Kokonaan eroon kofeiinista

Ite en oo koskaan ollut mikään kahvin suurkuluttuja, mutta aamulla menee yksi 0,5l kahvimuki ja joskus päivällä menee yks pienempi kuppi. En nää itse ainakaan mitään syytä lopettaa, kun kahvi on hyvää ja piristää ennen treeniä ihan mukavasti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt siis ollu 3vk ilman kofeiinia. Ei mitään järisyttäviä muutoksia, kuten en odottanutkaan. Syyt ja oireet minkä takia kofeiinin lopetin ovat hävinneet. Myös vireystilassa pientä paranemista. Vähän on ikävä kahvin makua kyllä, pitää varmaan ostaa kofeiinitonta versiota.

Nyt siis ollu 3vk ilman kofeiinia. Ei mitään järisyttäviä muutoksia, kuten en odottanutkaan. Syyt ja oireet minkä takia kofeiinin lopetin ovat hävinneet. Myös vireystilassa pientä paranemista. Vähän on ikävä kahvin makua kyllä, pitää varmaan ostaa kofeiinitonta versiota.

Alota uudestaan. Mun päivä alkaa 2-3 kofu tabletilla. Kofeiini ihmiset on vähä rasvaisia ja niiden lihakset erottuu kivasti.

Itse ostin kofeiinitonta pikakahvia. Pirkka ja Lidl. On ihan jees makuisia molemmat. Jos tulee myöhemmin iltapäivällä juotua niin niitä.

Itse ostin kofeiinitonta pikakahvia. Pirkka ja Lidl. On ihan jees makuisia molemmat. Jos tulee myöhemmin iltapäivällä juotua niin niitä.
Oliks toi Pirkan sitä murukahvia? Se oli aika omituisen makuinen kun kesällä yhden purkin sitä vedin "vieroituksessa". Nyt en oo kofeiinittomia juonu ollenkaan, vaan vähentäny kokonaiskulutusta.

Olen harkinnut tekeväni testin vaikuttaako kahvin juomiseni kuinka herkästi siihen että unen saanti on näin vaikeaa, oliskohan kuukausi ilman kahvia hyvä testi aika luulisi että jos kofeiini vaikuttaisi nukahtamiseen minun tapauksessa hyvinkin radikaalisti niin voisi ehkä tasaantua kuukauden aikana?

Unen saanti on kyllä hitusen tärkeämpi kuin kahvi. Tänäänkin jätin aamukahvin juomatta jotta saa nukkua aavistuksen verran pidempään, ostin kyllä sitten töihin mentäessä matkan varrelta. :LOL:

Itse olin melkoisessa kofeiinikoukussa aikoinaan. Kahvia en juonut, mutta energiajuomien ja kofeiinitablettien muodossa tuli sitä nautittua. Pahimmillaan meni päivässä 9x100mg kofeiinitabletteja ja tuohon päälle joku puolen litran energiajuoma. Pari vuotta sitten olin lomalla kolmen viikon ulkomaanreissulla ja silloin päätin jättää kofeiinin kokonaan pois. Lomareissu oli just sopiva hetki tuohon kun saattoi nukkua joka aamu niin pitkään kuin huvittaa ja jos alkoi väsyttää päivällä, niin sitten otti nokoset. Nyt kun kofeiinista on ollut irti pidemmän aikaa, niin ei sitä enää kaipaa. Kofeiinikoukussa ollessa yöunet jäivät ihan liian lyhyiksi, 4-5 tuntiin, mutta en osaa sanoa oliko kofeiini syynä lyhyisiin yöuniin vai liian lyhyet unet syynä kofeiinikoukkuun. Nyt kun kofeiinia ei käytä enää ollenkaan, niin yössä tulee nukuttua 6,5-8 tuntia, jonka jälkeen aamulla herää virkeänä eikä työpäivän aikana tulee enää iltapäivällä romahdusta vireystilassa, mitä pitäisi paikata kofeiinilla. Itseasiassa nykyään jos kaipaa pientä piristystä, niin siihen riittää kokis- tai pepsi-tölkin kofeiinimäärä, mikä taitaa olla aika mitätön johonkin energiajuomiin verrattuna.

Mä lopetin energiajuomat ja limut ja nykyään vedän treenipäivinä yhteensä 200-300mg kofeiinia tabletteina, ml. intraworkout-litku, ja lepopäivinä yleensä puolet tuosta. Olo on ehkä vähän tasaisempi, mutta eipä elämäni siitä mihinkään mullistunut. En nykyäänkään karta kofeiinijuomia, eli jos jossakin kylässä tmv. kahvia isketään pöytään, niin voin sitä pienen kupin vetää.

Olin joku vuosi sit 6viikkoa ilman kahvia, vatsa toimi paljon paremmin enkä stressannut lähellekkään niin herkästi. Mut olo oli alkuun tyhmempi aivot ei toiminu.

Kahvi alkoi jopa haista pahalle.

Mut sit vaan yks kupponen huvikseen ja koukussa taas.

Mä lopetin energiajuomat ja limut ja nykyään vedän treenipäivinä yhteensä 200-300mg kofeiinia tabletteina, ml. intraworkout-litku, ja lepopäivinä yleensä puolet tuosta. Olo on ehkä vähän tasaisempi, mutta eipä elämäni siitä mihinkään mullistunut. En nykyäänkään karta kofeiinijuomia, eli jos jossakin kylässä tmv. kahvia isketään pöytään, niin voin sitä pienen kupin vetää.
Vedät kofeiinitabuja ja intraa lepopäivinäki? Saanko kysyä mikä pointti on rouskutella joka päivä kofeiinitabletteja? Eikö se ole melkosen tyhmää touhua jo toleranssinkin takia?
Ymmärrän että joku juo kahvia koska sillä on sosiaalinen status,maku jne mutta että rouskia pillereinä kofeiinia joka ikinen päivä..

Vertaa saman asiaan että kaveri otta yhden multitabletin jossa on kaikkia perusvitamiineja 100% suositellusta eli paskan tippa meressä terveys tarkotuksessa ja samalla syö monipuolisesti kasviksia ja hedelmiä,500-800g päivässä.
Tämä kaveri saa noista kasviksista ja hedelmistä 1000% enemmän vitamiineja ja paremmin imeytyvässä muodossa kuin tuosta yhdestä pilleristä josta maksaa tyhmänä vielä.Silti se ostaa mutlitabletteja koska sen mielestä se sairastuu muuten eikä kehity jos se ei saa sitä 60mg c vitamiini lisää pilleristä vaikka se saa ruuasta c vitamiinia 2000mg :D

Viimeksi muokattu:
En vedä intraa kuin salilla tietenkin. Kofua menee koska en juo yleensä kahvia ja käytän sitä myös lenkkeilyyn, fillarointiin ym. Aerobiseen.

Suositut

Back
Ylös Bottom