jto
AMMATTILAINEN
no ei kai tuota nyt sentään ensimääistä kertaa olla edes yhdistämässä. uskosin, että aika moni käyttää tietoisesti tai tietämättään noita sekasin. enemmän tai vähemmän äärimmäisinä.
mä suosittelisin tehojaksolle kyllä jopa ihan kunnon megaduty-leikittelyä eli erikoistekniikoita mukaan varauksella. kuitenkin siis ideana mun mielestä ois tehdä siitä selkeesti myös eri ominaisuuksia painottava. eli in my book:
1. jakso:
- voimakestävyyspohjainen volyymibodailu
- esim. progressio: 3*8*100/2´ --> 5*12*105/1´45"
- rytmitys 3:1
2. jakso:
- voimapohjainen tehobodailu
- esim. progressio: rest-pause 5+2+1*100 --> 5+3+2+1*120
- rytmitys 2:1
3. jakso:
- kevennetty harjoittelu
- ei progressiota, lähes hapottomia sarjoja 15-20 toistoilla
4. jakso:
- perusharjoittelu
- esimerkkiprogressio: 2*8*100 --> 2*8*110
noita sitten voitaisin käyttää jaksottain tai limittäinkin. yleensä vaan kohtuudella jaksottamalla saadaan ominaisuudesta enemmän irti. esim:
2 kierrosta tätä:
volyymi 3 vkoa
kevyt 1 vko
teho 2 vkoa
kevyt 1 vko
sitten paluu perustreeneihin hetkeksi tai homma jatkuu samanlaisena. tehojakso toimii samalla myös bodaustyyppisenä voimajaksona ja on sinällään hyvin motivoiva. jaksojen pituutta voi vaihdella noista ainakin tupliksi.
jos aikoo käyttää noita limittäin, tulis kumpaakin systeemiä tehdä säännöllisesti eli kerta viikkoon ainakin. esim.
ma teho jalat, vatsa
ti -
ke teho yläkroppa
to volyymi jalat, vatsa
pe -
la -
su volyymi yläkroppa
mä suosittelisin tehojaksolle kyllä jopa ihan kunnon megaduty-leikittelyä eli erikoistekniikoita mukaan varauksella. kuitenkin siis ideana mun mielestä ois tehdä siitä selkeesti myös eri ominaisuuksia painottava. eli in my book:
1. jakso:
- voimakestävyyspohjainen volyymibodailu
- esim. progressio: 3*8*100/2´ --> 5*12*105/1´45"
- rytmitys 3:1
2. jakso:
- voimapohjainen tehobodailu
- esim. progressio: rest-pause 5+2+1*100 --> 5+3+2+1*120
- rytmitys 2:1
3. jakso:
- kevennetty harjoittelu
- ei progressiota, lähes hapottomia sarjoja 15-20 toistoilla
4. jakso:
- perusharjoittelu
- esimerkkiprogressio: 2*8*100 --> 2*8*110
noita sitten voitaisin käyttää jaksottain tai limittäinkin. yleensä vaan kohtuudella jaksottamalla saadaan ominaisuudesta enemmän irti. esim:
2 kierrosta tätä:
volyymi 3 vkoa
kevyt 1 vko
teho 2 vkoa
kevyt 1 vko
sitten paluu perustreeneihin hetkeksi tai homma jatkuu samanlaisena. tehojakso toimii samalla myös bodaustyyppisenä voimajaksona ja on sinällään hyvin motivoiva. jaksojen pituutta voi vaihdella noista ainakin tupliksi.
jos aikoo käyttää noita limittäin, tulis kumpaakin systeemiä tehdä säännöllisesti eli kerta viikkoon ainakin. esim.
ma teho jalat, vatsa
ti -
ke teho yläkroppa
to volyymi jalat, vatsa
pe -
la -
su volyymi yläkroppa