Kokonaan uusi alku

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs ikää löytyy itseltäni vajaat 17 vuotta, jotenka tuossa vajaan parin vuoden sisään olisi tulossa kutsunnat ja itse armeija, joten minun pitäisi saada painoa pudotettua, koska ylipainoa on aika paljon.

Itselläni on tällä hetkellä ruokatottumukset aika pahasti hakusessa, joten kaikenlainen info erilaisista dieteistä olisi tarpeellista.

Itse olen miettinyt salikortin ostamista tuossa vähän matkan päässä sijaitsevaan kuntosaliin, jossa voisi aloitella pikkuhiljaa pudottamaan painoa. Lenkkeilyä olen miettinyt myöskin lisääväni, nykyinen lenkkeily on jäänyt aika pahasti melkeinpä kokonaan pois.

Olisin todella iloinen jos jotkut jolla on kokemusta, tietoa & taitoa sellaisesta dietistä, joka ei ole liian "radikaali" aloittelijalle, ja kohtuullinen kunto-ohjelma siihen lisättynä, niin ottaisin tiedon mielelläni vastaan.
Tiedän että useimmat vastaavat vain että "vähä kalorinen dietti päälle ja liikuntaa", mutta itselläni on kyseinen tieto, jotenka haluaisin laajentaa kyseisen alueen tietoa, sillä että saisin jonkinlaisen dietin jossa lueteltaisi mitä syödä, milloin ja kuinka paljon (eli siis melkeinpä koko dietti).

Kiitän jo asiani lukemisesta, ja olisin todella kiitollinen jos saisin avustusta viisaammilta uuteen alkuun pääsemisessä.

Kyseisten dietti- ja kunto-ohjelmaehdotusten lähettäminen sähköpostiinikin olisi hienoa.

Kiittäen,
Pjeetter :)

Lisäys tekstiin vielä, olisiko kannattavaa ostaa jotakin rasvanpolttoa edistävää tuotetta näin alkuun? Auttaako se poistamaan sitä, vai onko se melkein ihan sama käyttäisikö ollenkaan? Ne jolla tuntemusta rasvanpolttoa edeltävistä tuotteista, laittakaa kokemuksista, kiitos.

Pjeetter

Laihduttajan FAQ:
1. Syö vähemmän ja terveellisesti (tietty imo turha rääkätä ettei saisi yhtään makeaa syödä)
2. liiku ennemmän
3. eka tulee tuloksia kun nesteet lähtee, sitten hidastuu ja voi noustakkin paino => normaalia, elä lannistu, kannattaa laihduttaa koko ajan vähän kerralla, eikä yrittää että viikossa 10Kg, olisko jouk 500g viikossa aika optimaalinen -en tiedä, en ole ollut ikinä laihiksella, tai oon ollu, soirrun toisena päivänä.

Pitäisi itsekkin ottaa muutama liika kilo tuossa syksyllä pois kun wanhojen tanssit on ja varmaan serkun ylioppilasjuhlat. :rolleyes:

ps.
http://kalorilaskuri.fi/

Siis melkeimpä koko dietti... Tuo voi olla ehkä liikaa pyydetty. Mitä jos luettelisit tarkkaan mitä olet viime päivinä syönyt määrineen, niin siitä on helpompi lähteä muiden muokkaamaan ja karsimaan niitä huonoja asioita pois. Eihän dietin tarvitse radikaalisti muuttaa omaa ruokailutottumusta kunhan vain määrät on oikeassa suhteessa kulutukseen.

Unohda ainakin ne 'rasvanpolttajat'. Markkinoilla ei ole liikkeellä yhtään tuotetta joka antaisi enemmän kuin marginaalista tehoa - useimmat eivät sitäkään. Täältä löytyy hyvät vinkit painon pudotukseen ja elämäntaparemonttiin jolla hoidat itsesi kuntoon. Sitten se on enää itsestäsi kiinni millaisia tuloksia tulee.

Onnea uuteen alkuun!

Itse suosittelisin kokeilemaan tommosta vhh-dieettiä.. itselläni oli pari vuotta sitten projekti kans saada kiloja paljon pois ja kokeilin kaikenlaista.. sitten kun aloitin ketoilun ja siitä pikkuhiljaa vhh:lle niin paino laski puolessa vuodessa 28 kiloa ja olo oli koko dieetin ajan loistava! Ei se kaikille sovi mutta itselläni on paljon tuttuja jotka ovat pudottaneet 20-55 kiloa kyseisellä dieetillä.. sopii hyvin varsinkin tällaiselle jonka ruokailutottumukset olivat mitä olivat ja makea maistui.. makeanhimo häviää nopeasti dieetin alkuvaiheessa ja saa syödä vatsansa aina täyteen.. Itse kokeilin uudestaan tuota nyt pari viikkoa yhdistettynä kovaan 4*viikossa salitreeniin mutta itselläni alkoi tulla treenaamiseen hiukan puhdittomuutta niin nyt sitten koitan syödä hyvin mutta kuitenkin olla uudestaan lihomatta muualta kun lihaksista.. tsemppiä dieettiin, kyllä se jokainen kilo pois selästä omaa olemista ja liikkumista helpottaa!

