=teflonkalvo;1320556]Penasetä (& co.), minä aistin vastaustesi logiikkan takana kolme statementtia jotka hämmentävät minua suuresti:
1. Nykyisen Suomalaisen rangaistuskäytännön varaukseton ihannointi. Siinä ei yksinkertaisesti voi olla mitään kritisoitavaa? Mitään muutosehdotuksia ei voi antaa menemättä huonompaan suuntaan?
En ihannoi varauksettomasti nykyistä suomalaista rangaistuskäytäntöä. Oikeudenmukaisten rangaistusten säätäminen on hyvin vaikea tehtävä ja viilattavaa löytyy aina. Olen silti toki hyvin onnellinen, että Pakkiksen neanderthaliraati ei päätä rangaistuksista, koska en halua, että Suomessa olisivat käytössä kivikaudella käytetyt rangaistukset.
2. Auktoriteettien varaukseton ihannointi. Tunnut tuomitsevan jokaisen nykyistä rangaistuskäytäntöä kritisoivan pakkislaisen lähtökohtaisesti siksi koska ihmisen muka pitää olla "asiantuntija" jotta näistä asioista voidaan puhua. Mistä johtuu halveksunta tavallisen ihmisen oikeustajua kohtaan? Eivät juristit omista moraalia, eivätkä yksin säädä lakeja.
En ihannoi auktoriteetteja. Tuomitsen ainoastaan niitä kritisoijia, joiden argumentit ovat seuraavan tyylisiä: "Vittu olis vaan onnistunut itsemurhassa, saatana. Mä voin auttaa sitä siinä hommassa", "Miksi Suomessa vangit saa kattoa töllöä, ihan liian helpot oltavat, rikolliset oikein haluaa vankilaan, kun yks tyyppikin sanoi kerran niin." Keskustellakseen päivänpolttavista kysymyksistä ei tarvitse olla asiantuntija, mutta ei tarvitse olla myöskään idiootti.
3. Ihmisten varaukseton aliarviointi. Kaikki nykyistä Suomalaista rangaistuskäytäntöä kritisoivat henkilöt luet kuuluvaksi "tiettyyn ihmisryhmään", joka käsittääkseni on "juntit"?
Kaikki kritisoijat eivät kuulu tähän tiettyyn ihmisryhmään, jonka sinä nimesit junteiksi. Täällä vaan yllättävän moni tuntuu kuuluvan.
Ainakin minulle riviesi välistä viestittyy että sinusta Suomen oikeuskäytäntö väkivaltarikosten suhteen on paras mahdollinen maailmassa, eikä mitään parannettavaa ole. Sitten piruuttasi vaadit ihmisiä keksimään joitain uusia mullistavia ratkaisuja, kun täällä on ihan järkeviäkin kannannottoja aiheesta.
Valitettavan vähän on järkeviä kannanottoja.
Miksi tiettyjen väkivaltarikosten vankeustuomioiden koventaminen ei tulisi kysymykseenkään?
En näkisi ollenkaan mahdottomana, että kovennettaisiin. Herra Fouganthine on oivallinen esimerkki rangaistuskäytännön koventamisesta. Halonen on pitänyt muutenkin aikaisempaa kovempaa linjaa elinkautisvankien vapauttamisen suhteen. Tiedä vaikka vakiintuisi yleiseksi käytännöksi.
Miksi tiettyjen vankien vapauksia ei voitaisi yhtään rajoittaa.
Jos tämä tarkoittaa esimerkiksi television katselua tms., niin pidän kysymystä naurettavana ja junttimaisena. Jos lomaoikeuksia, niin kysymyksesi on aiheellinen, mutta saattaa perustua ymmärtämättömyyteen käytännöistä.
Olenko ymmärtänyt sinut täysin väärin?
Vastaan, että osittain.
Nyt ei yhtään Davidia eikä hymiöitä.