Tilaaminen ja maksaminen ei ole korruptiota vaan normaalia liiketoimintaa. En ole syyttänyt mediaa korruptiosta vaan lobbauksesta. Tiedäthän, että lobbaus ei ole sama asia kuin korruptio?
Mutta kuten sanottu, jotta ymmärtäisit asian niin se vaatisi todella matalalla tasolla asioiden ja käsitteiden avaamista eikä se ole mielekästä, koska kaikki muut ymmärtävät mitä tarkoitan.
Kyllä tiedän, että lobbaus ja korruptio ei ole sama asia.
Vielä kerran sinun tekstiä: "Olisipa mielenkiintoista tietää, kuka nämä jutut on tilannut ja maksanut. Onko se valtio, lääkeyhtiöt vai molemmat. Kaupallisella medialla tuskin on itsellään suoraan motivaatiota tehdä tämän mittakaavan rokotelobbausta vaikka suurin osa onkin perinteistä agenda/narratiivimediaa".
Ja tuo väite siis onkin nyt lobbausta eikä korruptiota.
Ja olet sitä mieltä, että kaupallisella medialla ei mukamas ole omaa motivaatiota tehdä koronasta ja/tai rokotteista uutisia, koska jokainen uutinen myy?
Mutta hei. Joku muu joka ymmärtää voi sit myös olla sinuakin parempi ja kirjottaa mitä tarkoitat? Että korona on salaliittoa nyt sen lisäksi, että se on sun mielestä ollu alusta asti "pelkkä pikku flunssa". Ja tähän flunssaan lobataan (ilman mitään korruptiota) rokotetta median toimesta koska uutisia koskien koronaa ei muuten kannata tehdä koska ne ei myy.
Ja sä oikeesti uskot tommoseen?
Kerrataas mun mielipide asiaan: Korona on viiruksena huomattavasti vaarallisempi kuin muut kausi-influenssat lähivuosilta ja todellakin vaarallisempi kuin normaali flunssa. Korona on tietyillä toimenpiteillä saatu pidettyä kurissa vaikkakin osa toimenpiteistä on ollut ns. ylisuojelevia (tuskin täysin turhia kuitenkaan) ja yliampuvia mitoituksiltaan tai ajoiltaan. Rokote on laskenut huomattavasti riskiä sairastaa korona vakavana kaikilla mahdollisillä ikä tai terveysryhmillä. Vaikkakin rokotteessa on riskejä (kuten ihan kaikilla lääkkeillä/rokotteilla/yms.), niin silti se on ollut tehokas koronan suhteen.
Media uutisoi koronasta ja on varsinkin uutisoinut voimakkaasti, koska ihmisiä on aihe kiinnostanut ja klikkiotsikot toimii laittamalla otsikkoon korona tai rokote yms. sana. Täten mä en näe mitään järkeä, että joku iso lääkefirma pistäis miljoonia lahj... antees maksaakseen tehdä noita uutisia jotka myy jo muutenkin.
Ja mun mielestä näyttää myös siltä ja on jo jonkin aikaa näyttänyt, että korona ja siitä aiheutuneet ylimitoitetut toimenpiteet jää historiaan ja siirtyminen eteenpäin jatkuu.
Ja mun mielestä pahimmat lobbarit tietämättään on kuule möäykkynen sun kaltaset vänkääjät jotka pitää yllä kaiken maailman salaliittoja siitä, että tää ois jotain muuta ku voitettu vakava (viiruksena) tauti.