Kolmosmaidon terveysvaikutukset

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miten vaikuttaa terveyteen yleisesti, jos vetää sen Rippetoenkin suositteleman gallonan ( monta litraa ) kolmosmaitoa päivässä? Aloin miettimään tätä, kun pari kertaa olen vetänyt maitoa heti treenin jälkeen, kun ei ole ollut muutakaan palkkaria. Ei varmaan aiheuta sydänkohtausta heti nauttimisen jälkeen, mutta tuskin on mikään fiksu tapa kuitenkaan? Entäs sitten noin yleisesti massan/kalorien hankkimiseen, onko maito paljon epäterveellismpää kuin vaikka rypsäri tai oliiviöljy? Öljyt maistuu niin limaselle, että ei mee ollenkaan alas.

Varmaan jollain Starting Strengthiä tehneellä kaverilla on omakohtaista kokemusta maidon ihanuudesta ja/tai kurjuudesta, niin voisitko laittaa kommenttia tänne? Kiitos!

Maidon rasvat ovat pääosin tyydyttyneitä, eli paskoja. Rasvaton maito on terveellistä. Jos haluaa energiaa rasvoista eivätkä öljyt maistu niin pähkinöitä napaan, esim. maapähkinöistä saa helposti paljon energiaa eivätkä ole mitenkään epäterveellisiä.

Maidon rasvat ovat pääosin tyydyttyneitä, eli paskoja. Rasvaton maito on terveellistä. Jos haluaa energiaa rasvoista eivätkä öljyt maistu niin pähkinöitä napaan, esim. maapähkinöistä saa helposti paljon energiaa eivätkä ole mitenkään epäterveellisiä.

Ei ne tyydyttyneet rasvat mitenkään erityisen epäterveellisiä ole. Nostavat mm. urheilijoille ja bodaajille tärkeitä testosteronitasoja. Samoin D-vitamiini ei imeydy rasvattomasta maidosta niin hyvin kun on rasvaliukoinen.

En kuitenkaan ole rasvatonta maitoa vastaan tai mtn sellasta. Ja tyydyttyneiden rasvojen suhteen, kuten kaiken muunkin, liika on liikaa. Kokonaisrasvamäärstä jos pysyy alle 30% niin eipä pitäisi tulla mitään haittoja. Mutta niiden totaalisesta eliminoimisesta on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Mielenkiintoista.. kerros vähän miten ne maidon rasvat on paskoja ?

tuli vaan mieleen tuommosista tutkimuksista: <direct quote>

Tutkimuksessa oli mukana 59 opiskelijamiestä, jotka eivät ennen olleet harrastaneet painonnostoa.

että tutkimusasetelma, jossa tutkitaan henkilöitä, jotka eivät ole ennen harrastaneet punttisalilla käyntiä --> kyseisten henkilöiden adaptaatiokerroin 0 --> tapahtuu muutoksia ja varmasti.

Sama, jos asetelma olisi vaikka ollut:
tunnin sisällä punttitreenistä he joivat puoli litraa joko maitoa
tai
tunkivat toisen sormen peräreikään
tai
jne jne.

adaptaatiota olisi tapahtunut kuitenkin, jokaisella.

aniwei. maito on hyvää. juon itekki. joskus pierettää. vähäsen.

nii siihen ss kysymyksen. huvikseen kokeilin, että join punasen purkin töissä välipalana tavallisen päivärutiinin lisäksi. tuli aika syöttöporsas olo. oli maha kovilla. ja pieretti sitten. kivasti.

Ja tästä voidaan tieteellisellä tutkimuksella todeta että opiskelijamiehet ketkä treenaavat toinen sormi peräreiässä, kasvavat enemmän kuin ne ketkä eivät treenaa.
:david:

Tuossahan oli verrokkiryhmiä, joissa juotiin eri tavaraa.

"Tunnin sisällä punttitreenistä he joivat puoli litraa joko maitoa, soijajuomaa tai runsashiilihydraattista juomaa. Kaikissa juomissa oli yhtä paljon energiaa."

"Maito lisäsi eniten harjoittelun käynnistämää lihasproteiinien muodostumista, joten siinä on lihasten kannalta parempi aminohappokoostumus kuin soijassa."

Rippetoen ohjelmaa olen tehnyt kaksi kuukautta ja kolmosmaitoa oon juonut pariin kertaan. Ensimmäinen GOMAD-kuuri loppui, kun alkoi läskiä muodostua vähän liikaa. En nyt muista kauanko sitä tein ensimmäisellä kertaa. Toisen kokeilun aloitin pari viikkoa sitten, nyt on vatsa pysynyt ensi kertaa paremmin kunnossa, maito on maistuu edelleen hyvältä ja tuo määrä tuntuu minulla auttavan treenejä melkoisesti. Terveysvaikutuksista en osaa sanoa mitään. Itse olen tykännyt tuosta.

Luitko edes tuota uutista Mr Jay?

Maidosta, soijajuomasta ja hiilarivedestä paras vaihtoehto on tutkimuksen mukaan maito, joka nyt sinänsä ei yllättänyt.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
"eikä häviä edes maidosta eristetyille hera- ja kaseiiniproteiinivalmisteille"

En nyt tiedä sitten kuinka tämä käy toteen ainakaan pidemmälle edistyneillä, mutta sanoisin että aloittelijalle riittää palautusjuomaksi varsin hyvin tuo puoli litraa maitoa ja ehkä lisäksi joku banaani ja/tai rahkaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom