Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Ihan valideja pointteja kyllä. Kysymys onkin pohjimmiltaan siitä, mitä rajoituksia/velvollisuuksia hyväksyy itselleen yhteiskunnan taholta. Nuo rajoitukset/velvollisuudethan on kuitenkin tarkoitettu yhteiseksi hyväksi. Pieleenkin voidaan toki välillä sääntelyssä mennä tai säännökset vanhentuneet tms. Yhteiskunnassa jokainen joutuu luopumaan osittain itsemääräämisoikeudestaan myös muitten hyväksi.

Rokotepakkoahan ei ole, joten tämä asia on jätetty yksilön päätettäväksi. Aika selvää painostusta rokotuksen ottamiseen kylläkin tällä hetkellä, minkä näin "rokotefanina" jossain määrin hyväksynkin.
"Aika selvää painostusta rokotuksen ottamiseen kylläkin tällä hetkellä"

Oliko tämä vitsi? Tuo on KIRISTYSTÄ eikä mitään painostamista enää monessa paikkaa. Me olemme aivan samalla reitillä itävallan ja muiden kanssa. Nytkin on jo kyseenalaista toimintaa suomessa ja vaikuttaa vain pahenevan. Painostus ja kiristys asiassa on kovaa.

Ei tässä hetkeen ole ollut ilmapiiriä, missä ihmiset voivat vapaasti valita mitä tekevät. Ei pitkään aikaan.
Kun miettii että tämän pitäisi olla samanlainen juttu kuin influenssapiikit aiemmin. Emme ole lähelläkään sitä ja se on tilanne missä on ihmisellä reilu päätösvalta mitä tehdä kuten muussakin.
Nyt olet yhteiskunnan silmissä huonompi jos et ota. Tuo on fakta.

Haittavaikutukset tehdään Fimeaan pankkitunnistautumisella tai lähettämällä perinteinen paperikirje. Valtaosa näistä ilmoituksista on puhdasta sabotaasia, jossa narratiivin vastustajat tehtailee liukuhihnalta valheellisia sydänoireita ja muuta tuubaa. Niiden totuudesta on vain ja ainoastaan "miehen sana". Tämä on päivän selvää, jos ajattelee omilla aivoillaan.

Ihan valideja pointteja kyllä. Kysymys onkin pohjimmiltaan siitä, mitä rajoituksia/velvollisuuksia hyväksyy itselleen yhteiskunnan taholta. Nuo rajoitukset/velvollisuudethan on kuitenkin tarkoitettu yhteiseksi hyväksi. Pieleenkin voidaan toki välillä sääntelyssä mennä tai säännökset vanhentuneet tms. Yhteiskunnassa jokainen joutuu luopumaan osittain itsemääräämisoikeudestaan myös muitten hyväksi.

Rokotepakkoahan ei ole, joten tämä asia on jätetty yksilön päätettäväksi. Aika selvää painostusta rokotuksen ottamiseen kylläkin tällä hetkellä, minkä näin "rokotefanina" jossain määrin hyväksynkin.
Aivan joo mutta jos piikki on niin välttämätön yksilön ja yhteiskunnan kannalta, kuin nyt annetaan ymmärtää ja piikin väliin jättäminen fataalia, niin silloin pitäisi ajaa se lain määräämäksi pakoksi. Silloin kellään ei olisi mahdollisuutta kieltäytyä ja tavoite saavutettaisiin nopeasti ja tehokkaasti. En toki itse kannata tätä mutta se olisi valtiolta looginen toimenpide.

Nythän strategiana on ollut, että valtio vittuilee rokottamattomille niin kauan, että ne ymmärtää mennä piikille, hehe.

Aivan joo mutta jos piikki on niin välttämätön yksilön ja yhteiskunnan kannalta, kuin nyt annetaan ymmärtää ja piikin väliin jättäminen fataalia, niin silloin pitäisi ajaa se lain määräämäksi pakoksi. Silloin kellään ei olisi mahdollisuutta kieltäytyä ja tavoite saavutettaisiin nopeasti ja tehokkaasti. En toki itse kannata tätä mutta se olisi valtiolta looginen toimenpide.

Nythän strategiana on ollut, että valtio vittuilee rokottamattomille niin kauan, että ne ymmärtää mennä piikille, hehe.
Onkohan tuo muuten juridinen pakotie? Eli "pakkoa" ei ollut missään heidän mielestä sekä juridisesti vaikka kiristettykin erinäisillä jutuilla... mutta ehdotonta pakko ei ole...

En tiedä meneekö noissa laissa jotain tasoja missä rokote olisi pakollinen jos vaikka kuolleisuus olisi 10%, mutta kerta näin kova piikitys-into kuitenkin vaarattomasta flunssasta niin eikö olisi helpompaa vain pakottaa sitten ihmiset ottamaan se? Eihän se hyvää kuvaa antaisi, sekä loisi varmasti melua ja muuta, mutta eipä tämä kuva ole nytkään hyvä.

Eli voidaanko tätä "ei ollu pakkoa" käyttää sitten luistamaan vastuusta, koska ehdottamassa pakossa vastuu alkaisi jo varmaankin painaa.

Ihan ajatuksia ei muuta tästä tavasta ja mitä oikein meinaavat

Heh juu, vittuilu voidaan kuitenkin laskea vielä pehmeäksi keinoksi, emme sentään onneksi totalitarismissa elä. Tosin sellaisiakin väitteitä on jo esitetty.

Tuli päivitystä firman pikujouluihin. Maski pitää käyttää aina ku mahdollista. Turvavälit on pidettävä. Kaikki kellä ei rokotusta piti käydä testeissä. Siis yksityistila käytössää pelkästään meille.

Siis mitä vittua ?!?! Mitä vitun hyötyä siitä rokotteesta on jos elämä on tällästä pelossa elämistä silti :D Koska nää lampaat rupee uskaltaa elää sitten ? Vittu mul meinaa sulaa aivot oikeesti ku kuuntele näitten imbesillien juttuja....

Tuli päivitystä firman pikujouluihin. Maski pitää käyttää aina ku mahdollista. Turvavälit on pidettävä. Kaikki kellä ei rokotusta piti käydä testeissä. Siis yksityistila käytössää pelkästään meille.

Siis mitä vittua ?!?! Mitä vitun hyötyä siitä rokotteesta on jos elämä on tällästä pelossa elämistä silti :D Koska nää lampaat rupee uskaltaa elää sitten ? Vittu mul meinaa sulaa aivot oikeesti ku kuuntele näitten imbesillien juttuja....
Mä jättäisin väliin. Ei tarvi nenäänkään tunkea mitään.

Onkohan tuo muuten juridinen pakotie? Eli "pakkoa" ei ollut missään heidän mielestä sekä juridisesti vaikka kiristettykin erinäisillä jutuilla... mutta ehdotonta pakko ei ole...

En tiedä meneekö noissa laissa jotain tasoja missä rokote olisi pakollinen jos vaikka kuolleisuus olisi 10%, mutta kerta näin kova piikitys-into kuitenkin vaarattomasta flunssasta niin eikö olisi helpompaa vain pakottaa sitten ihmiset ottamaan se? Eihän se hyvää kuvaa antaisi, sekä loisi varmasti melua ja muuta, mutta eipä tämä kuva ole nytkään hyvä.

Eli voidaanko tätä "ei ollu pakkoa" käyttää sitten luistamaan vastuusta, koska ehdottamassa pakossa vastuu alkaisi jo varmaankin painaa.

Ihan ajatuksia ei muuta tästä tavasta ja mitä oikein meinaavat
Hyviä kysymyksiä, ei kyllä hajuakaan. Voi myös olla, että 99.9%:lle ihmisistä näin äärimmäisen vaarattomaan tautiin pakkopiikitykset eivät koskaan tulisi saamaan lainvoimaisuutta ja se tiedetään, jonka takia ei edes yritetä.

Hyviä kysymyksiä, ei kyllä hajuakaan. Voi myös olla, että 99.9%:lle ihmisistä näin äärimmäisen vaarattomaan tautiin pakkopiikitykset eivät koskaan tulisi saamaan lainvoimaisuutta ja se tiedetään, jonka takia ei edes yritetä.
Joo näin varmaan. Silti ollaan menty niin pitkälle suomessakin ja tiedän tapauksia missä rikottu jo suoraan lakia jotka selvityksessä. Olemme siis huonolla tiellä myös ja pelkään että tämä eskaloituu varmasti.

Se on vain niin jännän kieroa miten tämä tarjotaan meille... ei ole pakko, mutta teemme sen lähes pakoksi monelle... mutta sitten voidaan sanoa ettei ollut pakkoa ja kaikki levittää käsiä ja sysää syitä muiden tahojen/laitosten niskaan päättymättömällä loopilla. Sitten Lasset ja Mikat potkitaan pois ja kaikki on muka taas hyvin... Aina sama juttu

Mä jättäisin väliin. Ei tarvi nenäänkään tunkea mitään.
Millä perustel rokottamatomien pitää käydä testeis :D Miks ei muiden ? ei herrajumala..... mä oon oikeesti luulu et ei nöin tyhmiä ihmisiä edes ole olemassa. Pitäs vetää pari kertaa avarilla et herää ny saatana..

Millä perustel rokottamatomien pitää käydä testeis :D Miks ei muiden ? ei herrajumala..... mä oon oikeesti luulu et ei nöin tyhmiä ihmisiä edes ole olemassa. Pitäs vetää pari kertaa avarilla et herää ny saatana..
Jätä väliin. Äänestä lompakolla jne.
Mä en menis mihinkään mihin vaaditaan nenäpuikkoja tai mitään.

Jätä väliin. Äänestä lompakolla jne.
Mä en menis mihinkään mihin vaaditaan nenäpuikkoja tai mitään.

Paras oli ku ne sano et rokotetut siellä on stressaantuneita jos sinne tulee rokottamatomia. :D:D:D:D:D:D

Pitäs lyödä avarilla naamaa näit ja kysyy et mitä vitun varte sä oot se rokottee ottanu.

Back
Ylös Bottom