Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324

View: https://www.youtube.com/watch?v=ZCXqxQHg7kk

Uunituoretta tietoa, Modernan rokotteen saaneiden sydäntulehdusriski alle 40-kymppisille vaikuttaisi olevan korkeampi kuin koronan sairastaneille. Oxfordin tutkimus.

Eikös tää rokote kielletty alle kolmekymppisiltä Suomessa jo?

Mutta, eipä ollut aivan foliohattuilua väittää että rokotteet on joissain tapauksissa vaarallisempia kuin itse virus.

Veikkaanpa että tämä ei ollut lajissaan viimeinen.

Roganin podcästissä enemmän juttua tuosta. Ei ole Youtube vielä flägänny kyseistä videota.

En tiedä ymmärtääkö porukka minkä kuntoisia vanhuksia tuolla palvelutaloissa makaa pilvin pimein. Iso osa on täysin autettavia potilaita, jotka ovat jo niin huonossa kunnossa että heidän toimintakykynsä on pienen vauvan tasolla. Kun vanhus pitää nostaa sängystä pyörätuoliin, nostaa pöntölle jos ei paskat ole jo tullut vaippaan, ja lusikalla syöttää soseutettua ruokaa, niin kai se on sanomattakin selvää että siihen ei kummoista pöpöä tarvi että henki lähtee.

Nyt ollaan eletty kohta pari vuotta rajoitusten ja kaiken tämän muun paskan kanssa, sen takia että nämä jo kuoleman porteilla olevat vanhukset saisivat hyvällä tuurilla muutaman kuukauden lisää elinaikaa. Jos Suomessa viime vuonna kuoli koronaan noin 600 ihmistä, niin lähes 500 oli näitä edellä kuvailemani enemmän tai vähemmän saattohoitopotilaita.

Tästä aiheestahan oli joku professori tms. tehnyt laskelmiakin. Ei muistaakseni aiheuttanut kauhean paljon esiintymisiä A-Studiossa. Tämä aihe on ikävä, mutta jossain vaiheessa on pakko kysyä kuinka pitkään me ollaan valmiita poikkeustoimin suojelemaan tätä kansanosaa, jolla elämä on loppusuoralla, oli koronaa tai ei. Suurin riski kun on niillä +60v ja riskiryhmillä.

Olen itse työskennellyt lähihoitajana tehostetun palveluasumisen yksikössä ja meidän osastolla oli silloin 14 vanhusta, joista 4 söi itse. Loput olivat kahden autettavia täysin sänkyyn sidottuja monisairaita ihmisiä. Joka vuosi influenssa/joku muu räkätauti vei näitä x määrän porukkaa viimeiselle matkalle. Olen itse sitä mieltä että riskiryhmien kanssa työskentelevien olisi suotavaa ottaa se rokote, mutta mitään pakkorokotuksia en kannata.

Riskiryhmiä pitää suojella, mutta jossain vaiheessa tämä jatkuva säätäminen näiden kokoontumisrajoitusten sun muiden kanssa pitää loppua. En ymmärrä miksi noita tartuntalukuja pitää edelleen paukuttaa jatkuvalla syötöllä joka tuutista. Ainoastaan sairaalahoidon ja tehohoidon kapasiteetillä on väliä. Koronapassin sijaan pitäisi pohtia mistä sitä hoitohenkilökuntaa saisi lisää ettei homma nyt siihen kaatuisi.

Eniten kyllä tässä foorumissa ihmetyttää piikkipelko isoilla miehillä ketkä tunkee herra ties mitä douppia kankkuunsa, mutta jos terveysammattilainen suosittelee niin NONO.
Ymmärrän, että sillä rokotteella ei saa isompia lihaksia...
Ehkä se pointti on kuitenkin se vapaaehtoisuus… Itse omasta tahdosta sä sen Igorin piikin tuikkaat sinne kankkuun eikä siksi et Igor ei muuten päästä sua salille.

Eli, syy on tuohon omikronin vähemmän vakavuuteen, virus ei syystä tai toisesta pääse leviämään keuhkoissa yhtä paljon kuin delta. Keuhkoputkissa se leviää 70x nopeemmin, mutta keuhkoissa 10x hitaammin vähemmän, Eli tarttuvuus on tuon takia ainakin osittain syypää, kun ylähengitysteissä virusta on enemmän. Selkeesti enemmän. hkumed

katso liitettä 237026

Täähän on erittäin hyvä uutinen. Sitten vaan poliitikoille ja terveysviranomaisille voimia luokitella omicron selkeästi vähemmän vaaralliseksi ja jatketaan vakaasti kohti normaalia.

Kärkkäisen herran vastine hevonpaskalle :LOL:

Hyvät asiakkaat,

Viime viikonloppuna MTV ja useat muut suomalaismediat julkaisivat uutisia, jotka käsittelivät tavaratalomme tarjoamaa alennuskoodia rokotekriittisille kansalaisille. Uutisissa kyseenalaistettiin lokakuussa antamani lupaus siitä, etten yhtiön edustajana tai edes yksityishenkilönä jatkaisi enää poliittisten tai yhteiskunnallisten kysymysten kommentointia.

Sekä uutisoinnin sisältö että mittasuhteet kaipaavat oikaisua. Alennuskoodi ei ole tuore vaan se luotiin jo viime huhtikuussa, kun suomalaisten perusoikeuksiin kuuluvia kokoontumis- ja liikkumisvapauksia rajoitettiin. Keväällä yli kuuden hengen ryhmien kokoontuminen ulkona kiellettiin useissa kaupungeissa. Koodi oli silloinen kannanotto kansalaisten perusoikeuksien puolesta. Koodi annettiin kuukausia ennen kuin linjasin itse, etten enää kommentoi politiikkaa. Antamani lupaus siis pitää.

Mitä uutisoinnin mittasuhteisiin tulee, MTV käsitteli tapausta pääuutislähetyksessään heti Suomen hävittäjähankintojen jälkeen. Kukapa olisi arvannut, että alennuskoodilla myymämme 29 tulostinta rinnastuisi puolustusvoimien miljardi-investointeihin?

Vastustan kansalaisten laitonta erottelua heidän terveystietojensa perusteella. Tästä syystä jaoin viime keväänä alennuskoodin tavallisille kansalaisille, jotka uskaltavat ja jaksavat vastustaa epäoikeudenmukaisia rajoituksia sekä koronapasseja pyyteettömästi vapaa-ajallaan. Alennuskoodi "valkoinenruusu" ei ole omalta osaltani poliittinen kannanotto, enkä tiennyt sen merkitystä, kun siitä päätettiin.

Alennuskoodia kutsuttiin uutisissa "salaiseksi". Tosiasiassa koodia jaettiin täysin julkisella Telegram-kanavalla eikä sen näkyvyyttä pyritty rajoittamaan. Minä itse en ole osallistunut kanavan keskusteluihin, eivätkä nimissäni välitetyt terveiset olleet minun kirjoittamiani.

Koronaan liittyy paljon salailua, mutta alennuskoodimme osalta näin ei siis ollut. Onkin ironista, että yhtiötämme "salailusta" perusteettomasti syyttänyt media ei ole lainkaan kirjoittanut siitä, että globaalia rokotebisnestä hallitsevan Pfizerin hiljattain julkaistuista asiakirjoista paljastui 1 223 koronarokotteeseen liittyvää kuolintapausta ja 158 000 raportoitua terveyshaittaa 90 päivän ajanjaksolla, joka seurasi yhtiön kehittämän rokotteen eräkohtaista käyttöönottolupaa. Tämä on poikkeusajan merkittävä uutinen, mutta siitä on vaiettu.

Suomessa uutiskynnyksen ylittää julkisella Telegram-kanavalla jaettu alennuskoodi, jolla ostettiin yhteensä 29 tulostinta. Uutisoinnin arvoista salailua ei vaikuta kuitenkaan olevan se, että Pfizer pyrki piilottamaan tiedot rokotteensa aiheuttamista kuolemista ja terveyshaitoista 55 vuodeksi. Siinä missä valtamedia piti yhtiömme "salaista" alennuskoodia valtakunnallisena uutisaiheena, Pfizer todella pyrki salaamaan rokotteensa kohtalokkaat vaikutukset maailmalta. Mitä median puolueettomuudesta kertoo se, että Pfizerin salailu lakaistiin maton alle? Pyhittikö tarkoitus keinot?

Kun media kirjoittaa minusta ja yhtiöstämme, ei kyseessä ole enää pitkään aikaan ollut objektiivinen uutisointi. Sen sijaan jatkuvien hyökkäysten ilmeinen motiivi on puhdas vahingoittamistarkoitus. Lehdistö pyrkii lietsomaan liiketoimintaa uhkaavia boikottikampanjoita yhtiötämme kohtaan, koska en ole yksityishenkilönä valmis hyväksymään esimerkiksi vallitsevaa koronapolitiikkaa. Kyse on poliittisesta vainosta.

Poikkeusajasta huolimatta yhtiömme liiketoiminta jatkuu nousujohteisesti. Myös antamani lupaus tavarantoimittajille ja muille sidosryhmille pitää. Tahdon lisäksi painottaa, että yhtiömme tekee jatkossakin kauppaa kaikkien kanssa näiden yhteiskunnallisiin näkemyksiin katsomatta, sillä erottelun ja poteroitumisen sijaan Suomi kaipaa nyt yhtenäisyyttä!

Ystävällisin terveisin​
trans.gif
trans.gif
trans.gif
trans.gif
md_1646817.png
trans.gif
trans.gif
trans.gif
trans.gif

Nyt hus:is 64 % sairaalahoidossa rokottamattomia, Rokottamattomia 20% väestöstä ja kattaa 64% sairaalahoidosta hus:issa. Ja mitä keskustelua seuraa, suurin osa tartunnan saaneista on rokotettuja.

#Rokotteeteitoimi...
Mitä sairaanhoitoa? Erittele millaista sairaanhoitoa siellä jaetaan? Testataan kun nenä vuotaa? Pitää mennä testiin kun nenä vuotaa?

Tää on yks krypto

En tiiä olenkohan ihan väärässä, mutta varmasti on ihmisiä jotka suorastaan PETTYVÄT jos korona olisi ohi... tai niin, että se luokiteltaisiin mediassa lopulta flunssan kaltaiseksi. Tuntuu, että jotkut ovat saanet tästä koronasta ikäänkuin elämäntarkoituksen. Tunteeko sitä kuuluvansa jotenkin "porukkaan" kun on saanut vetää tuolla maskit päällä, jauhaa yhdessä ja somessa sekä elää tätä korona-aikaa yleensäkin.

Nyt jos se kaikki "viedään" pois niin mitä jää jäljelle.. mistä sitten revitään elämään sitä sisältöä. Jatketaanko vielä tovi sitä hypetystä kuinka helvetin vaarallinen se tauti on ja miksi näin väärin päätettiin. Toivottavasti olen väärässä.

Onko nämä koronaa pelkäävät AINA olleet jokaisesta asiasta kiihkoilijoita vai onko tämä plandemia vain nostanut esille niistä sen (pelon) puolen jota ei aiemmin ollut tavallisten tartuntatautien kanssa. Monetkohan kahvihetket ja illanistuijaiset on vietetty näiden ihmisten kesken (rokotettuina tietenkin) jossa on vertailtu oikein kilpaa kuka on eniten rajoittanut elämää ja desinfioitu kengänpohjallisista lähtien. Kenen lapsi on nukkunut pisimpään maski päässä päiväunet päiväkodissa.. jne.

Itse ainakin rokotevastaisena toivoisin, että tämä paska saataisiin päätökseen lopultakin. Ei ole vaikuttanut minun eikä lasten elämään toistaiseksi millään tavalla joten en "menetä" enkä jää kaipaamaan mitään tästä. Helvetin pettynyt olen vain koko saatanan Suomeen missä asun ja myös muuhun maailmaan. Tätä ei todellakaan ole hoidettu järkevästi, hienosti tai edes perkele hyvin!

Jätetty paljon kysymyksiä auki, eikä ole ollut täysin AVOINTA keskustelua vaan selvää salailua ja eniten vituttaa se kuinka koko helvetin maailman mediat noudattavat yleistä narratiivia viimeiseen asti. Okei jotain muutamaa poikkeusta lukuunottamatta (onneksi, vaikka se onkin kärpäsen paska autiomaassa).

Esimerkkinä oma yksinasuva äiti kohta 80v. niin ei internettiä vaan pelkkä televisio seurana. Jumalauta sitä aivopesua ja putkinäköä tähän touhuun. Tämähän olisi ollut täysin läpihuutojuttu ennen internettiä tehdä mitä tehdään nyt. Se olisi usutettu normiksi suomessakin alta aikayksikön, että piikkejä tulisi vähän väliä. Ei olisi vaihtoehtomediaa.

Tämä kaikki ihan siis yleisellä tasolla pohdintaa, ei sen kummempaa.. kaippa tätä tarinointia voisi jatkaa loputtomiin... tulipahan sanottua ja jää pakkiksen historiaan minunkin osalta :whistle:

Kävinpä kaupoilla ja joutui huokaisemaan syvään taas kun katsoi kassanpäässä "uutisia"

Joulupukki on riski

T: iltapaskat ja hyvää joulua

Hoh hoijaa.. Se on varmasti suuri riski.

Meillä ihan normi joulu. Helsingistä tulee osa, Oulusta puolet ja pohjoisempaa loput. 2-90v porukkaa sekaisin eikä tietääkseni ole koronapassi käytössä eikä maskisuositusta.

Hoh hoijaa.. Se on varmasti suuri riski.

Meillä ihan normi joulu. Helsingistä tulee osa, Oulusta puolet ja pohjoisempaa loput. 2-90v porukkaa sekaisin eikä tietääkseni ole koronapassi käytössä eikä maskisuositusta.
Joo noi selvästi koittaa vaan painaa alas ja masentaa aivan kaikessa. Aivopesu vaatii sitä nyt.

Back
Ylös Bottom