Samaa ehdottaisin itsekin

Itse suosittelisin kokeilemaan tommosta vhh-dieettiä.. itselläni oli pari vuotta sitten projekti kans saada kiloja paljon pois ja kokeilin kaikenlaista.. sitten kun aloitin ketoilun ja siitä pikkuhiljaa vhh:lle niin paino laski puolessa vuodessa 28 kiloa ja olo oli koko dieetin ajan loistava! Ei se kaikille sovi mutta itselläni on paljon tuttuja jotka ovat pudottaneet 20-55 kiloa kyseisellä dieetillä.. sopii hyvin varsinkin tällaiselle jonka ruokailutottumukset olivat mitä olivat ja makea maistui.. makeanhimo häviää nopeasti dieetin alkuvaiheessa ja saa syödä vatsansa aina täyteen.. Itse kokeilin uudestaan tuota nyt pari viikkoa yhdistettynä kovaan 4*viikossa salitreeniin mutta itselläni alkoi tulla treenaamiseen hiukan puhdittomuutta niin nyt sitten koitan syödä hyvin mutta kuitenkin olla uudestaan lihomatta muualta kun lihaksista.. tsemppiä dieettiin, kyllä se jokainen kilo pois selästä omaa olemista ja liikkumista helpottaa!

VHH-"dieetti" eli lopullinen ruokaremontti välttäen turhia hiilihydraatteja ja tyhjää tavaraa mikä on valkoisen vehnän ja sokerin muodossa on mulle ollut ainakin se paras keino pudottaa painoa: itsekin pudotin 50 kg. :D

Jos on paljon ylipainoa ja haluaa pudottaa sitä, ei kannata laskea kaloreita vaan keskittyä siihen mitä syö joka päivä kerrallaan koska muuten matka normaalipainoon on aivan liian pitkä ja kuoppainen. Joka kerta miettii ja punnitsee mitä keho todella tarvitsee ja sen mukaan mitä on nälkä, syö kunnes ei enää ole nälkä. Se on oikeesti niin helppoa kun asian ajan mittaan sisäistää enkä esim. minä vuosien varrella minkä olen laihduttanut ole ollut nälässä kertaakaan enkä laskenut yhtä ainuttakaan kaloria: tarkkailin vain hiilihydraattien määrää ja rasvan laatua.

Eli ketjun aloittajalle suosittelisin runsaasti proteiinia lihasta, kalasta ja siipikarjasta ja rasvaa pitää olla (niitä pehmeitä kuten oliiviöljy paistamiseen). Hullultahan se kuulostaa kun ajattelee millaiset ravitsemussuositukset on olemassa, mutta rasvan ja proteiinin saannin turvaaminen on tärkeetä, niistähän meidän keho pääasiassa rakentuu. Hyvä "ateria" on vaikka salaatti johon on lykätty tonnikalaa purkillinen, osa öljystä valutettu suoraan salaattiin, ajattelet vaikka ruokalautasta joka jaottuu kahteen osaan sen sijasta, miten se on yleensä jaettu suositusten mukaan kolmeen osaan: puolet proteiinia, puolet kasvista -> Lihan ohella sitten kasviksia ja paljon: salaatteja, porkkanaa, parsakaalia, kukkakaalia, munakoisoa, tomaattia, kurkkua yms yms.. eli syöt monipuolisesti vähän kaikkea PAITSI valkoista viljaa ja sen oheistuotteita. Mahdollisimman paljon ns. elävää ruokaa, siitä sitten huomaamatta alkaa paino laskemaan :)

Lisää infoa löytyy esim. googlettamalla, VHH-dieettiä kutsutaan usein karppaukseksi joten sillä hakusanalla ainakin löytyy paljon juttua ja keskustelua, kannattaa vaikka käydä kirjastossa lainaamassa esim. tri Atkinssin kirja ja muita vastaavia, sieltä saa paljon infoa asiasta ja hyvin perusteltuja syitä, miksi "ketoosi" toimii: koska se vaan toimii :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom