Sovitaan näin
Deux ex machina
Jos mulle osoitit tuon kuvan 'rokottamattomien ahdistelemisesta', niin hämmästelen. En ainakaan rokotukseen sua patistanut missään vaiheessa, faktoilla vähän kevyesti kiusasin.
Vai että ihan faktoilla, valtamedian "uutiset" pseudotiede ja wikipedia eivät ole kovinkaan luotettavia tai vakuuttavia faktan lähteitä. Tuo on se suuri ongelma laajemminkin.
Noh, hyvin lyhyesti, saat itse etsiä lähteet, minä en siihen aikaani tuhlaa ja nämäkin asiat on myös täällä käyty läpi useita kertoja.
Ensinnäkin Italia ei ole ollut polvillaan koronan takia nuo on vain valtamedian sensaationhakuisia lööppejä. Pahimmin korona vaivasi italian pohjoisosia Syitä miksi korona siellä oli "paha" on useita. Muutamia syitä esiin nostaakseni, Korona levisi erittäin tehokkaasti lähinnä heidän kulttuurinsa (jatkuva halailu ja lääppiminen), ja siellä on tapana että monta sukupolvea asuu yhdessä, tai ainakin ovat erittäin tiivissä yhteydessä, joten korona pääsi tehokkaasti leviämään vanhempaan väestöön.
Antibioottiresistanssi on hyvin suuri ongelma italiassa, siellä on jo pitkään syötetty lihakarjalle antibiootteja, jotka sitten lihan mukana siirtyy ihmisiin, ja heikentää ihmisten omaa immuunivastetta. Eli kun vahuksilla on jo muutenkin huonontunut immuunivaste, jota sitten kokoajan syöty antibioottiliha on vain heikentänyt entisestään, ja kun tulee uusi virus, johon ei välttämättä ole vastustuskykyä valmiiksi, niin lopputulos on selvä.
Italia oli valehdellut sairaalakapasiteettinsa, ja uskotellut sen olevan huomattavasti todellisuutta parempi. Joten paljon ihmisiä (vanhuksia) jäi sen takia kokonaan vaille sairaalahoitoa.
Ruumiskasat joilla suomenkin media mässäili, johtui jostain (italian krista kiurun?) päätöksestä, että kaikki koronauhrit on poltettava, Italiassa krematointi ei ole kovin yleistä, joten krematoriot tietenkin ruuhkautuivat. Eli se ei todellakaan johtunut siitä, että ruumiita olisi tullut niin paljon ettei niitä olisi keretty kuoppaamaan, mutta tämän faktan julkaiseminen olisi pilannut hyvän (paniikkia lietsovan) jutun.
Muutamia kuukausia sitten huomasin että italian viime vuoden kokonaiskuolleisuustilastoa (euromomo) oli muutettu aivan selkeästi, eli ne oli vähentyneet huomattavasti, syytä tähän en tiedä.
On hyvä, tai siis olisi hyvä ottaa asioista oikeasti edes vähän itsekin selvää, ennen kuin tulee höpöttämään faktoista....