Tuskin tulokset näkyykään parissa kuukaudessa ja toisaalta onko toi isolaatti hyrdolysoitu vai ei. Sekin on olennaista. Mielestäni.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Reeenari sanoi:Olen nyt melkein kaksi kuukautta koonnut tuollaisen kaksivaiheisen palautusmisjuoman itse seuraavalla koostumuksella:
1. Juoma:
- 20g isolaattia.
- 5g leusiinia.
- 5g glutamiinia.
- 5g arginiinia.
2. Juoma:
- 20g isolaattia.
- 30g maltoa.
- 5g kreatiinia.
- 5g glutamiinia.
- 5g vitamiinijauhetta.
En ole kyllä huomannut toistaiseksi mitään eroa aikaan, jolloin otin peruspalautumisjuoman kerralla. Eli jos tuosta jotain hyötyä on, niin ainakin minusta se tuntuu aika marginaaliselta.
Tomi sanoi:Noissa aminoloadereissa on hyvä ominaisuus se, että ei haittaa vaikka ruuan ja treenin alun väli venyisi yli pariin tuntiin. Aminot + hydralysoitu hera 10-20 min ennen treeniä ja ei paljoa nälkä paina.
Reeenari sanoi:Juu. Otan aminohappoja ennen treeniä. Leusiinia, arginiinia ja glutamiinia, jotka laitan sekaisin heraan. Tämä noin 45min ennen harjoitusta. Sitten hörppään c-vitamiinia poreena 1000mg, jotta hiukan piristyisi.
nii edittiä: onko todellakin järkevää käyttää 5dl vettä molemmissa palautusjuomissa?
Meinaatko ihan tosissasi että Yliopistolla oltais tahallaan väärennetty tutkimustuloksia?Jason82 sanoi:Eiköhän tuon Jyväskylän yliopiston ja Evon ”yhteistyön” ole Manninenkin laittanut täällä moneen kertaan parempaan perspektiiviin.
(liha)pyörykkä sanoi:Meinaatko ihan tosissasi että Yliopistolla oltais tahallaan väärennetty tutkimustuloksia?
Näinhän se on. Mielenkiintoiseksi asian tekee vielä se, että eri tutkimuksissa voidaan saada hyvinkin erilaisia tuloksia. Tässä nousee sitten esille koejärjestelyjen taso, mittaustavat ja -tarkkuudet yms. Eli käytännössä tutkimuksen luotettavuus. Itse pidän yleensäkin suomessa tehtyjä tutkimuksia luotettavina, ja samanlainen käsitys on ymmärtääkseni vallalla myös ulkomailla.Jason82 sanoi:En. Erinomaistahan se on saada Jyväskylän kaltaisia ammattitaitoisia instansseja mukaan näihin kuvioihin. Tarkoitin lähinnä eräitä puutteita tuossa tutkimusastelmassa, IMO(joista tosin en ala vääntämään, jokainen voi itse lukea kokonaistutkimuksen. Abstarktin pohjalta on joka tapauksessa aivan turha kuvitella repivänsä yhtään mitään).
Hydron insuliinivaikutukset ovat toki mielenkiintoisia, mutta edelleen niitä käytännön sovellutuksia konkreettisine tuloksineen odotellen. On tietysti sanomattakin selvää, että tällaisia asetelmia on erittäin vaikea luoda ja voi olla, että tietyillä tutkimusalueilla emme tule yksittäisten, joskin tärkeiden vasteiden tarkastelun lisäksi muuta saamaankaan. :yleistähöpinää:
jhulmi sanoi:Methods
Thirty healthy elderly (17 women and 13 men), 75±1 yrs completed a 12 wk (3/wk) resistance training
program with focus on the quadriceps femoris...
Results
Anthropometrics and daily protein intake (range, 0.9-1.2 g/kg/day) was not different between the groups
at any timepoint.
Jos tulkitsen tuota oikein, niin tuohan osoittaa pitkälti juuri sitä, mistä Jyväskylänkin tutkimuksessa oli kysymys, eli hiilihydraattien ottaminen samanaikaisesti hydrolysoidun proteiinin kanssa hidastaa merkittävästi imeytymistä, ja pilaa näin ollen koko pilkkomisen merkityksen. Harmi ettei neljäntenä vaihtoehtona tutkittu pelkän hydrosylaatin vaikutusta.jhulmi sanoi:Discussion/Conclusion
The present study indicates that protein supplementation after resistance exercise in elderly increases
muscle mass to a greater extent than carbohydrate intake alone with no difference between hydrolysed
and intact whey protein. However, an immediate intake of carbohydrate appears to be still more
beneficial than no intake of supplementation.
OutOfShape sanoi::jahas:. Joskus olisi hauska nähdä jotain tuloksia muiltakin kuin voimailevilta eläkeläisiltä. Itse olen vapaaehtoinen, yliopistot ottakaa yhteyttä.
(liha)pyörykkä sanoi:Jos tulkitsen tuota oikein, niin tuohan osoittaa pitkälti juuri sitä, mistä Jyväskylänkin tutkimuksessa oli kysymys, eli hiilihydraattien ottaminen samanaikaisesti hydrolysoidun proteiinin kanssa hidastaa merkittävästi imeytymistä, ja pilaa näin ollen koko pilkkomisen merkityksen. Harmi ettei neljäntenä vaihtoehtona tutkittu pelkän hydrosylaatin vaikutusta.
Voiman ostaja sanoi:Väärin.Jyväskylässä tutkittiin pelkän hydrolysaatinkin ottamista treenin jälkeen ja sillä saatiin aikaan huomattava lasku katabolisissa hormoneissa..siis ilman hiilareita. Tutkittiin myös pelkän hiilarin ottamista ja vaikutus kuuleman mukaan katastrofaalinen anaboliaa ajatellen.