Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
MESSU100: ilmainen M-Nutrition Protein Bar (Crispy Caramel)! Yli 100 € tilauksiin

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Vaikea ymmärtää porukan rokotevastaisuutta. Mitään muuta keinoa ei ole päästä tilanteesta pois ilman sairaalakuormituksen nousua ei ole kuin rokotteet. Fiksu ihminen kyllä näkee rokotteen ihan selkeät hyödyt tilastoista, omassa ikäluokassa nelikymppisissäkin rokottamattomat on kymmeniä kertoja todennäköisemmin teholla ja sairaalahoidossa mitä rokotetut, joten todella helppo päätös henkilökohtaisesti, varsinkin kun rokotteen haittavaikutukset on käytännössä mitättömiä.

Ilman rokotteita olisi kyllä karu tilanne tällä hetkellä Suomenkin sairaalakapasiteetin suhteen.

MESSU150: Ilmainen MWEBSTORE.FI Shaker! Yli 150 € tilauksiin
Nämä vertailut on siinä mielessä huonoja, että niissä ei juuri koskaan oteta huomioon rajoitusten aiheuttamia vaikutuksia. Jos nyt otetaan vaikka Suomi, jossa koronaan kuolleiden keski-ikä on 84v ja alle 70v kuoleman todennäköisyys on 0.05% niin ei kestä tulla paljonkaan vahinkoa rajoituksista niin haitat ovat suuremmat kuin hyödyt. Ja haitat nimenomaan lapsille, nuorille ja työikäisille. Nythän tilanne on se, että tiedetään vaan että rajoitustoimet ovat maksaneet Suomelle 25Mrd€, jolla on pelastettu 2000 henkeä mutta mitään muita haittavaikutuksia ei ole edes tutkittu, esim. juuri lasten ja nuorten mt-ongelmat, joilla voi olla kauaskantoisia seurauksia.

Nyt ollaan vaan yritetty sitä, ettei kukaan kuole koronaan, hinnalla millä hyvänsä. Tässä vaiheessa jokainen pystyy jo sanomaan, että jo pelkästään eurojen perusteella hinta on ollut eksponentiaalisesti liian kova.
Ihmishenki menee mun silmissä ihmisten vtutuksen ohi ja yli. Tiedän että moni on erimieltä. ENkä minä siitä rupee vänkää.

Se on ihan totta, rajotuksilla on vaikutuksia, mutta siltikin rajotukset ihmishengen ja putkikurkussa pariviikkoa kokemuksen voittaa.

Vaikea ymmärtää porukan rokotevastaisuutta. Mitään muuta keinoa ei ole päästä tilanteesta pois ilman sairaalakuormituksen nousua ei ole kuin rokotteet. Fiksu ihminen kyllä näkee rokotteen ihan selkeät hyödyt tilastoista, omassa ikäluokassa nelikymppisissäkin rokottamattomat on kymmeniä kertoja todennäköisemmin teholla ja sairaalahoidossa mitä rokotetut, joten todella helppo päätös henkilökohtaisesti, varsinkin kun rokotteen haittavaikutukset on käytännössä mitättömiä.

Ilman rokotteita olisi kyllä karu tilanne tällä hetkellä Suomenkin sairaalakapasiteetin suhteen.
Niinpä. Vasta 139:n ihmisen ilmoitettu kuolleen rokotteeseen. Mitäs noista. Kyllä valtio saa murhata jos se vaan tehdään suuremman hyvän eteen.

Tuosta todella helposta päätöksestä olen samaa mieltä mutta toiseen suuntaan. Itsellenikin oli tosi helppo päätös jättää ottamatta koronapiikit, koska en tarvitse niitä.

Mä en vaan voi käsittää mitä väärää on siinä että valtio ainoastaan rehellisesti tiedottaa kansalaisiaan että mitä tapahtuu ja mitä kannattaa tehdä. Sen jälkeen vastuu annetaan jokaiselle yksilölle. Jokainen yksilö tekee oman henkilökohtaisen riski-hyötypunnintansa annetun tiedon valossa.

Tämä sama toimintatapa meillä on käytössä niin liikunnan, ravinnon kuin esimerkiksi tupakoinnin kohdalla. Tupakkahan tappaa noin 66 prosentin todennäköisyydellä ja vie hautaan noin 5000 suomalaista vuosittain. Ei me täällä silti ajatella että valtio on nuo 5000 ihmistä murhannut.

Ainoastaan Brasiliassa voidaan presidenttiä mielestäni syyttää jostain koska hän sanoi tyyliin ettei koronaa ole olemassa eikä kenenkään tarvitse siltä mitenkään suojautua.

Ylipäätään vastatkaa nyt koronafanittajat että missä kohtaa luonnollisesta kuolemasta tulee henkirikos josta voidaan syyttää muuta ihmistä kuin yksilöä joka on itse sairastanut siihen?? Mihin te vedätte rajan? Kausi-influenssa ei ole se raja. Eikä ole 5000 tupakoinnin aiheuttaa kuolemaa myöskään se raja. Missä se raja sitten menee? Vai olisiko vastaus kuitenkin se että yksilöllä on AINA vastuu omasta terveydestään. Ei valtiolla. Eikä muilla ihmisillä.
Olisiko ne 5000 tupakoinnin tappanutta henkilöä heränny eloon jos koronan vuoks ihmiset EI olis kuollu? Korona kuolleet tulee siihen päälle. Ja ihmisiä kuolee välillisesti myös leikkausjonoihin jne. Myöskin lasten sydänleikkaukset venyy kun nämä 1400 koronapotilasta on käyny hakee vauhtia tehohoidota.

Valintoja valintoja. Ihmisten vitutus lisääntyneet mielenterveysongelmat, ylipainon lisääntyminen vai ihmishenki/lapset pääsee sydänleikkauksiin/ihmisiä ei kuole niin montaa. jne.

EN mä sano että mä olen oikeassa. Enemmän tai vähemmän mielipide.

edit. eikä ne vaihtoehdot ole ei mitään rajotuksia vs kiina. Siinä on paljon välimallejakin.

Niinpä. Vasta 139:n ihmisen ilmoitettu kuolleen rokotteeseen. Mitäs noista. Kyllä valtio saa murhata jos se vaan tehdään suuremman hyvän eteen.
Niin, noistakin suurin osa on vanhusväestöä, joille se korona aiheuttaa ihan erityisen suuren riskin.

3 kpl Supermass Nutrition GOOD MORNING

Loistava viherjauhe

-50%
Ei sitä varmaan nuorempana ole niin fiksukaan.
Kirjoititko ton autossa yksin vaippa naamalla? Ei miehen pitäis nuhaa pelkää, oikeasti ei pitäis. Peruslentsu tulee kerran kolmessa vuodessa, idiootti siihen hakkaa kaksi piikkiä vuodessa.

Kirjoititko ton autossa yksin vaippa naamalla? Ei miehen pitäis nuhaa pelkää, oikeasti ei pitäis. Peruslentsu tulee kerran kolmessa vuodessa, idiootti siihen hakkaa kaksi piikkiä vuodessa.
Tässä on myös sellainenkin pointti, että tapaturmaisen kaatumisen aiheuttaman kuoleman todennäköisyys on selvästi isompi kuin perusterveen todennäköisyys joutua sairaalaan Koronan takia mutta kukaan ei kävele kypärä päässä missään eikä kukaan kyseenalaista kypärättä kävelyä. Todennäköisyydet on molemmissa niin pieniä, ettei niille pidä uhrata ajatustakaan.

Kirjoititko tuon muovipussi päässä? Influenssa ihan eri juttu kuin perusflunssa. Ei itselleni influenssarokotuksista ole mitään haittaa niin miksi en ottaisi.

Ihmishenki menee mun silmissä ihmisten vtutuksen ohi ja yli. Tiedän että moni on erimieltä. ENkä minä siitä rupee vänkää.

Se on ihan totta, rajotuksilla on vaikutuksia, mutta siltikin rajotukset ihmishengen ja putkikurkussa pariviikkoa kokemuksen voittaa.
Mahdoton tilastointi, mutta mitähän mahtaa olla välliset kuolemat sen kautta, että firma/perhe mennyt kuralle kun rajoitukset ovat tuhonneet oman yrityksen tai tulevat mielenterveyden ongelmat lapsille jnejne...

Mahdoton tilastointi, mutta mitähän mahtaa olla välliset kuolemat sen kautta, että firma/perhe mennyt kuralle kun rajoitukset ovat tuhonneet oman yrityksen tai tulevat mielenterveyden ongelmat lapsille jnejne...
Näitä minäkin hain tuossa aiemmin, en v-käyrän nousua, kun puhuin rajoitusten seuraamuksista.

Yhä sekavammaksi menee. Missään ei tunnu olevan mitään logiikkaa tai selkeää syy-seuraus -suhdetta vaan ihan sama mitä tekee niin lopputuloksena voi olla mitä vaan.
Mun mielestä tämä on melko loogista. Omikroni väistää yhden tempun armeijaa niin helposti että jopa ilman rokotetta/infektiota oleva on paremmassa asemassa.

Massarokotus oli ja on pitkässä juoksussa epic fail.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom