Harvinaisen samaa mieltä Timpen kanssa!
Timpe Ahonen:
Ensimmäistä kertaa 10 vuoteen tuntuu, että ei ole mitään sanottavaa FB-seuraajilleni. He vaativat lisää sulkuja, karanteeneja, yksilönvapauksien rajoituksia ja kotiaresteja. Minä en sitä paitsi pysty sanomaan mitään sellaista uutta, mitä en parissa aikaisemmassa avauksessani jo sanonut. Ei minua kiinnosta kirjoittaa siitä, mitä joku älyllisellä mikkihiiritasolla levitoiva poliitikko Pudasjärven Hevonperseestä on sanonut kasvomaskeista tai käsidesistä. Itseäni kiinnostaa se, mitä tästä kaikesta Suomelle seuraa.
Omat avaukseni aiheesta:
View: https://www.facebook.com/timo.ahonen.73/posts/3643284549047183
View: https://www.facebook.com/timo.ahonen.73/posts/3674304025945235
V-M Keitelin avaus (lukekaa ihmeessä!):
https://www.facebook.com/notes/veli-martin-keitel/mist%C3%A4-meid%C3%A4n-oikeasti-pit%C3%A4isi-olla-huolissamme/10158592609502697/?hc_location=ufi
Pelko ja tunteet ohjaavat ihmisiä ja järki väistyy. Se on ymmärrettävää ja inhimillistä. Ihmiset Suomessa luottavat mediaansa kuin raamattuun, vaikka se hysterisoi, klikkihuoraa ja suorastaan valehtelee (esim. New Yorkin massahaudat). Nykyään ei voi enää luottaa esimerkiksi Yleisradioon, vaan on itse tarkistettava uutisen todenperäisyys useammasta ulkomaisesta lähteestä. Pelko ja hysteria myyvät ja tuovat klikkejä.
Pitkällinen yhteiskuntien sulkeminen ja yksityisen sektorin tuhoaminen johtaa totaaliseen talouden harmageddoniin. Se tulee välillisesti aiheuttamaan sata, ellei tuhat kertaa enemmän kuolemia ja tuskaa kuin korona ikinä. Se tulee tuntumaan rajuina tulonsiirtojen leikkauksina ja hyvinvointivaltion romahduksena (rahoituspohjan kadotessa alta).
Ja kyse ei nyt ole pelkästään Suomesta. Italia tarvitsee 700 miljardia hätäapua nyt heti (vastuunkantoa on tiedossa), USA:ssa on pörssiromahdus ja Subprime-kriisin jälkeen euroaluekin ollaan pidetty pystyssä lähinnä velalla ja utopialla. Vain Saksalla on nyt oikeasti varaa elvyttää. Tuleva talouden tuho tulee johtamaan myös massiivisiin tuloeroihin, koska rahanomistajat voivat taas ostaa pohjilta, kuten tekivät 1930-luvullakin.
On todella hämmästyttävää, että meillä ei ole eduskunnassa yhtään toisinajattelevaa poliitikkoa. Kukaan heistä ei tunnu välittävän taloustuhosta. Oppositio vaatii vielä totaalisempaa Suomen sulkemista. Se, että 400.000 ihmistä on YT-neuvotteluissa 68 kuolleen vanhuksen takia, luulisi herättävän ihmisiä miettimään asioiden perspektiiviä. Mutta ei. Kaveri jo epäili, että seuraavaksi tulevat varmaan kokovartalokondomit ja pakkosiirrot ikkunattomiin kellareihin. Ja ihmiset saadaan vaatimaan niitä itse. Vaikka kuolleita olisi nyt jo tuhat, se ei selittäisi sulkujen mittakaavaa.
Oikeat syylliset talousromahdukseen ovat keskuspankkikartellien ahneet suurrikolliset, heidän omistamansa poliitikot ja media. Sen sijaan, että ihmiset syyttelevät toisiaan, nämä roistot pitäisi saattaa vastuuseen teoistaan ja valtioiden pitäisi pyrkiä saamaan itsenäisyytensä takaisin.
Kuolemat Ruotsissakaan eivät näyttäisi olevan missään suhteessa nyt tehtyihin toimenpiteisiin nähden. Media on pelotellut ihmiset hysteerisiksi. Lopullisen tuhovoiman näemmekin vasta sitten, kun velkakuplien, sulkujen ja seisokkien aiheuttama talouskatastrofi näyttäytyy silmiemme edessä. Itse virus on sen rinnalla pikkujuttu.
PS: Se päivä, kun minun tapaiseni "äärioikeistolainen kapitalistisika" löytää politiikassa tässä aiheessa ainoan hengenheimolaisensa Osmo Soininvaarasta, tarkoittanee sitä että loppu on lähellä.