Kommentteja mazda 626:sta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%

JN

.
Liittynyt
16.5.2005
Viestejä
5 839
Kaupunki
Tampere
Tarvisin käyttökokemuksia Mazda 626:sta. Kiikarissa olisi auto vuosimallia n. 97-98. Kone olisi 1,8litrainen bensiini, manuaalilla.

Vikalistaa löytyy HS:sta. Ei vaikuttaisi kovin paskalta autoltakaan.
http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/viat.jsp?id=1069

Tarkoitus ei ole mitään pippelinjatketta ostaa, vaan vähille kilometreille suht varmatoiminen auto.

Kehuja muista merkeistä en tähän threadiin tarvitse.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zone-sarja -42%
Eikös tämä ole kova peli ruostumaan?

Uusimmassa TM:ssä oli juttua.

ei ollut enään 626 vaan mazda6. eri auto siis. ja vuosimalli oli 2002, ruostetta oli auto täynnä, enemmän tai vähemmän. yksilöitähän nää on ja jos pohja on ihan finaalissa niin sen huomaa aika nopealla kurkistuksella sinne alle.
 
Tuotahan on näköjään 66 kW - 78 kW versioina. 66 kW:ssa ei ainakaan mallimerkinnässä ole i-kirjainta. Voiko siitä vetää johtopäätöksen, että olisi kaasaripeli? En tiedä, pieniltä tuntuu tehot, joten kannattaa varmaan tuota tehokkaampaa hakea, vaikkei munahommissa ollakaan.

Omia kokemuksia ei tietenkään ole.
 
Tuotahan on näköjään 66 kW - 78 kW versioina. 66 kW:ssa ei ainakaan mallimerkinnässä ole i-kirjainta. Voiko siitä vetää johtopäätöksen, että olisi kaasaripeli? En tiedä, pieniltä tuntuu tehot, joten kannattaa varmaan tuota tehokkaampaa hakea, vaikkei munahommissa ollakaan.

Omia kokemuksia ei tietenkään ole.
Eihän nyt 97-vuosimallin autoissa enää kaasareita voi olla. EIkös ne poistuneet siinä 90-luvun taitteessa, kun katalysaattorit tulivat. Tosin poikkeuksiakin on, esim nissan Primeran joku 90-vuoden malli jollain ihmeen sähkökaasarilla


Eli kyllä molemmat on ruiskulla ja molemmissa pitäisi myös olla I-kirjain. Jotain ero niillä kyllä on, mutta mitä? Toisessa mallissa on on 16hv enempi.
Miksi toisessa on melkein kaksi kertaa enempi kierroksia (R/min) väännössä.


1.8i R4 1839 cm3 66 kW (90 hv) 145 Nm @ 2500 r/min
1.8i GL/GLX R4 1839 cm3 78 kW (106 hv) 157 Nm @ 4300 r/min
 
Ei kai se Mazda sen huonompi/parempi ole kuin muutkaan vastaavat Japskit, ihan pätevä käyttöauto. Kunhan vaan perehtyy tarpeeksi hankinnassa olevaan yksilöön niin en näkisi mitään ongelmaa kyseisen auton ostamisessa.

Jokaiselle automerkille löytyy puolesta-/vastaanpuhujia, joten kyllä se ratkaisu ihan itse loppuviimein pitää tehdä, muuten sitä autoa ei tule koskaan hankittua.
 
Jees, kävin ostamassa auton pois ja jättämässä vanhan loson sinne.

Loistoyksilö sattui olemaan. 190tkm ajettu, 1,8l 106hv. Priimakunnossa sekä sisältä että ulkoa. Ollut (ihan oikeasti) vanhalla pariskunnalla, ja kuiteista päätellen huollettu säännöllisesti ja katsastuksissakaan mitään vikaa ollut.
Hyvältä autolta vaikuttaa.
 
Eikös tämä ole kova peli ruostumaan?

Uusimmassa TM:ssä oli juttua.



Kaikki autot ne varsinkin Suomen olosuhteissa tuppaa ruostumaan. Etenkin jos niille ei tehä muuta kun ajeta.

Itellä ei noin "uudesta" Matukasta omaa kokemusta ole, mutta vanhempi korimallisesta on. Eli -91. Perusluotettava japsi, hyvä ajaa ja harvemmin jättää tielle. Ja japsi kun on, niin tietty kaikki herkut sähköikkunoista ristiseläntukiin ja keskuslukituksista takapenkin keskitukiin löytyy. :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tyhmä kysymys mutta kun muistelin sulla ennen olleen Avensiksen, niin jäikö autosta jotain hampaan koloon kun päätit nyt ottaa Mazdan? Niin ja tiedän kyllä että entinen meni lunariin.
 
Hyvä valinta! Mazdahan on ollut nykyään ykkönen luotettavuustilastoissa ja vanhat 626:setkin ovat kestäviä. Nimim. 18v vanha, 415tkm ajettu 626:nen. Öljynvaihdossa huoltomies naureskeli, että jumaliste on luja peli.
 
Tyhmä kysymys mutta kun muistelin sulla ennen olleen Avensiksen, niin jäikö autosta jotain hampaan koloon kun päätit nyt ottaa Mazdan? Niin ja tiedän kyllä että entinen meni lunariin.
Ei jäänyt hampaankoloon mitään. Se vain Avensiksessa on vikana, että ne maksaa paljon.

Sain tuon Mazdan alle puolella hinnalla verrattuna avensikseen. Enkä jaksa uskoa, että Ave on yli 2x parempi auto. Lisäksi löytyi varmaankin suomen halvin Mazda noilla specseillä&kunnolla&kilometreillä, että saan siitä vähintään 1000€ - maksimissaan 3000€ voittoakin jos myyn pois.
 
Hyviä autoja nuo 626:det. Jos itse hakisin edullista kestävää käyttöautoa, niin ostaisin vanhemman Mazdan. Itsellä on ollut yksi, porukoilla yksi, kaverilla yksi ja siskolla yksi. Ei kertaakaan ole jättänyt tien päälle.
 
Paljonkohan noissa kuuskakskutosissa alkaa olla kilometrit, ettei enään kannata pois ostaa? Tosta sais -94 vuoden mazda626 parilla tonnilla mutta kilsoja 300tkm, alkaakohan olla jo liikaa?

edit. Ei ole paljoa tietoa autoista, ajattelin vain ekan auton ostaa pikkuhiljaa.. Kyllähän se yleinen kunto + huollot varmaan aika paljon vaikuttaa, mutta mietityttää noi kilsat kanssa.
 
Paljonkohan noissa kuuskakskutosissa alkaa olla kilometrit, ettei enään kannata pois ostaa? Tosta sais -94 vuoden mazda626 parilla tonnilla mutta kilsoja 300tkm, alkaakohan olla jo liikaa?

edit. Ei ole paljoa tietoa autoista, ajattelin vain ekan auton ostaa pikkuhiljaa.. Kyllähän se yleinen kunto + huollot varmaan aika paljon vaikuttaa, mutta mietityttää noi kilsat kanssa.
Nyt on mittarissa 255tkm ja vikaa ollut ainoastaan abs-anturin kanssa. Sellanen 200€ korjaus oli. Öljyä ei syö lainkaan ja kulutus siinä 7litran tienoilla reippaalla kaasujalallakin (100-140km/h).
Itse maksoin 97 vuosimallin mazdasta 190tkm ajetusta 2900€ 2,5 vuotta sitten. Saat 2000eurolla uudemmankin auton.
Voisin myydä omani 2-3 kuukauden kuluttua, jos kiinnostaa :)
 
Paljonkohan noissa kuuskakskutosissa alkaa olla kilometrit, ettei enään kannata pois ostaa? Tosta sais -94 vuoden mazda626 parilla tonnilla mutta kilsoja 300tkm, alkaakohan olla jo liikaa?
.

Pitkästi noilla ajaa. Itsellä oli -93 1.8 i 626 jonka myin pois kevättalvella, tuolloin oli mittarissa 370 tkm. Sattui pari viikkoa sitten samoihin liikennevaloihin, joten edelleenkin näyttää kulkevan. Oli mukava auto, eikä muuten ollut yhtään ruostetta! Hyviä pelejä.
Tuo pari tonnia tosin kuulostaa aika kalliilta, kun noita saa tonnillakin.

Ai niin. Tutulla myös oli samanlainen, paitsi kaksilitranen, sillä oli ajettu jo lähes puoli miljoonaa.
 
autobildissä oli juttua mazda626:sta ja siinä todettiin noiden olevan the most luotettavimpia autoja tekniikan puolesta. Siis jos katsotaan autoja jotka on vieläkin liikenteessä.
 
Onko näissä yleensä miten hyvät jarrut? Mulla on tollanen -93 2.5l V6 GT -malli ja jos porukoiden -04 Civiciin vertaa nii jarrut on aika huonot..

Ei ole päässyt munkaan Mazda onneksi pahemmin ruostumaan.
 
Meinasin kakkosautoksi tuollaista vm 2001 Mazdaa. Käsitin, että näissä ei sitä ruosteongelmaa ole.

Yksi vanhempi 626 minulla joskus oli ja siinä oli vain jarrujen jumituksen kanssa ongelmia. Mutta eiköhän tämä tuoreempikin parin tonnin autoksi ole kelvollinen?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom