Kommenttia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ex-Tavis
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Ex-Tavis

Suursankari
VIP
Ikä
40
Siis tuo nimimerkki tarkottaa sitä et mäki oon liittyny teidän pakkislaisten joukkoon(=en enää mikään tavan matti tai maija :D ).

Kerronpa itestäni ekaks:elikkä 19-v tyttö, 176cm, LUULTAVASTI 63kg, salilla oon käyny viime syyskuusta lähtien 3 kertaa viikossa, jonka lisäks käyn kerran viikossa 1,5 tunnin yhden itsepuolustuslajin treeneissä(todella rankkaa), joka päivä pyöräilen 2x10 min. kouluun, yms. sekä oon prykiny et joka päivä jollon ei oo treenejä, harrastan ees jotai aerobista(toisinaan vaan jotai puol tuntii) Tulosta on tullu, kiitos teidän pakkislaisten :worship: . Uskalsin laittaa alusta alkaen painoja niin paljon et viimesellä toistolla on pakko irvistää!!!Nykyään treenaankin jokasta liikettä suuremmilla painoilla ku alussa, joten motivaatio on vaan kasvanu!

Myös mun tavotteena on tiukkeneminen kokonaisvaltaisesti(teiltä oon oppinu ettei mitään kiinteytymistä oo...)ja rasvaprosentin tiputtaminen.

Tiedän et oon painoindeksin mukaan alarajoilla, mut se ei kuitenkaan kerro kaikkea, joten en tarvii siihen kommentteja...no, vapaa maahan tää on joten enhä mä ketään voi kieltää...

Siis nyt kysyisin teiltä eksperteiltä nyt neuvoo ruokavalioon:Tämän päivän ruokavalio:
8.45
-appelsiini tuoremehu(1 lasi)
-(rasvaton)maitolasi
-n. 2 dl 4-viljanhiutaleita, n. 0,5 dl vehnäleseitä, 2 kukkurallista rkl maitorahkaa, n. desi rasvatonta maitoo, n. 1 dl mustaherukoita, n. 3/4dl tummaa soijarouhetta
-appelsiini

12.15
-porkkana-perunamuusia(omatekemää, SUOSITTELEN!) 1/4 lautasellinen(kukkurallinen kuitenki)
-150g seitä, rypsiöljyssä paistettuna
-pakastevihanneksia REILUSTI
-jäävuorisalaattia, kurkkua, salaatinkastikkeena vähän rypsiöljy-sinappi-töhnää(SUOSITTELEN!)
-1 Real-ruisleipä, n. tl kasvimargariinia, vähän 9% sulatejuustoa, 4 kurkkuviipaletta, 1 kalkkunaleike
-rasvaton maito 1 lasi

14.45
2 Real-ruisleipää, 1 tl kasvimargariinia, 2tl 9% sulatejuustoo, 2 kalkkunaleikettä, n. puoli purkkia tonnikalahiutaleita vedessä, 4 palaa kurkkuu
-rasvaton maito 1 lasi

16.30-17.45 kuntosali

18.30
-munakas:1,5 keltuaista, 2 valkuaista, 1 tomaatti, sipulia (ihan pieni tippa rypsiöljyä kuullottamiseen)'
-rasvaton maitolasi

22.00

n. 200g maitorahkaa+ vähän ananasmurskaa

Miten meni kalorit?Ongelmia on mulla siinä etten omista mitään elintarvikevaakaa, joten ei pysty tietää grammoissa noita syömisiäni, joten kaloriainetaulukotkaan ( tiedän, tiedän, fineli on paras!) ei auta ainakaan kaikissa ruoissa.

Siis oisko joku niin ystävällinen et kommenois proteiini-rasva-hiilari-suhdetta, ja kalorimäärää ja ehkä ruoka-aikoja siihen verrattuna et joidenkin taulukoiden mukaan kulutan 2600kcal päivässä(siis jos EI olla millää dieetillä)...ONKO TOTTA?nimittäin kuulostaa aika paljolta, vaikka oonkin näin pitkä.....

Kiitos jos joku jakso lukee! :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Huh huh ja kumarrus :wörshippiä:. Ootpa meikäläisen silmään koonnut itsellesi mukavan ja terveellisen ruokavalion. Olettaen tietenkin, että ruokailut ovat joka päivä samankaltaisia. Oikeilla linjoilla olet :)

Kaloreita en jaksa ruveta laskemaan, sen saat tehdä itse ;). Sen voin sanoa, että ihan mukavasti tuossa on kaloreita, joten mikään dietti ruokavalio tuo ei oikein taida olla. Hiukan tuo näyttää hiilari painotteiselta joten hiukan voisi vähentää hiilareita ja lisätä proteiinia sekä hyvää rasvaa (sitä sulla onkin jo ruokavaliossa, hyvä niin). Kalaöljytabuja vaikka aamuun ja palautusjuoma treenin jälkeen ja siinä se on. Joku meikäläistä ahkerampi, kun nuo kalorit ja makrot vielä laskee niin sitten voidaan yrittää auttaa lisää.

Nuo kalorilaskurit antavat turhan kovia lukemia ainakin minulle. Kaikkia en varmaan ole testannut, mutta tiedän itsestäni, että jos mätän 2800kcal/d tekemättä mitään niin reppu kasvaa melkoista vauhtia.

Nämä siis tällaisina melkein aloittelijan vinkkeinä.

Itsekkin olen laiska näin illasta, enkä jaksa laskee. :nolo:

Olet tehnyt hyvän ruokavalion ja kun vielä noita Jakobin ehdotuksia myötäilet, niin jopas on kiva. Kannattaa hommata sellanen halpisvaaka jostain ja opetella punnaamaan ne ruoat muutaman kerran, niin silmä kyllä oppii jatkossa ne määrät.

Tsemppiä jatkoon sulle. :thumbs:

ps. jos joku kehtais laskee, niin :kippis1: :worship:

Zone-sarja -42%
Mun mielestä taas aika niukka ruokavalio! Itsehän parhaiten näet, mihin suuntaan paino lähtee kehittymään tuolla.

Kuitenkin pari kommenttia: ainakin treenin jälkeen tulee ihan liian vähän energiaa minusta, pari munaa, kun se voisi olla päivän isoin ateria. Aamupalalla söisin (ja syönkin ;) ) kokonaan sen rahkapurkin eikä vaan paria lusikallista. Hyvä ohjesääntö on, että joka aterialla tulisi semmoiset 30 g protskua, mikä on esim. purkki rahkaa, purkki raejuustoa, purkki tunaa... Muut ateriat näyttää paremmilta, mutta öljyä saat varmaan ihan liian vähän.

Tässä sen näemme. Toisen silmään paljon ja toisen silmään vähän :). Onhan tuossa lueteltu tarkasti kaikki aineet ja lista on pitkä joten voi olla, että optinen harha iskee meikäläiseen :). Sekin vielä vähän saattaa hämätä, että tuossa on lueteltu kaikki, etkä tee kuten minä, että lisään päivän laskurin tulokseen +100-200kcal riippuen margariinin käytöstä, leikkeileistä, jne.

Helpommalla pääset, kun otat kynän kauniiseen käteen ja lasket ne kalorit/makrot.. Kerran se vaan kirpaisee.

Mariko: onhan tuossa aamiasessa melkein desi soijaa ja maitoa. Joten ei se 30g ainakaan kovin kauas jää.

Treenin jälkeen on tosiaan aika vähäiset sapuskat, sinne vaan lisää vaikka täysjyväleipää leikkeleillä reippaasti! Eikä tuo muutenkaan mielestäni niin kauhean hiilaripainotteiselta näytä (kuten Jakob tuossa aluksi sanoi), kyllä siellä protskuja tulee ihan hyvin monella aterialla. Eli hyvältä näyttää, mutta treenin jälkeen ehdottomasti lisää ruokaa :)

Onhan se kalorien laskeminen hyvä jutta varmasti juu, mutte mielestäni ei pakollista. Minä olen laskenut vain tarvittavan proteiinin määrän +2 grammaa painokiloa kohden ja jos en ruoasta saa kaikkea niin sitten riittävästi jauhoja lisäksi ja hyvää rasvaa koitan saada, illalla otan rypsäriä protskun kanssa niin tuleepa sekin puoli hoidettua. Ja nyt olen ollu kuus viikkoa dietillä ja lähdin vain tiputtamaan hieman ateriakokoa ja karsin kaikki turhat hiilarit pois (sokerit´) ja kaikki hiilarit pois iltapalalta ja sitten vain kolme kertaa viikossa painon seurailua ja peilistä tsekkailua ja hyvin on 5 kiloo pudonnut ja kahvat kyljistä hävinneet eikä oo tarttennu vaakaa ja exceliä käyttää, oon vaan liian laiska laskemaan ja työpaikan safkoja on todella vaikea ruveta punnailemaan. Et en tiedä miten se on niin välttämätöntä se tarkka laskeminen mitä täällä monet hehkuttaa, mutta kukin tyylillään.

timba79 sanoi:
Onhan se kalorien laskeminen hyvä jutta varmasti juu, mutte mielestäni ei pakollista. Minä olen laskenut vain tarvittavan proteiinin määrän +2 grammaa painokiloa kohden ja jos en ruoasta saa kaikkea niin sitten riittävästi jauhoja lisäksi ja hyvää rasvaa koitan saada, illalla otan rypsäriä protskun kanssa niin tuleepa sekin puoli hoidettua. Ja nyt olen ollu kuus viikkoa dietillä ja lähdin vain tiputtamaan hieman ateriakokoa ja karsin kaikki turhat hiilarit pois (sokerit´) ja kaikki hiilarit pois iltapalalta ja sitten vain kolme kertaa viikossa painon seurailua ja peilistä tsekkailua ja hyvin on 5 kiloo pudonnut ja kahvat kyljistä hävinneet eikä oo tarttennu vaakaa ja exceliä käyttää.

Samaa mieltä! Samanlailla aloitin itseki dieettini, pudotin vähän aterioiden kokoa, pääasiassa hiilareista. Enkä syö aterioilla itseäni koskaan ihan täyteen ja hyvin on dieetti lähtenyt käyntiin. Jos jossain vaiheessa painonlasku jumittaa, lasken siinä vaiheessa kaloreita ja makroja ja sitten mietin mitä tehdä toisin. Tähän asti näin hyvä.

Sitten vielä tosta proteiinien laskusta. Siihenkin ainakin itsellä muodostunut aika tarkka perstuntuma, minkälaisella ruualla se min. 2g / kg tulee päivässä täyteen. Aluksi kun joka päivä laski, että varmasti tulee tarpeelliset proteiinit syötyä, oppi nopeasti syömään luonnostaan tarpeeksi proteiinipitoista ruokaa.

Orld sanoi:
Samaa mieltä! Samanlailla aloitin itseki dieettini, pudotin vähän aterioiden kokoa, pääasiassa hiilareista. Enkä syö aterioilla itseäni koskaan ihan täyteen ja hyvin on dieetti lähtenyt käyntiin. Jos jossain vaiheessa painonlasku jumittaa, lasken siinä vaiheessa kaloreita ja makroja ja sitten mietin mitä tehdä toisin. Tähän asti näin hyvä.

Sitten vielä tosta proteiinien laskusta. Siihenkin ainakin itsellä muodostunut aika tarkka perstuntuma, minkälaisella ruualla se min. 2g / kg tulee päivässä täyteen. Aluksi kun joka päivä laski, että varmasti tulee tarpeelliset proteiinit syötyä, oppi nopeasti syömään luonnostaan tarpeeksi proteiinipitoista ruokaa.

Juuri näin! Ja aerobista kannattaa alussa tehdä silleen sopivasti, että on varaa tarvittaessa kasvattaa määrää ja pitää safkapuoli samoissa, siten saa taas painoa laskuun jos meinaa jumittaa paikallaan. Ja tarkpeeks kun liikkuu niin nälkää ei tartte nähdä ja se 0,5 kg:n pintaa viikossa tippuu paino.

Vau!Täällähän on vilkasta porukkaa!KIITOS!
Timba79:Sanoitko tuon kommenttisi aerobisen lisäämisestä JOTTA PAINOA SAA LASKUUN mulle vai ihan yleisesti? Siis sitä vaan meinaan, et mun mielestä (KERTOKAA IHMEESSÄ JOS OON VÄÄRÄSSÄ!) mun ei pitäs pudottaa painooni yhtään ku muuten menee alipainon puolelle(176/62...joskus vaan 60)...siis omasta mielestänikään en todellakaan kaipaa laihdutusta: yläkroppa on melkein liian pieni, ja alakroppa, no reisistä ja peffasta sais lähtee VÄHÄN pois, mut luulen et kunhan sais vaan kunnon lihakset kaikkialle niin hyvä ois.
Sinänsä oon samaa mieltä et aerobista vois harrastaa enemmän(tänään kyllä tuli ihan tarpeeks ku oli ihan tajun rankat itsepuolustuslajin treenit(1,5h), ja pyöräilin päivän aikana 2x10 min. ja 2x15 min....)

Kiitos kaikille muillekin kommentoijille!!!Kivalta tuntuu ku tääl otetaan tällaset alottelija-sähläritki näin kivasti vastaan!
Mut VIELÄ vaivaisin teitä sen verran et vaikka timba79 sanoit ettei kaloreiden laskeminen oo mitenkään tärkeetä, ois kuitenkin suuntaa-antavasti kiva tietää mikä tollasen mulle keskivertopäivän sapuskojen protsku-rasva-hiilarisuhde on ja kokonaiskalorimäärä...on nii vaikee arvioda esim. appelsiinin painoo, saati sitte tuon perunamuusin...:(
NO, mut jos laitan tän päivän ateriat tähän, nii kuulisin mieluusti mitä niistä sanotte:)

-sama ku eilen aamulla 8.15, paitsi appelsiinin tilalla banaani, ja soijarouhetta koko desi.
-päivä12.30: lohta n. 150g,2 isohkoa perunaa, n. 1 rkl kermaviilikastiketta, salaattia,1 kokonainen "ruispuikula", 2 tl kevytkeijua
-iltapäivä klo15.30:2 ruisrealia, 1 tl sulatejuustoo, 1 tl kasvirasvamargariinii, 4 kurkkuviipaletta, puol purkkii tonnikalaa(vedessä), 2 kalkkunaleikettä
-n. 17.30 2 kalkkunaleikettä, 3dl rasvatonta maitoa
- treeni
-20.00 100g seitä, pakastevihanneksia, vähän tonnikalaa, 1 ruisreal, 1 tl kasvirasvamargariinia, 4 kurkkuviipaletta, 1 kalkkunaleike, 1 tl sulatejuustoo, 2dl rasvatonta maitoo, 1 appelsiini(teki mieli)
-22.45 n.100g maitorahkaa+ 1 tl rypsiöljyä+ruokalusikallinen ananasmurskaa

..siis tänään tulee syötyy selvästikin enemmän kaloreita kun kulutuskin on suurempi...tosiaa siellä treeneissä hikoilee melkein putkeen sen 1,5 h, joten luulisin et tää ruokavalio sallittaneen?
-sen verran pitää vielä sanoa, et iltaruokaa ei ois melkein jaksanu syödä noin paljoo, mut ku aattelin ettei ainakaan saa jäädä alle 2300kcal tänään(ihan arviolta heitin tuon..:)) kun tosiaa kulutusta on tullu enemmän.Oon siis ainaki vielä sitä mieltä et en sais laihtua, koska jotkut kaveritki vaan on joskus vihjaillu siihen suuntaan(siis huumorilla, mut kuiteski) ..Siis lisää kommenttia odottelisin innoissani...:)

-ai niin siitä palautusjuomasta...siis ilmeisesti se ois tosi hyödyllistä myös tällaiselle alottelijalle, vai?Ja sitte seuraa kysymys sarjassa tyhmimmät ikinä kysytyt kysymykset:
Mistä te ostatte palautusjuomanne?Siis jostain erikoisliikkeestä?Entäs hintapuoli?Opiskelijana en maltaita ihan vähän hyödyn takia rupea sijottelemaan...tai ehkä teidän pitää sitte puhuu mut ympäri...!!!!:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eiköhän timba viitannut ihan yleisesti dieettiin.. Vähintäänkin tarpeeksi liikut postauksestasi päätellen. Palautusjuomathan tehään proteiini-, malto-, jne. jauhoista, joita saa ostettua ihan hyvin varustetuista kaupoista (prisma,citymarket..) tai luontaistuotekaupoista. Vaihtoehtoina on ostaa niitä valmiiksi sekotettuja mixejä samassa pussissa (esim. reco2), tai sekoitella ite parista pussista. Halvemmaksi tulee jos sekoitat itse isommista pusseista, mutta eipä nuo valmiitkaan kalliita ole ja yleensä maistuvat paremmilta :) Periaatteessa et tarvitse palautusjuomaan kuin nopeasti vaikuttavaa proteeinia (esim. hera) ja hiilihydraattia (malto). FAQ:ista löytyy enemmän tietoa.

Ruokavaliosi näyttää kyllä hyvältä, varsinkin kun syöt noin paljon kalaa :)

Palautusjuomista hyviä ja edullisia ovat mm. Fastin Reco 2 ja Muscle+. Tietty pakkiksen verkkokauppakin kannattaa katsoa läpi..

Kun aloittelin punttausta, oli lisäravinteet alusta asti mukana kuvioissa (palautusjuoma!). Ruokailussani pidän huolen siitä, että tulee päivän aikana se 2g proteiinia/painokilo ja satsaan siihen, että saan proteiinia monipuolisesti eri lähteistä eli ruuasta. Minulla on myös heraproteiinia, mutta sitä otan silloin tällöin, kun näyttää, ettei proteiinia tule päivän aikana tarpeeksi ja sen saa otettua kätevästi mukaan kouluun tai työpaikalle.

Itse ostan palautusjuoman valmiina eli siinä on proteiinit (hera), hiilarit (malto), glutamiinit ja kreatiini kaikki samassa, ei itse tarvitse miettiä määriä tms. Hinta on mun purkilla 39 euroa, tulishan se varmaan halvemmaksi ku ite sekoittelisi, mutta en oo jaksanu paneutua asiaan ku voi päästä helpommalla ja palautusjuoma on hyvänmakuinen (kaakao). Ostan palautusjuoman paikallisesta luontaistuotekaupasta, jossa on mun silmään monipuolinen valikoima.

ex-tavis:) sanoi:
Vau!Täällähän on vilkasta porukkaa!KIITOS!
Timba79:Sanoitko tuon kommenttisi aerobisen lisäämisestä JOTTA PAINOA SAA LASKUUN mulle vai ihan yleisesti? Siis sitä vaan meinaan, et mun mielestä (KERTOKAA IHMEESSÄ JOS OON VÄÄRÄSSÄ!) mun ei pitäs pudottaa painooni yhtään ku muuten menee alipainon puolelle(176/62...joskus vaan 60)...siis omasta mielestänikään en todellakaan kaipaa laihdutusta:

Mut VIELÄ vaivaisin teitä sen verran et vaikka timba79 sanoit ettei kaloreiden laskeminen oo mitenkään tärkeetä, ois kuitenkin suuntaa-antavasti kiva tietää mikä tollasen mulle keskivertopäivän sapuskojen protsku-rasva-hiilarisuhde on ja kokonaiskalorimäärä...on nii vaikee arvioda esim. appelsiinin painoo, saati sitte tuon perunamuusin!:

En tarkottanu tota aerobisen lisäämistä ja painon pudottamista sulle vaan yleisesti, sori jos johdin sua harhaan.

No ei ollu tarkotus väittää ettei kaloreiden laskeminen ois tärkeetä, vaan että ilman jatkuvaa punnailua ja laskemistakin voi syödä terveellisesti ja nostaa tai laskea painoaan tarpeen mukaan, mulla vaan ei henk. koht. kiinnostus riitä punnita kaikkai syömisiäni.

timba79:Selvä, niin vähän aattelinkin tuosta laihdutus-kommentistas...ja voisin sanoa itsekin samaa etten hirveesti oo kiinnostunu punnitsemaan jokaista suupalaani, kun sitä vaakaakaan ei oo..eli tyydyn ainaki näillä näkymin noihin teidän mielipiteisiin muo ruokavaliosta...ja yritän noudattaa niitä!

Siitä kalaölystä vielä: onko se välttämätön myös mulle joka oikeesti syö kalaa 3-5 kertaa/vko? Lohta, josta siis saa paljon hyviä rasvoja syön aina kun on jossain kouluruokalassa tarjolla, niiiiiiin hyvää se on!:)

Teidän takia (vai pitäiskö paremminki sanoa ANSIOSTA) tänään meinaan suunnata kauppaan, josta mukaan tarttuu jotain halpaa palautusjuoma-ainesta..Jännää!!:)

timba79:Selvä, niin vähän aattelinkin tuosta laihdutus-kommentistas...ja voisin sanoa itsekin samaa etten hirveesti oo kiinnostunu punnitsemaan jokaista suupalaani, kun sitä vaakaakaan ei oo..eli tyydyn ainaki näillä näkymin noihin teidän mielipiteisiin muo ruokavaliosta...ja yritän noudattaa niitä!

Ja voithan sä kerran laskee päivän esimerkkiruokailun kalorit niin tiedätpähän sitten ootko ees sielläpäin missä pitäs olla!! Ja sitten onkin jo melko helppoa arvioidan näppituntumalta niitä määriä. Ei siitä MUN mielestä kannata niin vaikeeta tehdä mitä moni täällä tuntuu tekevän, mutta kukin tyylillään, jos mielenkiinota riittää niin mikäs siinä, itse ennemmin selaan ja kirjottelen tänne pakkotoistoon... :nolo:

Siitä kalaölystä vielä: onko se välttämätön myös mulle joka oikeesti syö kalaa 3-5 kertaa/vko? Lohta, josta siis saa paljon hyviä rasvoja syön aina kun on jossain kouluruokalassa tarjolla, niiiiiiin hyvää se on!:)

Ota kalaöljykapselit niinä päivinä jolloin et syö kalaa. Toisaalta, syöt kyllä niin paljon kalaa, että ei varmaan haittaa mitään, jos jää ottamatta joku päivä.. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom