Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Jos jotain positiivista niin onhan tuo Uudenmaan rajaaminen hemmetin hyvä käytännön harjoitus alueen rajaamisesta puolustusvoimille, voisi kuvitella hieman vastaavan tilanteen olleen Ukrainassa.
Saa nyt sitten nähdä millaisia ylilyöntejä siellä tulee suuntaan ja toiseen jos varusmiehet keskenään jossain pikkutiellä vahtimassa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tyhmempikin pystyy tekemään jonkinlaisen pillutieteenmaisterin kulkukortin ja sanoa olevansa menossa töihin.
Suomalaisissa on yleisesti ottaen sellainen hyvä puoli, että me ollaan hirveän hyviä noudattamaan sääntöjä ja valvotaan muitakin ettei ne riko niitä. Mene laittamaan jonnekin puiston penkille lappu missä lukee "istuminen kielletty", niin kukaan ei istu siihen.

Nyt kun ilmoitettaisiin, että tulee ulkonaliikkumiskielto, niin sitä noudatettaisiin ilman valvontaa ja puolet opettaisi koiransakin käymään vessassa. Viimeistään naapurit pitää huolen siitä että ulkona ei liikuta, koska ne soittaa poliisit perään jos käyt postilaatikolla.

Tarttuuko tämä korona nuha jotenkin normaaleja influenssia helpommin siis? Tai että saako tämän takuuvarmasti kun joku yskäsee samas kassajonos mun kanssa? Tätä kysyn siksi, että en siis ole sairastanut flunssaa arviolta 5-8 vuoteen, enkä edes muista miltä se tuntuu. Enkä ikinä pidä mitään turvavälejä ihmisiin edes sellaisiin joilla tiedän flunssan olevan.

Tarttuuko tämä korona nuha jotenkin normaaleja influenssia helpommin siis? Tai että saako tämän takuuvarmasti kun joku yskäsee samas kassajonos mun kanssa? Tätä kysyn siksi, että en siis ole sairastanut flunssaa arviolta 5-8 vuoteen, enkä edes muista miltä se tuntuu.
Jep. Nykytiedon perusteella tarttuvuus on aika helvetisti suurempaa. Sekä jenkkitartuntasairauksien viranomasten mukaan, tulee etenemään 20-30x tehokkaammin keuhkoihin kuin influenssa. Influenssakaa ei oo mitenkään kovin kevyt tauti monille. Siks henkkoht otan influrokotteen esmes. Kuulun ite riskiryhmään vaikka en siihen pahimpaan(astma).

Jep. Nykytiedon perusteella tarttuvuus on aika helvetisti suurempaa. Sekä jenkkitartuntasairauksien viranomasten mukaan, tulee etenemään 20-30x tehokkaammin keuhkoihin kuin influenssa. Influenssakaa ei oo mitenkään kovin kevyt tauti monille. Siks henkkoht otan influrokotteen esmes. Kuulun ite riskiryhmään vaikka en siihen pahimpaan(astma).
Okei. Itse en ole ikinä mitään rokotteita ottanut. Tai armeijassa sillon 10 vuotta sitten kai tykitettiin jotkut rokotteet. Mutta kai se on sitten uskottava, että tämä flunssa tarttuu muita tehokkaammin. Ehkä siis itsekkin pääsee vielä muistelemaan, millasta on olla kipeänä.

Okei. Itse en ole ikinä mitään rokotteita ottanut. Tai armeijassa sillon 10 vuotta sitten kai tykitettiin jotkut rokotteet. Mutta kai se on sitten uskottava, että tämä flunssa tarttuu muita tehokkaammin. Ehkä siis itsekkin pääsee vielä muistelemaan, millasta on olla kipeänä.
Täytyy muistaa kumminkin, noin 80% tän saa hyvin lievänä. Osa noista 80% lievänä kantaa sen jopa oireettomana. Ja valitettavasti siinä se paskamaisuus tuleekin esiin, oireetonkin levittää, ja tarttuvuus taso on hyvin korkee. 100% todennäkösyydellä tälläkin palstalla on henkilöitä joilla se on tälläkin hetkellä, mutta hyvin lievänä eikä edes koe olevansa kipee- jopa oireeton.

edit. ite toivon todella että olis ollu jo tää tauti. Viikko puoltoista sitten oli parikolme päivää todella väsyny olo ja pari päivää pää/niskat kipee sekä pohkeet ja reidet.

Viimeksi muokattu:
Joku kirjoitteli tuolla sosiaalisessa mediassa suunnilleen näin "mun kaverilta on kuollut 4 tuttua tähän"
Ihmettelin hänelle että miten näissä aina kaikki tapahtuu kaverille, koskaan ei sanota että mun kavereita on kuollut tähän 4 tuttua.
Pohtinut taas että onko se jotain huomionhakua vai mikä kun pitää tuollaista ihan selkeää paskaa puhua.
E: alkoi vituttaa niin en edes tajunnut sanoa että Suomessa on kuollut 3 siihen niin aika vitun taikajimi saa olla että just ne sattui olemaan tuttuja + niiden lisäksi 1kpl ulkomailta.

Joku kirjoitteli tuolla sosiaalisessa mediassa suunnilleen näin "mun kaverilta on kuollut 4 tuttua tähän"
Ihmettelin hänelle että miten näissä aina kaikki tapahtuu kaverille, koskaan ei sanota että mun kavereita on kuollut tähän 4 tuttua.
Pohtinut taas että onko se jotain huomionhakua vai mikä kun pitää tuollaista ihan selkeää paskaa puhua.
Kun kattoo noita apinoita jotka nuolee jotain vessanpytyn kansia(#corona challenge) niin huomionhakua toi osittain varmasti on. Voi siellä samoilla tyypeillä jossain perukoilla ihan aitoa pelkoakin olla.

Olen samaa mieltä kuin moni muu, baarit ja kuppilat joutaakin mennä nurin jos ne ei kestä muutaman kk sulkemista. Kuntosalit tulisi myös sulkea välittömästi.
Suurilla ketjuilla persaus kestää, ja yrittäjän työvoimalla pyörivät voi tauottaa, mut ne keskikokoset missä on muutaman työntekijän palkka ja vuokra etc. juoksemassa on kyllä pulassa.

Moni ostaa ny kymppikortteja lounaille pitääkseen paikallisen kuppilan pystyssä.

Jännä nähdä miten tuota aletaan/yritetään valvoa. Kai siellä on sitten se yks palsternakkakin kyselemässä tien varressa että minne oot matkalla.

Tämähän on todella hyvä harjoitustilaisuus poliisille ja armeijalle. Täysi rähinä vain päälle, ettei ne vyöry yli.

Minäkin olen käynyt muutaman maanpuolustuskurssin. Ei kun renikka rintaan ja käskyttämään saartorenkaan reunalle. Otan taatelikakkua mukaan hiukopalaksi.

Saa nyt sitten nähdä millaisia ylilyöntejä siellä tulee suuntaan ja toiseen jos varusmiehet keskenään jossain pikkutiellä vahtimassa.

Jollakin nousee pissa hattuun kun saa "valtaa" ja toisista huomaa, että sopii tehtävään. Ampuukohan varusmiehet poskilaukauksia, tuskin niille kovia on jaettu.

Jollakin nousee pissa hattuun kun saa "valtaa" ja toisista huomaa, että sopii tehtävään. Ampuukohan varusmiehet poskilaukauksia, tuskin niille kovia on jaettu.
Hehe, no siitä ei varmasti tarvitse olla huolissaan että varusmiehille jaettaisiin a-tarviketta johonkin liikenteenohjaustehtävään.

En tiedä mistä tuo luku 200,000 suomalaisesta ulkomailla on tullut, mutta ei pidä paikkaansa... mietis, tämän mukaan ulkomailla asuvia Suomen kansalaisia on 300,000 sisältäen 1960-luvulla Ruotsiin muuttaneet.
Suomessa vakinaisesti asuvia suomalaisia ulkomailla turisteina oli alkuvuodesta 40,000 ja tästä porukasta suurin osa on jo palannut.
Toki ensiarvoisen tärkeää laittaa reissaajat karanteeniin etteivät laukaise tartuntaketjuja ympäri Suomea... tässä viranomaiset tyrivät ja pahasti.

THL:n jorinoita ..... mitäpä noista ........

"So it goes" - (Those three famous words from Slaughterhouse-Five, by Kurt Vonnegut)

Viimeksi muokattu:
Hehe, no siitä ei varmasti tarvitse olla huolissaan että varusmiehille jaettaisiin a-tarviketta johonkin liikenteenohjaustehtävään.
Ainoa vaan että saa ottaa kiinni tarvittaessa eli hieman samat oikeudet kuin vartijalla myymälässä, siellä kun oikein sattuu pari pikkunatsia niin kyllä nekin osaa häröillä ilman a-tarvikkeita.
Reppanoille ei jaeta edes rynkkyjä mukaan koska joku kävis viemässä ne vielä niiltä jossain vaiheessa, eikä nyt muutenkaan tarvitsisi olla.
Taitaa olla lähinnä autokuskin hommia ja ehkä johonkin metsään hörhöilee lähinnä näön vuoksi.

Tämähän on todella hyvä harjoitustilaisuus poliisille ja armeijalle. Täysi rähinä vain päälle, ettei ne vyöry yli.

Minäkin olen käynyt muutaman maanpuolustuskurssin. Ei kun renikka rintaan ja käskyttämään saartorenkaan reunalle. Otan taatelikakkua mukaan hiukopalaksi.

Tuli kahvit nenästä kun luin tuon taatelikakun. TosiBodarin vaan täytyy laskea mahtuuko pari siivua taatelikakkua päivän makroihin...

Nyt kun on annettu ennakkoilmoitus, että liikkumista rajoitetaan, niin voin kuvitella kuinka ne, joita rajoitus koskettaa aloittaa valtavan rallin ennen kuin rajoitus tulee voimaan. Kun vielä kerkeää ja pystyy.... Liikkumisrajoitus olisi pitänyt tulla ennen kuin porukka rynni mökeille. Millä ne nyt sieltä saadaan pois, kun ei mitään Norjan tyylistä sakkoakaan ole luvassa. Lapin tilanne on todella karu 5 tehohoitopaikan kanssa, kun mökkiporukka on sinne vyörynyt. Mökkipaikkakuntien kaupat ovat taas tyhjinä, kun mökkiläiset on hamstrannut.

Liian kankeaa tämä länsimaalainen demokraattinen lainsäädäntö. Kyllä poikkeustilanteissa pitäisi pystyä ohittamaan määräyksiä, jos yleinen turvallisuus sitä vaatii. Nyt mietitään melkein viikko, että mitä pykälää sovelletaan, että voidaan antaa määräyksiä, ettei ihmistä sorreta.

Tällaisissa tilanteissa viikko on todella pitkä aika.

Juu, oikeusvaltio näyttää tässä nyt huonot puolensa. Tässä tilanteessa pitäisi pystyä asettamaan kieltoja/rajoituksia yksinkertaisesti asettamalla ne.
Ja toi eristäminen; kunnon valvonta pääväylille. Meinaan siis ihan tiesulkuja. Ja liikkumiskiellon rikkojille sanktiot; sakko tyyliin 25000e.

Suomalainen vaan on niin pöljä ettei usko. Koska mulla on oikeus. Minä minä minä...
Ja nämä 200 000 ulkomailta palaavat, jeesus mikä riski jos he kerran saavat koneesta noustuaan sinkoilla minne sattuu huvittamaan.
Vois melkein sanoa nyt vasta paska alkaa lentää tuulettimeen. Isoina kasoina.

Menee just niin kuin sanoin.
Varusmiehet on siellä patsastelemassa ja joku eläkepoliisi aina remmin mukana koska ainoa toimivaltainen viranomainen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom