Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos ei ajatella sen paremmin HDL:n kuin LDL:nkään absoluuttisia arvoja, on nykyisten arvojen suhde parempi kuin virallisterveellisten rajaarvojen suhde. ;)Ei. LDL pitäis olla matalampi ja HDL korkeampi.
Tarkoitit varmaan, että Hdl:ää oli 2.9? Tuohan on kerrassaan mainio arvo, ja luonnollisesti nostaa myös kokonaiskolesterolia. Ldl:ääkin on montaa eri "lajia", joten jos hdl&triglyt on hyviä, on sekin todennäköisesti "harmittomampaa" ldl:ää. En todellakaan menisi noilla arvoilla huolestumaan, etenkin kun ilmeisesti triglyarvotkin oli matalat?Tota selitti kuitenkin jonkin verran se, että mulla on aika paljon sitä hyvää eli LDL-kolesterolia (2.9) - mutta kuitenkin huonoa kolesterolia oli se 3.1 (terveellinen raja on 3).
Tarkoitit varmaan, että Hdl:ää oli 2.9? Tuohan on kerrassaan mainio arvo, ja luonnollisesti nostaa myös kokonaiskolesterolia. Ldl:ääkin on montaa eri "lajia", joten jos hdl&triglyt on hyviä, on sekin todennäköisesti "harmittomampaa" ldl:ää. En todellakaan menisi noilla arvoilla huolestumaan, etenkin kun ilmeisesti triglyarvotkin oli matalat?
Eilen lääkärintarkastuksessa katsotuista labratuloksista selvisi, että mulla on kolesteroli 6 :wtf: Ihmeteltiin lekurin kanssa, että miten ihmeessä tuo voi olla noin korkea, kun syön jopa ihan yliterveellisesti ja vältän eläinrasvoja sekä liikun paljon. Tota selitti kuitenkin jonkin verran se, että mulla on aika paljon sitä hyvää eli LDL-kolesterolia (2.9) - mutta kuitenkin huonoa kolesterolia oli se 3.1 (terveellinen raja on 3). Meijän äidin isän puolelta suvussa on kyllä korkeaa kolesterolia, että kaipa tuo voi johtua ihan perinnöllisistä syistä? En tosiaan keksi omista elintavoista mitään syytä korkeaan kolesteroliin
Voiko sanoa mitään yleistä suositusta minkä ikäisenä kannattas käydä tutkituttaan kolesterolit yms? Kannattaako 20-vuotiaan terveen miehen vielä edes miettiä moisia?
Mitään oireita ei ole, ihan näin mielenkiinnosta kyselen.
:lol2:Jos ette usko minua niin uskokaa karpoa.
Tässä jos missä on siguainesta :hyvä:Jos ette usko minua niin uskokaa karpoa.
Juu, kolesteroli- ja verenpainelääkkeet on/oli käytössä esim. molemmilla vanhemmilla sekä heidän sisaruksillaan.siis onko teillä suvussa taipuvaisuutta korkeisiin kolesteroli arvoihin?
Mä en tiedä voinko nyt ihan tohonkaan ajatukseen tuudittautua. Itse ainakin uskon, että taipumus korkeisiin arvoihin on varmasti mun geeneissä ja tilanne voi nykyisestä muuttua. Mutta en jaksa uskoa että niitä ihan vuoden väleinkään tarvis kytätä...:jahas:sun arvoista nyt tyhmempikin näkee että sukurasite ei kolesterolin osalta koske sua.