Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Soija Mokka kirjoittaa Kiurun ylistysilosanomaa. Nyt käydään hyökkäyssotaan, kun on vihdoin saatu passit ja meillä on vahva johtaja masinoimassa kolmannet piikit🤦‍♂️

Meinaat, että huvikseen halusi salata tiedot 55 vuodeksi?
Meinaan, ettei Pfizerilla ollut mitään tekemistä ehdotetun julkaisuaikataulun kanssa - FDA:ltahan tämä ehdotus tuli, joka olisi linjassa heidän normaalin asiakirjojen julkistamistahdin kanssa.
Voi kuulostaa saivartelulta, mutta joskus tällaiset puolivillaiset heitot voivat tulla kalliiksi.

En tiiä olenkohan ihan väärässä, mutta varmasti on ihmisiä jotka suorastaan PETTYVÄT jos korona olisi ohi... tai niin, että se luokiteltaisiin mediassa lopulta flunssan kaltaiseksi. Tuntuu, että jotkut ovat saanet tästä koronasta ikäänkuin elämäntarkoituksen. Tunteeko sitä kuuluvansa jotenkin "porukkaan" kun on saanut vetää tuolla maskit päällä, jauhaa yhdessä ja somessa sekä elää tätä korona-aikaa yleensäkin.
Ikinä ennen en ole saanut tunnetta, että kuulun yhteen porukkaan kenellä yksi tavoite, en edes futistreeneissä, en jääkiekkokoulussa. Onneksi avasit tämän minulle niin tajuan miksi olo on niin hyvä tällä hetkellä kun rätti päässä menen kauppaan.

Itse asiassa suurin osa tähänkin ketjuun kirjoittavista koronarokotteen väliin jättäjistä ovat jättäneet sen takia väliin, etteivät he tarvitse sitä. Kuten esim. allekirjoittanut. Ei sen takia, että piikki pelottaisi.

En tiedä itse asiassa yhtään, joka olisi maininnut piikin pelottavan.
Jaa, no voihan se tietysti noinkin olla, asiaa tuskin on tutkittu kovin analyyttisesti.
Oma mielikuvani kyllä on, että keskeisin, ellei ainut, rokotekritiikin kohde on koko vuoden ollut se, että ne tuotiin liian aikaisin, liian vähäisellä testauksella markkinoille, jolloin pitkäaikaisvaikutuksista ei voisi olla varma. Tämän epävarmuuden (=pelon) vuoksi ei sitten haluta rokottautua, ja perustellaan se sillä, että eihän sillä oikeastaan itselle isompaa hyötyä olisikaan. Mutta perussyy on epävarmuus, pelko, hyvin monilla ellei reilulla enemmistöllä. Ja se on ihan ok. Sen sijaan täysin perusteettomasti, periaatteen vuoksi rokotevastaisuutta levittävät ovat varsinaisia nilviäisiä.

En tiiä olenkohan ihan väärässä, mutta varmasti on ihmisiä jotka suorastaan PETTYVÄT jos korona olisi ohi... tai niin, että se luokiteltaisiin mediassa lopulta flunssan kaltaiseksi. Tuntuu, että jotkut ovat saanet tästä koronasta ikäänkuin elämäntarkoituksen. Tunteeko sitä kuuluvansa jotenkin "porukkaan" kun on saanut vetää tuolla maskit päällä, jauhaa yhdessä ja somessa sekä elää tätä korona-aikaa yleensäkin.

Nyt jos se kaikki "viedään" pois niin mitä jää jäljelle.. mistä sitten revitään elämään sitä sisältöä. Jatketaanko vielä tovi sitä hypetystä kuinka helvetin vaarallinen se tauti on ja miksi näin väärin päätettiin. Toivottavasti olen väärässä.

Onko nämä koronaa pelkäävät AINA olleet jokaisesta asiasta kiihkoilijoita vai onko tämä plandemia vain nostanut esille niistä sen (pelon) puolen jota ei aiemmin ollut tavallisten tartuntatautien kanssa. Monetkohan kahvihetket ja illanistuijaiset on vietetty näiden ihmisten kesken (rokotettuina tietenkin) jossa on vertailtu oikein kilpaa kuka on eniten rajoittanut elämää ja desinfioitu kengänpohjallisista lähtien. Kenen lapsi on nukkunut pisimpään maski päässä päiväunet päiväkodissa.. jne.

Itse ainakin rokotevastaisena toivoisin, että tämä paska saataisiin päätökseen lopultakin. Ei ole vaikuttanut minun eikä lasten elämään toistaiseksi millään tavalla joten en "menetä" enkä jää kaipaamaan mitään tästä. Helvetin pettynyt olen vain koko saatanan Suomeen missä asun ja myös muuhun maailmaan. Tätä ei todellakaan ole hoidettu järkevästi, hienosti tai edes perkele hyvin!

Jätetty paljon kysymyksiä auki, eikä ole ollut täysin AVOINTA keskustelua vaan selvää salailua ja eniten vituttaa se kuinka koko helvetin maailman mediat noudattavat yleistä narratiivia viimeiseen asti. Okei jotain muutamaa poikkeusta lukuunottamatta (onneksi, vaikka se onkin kärpäsen paska autiomaassa).

Esimerkkinä oma yksinasuva äiti kohta 80v. niin ei internettiä vaan pelkkä televisio seurana. Jumalauta sitä aivopesua ja putkinäköä tähän touhuun. Tämähän olisi ollut täysin läpihuutojuttu ennen internettiä tehdä mitä tehdään nyt. Se olisi usutettu normiksi suomessakin alta aikayksikön, että piikkejä tulisi vähän väliä. Ei olisi vaihtoehtomediaa.

Tämä kaikki ihan siis yleisellä tasolla pohdintaa, ei sen kummempaa.. kaippa tätä tarinointia voisi jatkaa loputtomiin... tulipahan sanottua ja jää pakkiksen historiaan minunkin osalta :whistle:
Mun täytyy sanoa täältä toisesta ääripäästä (mulla on kyrvänpaksuinen kokovartalofoliopuku päällä) että mun äärimmäisen synkältä maailmankatsomukselta putoaa pohja pois jos vaikka ensi kesänä ilmoitetaan että koronapassista luovutaan laittomana ja turhana sekä avoimesti myönnetään kaikki rokotehaitat. Aloitetaan kunnollinen jälkipuinti asiasta ja poliitikoita ja median edustajia tuomitaan kuoleman- ja vammantuottamuksista. Mitä helvettiä mä sitten elämässäni teen jos tää dystopia päättyykin? 🤣🤣

Noh. Pessimisti ei pety.

Jaa, no voihan se tietysti noinkin olla, asiaa tuskin on tutkittu kovin analyyttisesti.
Oma mielikuvani kyllä on, että keskeisin, ellei ainut, rokotekritiikin kohde on koko vuoden ollut se, että ne tuotiin liian aikaisin, liian vähäisellä testauksella markkinoille, jolloin pitkäaikaisvaikutuksista ei voisi olla varma. Tämän epävarmuuden (=pelon) vuoksi ei sitten haluta rokottautua, ja perustellaan se sillä, että eihän sillä oikeastaan itselle isompaa hyötyä olisikaan. Mutta perussyy on epävarmuus, pelko, hyvin monilla ellei reilulla enemmistöllä. Ja se on ihan ok. Sen sijaan täysin perusteettomasti, periaatteen vuoksi rokotevastaisuutta levittävät ovat varsinaisia nilviäisiä.
Minulle ei sinänsä ole väliä onko koronarokote hyvä, huono, vaarallinen tai vaaraton, koska en tarvitse sitä.

Mitä on rokotevastaisuus? Onko ok esimerkiksi tuoda esille noita Fimeaan tehtyjä haittavaikutusilmoituksia? Toki niistäkin täytyy tasapuolisuuden nimissä muistaa aina kertoa että ne ovat pelkkiä ilmoituksia.

Meinaan, ettei Pfizerilla ollut mitään tekemistä ehdotetun julkaisuaikataulun kanssa - FDA:ltahan tämä ehdotus tuli, joka olisi linjassa heidän normaalin asiakirjojen julkistamistahdin kanssa.
Voi kuulostaa saivartelulta, mutta joskus tällaiset puolivillaiset heitot voivat tulla kalliiksi.
"Meinaan, ettei Pfizerilla ollut mitään tekemistä ehdotetun julkaisuaikataulun kanssa"

Eipä vissiin. Kaverit hieroo toistensa selkiä kyllä kätevästi...

Mun täytyy sanoa täältä toisesta ääripäästä (mulla on kyrvänpaksuinen kokovartalofoliopuku päällä) että mun äärimmäisen synkältä maailmankatsomukselta putoaa pohja pois jos vaikka ensi kesänä ilmoitetaan että koronapassista luovutaan laittomana ja turhana sekä avoimesti myönnetään kaikki rokotehaitat. Aloitetaan kunnollinen jälkipuinti asiasta ja poliitikoita ja median edustajia tuomitaan kuoleman- ja vammantuottamuksista. Mitä helvettiä mä sitten elämässäni teen jos tää dystopia päättyykin? 🤣🤣

Noh. Pessimisti ei pety.
Tää oli hyvä.... mä luulen, että tässä JOS tämä tapahtuisi niin käytettäisiin tätä samaa taktiikkaa mikä oli näiden rajoitusten kanssakin.

Eli PIKKUHILJAA mentäisiin rajoitusten poistoon hirveiden selitysten saattelemana. Sitä jatkettaisiin niin kauan ja pitkään, kunnes oltaisiin ns. normaalissa. Tehtäisiin siis tämä Joe Roganin haastiksessa tehty homma päinvastoin.

Tässä tämä vielä siis muistutuksena jotka ei tiedä, niin tämä tehtäisiin vain hitaasti takaperin. Niin pienillä pudotuksilla rajoituksiin, että valtaosa ihmisistä (lampaista) ei edes huomaisi sitä:

No ei kyllä tarvi foliohattua hetkeen ottaa päästä pois 🤣🤣
Hauska kohta:
Kasvomaskia ei tarvita kuntosaleilla tai jos on istumapaikalla ravintolassa tai pubissa. Lisäksi maskin voi poistaa, jos se on "kaiken järjen mukaan ymmärrettävää", kuten laulukuoroissa tai teattereiden näyttelijöillä.

Eniten kyllä tässä foorumissa ihmetyttää piikkipelko isoilla miehillä ketkä tunkee herra ties mitä douppia kankkuunsa
Miten kukaan voi kirjoittaa selvinpäin noin ristiriitaisen viestin? Mikä sua vaivaa? Siis sun mielestä jollain on piikkikammo joka piikittää itseensä dopingia? Mitä vittua sä selität? Mietitkö sekuntiakaan miten äärimmäisen tyhmä toi sun kommentti on?

Miten kukaan voi kirjoittaa selvinpäin noin ristiriitaisen viestin? Mikä sua vaivaa? Siis sun mielestä jollain on piikkikammo joka piikittää itseensä dopingia? Mitä vittua sä selität? Mietitkö sekuntiakaan miten äärimmäisen tyhmä toi sun kommentti on?
Se on parasta mitä nuo tässä vaiheessa saa enää suustaan kirjoitettua.
Itse näkisin sen jonain hätähuutona tai coping metodina noilla itselle kun ovat itse suossa plandemiansa kanssa ja sitten kismittää kun ne perkeleet oli oikeassa...

Eivät kuitenkaan ota opiksi kuten ehkä opetettu lapsena...

"Meinaan, ettei Pfizerilla ollut mitään tekemistä ehdotetun julkaisuaikataulun kanssa"

Eipä vissiin. Kaverit hieroo toistensa selkiä kyllä kätevästi...
Juu, ilman muuta kaiken takana on aina joku naruja vetämässä - onhan se nyt ennenkuulumatonta, ettei muka FDA:n virkamies pystyisi parissa päivässä lukemaan läpi yli 330000 sivua matskua ja poistamaan sieltä yksilönsuojan alaisen sisällön lisäksi kaiken liikesalaisuuksiksi luokiteltavan tiedon. Tämä siis kaikkien muiden FOIA-pyyntöjen käsittelyiden ohella.

View: https://www.youtube.com/watch?v=ZCXqxQHg7kk

Uunituoretta tietoa, Modernan rokotteen saaneiden sydäntulehdusriski alle 40-kymppisille vaikuttaisi olevan korkeampi kuin koronan sairastaneille. Oxfordin tutkimus.

Eikös tää rokote kielletty alle kolmekymppisiltä Suomessa jo?

Mutta, eipä ollut aivan foliohattuilua väittää että rokotteet on joissain tapauksissa vaarallisempia kuin itse virus.

Veikkaanpa että tämä ei ollut lajissaan viimeinen.

Ei kai se, että jos (kuten alle 40 ryhmässä todella näin oli) sydäntulehdusriski on rokotetulla suurempi kuin rokottamattomalla tarkoita, että rokote olisi haitallisempi kuin virus? Eikö tässä pitäisi huomioida myös viruksen haitallisuus ja lisäksi todennäköisyys ylipäätään saada tartunta taikka sydänlihastulehdus.

Oikeastaan se tutkimuksen johtopäätöksissä todetaankin.

Vaccination for SARS-CoV-2 in adults was associated with a small increase in the risk of myocarditis within a week of receiving the first dose of both adenovirus and mRNA vaccines, and after the second dose of both mRNA vaccines. By contrast, SARS-CoV-2 infection was associated with a substantial increase in the risk of hospitalization or death from myocarditis, pericarditis and cardiac arrhythmia.

Juu, ilman muuta kaiken takana on aina joku naruja vetämässä - onhan se nyt ennenkuulumatonta, ettei muka FDA:n virkamies pystyisi parissa päivässä lukemaan läpi yli 330000 sivua matskua ja poistamaan sieltä yksilönsuojan alaisen sisällön lisäksi kaiken liikesalaisuuksiksi luokiteltavan tiedon. Tämä siis kaikkien muiden FOIA-pyyntöjen käsittelyiden ohella.
Tästä linkistä FDA:n palkollisten määrän siviili-ja sotilaspuolella vuoteen 2020 asti:
https://www.fda.gov/about-fda/fda-b...-are-employed-fda-and-what-areas-do-they-work

Liitteet

Back
Ylös Bottom