suuri merkitys rajotustoimilla... varmasti on ollu merkitystä.
 

Liitteet

  • Screenshot_2020-04-16 Finland Coronavirus 3,369 Cases and 72 Deaths - Worldometer.png
    Screenshot_2020-04-16 Finland Coronavirus 3,369 Cases and 72 Deaths - Worldometer.png
    30,9 KB · Katsottu: 79
  • Screenshot_2020-04-16 Coronavirus Update (Live) 2,096,585 Cases and 135,662 Deaths from COVID-...png
    Screenshot_2020-04-16 Coronavirus Update (Live) 2,096,585 Cases and 135,662 Deaths from COVID-...png
    36,7 KB · Katsottu: 79
Mä en tiiä pystyyks tästä vetää mitään johtopäätöksiä. Kuolleisuus on varmasti pienempää kuin alussa luultiin. Toki kuinka suuri merkitys rajotustoimilla... varmasti on ollu merkitystä.

Näistä edelleen puuttuu ne vähäoireiset ja oireettomat sairastaneet tapaukset, toivotaan, että heidän osuutta saadaan mahdollisimman pian myös niin kokonaiskuva selkiytyy.
 
Mitä ajatuksia muilla tällä hetkellä covid-19 taudin vakavuuden suhteen? Itse en oikein osaa omaa sairastumista pelätä, muiden tartuttamista kylläkin. Jos esimerkiksi suomessa nyt n.3400 todettua tartuntaa ja eli todellisuudessa suunnilleen muutama kymmenen tuhatta. Kuolleita nyt reilu 70kpl, joista käsittääkseni todella suuri osa vanhuksia. Karu fakta lienee se, että vanhuksia kuolee muutenkin jatkuvasti.

Ainakin tähän suomen tilanteen nojaten lienee ihan aiheellista todeta, ettei se ihan niin tappava tauti ole kuin aluksi luultiin. Who arvioi pandemian alkupuolella muistaakseni tappavuudeksi n. 3% tartunnan saaneista. Tämänhetkisen tiedon mukaan taidetaan olla aika kaukana tuosta?

Aika vähän käydään keskustelua siitä, milloin ja miten näitä rajoituksia pitäisi alkaa purkamaan, koska muuten rajoitusten haitat alkavat olla suurempia kuin hyödyt (talous romahtaa jne).

Tähän päälle vielä saksalaistutkimukset, joiden mukaan käytännössä tarvii saada pisaroita sylkeä suuhun ennenkuin leviää... Kiina valehdellu täysillä ja johdatellut läntisen maailman polvilleen. Hybridioperaatio sanon mä, ja tahallisesti levittäneet tietyis Eu maiden kaupungeissa sekä Usa ssa että viesti menee paremmin perille? Todellinen leviämisen ja tuhon potentiaali lähinnä luokkaa kiusallinen. Iso altistus, vakava sairastuminen? Ja vanhukset oma lukunsa. Mutta olisko niin ettei kukaan hyväkuntoinen sairastu vakavasti jos tartunta luonnollinen? Mutta jos hengität julkises liikenteessä Igorin tai Xiao Muain sumuttamaa virus-usvaa, on niin oireet rajummat? Siinäkö ne yksilölliset erot sairastumisessa on? Venäjälläkin niin hyvä tilanne, että joutuvat valehdella ja liioitella tilannettaan medioille, ettei länsi tajua epäsuhtaa tilanteessa? Toki niiden takapajuinen terveydenhuolto lievästäkin aallosta yskii. Mutta mutta..

"Hei, jos ette sulje yhteiskuntianne niin kuolette kaikki, me suljettiin Wuhan ja nyt tartuntoja 0 "
 
Eihän noilla tilastoilla käytännössä tee yhtään mitään. Jos on testattu vain riskiryhmäläisiä ja vakavaoireisia pääasiassa. Sitten kun on satuttu tekemään vasta-ainetestejä terveille, niin kappas vaan siellä onkin huomattava määrä sattunut sairastamaan ilman oireita. Toki saadaanhan sitä rajummat luvut pöytään, kun testataan vain niitä kenellä on suurempi todennäköisyys kuolla.
 
Mitä ajatuksia muilla tällä hetkellä covid-19 taudin vakavuuden suhteen? Itse en oikein osaa omaa sairastumista pelätä, muiden tartuttamista kylläkin. Jos esimerkiksi suomessa nyt n.3400 todettua tartuntaa ja eli todellisuudessa suunnilleen muutama kymmenen tuhatta. Kuolleita nyt reilu 70kpl, joista käsittääkseni todella suuri osa vanhuksia. Karu fakta lienee se, että vanhuksia kuolee muutenkin jatkuvasti.

Ainakin tähän suomen tilanteen nojaten lienee ihan aiheellista todeta, ettei se ihan niin tappava tauti ole kuin aluksi luultiin. Who arvioi pandemian alkupuolella muistaakseni tappavuudeksi n. 3% tartunnan saaneista. Tämänhetkisen tiedon mukaan taidetaan olla aika kaukana tuosta?

Aika vähän käydään keskustelua siitä, milloin ja miten näitä rajoituksia pitäisi alkaa purkamaan, koska muuten rajoitusten haitat alkavat olla suurempia kuin hyödyt (talous romahtaa jne).
Aika samoja ajatuksia, että ei itseä huoleta ollenkaan, mutta en muita halua tartuttaa kun lähipiiriin kuuluu riskiryhmäläisiä. Jos olisi mahdollista niin tartuttaisin itteni niin olisi sekin käyty läpi, ellei ole oireettomana jo ollut.
 
Mitä ajatuksia muilla tällä hetkellä covid-19 taudin vakavuuden suhteen? Itse en oikein osaa omaa sairastumista pelätä, muiden tartuttamista kylläkin. Jos esimerkiksi suomessa nyt n.3400 todettua tartuntaa ja eli todellisuudessa suunnilleen muutama kymmenen tuhatta. Kuolleita nyt reilu 70kpl, joista käsittääkseni todella suuri osa vanhuksia. Karu fakta lienee se, että vanhuksia kuolee muutenkin jatkuvasti.

Ainakin tähän suomen tilanteen nojaten lienee ihan aiheellista todeta, ettei se ihan niin tappava tauti ole kuin aluksi luultiin. Who arvioi pandemian alkupuolella muistaakseni tappavuudeksi n. 3% tartunnan saaneista. Tämänhetkisen tiedon mukaan taidetaan olla aika kaukana tuosta?

Aika vähän käydään keskustelua siitä, milloin ja miten näitä rajoituksia pitäisi alkaa purkamaan, koska muuten rajoitusten haitat alkavat olla suurempia kuin hyödyt (talous romahtaa jne).
48 hoitokodissa ehtoonpuolella olevia vanhuksia.
 
Eihän noilla tilastoilla käytännössä tee yhtään mitään. Jos on testattu vain riskiryhmäläisiä ja vakavaoireisia pääasiassa. Sitten kun on satuttu tekemään vasta-ainetestejä terveille, niin kappas vaan siellä onkin huomattava määrä sattunut sairastamaan ilman oireita. Toki saadaanhan sitä rajummat luvut pöytään, kun testataan vain niitä kenellä on suurempi todennäköisyys kuolla.

THL:n arvion mukaan pelkästään HUS:n alueella olisi tartunnan saaneitä 83 000-169 000, kuolleita tällä alueella arviolta noin 50, niin kuolleisuusprosentti on luokkaa 0.0 jotain prosenttia, Kausi-influenssan kuolleisuus on 0.1%, eli huomattavasti suurempi. Kuolleisuuslukemat tukevat samaa, korona +70 vs. influenssa +500.
 
Minä sanon edelleen että julistan ihan selkeetä propagandaa siitä että riskiryhmäläiset pitäisi eristää paremmin, he joko tekee sen itse tai kantaa sitten itse seuraukset mutta toisaalta heitä tuettaisiin myös siinä.
Alkaa ihan oikeasti kohta vituttaa kun tiedän että ruotsalaiset vetää taas pidemmän korren ja kuukauden päästä hihittelee kun meillä vaan käyrät nousee ja heillä laskee.
 
Back
Ylös Bottom