kolmivaiheinen palautuminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ants
  • Aloitettu Aloitettu
(liha)pyörykkä sanoi:
Juuri näin, krean ottaisin jo hydron seassa, 5g:lla ei varmaankaan ole imeytymisen kannalta vaikutusta suuntaan tai toiseen. Runsas neste on se toiseksi tärkein seikka! Tosin ennen treeniä otetun hydron voi jättää pois, se kun nostaa (ainakin tutkimuksen mukaan) insut tappii, jolloin verensokeri laskee, jolloin et jaksa treenata.

Miks ihmeessä hydrolysoitu hera nostaisi insut tappiin???

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
B.O.S.S. sanoi:
Miks ihmeessä hydrolysoitu hera nostaisi insut tappiin???
"Hydrolysoituun heraproteiiniin perustuvan palautusjuoman nauttiminen ennen hiilihydraatteja tuotti paremman insuliinivasteen..."
Aminohapoilla on insuliinia nostava vaikutus. Eli glukoosia ei välttämättä tarvita ollenkaan insuliinin eritykseen

(liha)pyörykkä sanoi:
"Hydrolysoituun heraproteiiniin perustuvan palautusjuoman nauttiminen ennen hiilihydraatteja tuotti paremman insuliinivasteen..."
Aminohapoilla on insuliinia nostava vaikutus. Eli glukoosia ei välttämättä tarvita ollenkaan insuliinin eritykseen

Mielenkiintosta -löytyykö tätä tutkimusta jostain?

B.O.S.S. sanoi:
Tarkotatko nyt tuossa ketoosilla kuitenkin kataboliaa?

Mutta kumminkin, yksinkertaistettuna: olettaen, että ko. tutkimuksen tulos olisi oikea, ja poijaat on tulkinnut referaatteja oikein, voitais sama vaikutus hommata ihan vaan vetämällä hydrolysoitua heraa ennen treeniä, välittömästi treenin jälkeen ja siitä 30min. päästä maltoa?

Ediit: siis nimenomaan sillä järjestykselläkin oli tuon tutkimuksen mukaan väliä, eikös?

Juuri tästä on kyse. Ja tuolla ketoosilla tarkoitin nimenomaan kataboliaa (silloin ns. ketoaineiden tasot elimistössä korkealla). Samahan se on kenen valmistajan tuotteita käyttää mutta tärkeintä on että se proteiini jonka nauttii heti treenin jälkeen on esipilkottua (eikä mitään tavallista heraisolaattia, joka sekin tosin nopeamaa kuin monet muut protskut) ja tuosta puolen tunnin kuluttua maltoa. Kreatiinin ottaisin itse vasta malton kanssa, koska maltossa oleva "sokeri" taas avaa solukalvot vastaanottamaan kreatiinia paremmin.

Voiman ostaja sanoi:
Juuri tästä on kyse. Ja tuolla ketoosilla tarkoitin nimenomaan kataboliaa (silloin ns. ketoaineiden tasot elimistössä korkealla). Samahan se on kenen valmistajan tuotteita käyttää mutta tärkeintä on että se proteiini jonka nauttii heti treenin jälkeen on esipilkottua (eikä mitään tavallista heraisolaattia, joka sekin tosin nopeamaa kuin monet muut protskut) ja tuosta puolen tunnin kuluttua maltoa. Kreatiinin ottaisin itse vasta malton kanssa, koska maltossa oleva "sokeri" taas avaa solukalvot vastaanottamaan kreatiinia paremmin.

Tärkeetä ja tärkeetä, mutta mitä hiton merkistystä on jollain esipilkotulla heralla palkkarissa, siis ihan oikeasti kasvun kannalta. Jos se on jotain luokkaa prosentti, niin onko rahan arvoista? Ehkä, jos sille rahalle ei oikeasti muuta käyttöä ole.

Kasvaa ne kisalavalla olevat kaveritkin vetämällä tavallista heraa ja tuntuu kasvavan palstan kovat natkikatkin, joten saa riittää esim. minullekin. Ja varmasti ei kenenkään aloittelijan kannata vähiä rahojaa tällaiseen hifistelyyn lykätä.

Timba79 sanoi:
Tärkeetä ja tärkeetä, mutta mitä hiton merkistystä on jollain esipilkotulla heralla palkkarissa, siis ihan oikeasti kasvun kannalta. Jos se on jotain luokkaa prosentti, niin onko rahan arvoista? Ehkä, jos sille rahalle ei oikeasti muuta käyttöä ole.

Kasvaa ne kisalavalla olevat kaveritkin vetämällä tavallista heraa ja tuntuu kasvavan palstan kovat natkikatkin, joten saa riittää esim. minullekin. Ja varmasti ei kenenkään aloittelijan kannata vähiä rahojaa tällaiseen hifistelyyn lykätä.

Ei mitään hätää jos on tyytyväinen omaan kehitykseensä. Itse kerroin alun alkaen että kolmivaiheinen palautumis systeemi hydrolysaatteineen on toiminut minulla ja kymmenen vuoden punttikokemuksen aikana on tullut kokeiltua monia räpellyksiä, tämä toimii mulla, ei välttämättä kaikilla. Peace.

Voiman ostaja sanoi:
Ei mitään hätää jos on tyytyväinen omaan kehitykseensä. Itse kerroin alun alkaen että kolmivaiheinen palautumis systeemi hydrolysaatteineen on toiminut minulla ja kymmenen vuoden punttikokemuksen aikana on tullut kokeiltua monia räpellyksiä, tämä toimii mulla, ei välttämättä kaikilla. Peace.

Näin juurikin. Itse testailin tuota mallia muutaman vuoden ja ei siitä nyt mitään pahaa sanottavaa ole. Tosin ei myöskään mitään mullistavaa verrattuna perinteiseen palautukseen. Ja nykyään tulee vedettyä hiilarit ja kreatiini heti treenin jälkeen ja hera puolen tunnin jälkeen ja sekin tuntuu pirun hyvältä. Varsinkin rankan jalkäpäivän jälkeen nopee hiilareiden saanti tekee tosi gutaa. Kaikilla tavoilla on kehitystä tullut tasaisesti kunhan treeni ja muu ruokailu on ollut järkevää. X-man out.

Voiman ostaja sanoi:

Sulla se onkin jo vähän eri juttu kun on suht pitkä punttitausta ja varmaan tiedät omat juttusi todella hyvin. Palstalla on vain tosipaljon ihan vasta-alkajiakin jotaka alkavat vetämään tällaisia settejä paremman kehityksen toivossa. Heille tämä on IMO pelkkää rahan haaskaamista.

Timba79 sanoi:
Ensisijaisesti ei ole kysymys tuosta imeytymisnopeudesta (tai välillisesti on :) ) Eli siis joutuuko lihas olemaan katabolisessa tilassa vartin pidempään vai ei. Maalaisjärjellä ajateltuna olis täysin sama ottaako hydrosyloitua proteiinia puoli tuntia treenin jälkeen (käy suihkussa jne.), vai tavallista heraa heti reenin jälkeen. Imeytymisajat varmaan suunnilleen täsmää. Idea on siinä, että tavallisella heralla (+malto ym.) saavutettavat veren aminohappopitoisuudet (ns. piikki) on aikayksikköä kohden melko matala. Hydroa käyttämällä saadaan aikaan korkea aminohappopitoisuus veressä ja hiilihydraatit voidaan jättää myöhemmäksi, joka edistää vielä merkittävästi imeytymisnopeutta (insuliinin eritys on tehokasta ilmankin hiilareita). Tutkimusten mukaan lihasanabolia laukeaa vain, jos veren aminohappopitoisuus ylittää kriittisen rajan. Eli tuo toimii eräänlaisena anabolisena trickerinä. Tuo hiilihydraattien imeytymistä hidastava vaikutus on kanssa merkittävä. Tavallinen palutusjuoma imeytyisi n. 50%-70% nopeammin ilman hiilareita. Lisäksi nesteen suhteellinen määrä nousee, joka sekin tehostaa imeytymistä.

Loppujen lopuksi sillä voi olla enemmän vaikutusta kuin heti uskoiskaan

Eiköhän niitä aminoita ole veressä ihan riittävästi kun niitä syö n. 3 tunnin välein ja ottaa vielä 30-60 minuuttia ennen treeniä heraa drinkkinä 30-40 g. On tästä asiasta n. miljoona kertaa ennenkin väännetty.

Timba79 sanoi:
Eiköhän niitä aminoita ole veressä ihan riittävästi kun niitä syö n. 3 tunnin välein ja ottaa vielä 30-60 minuuttia ennen treeniä heraa drinkkinä 30-40 g. On tästä asiasta n. miljoona kertaa ennenkin väännetty.
Näin useimmat menettelee, ja kehittyy hyvin. Eli kalori on se tärkein lisäravinne loppupeleissä jne. Hifistelyähän tuo on ja tulee varmaan kysymykseen pidempään treenanneilla. Hifistelyn piileviä vaaroja ovat myös stressi, ja siitä seurannut kortisolitasojen nousu. Näin ollen on mahdollista että hifistelystä saatu hyöty kumoutuu :D
Itse tulee käytettyä hydroa aina hyvin menneen treenin jälkeen. Itseään on kiva palkita hyvällä maulla :urjo:

(liha)pyörykkä sanoi:
Näin useimmat menettelee, ja kehittyy hyvin. Eli kalori on se tärkein lisäravinne loppupeleissä jne. Hifistelyähän tuo on ja tulee varmaan kysymykseen pidempään treenanneilla. Hifistelyn piileviä vaaroja ovat myös stressi, ja siitä seurannut kortisolitasojen nousu. Näin ollen on mahdollista että hifistelystä saatu hyöty kumoutuu :D
Itse tulee käytettyä hydroa aina hyvin menneen treenin jälkeen. Itseään on kiva palkita hyvällä maulla :urjo:

Eikä muuten ihan paskapuhetta ole tuo stressaaminen. Varmasti monikin repii hiuksia päästään kun miettii liikaa noita asioita. Tervejärkinen hifistely on ihan mukavaakin, mä vaan en jaksa kauheasti hifistellä jos se maksaa paljon, jos taas on ilmasta niin sehän on vain mukava vähän pohdiskella asioita eri kanteilta. :)

Tomi sanoi:
Googleta glukoneogeneesi.

Kiits. Ko. tutkimusta en tosin löytäny, mutta muuta kyllä... :thumbs:

Timba79 sanoi:
Tervejärkinen hifistely on ihan mukavaakin, mä vaan en jaksa kauheasti hifistellä jos se maksaa paljon, jos taas on ilmasta niin sehän on vain mukava vähän pohdiskella asioita eri kanteilta. :)

No ei se palkkarin jakaminen kahteen osaan maksa sen kummemmin enempää kuin sen yhdellä kertaa ottaminenkaan. Vaikutus vain on parempi, kuten tässä ketjussa on esitetty. Jos kriittinen raja palkkarille on jotain 2 euroa juoma niin ei kirpaise yhtään ;)

BS1 sanoi:
No ei se palkkarin jakaminen kahteen osaan maksa sen kummemmin enempää kuin sen yhdellä kertaa ottaminenkaan. Vaikutus vain on parempi, kuten tässä ketjussa on esitetty. Jos kriittinen raja palkkarille on jotain 2 euroa juoma niin ei kirpaise yhtään ;)
Tavallisella heralla tuo jakaminen ei välttämättä hyödytä mitään. Normaali hera ei nosta insuliinitasoja samalla tavalla kuin hydrolysoitu, jolloin on ehkä viisaampaa ottaa ainakin jonkin verran hiilareita mukana. Lihassoluunhan tuon proteiinin on kuitenkin päästävä, jotta sillä olis anabolinen vaikutus.

Olen nyt melkein kaksi kuukautta koonnut tuollaisen kaksivaiheisen palautusmisjuoman itse seuraavalla koostumuksella:

1. Juoma:
- 20g isolaattia.
- 5g leusiinia.
- 5g glutamiinia.
- 5g arginiinia.

2. Juoma:
- 20g isolaattia.
- 30g maltoa.
- 5g kreatiinia.
- 5g glutamiinia.
- 5g vitamiinijauhetta.

En ole kyllä huomannut toistaiseksi mitään eroa aikaan, jolloin otin peruspalautumisjuoman kerralla. Eli jos tuosta jotain hyötyä on, niin ainakin minusta se tuntuu aika marginaaliselta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom