Kommentteja ruoka"ohjelmasta"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja trebla
  • Aloitettu Aloitettu
RUOKAVALIO (töissä 8-16)

07.30 Aamupala: rahkaa+marjakeittoa+mysliä, leipää, maitoa
11.00 Lounas: lihaa (rasvatonta), vaaleaa pastaa, maitoa
14.00 Välipala: proteiinidrinkki(whey3), rypsiöljyä 2rkl
16.15-17.30 TREENI
17.30 Palautusjuoma: reco2+whey3+dekstroosi+kreatiini
18.30 Päivällinen: lihaa, vaaleaa pastaa, maitoa
21.00 Välipala: kalaa (lohta tms), rypsiöljyä 2rkl
23.00 Iltapala: raejuustopurkki, proteiinidrinkki(whey3), rypsiöljyä 2rkl

prot hh rasvat
305g 330g 100g
1220kcal 1320kcal 900kcal yht. 3440kcal
35% 40% 25%

Paino 92kg ja pituus 187cm. Treeni on bodytyylistä ja sen suhteen kaikki on kondiksessa. Safkoja suunnitellessa pyrin sijoittamaan hiilarit aamupäivälle ja treenin jälkeen. Muut ateriat on sitten pelkkää rasvaa ja proteiinia. En tietenkään joka päivä samalla tavalla syö, mutta tuossa on kuitenkin perusrunko. Päivän aikana tulee otettua myös 500mg C-vit, 350mg magnesium, 2 kapselia mölleriä ja multitabsi. Kommentteja ? Lisättävää/poistettavaa ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hei c´mooon, mukaan vihanneksia, hedelmiä ja salaattia! Ei niissä olevat muutamat hiilarit susta läskiä vielä tee.Eikä niiden syöminen myöskään pupuksi tee :-)

Originally posted by Rice
Hei c´mooon, mukaan vihanneksia, hedelmiä ja salaattia! Ei niissä olevat muutamat hiilarit susta läskiä vielä tee.Eikä niiden syöminen myöskään pupuksi tee :-)

Aivan, lähes joka aterialle vaan! Toisen pasta-annoksen voit välillä korvata kokonaan vihanneksilla, esim. puoli kiloa sekavihanneksia :)

Originally posted by Rice

En tuohon jaksanut kirjotella kaikki hedelmiä yms mitä tulee naposteltua pitkin päivää varsinaisten aterioiden välissä. Lämpimien aterioiden kanssa tulee aina syötä jonkinlainen salaatti. Olis ehkä pitäny ne alunperin kirjotella tuonne sekaan, nyt ette kuitenkaan usko että sillasia syön ;)

Originally posted by Richard75
Tuo vaalea pasta tuolla kummastuttaa ja pistää silmään, miksi ei täysjyväriisiä, tai speltvehnä pastaa ??

Hmm.. totta puhut. Pitänee hieman monipuolistaa noita hiilarilähteitä. Joskus, aika harvoin kuitenkin, tulee pastan sijaan syötyä perunoita..

Originally posted by Richard75
Tuo vaalea pasta tuolla kummastuttaa ja pistää silmään, miksi ei täysjyväriisiä, tai speltvehnä pastaa ??

Aivan, tai sitten ruispastaa, joka hakkaa mielestäni tavallisen vaalean "100pussiaeurollapaskamakaronin" 107-0

Kyllä tuo vaalea pasta kannattaa jättää kokonaan pois, se on nimittäin kyllä huonoin mahdollinen hiilari-lähde. Sitäpaitsi täysjyvätuotteissa on huomattavasti enemmän makua. Leiväksikin kannattaa valita vaikkapa täysjyvä-realia.

Vielä noista hedelmistä... niitä ei kyllä kannata napostella pitkin päivää, vaan syödä n. puolta tuntia ennen ateriaa, jolloin saa täyden hyödyn entsyymeistä ruoansulatusta ajatellen. Jos taas haluaa pitää hedelmillä nälkää loitolla, kannattaa popsia omenaa, joka pitää verensokerin pisimpään koholla!

Originally posted by trebla
RUOKAVALIO (töissä 8-16)

07.30 Aamupala: rahkaa+marjakeittoa+mysliä, leipää, maitoa
11.00 Lounas: lihaa (rasvatonta), vaaleaa pastaa, maitoa
14.00 Välipala: proteiinidrinkki(whey3), rypsiöljyä 2rkl
16.15-17.30 TREENI
17.30 Palautusjuoma: reco2+whey3+dekstroosi+kreatiini
18.30 Päivällinen: lihaa, vaaleaa pastaa, maitoa
21.00 Välipala: kalaa (lohta tms), rypsiöljyä 2rkl
23.00 Iltapala: raejuustopurkki, proteiinidrinkki(whey3), rypsiöljyä 2rkl

prot hh rasvat
305g 330g 100g
1220kcal 1320kcal 900kcal yht. 3440kcal
35% 40% 25%

Paino 92kg ja pituus 187cm. Treeni on bodytyylistä ja sen suhteen kaikki on kondiksessa. Safkoja suunnitellessa pyrin sijoittamaan hiilarit aamupäivälle ja treenin jälkeen. Muut ateriat on sitten pelkkää rasvaa ja proteiinia. En tietenkään joka päivä samalla tavalla syö, mutta tuossa on kuitenkin perusrunko. Päivän aikana tulee otettua myös 500mg C-vit, 350mg magnesium, 2 kapselia mölleriä ja multitabsi. Kommentteja ? Lisättävää/poistettavaa ?

miks ihmeessä yötä vasten noin mielettömästi protskuja?
eiköhän tuo raejuusto + rasvat riitä? tuskin siitä mitään haittaa tietty ole mut whey3:sta kuluu vaan ehkä turhaan, mut tosin onhan tuo ihan mega-laadukas annos...

ite vedän yötä vasten maitoprotskua ja rasvat

Re: Re: Kommentteja ruoka"ohjelmasta"

Originally posted by Siima
miks ihmeessä yötä vasten noin mielettömästi protskuja?
eiköhän tuo raejuusto + rasvat riitä? tuskin siitä mitään haittaa tietty ole mut whey3:sta kuluu vaan ehkä turhaan, mut tosin onhan tuo ihan mega-laadukas annos...

ite vedän yötä vasten maitoprotskua ja rasvat

Itseasiassa otan illalla vain pienen satsin whey3:sta jotta sais pienen "piikin" aikaseks ja sit raejuustoa niin tulee vähän hitaammin imeytyvää tavaraakin. Täysin ylilyövää hifistelyä, mutta eipä siitä haittaakaan ole :D Ja se 10-15g "hukkaan mennyttä" whey3:sta ei mun budjettia kaada. Tarkotus olis silti vaihtaa johonkin halvempaan viimesen whey3 pussukan loputtua..

Itehän oon vieläkin tuota 6-8 kertaa päivässä syömistä vastaan.. Riittää musta ihan hyvin 4-5 kertaa päivässä ateriointi keskikokoisellekin kaverille. Mullakin jo sentään edes 103 kiloo painoo mutta neljällä aterialla + palautusjuoma pärjää varsin hyvin kunhan ne on järkevästi rakennettu...

Pidemmät ateriavälit mm. minimoivat verensokerin heittelyt (mm.virkistävä vaikutus), lisäävät rasvanpolttoa energiaksi, vaikuttavat ainakin teoriassa positiivisesti hormonitoimintaan, lisäävät raivoa treeniin; rasvan käyttöä energiaksi ja adrenaliinin eritystä...

Esim topicin aloittaja jos olisin niin söisin näin. Ruoka-aineita en ala laittaa, hitaat hiilarit (kasvikset, tummat riisit ja pastat jne), öljyt, hyvät protskut, treenin jälkeinen vähärasvainen ateria ja vähähiilarinen/hiilariton iltapala jyllää:

07.30 Aamupala: 100h/50p/25r
11.20 Lounas: 80h/40p/25r
16.00-17.00 TREENI
17.10 Palautusjuoma: 90h/50p
19.00 Päivällinen: 60h/50p/15r
22.00 Iltapala: 10h/40p/30r

prot hh rasvat
230g 340g 95g
920kcal 1360kcal 855kcal yht. 3135kcal
29% 43% 28%

Lisätään nyt vielä kun kirjotin "oon vieläkin vastaan" niin on tuota syöpöttelyä tultu kokeiltua moneen kertaan. Pisin jakso varmaan oli 2 vuotta 6-7 kertaa päivässä ruokaa. Ei mitään järkeä ollut jatkuvasti piti olla ruokaa ja silti heitteli verensokerit kuperkeikkaa ja heti meni hermot jos ei saanu ruokaa ja alko väsyttämään eikä lihasmassakaan kovin ihmeellisesti kasvanut. Sen sijaan nyt kun 1.5 vuotta oon syönyt näin niin jo on tuloksiakin tullut eikä mitään äsken mainittuja probleemia oo ollut.

Tietysti toiselle käy se mikä toiselle ei mutta toisaalta perusfysiologia meillä on kuitenkin kaikilla sama kun ei oteta diabetestä ym huomioon.

Ja äkkiseltään jos vaihtaa 7 krt / pv -> 4 krt / pv syömiseen niin sehän on pomminvarmaa että tuntuu että nälkäkuolema tulee kun maha ja suolet on tottuneet olemaan täpösen täynnä kaiken aikaa ja elimistö tottunut olemaan ravinnolla ylipumpatussa tilassa...

Onko toi hiilareitten vähäinen määrä jotenki perusteltua. Mä vedän niitä ihan surutta. Ei oo koskaan tullu laskettua että miten paljon tarkalleen. Vähä neitihommaa joku kalorien laskeminen, mun mielestä BTW. Älkää vetäkö herneitä nenään. ;)

Re: Re: Re: Kommentteja ruoka"ohjelmasta"

Itseasiassa otan illalla vain pienen satsin whey3:sta jotta sais pienen "piikin" aikaseks ja sit raejuustoa niin tulee vähän hitaammin imeytyvää tavaraakin. Täysin ylilyövää hifistelyä, mutta eipä siitä haittaakaan ole :D Ja se 10-15g "hukkaan mennyttä" whey3:sta ei mun budjettia kaada. Tarkotus olis silti vaihtaa johonkin halvempaan viimesen whey3 pussukan loputtua..

OK, nyt tajusin...
joo tosta hifistelystä vielä ni ainakin meikän mielestä ei tollanen suht loogiseltakin vaikuttava ajatuksenkulku "piikistä" ja hitaammasta protskusta oo mitään ylilyövää; jos tätä hommaa aletaan tekemään ni miks ei tehtäis sitä mahd. huolella...ja ihan niinkuin sanoit, ei tuosta varmaan haittaakaan ole!
tosiaan tuo whey3 kantsii vaihtaa, ite oon tykänny sikana Whey XXXL -protskusta, myydään 1,8 kg:n sammioissa se on ihan perusheraa...juttua kyseisestä kamasta on palstalla ollut...
keep on good work, trebla! :thumbs:

Re: Re: Re: Re: Kommentteja ruoka"ohjelmasta"

Originally posted by Siima
OK, nyt tajusin...
joo tosta hifistelystä vielä ni ainakin meikän mielestä ei tollanen suht loogiseltakin vaikuttava ajatuksenkulku "piikistä" ja hitaammasta protskusta oo mitään ylilyövää; jos tätä hommaa aletaan tekemään ni miks ei tehtäis sitä mahd. huolella...ja ihan niinkuin sanoit, ei tuosta varmaan haittaakaan ole!
tosiaan tuo whey3 kantsii vaihtaa, ite oon tykänny sikana Whey XXXL -protskusta, myydään 1,8 kg:n sammioissa se on ihan perusheraa...juttua kyseisestä kamasta on palstalla ollut...
keep on good work, trebla! :thumbs:

Mjoo.. Tuo mun heitto hifistelystä oli tarkoitettu joillekin jotka ei niin tosissaan tätä hommaa ota.. Mä ajattelen juuri niin kuin sinäkin, eli miksei hoitaisi ruokailupuoltakin paremmin kun se on mahdollista aika pienellä vaivalla.

Tuosta proteiinin vaihdosta. Itse ajattelin ensimmäiseksi kokeilla bull's basic protskua, siitä kun on ollut niin paljon juttua. Painan kuitenkin tuon Whey XXXL:n muistiin jos basic ei miellytäkään mua. Mikä sitä muuten valmistaa ja mistä voi tilata ?

P.S. Kiitos asiallisesta ja kannustavasta vastauksesta :)

Re: Re: Re: Re: Re: Kommentteja ruoka"ohjelmasta"

Mjoo.. Tuo mun heitto hifistelystä oli tarkoitettu joillekin jotka ei niin tosissaan tätä hommaa ota.. Mä ajattelen juuri niin kuin sinäkin, eli miksei hoitaisi ruokailupuoltakin paremmin kun se on mahdollista aika pienellä vaivalla.

Tuosta proteiinin vaihdosta. Itse ajattelin ensimmäiseksi kokeilla bull's basic protskua, siitä kun on ollut niin paljon juttua. Painan kuitenkin tuon Whey XXXL:n muistiin jos basic ei miellytäkään mua. Mikä sitä muuten valmistaa ja mistä voi tilata ?

P.S. Kiitos asiallisesta ja kannustavasta vastauksesta :)

Jep tuo valmistaja on Propower laita searchiin XXXL Whey, ni sieltä kyseinen threadi löytyy... kyllä sitä löytyy varmasti ihan luontaistuotekaupasta, en nyt muista nettifirmaa, mut tsekkaa searchilla...hinta on aika OK ja maku neutraali ja sekoittuvuus halpisherojen ykkösluokkaa...
Niin tosiaan nuo muutokset yms. onnistuu todella pienellä vaivalla, naurattaa aina ku joku i8hmettelee et miten ihmeessä jaksat tuollaista (terveellistä ruokavaliota) porukka luulee et se vaatii hirveesti vaivaa, mut kun on homma hanskassa ja tottunu ni ei siihen kiinnitä enää mitään huomiota...
Esim. pitää jaksaa vaan avata se öljypullo ja lorauttaa öljyä ruoan sekaan...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom