Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Katsokaa nyt kuinka helppo nuo ihmiset on saada hysteerisiksi. Tuo influenssa on täysin vaaraton lapsille mutta eihän se mene jakeluun, koska pelko on jo niin syvällä. Samat ihmiset eivät takuulla ole ottaneet aiempina vuosina minkäänlaista stressiä influenssakausista tai tuskin ovat edes niitä huomioineet mutta nyt ollaan täysin hysteerisiä. Näin helppoa se ihmisten aivopesu on median kautta. Eikä nyt edes puhuta mistään vihervasemmistolaisista, joiden aivojen kyky/kapasiteetti käsitellä faktoja on hyvin rajallinen vaan aivan täysijärkisistä ihmisistä.
Tässä näkymättömän viruksen luoman pelon kanssa on yhteisiä piirteitä esim radioaktiivisen säteilyn kanssa. Tai ihan vaan sanan säteily kanssa.

Kun Tsernobylistä tuli -86 keväällä laskeuma Etelä-Suomeen, niin julkaistiin mummojen kertomuksia, miten heille oli tullut pian oireita, jotka kuuluvat suureen hetkelliseen säteilyannokseen. Mummot tuli oikeasti kipeäksi pelkästä pelosta. Todelliset säteilymäärät oli akuutissa mielessä olemattomia ja pitkäaikaisvaikutuksiltaankin liki merkityksettömiä. Oliskohan jo tullu joskus tämä vertaus tehtyäkin tänne.

Samaan kategoriaan menee sitten sähköallergiat ym.

Supermass Nutrition GOOD MORNING 500 g -40%
Minulla on ollut jo vuosia runsaasti samoja, normielämääni haittaavia oireita kuin long covidissa. Olen jopa ollut poissa töistä noiden vuoksi.

Voisiko niihin nyt saada hoitoa koronan varjolla? Pitääpä kysyä, kun seuraavan kerran käyn lääkärissä. 😃

"Yleisimmät oireet olivat alentunut suorituskyky, jota esiintyi 56,3 prosentilla tutkituista, uupumus (53,1prosentilla), hengenahdistus (37.5 prosentilla), keskittymisvaikeudet (39,6 prosentilla), ongelmia sanojen löytämisessä (32,3 prosentilla) ja uniongelmia (26, 0 prosentilla)."

Paljon ollut vääntöä puoleen ja toiseen tuosta rokotteesta, rokotepassista jne.
Laitetaan omakin kanta tänne.

Rokotteen PITÄÄ olla vapaaehtoinen. Ei mitään muuta vaihtoehtoa.

Rokotteen hyödyt ja haitat pitäisi tuoda paljon nykyistä selvemmin esille, että jokainen voi tehdä päätöksensä riittävien faktojen pohjalta. Huhupuheiden perusteella tehdään tällä hetkellä liikaa ratkaisuja suuntaan ja toiseen.

Mikäli joku rokotepassi välttämättä halutaan, se saa ainoastaan helpottaa rokotettujen elämää (matkustus yms), mutta ei estää mitään keneltäkään (ainakaan tämän maan rajojen sisällä, muita valtioita nyt on meidän mahdoton kontrolloida).

Jaha. Huomenna sitten taitaa tulla rajoituksia taas kokoontumisiin. Vittu tätä mun uneni ties. Milloinkahan aletaan saleja taas sulkemaan. Sisätiloissa max 10 henkeä ja ulkotiloissa max 50 henkeä rajatussa tilassa.

Jos ihmisiltä olisi kysytty kaksi vuotta sitten pitäisikö influenssapiikin olla pakollinen niin mitä he olisi vastanneet?
Ymmärrän hemmetin hyvin rokotukset riskiryhmille niin influessassa kuin koronassakin, lapsille ja terveille aikuisille pakottamista en ymmärrä mutta ymmärrän jos haluavat sen ottaa.
Kun rokote ei estä saamasta/levittämästä tartuntaa ja hyvin harva joutuu sairaalaan niin mikä tässä kohtaa on se pakottava syy miksi se pitäisi ottaa?

Mikäli joku rokotepassi välttämättä halutaan, se saa ainoastaan helpottaa rokotettujen elämää (matkustus yms), mutta ei estää mitään keneltäkään (ainakaan tämän maan rajojen sisällä, muita valtioita nyt on meidän mahdoton kontrolloida).

Tarkennatko? Eli jos esim konserttiin on edellytyksenä passi (ja siis todennäköisesti rokotukset, sairastettu korona tai negat testi), niin sehän estää passittomien pääsyn ao. tilaisuuksiin, mutta mahdollistaa osaltaan talouden pyörien pyörimisen. Onko tämä tarkoittamaasi estämistä vai joku muu?

Tarkennatko? Eli jos esim konserttiin on edellytyksenä passi (ja siis todennäköisesti rokotukset, sairastettu korona tai negat testi), niin sehän estää passittomien pääsyn ao. tilaisuuksiin, mutta mahdollistaa osaltaan talouden pyörien pyörimisen. Onko tämä tarkoittamaasi estämistä vai joku muu?

Mun mielestä voi tietyissä tapauksissa vaatia negat. todistuksen koronatestistä, mutta keneltäkään ei pitäisi kieltää pääsyä vaikkapa konserttiin siksi, että ei ole ottanut rokotetta.

Jaha. Huomenna sitten taitaa tulla rajoituksia taas kokoontumisiin. Vittu tätä mun uneni ties. Milloinkahan aletaan saleja taas sulkemaan. Sisätiloissa max 10 henkeä ja ulkotiloissa max 50 henkeä rajatussa tilassa.
Siis huomenna ilmoitetaan, myöhemmin voimaan.

Niin ja mä en siis ole millään tavalla rokotevastainen. Olen itse ottanut rokotteen, koska lähipiirissä ja itselläkin on mahdollisuudet, että korona voisi olla pahempikin juttu.
En silti hyväksy sitä, että ketään pakotetaan ottamaan rokote. Siinä kosketaan sellaisiin ihmisoikeuksiin, että siltä tieltä ei ole paluuta.

Mun mielestä voi tietyissä tapauksissa vaatia negat. todistuksen koronatestistä, mutta keneltäkään ei pitäisi kieltää pääsyä vaikkapa konserttiin siksi, että ei ole ottanut rokotetta.
Ok, kirjoititkin tosiaan rokotepassista. Enimmäkseen on nyt puhuttu koronapassista, joka saattaa olla vähän laajempi käsite

Basic nutrition

3 kappaleen paketti

-25%
Jos ihmisiltä olisi kysytty kaksi vuotta sitten pitäisikö influenssapiikin olla pakollinen niin mitä he olisi vastanneet?
Ymmärrän hemmetin hyvin rokotukset riskiryhmille niin influessassa kuin koronassakin, lapsille ja terveille aikuisille pakottamista en ymmärrä mutta ymmärrän jos haluavat sen ottaa.
Kun rokote ei estä saamasta/levittämästä tartuntaa ja hyvin harva joutuu sairaalaan niin mikä tässä kohtaa on se pakottava syy miksi se pitäisi ottaa?
Koronarokotteista säädetään valtioneuvoston asetuksella. Asetuksen mukaan rokotukseen osallistuminen on kaikille, myös terveydenhuollon henkilöstölle, vapaaehtoista.

En ymmärrä mistä tuo pakottamisen idea tulee. Tietysti kun tämän saitin nimessä on sana "pakko" niin voihan se tulla siitäkin.

Tuohon kysymykseesi miksi rokote vahvasti suositellaan otettavaksi on varmaankin jo sullekin asti vastaus kiirinyt?

Koronarokotteista säädetään valtioneuvoston asetuksella. Asetuksen mukaan rokotukseen osallistuminen on kaikille, myös terveydenhuollon henkilöstölle, vapaaehtoista.

En ymmärrä mistä tuo pakottamisen idea tulee. Tietysti kun tämän saitin nimessä on sana "pakko" niin voihan se tulla siitäkin.

Tuohon kysymykseesi miksi rokote vahvasti suositellaan otettavaksi on varmaankin jo sullekin asti vastaus kiirinyt?
Nythän on kyse siitä, että tuleeko piikistä Suomessa käytännön pakko, kuten Ranskassa ja monissa muissa maissa ollaan tekemässä. Kaikki varmasti tietävät, että nyt se ei ole.

Kun Tsernobylistä tuli -86 keväällä laskeuma Etelä-Suomeen, niin julkaistiin mummojen kertomuksia, miten heille oli tullut pian oireita, jotka kuuluvat suureen hetkelliseen säteilyannokseen. Mummot tuli oikeasti kipeäksi pelkästä pelosta. Todelliset säteilymäärät oli akuutissa mielessä olemattomia ja pitkäaikaisvaikutuksiltaankin liki merkityksettömiä. Oliskohan jo tullu joskus tämä vertaus tehtyäkin tänne.

Mä esitin jo vuosi sitten hypoteesin, että havaitusta ylikuolleisuudesta ainakin osa on seurausta ihmisten stressireaktiosta. Tietty osa populaatiosta on niin herkkiä, että äärimmäinen paniikki aiheuttaa voimakkaita fyysisiä oireita kehossa. Sitten jos paniikki jatkuu tarpeeksi pitkään, niin stressireaktio alkaa kuormittaa kehoa niin, että vanha ihminen ei enää välttämättä selviydy vaikkapa jostakin tavallisestakaan taudista. Tai vanha ihminen, joka on altis saamaan sydänkohtauksen saa sen monta kertaa todennäköisemmin, kun on äärimmäinen stressi päällä.

Sain uskomattoman määrän paskaa niskaani, kun edes kehtasin spekuloida moista (omassa tuttavapiirissäni siis). Päivä päivältä alkaa näyttää siltä, että ehkä en ollutkaan ihan täysin väärässä...:unsure:

– Sellainen näkemys meillä on, että tämä olisi hiukan lievempi, flunssan kaltainen tauti, Rintala sanoi.

Sieltähän se mitä mäki koitin täällä sanoa :D Mut te koronalahkolaiset vaan naureskelitte mulle "ai et nuha vaan ja tuli linkkiä kuinka jokuperusterve joutunu teholle jossai nepalissa tai ties missä :D

Nyt rupeen tajuu miks sillä oli nin vitullinen kiire ja karsee pakotus äkkiä kaikille toi kokeellinen piikki. Äkkii kusettaa ihmiset ottaa se ennen ku toi virus irtsestään heikkenee jos se aikasempikaan ollu mikään paha.

Mahtaa vituttaa jos meni ottaa ton kokeellisen piikin ja nyt se on jo hiipunu flunssan kaltaseks :D no riskiryhmään kulumattomille sitä piikkiä olis muutenkaan voinu ikinä perustella millään jarjellä...

Back
Ylös Bottom