Kokoa/näköä keskivartaloon

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pituutta on, painoa ei. Tuosta saa ala-asteenkin matematiikalla selville että kovin on kaponen kaveri. Sen verta kaponen on, että kun mennään lonkkaluista ylöspäin, niin suunta on kapenemaan päin. Elikkäs ei ihan jokapojan unelmakroppa.

Kysyisinkin sitä, että millähän tuohon keskivartaloon ja yläselkään saisi parhaiten kokoa lisää, että saataisiin tähänkin poikaan vähän miehen mallia. Tietysti syömällä, mutta jos tahdottaisiin vähän muutakin kuin läskiä vyön päälle roikkumaan.

Kylkiin varmaan pitäis saada lihasta, että näyttäis siltä osin leveämmältä. Liike-ehdotuksia? Yläselkään tehoisi varmaankin leuanvedot? No niinhän minä pelkäsinkin ... ongelma on nimittäis se että jaksan puhtaita leukoja vain muutaman, siitä voitte kuvitella kuinka lihaksikkaasta kaverista on kyse. Mikähän/mitkähän liike/liikkeet tehoisivat parhaiten tuon selän leventämiseen, ja auttaisivat leuanvetotuloksiinkin?

Selälle Ylätalja leveällä eteen (korvaa leuanvedot), kulmasoutu levytangolla ja maastaveto, tekee hyvää alaselälle. Rinnalle vähintään penkkipunnerrus on ehdoton. Keskivartalolle suorat ja vinot vatsalihakset. Äläkä sitten unohda niitä jalkoja!

Tuossa Treenikirjat -otsikon alla on listaa lukemisen arvoisista kirjoista. Pääsee hiukan alkuun...

Itse kuulun suurin piirtein samaan kategoriaan kuin kysyjä ja olen toistaiseksi hakenut lähes kaiken tietoni netistä. Luin aluksi pari viikkoa erilaisia sivustoja lihasten kehittämisestä ja erilaisista harjoitusohjelmista (hakukoneilla haettua). Näistä sitten kyhäsin mahdollisimman monipuolisen ja massaan tähtäävän ohjelman, jota sitten kokeilemaan salille.

Netistä löytyy aloittelijalle aivan tarpeeksi tietoa ja tiedoa löytyy vieläpä suomeksi. Itse pitäisin hyvänä neuvona sitä, että tuloksia ei synny hetkessä vaan niiden saavuttamiseen menee aikaa. Mitään alkua ihmeellisempää en alle ½ vuoden treenillä usko saavutettavan.

Jos leuanveto tuntuu pahalta, eikä voimat riitä, niin ylätaljalla ja pienemmällä painolla saadaan pidempiä sarjoja ja niistä sitten pidemmällä tähtäimellä päästään kyllä "todelliseen" leuanvetoonkin. Aloita pienillä painoilla ja lisää niitä voimiesi mukaan seuraaviin treeneihin. Näin et riko heti aluksi paikkojasi kun elimmistö totuttelee uuteen harrasteeseesi.

Exercise Prescription :sta löytyy tietoa vähän kaikesta ja eri kehonrakennusliikkeet animoituna. Erinomainen tietopankki!

Originally posted by LSA_Vinnie

Itse pitäisin hyvänä neuvona sitä, että tuloksia ei synny hetkessä vaan niiden saavuttamiseen menee aikaa.

Eihän tuo mikään neuvo ole, vaan silkkaa faktaa!

Originally posted by Stalker
Selälle Ylätalja leveällä eteen (korvaa leuanvedot), kulmasoutu levytangolla ja maastaveto, tekee hyvää alaselälle. Rinnalle vähintään penkkipunnerrus on ehdoton. Keskivartalolle suorat ja vinot vatsalihakset. Äläkä sitten unohda niitä jalkoja!

Mun on pitänyt jo pitemmän aikaa kysyy et mikä toi kulmasoutu levytangolla on?? En saa käsitystä. Ylätaljan kyllä tiiän ja ittekin sitä teen leukojen sijasta (en saa tällä hetkellä kuin 3 puhdasta)

Tohon vatsalihastreeniin. Itsekin olen pitkä mutta en "paksu" eli vatsalihakset tuli mulla ihan sairaan nopeesti ja hyvin näkyviin.

Mun vatsalihastreeni menee kutakuinkin näin: 8-9sarjaa 15toistolla jalannostoja siin heti aamulla. Sarjojen välissä 15-20sek paussi. Aluksi ei välttämättä mene noi 8-9sarjaa putkeen mut koita tehdä mahd. nopeasti. Tee jalannostot mahd. hitaasti varsinkin kun lasket jalkojasi alas.

Päivemmällä, kun tulet töistä, koulusta: 5-6sarjaa (jos menee enemmän sarjoja, niin tee ) 15toistolla rutistuksia. Eli tavallinen istumaannousu-liike mutta älä nosta itseäsi ylös vaan aivan pikkusen niin että vatsa on lähes kokoajan jännityksessä. 15-20sek paussi välissä.

Illalla ennenkuin menee unten maille niin teen staattisia 20sek pitoja esim jalannostoissa tai rutistuksissa. Jos löytyy voimapyörä niin pari kolme sarjaa semmosta niin varmasti tulee tuloksia.

Itse koitan pari kolme kertaa viikossa tuon treenin tehdä, mutta se riippuu. Välillä voi treenipäivän jälkeen vatsa olla parikin päivää aivan rikki, ja joskus treenipäivän jälkeisenä päivänä ei tunnu missään.

nonnih.. :david:

piti viel tost rintatreenist kysyy. Eli sanokaa muita tehokkaita tapoja saada rintaa treenattua kuin penkkipunnerus. Itselläni tekniikka ei todellakaan ole halussa penkissä joten niitä en jaksa/viitti hirveästi tehdä.

Ylätaljalla olen vetänyt jonkinmoista rintatreeniä menemällä naama taljaanpäin noin 60-70asteen asentoon ja siitä kiskoen painoja rintaan päin.. kai toikin jotenkin toimii. Ja sitten teen vielä punnerruksia.. kyllähän nekin jotenkin auttaa.. :D

Originally posted by RivFader
kun mennään lonkkaluista ylöspäin, niin suunta on kapenemaan päin.

Mitäs tekemällä juuri tuohon paikkaan saa massaa? Siis siihen paikkaan kyljessä mikä jää lonkkien ja vinojen vatsojen sekä latsien alaosan väliin? Sormella painaen mulla on siinä kylkiluut, ei paljon muuta. Mulle kanssa on luontoäiti päättänyt antaa leveän luuston lantioon (joo, bitch-ass), mutta sopusuhtaisuuden kannalta olisi kiva saada tasaisesti levenevä linja lanteilta harteisiin asti eli vyötärö suunnilleen samanlevyiseksi kuin lantio.

Latseja löytyy ihan tarpeeksi XL-paidat täyttämään, samoin hartiat on jo luonnostaan leveät. Mutta ottaa päähän kun lonkkaluut näyttävät tuon kuopan takia jenkkakahvoilta vaikka sormi uppoaa vain vajaan sentin ennen kuin kolahtaa luuhun...

Originally posted by RivFader
Liike-ehdotuksia? Yläselkään tehoisi varmaankin leuanvedot? No niinhän minä pelkäsinkin ... ongelma on nimittäis se että jaksan puhtaita leukoja vain muutaman, siitä voitte kuvitella kuinka lihaksikkaasta kaverista on kyse.

Jos et jaksa montaa leukaa puhtaasti niin tee sitten loput vajaina. Eli leveällä myötäotteella ja teet ensin puhtaasti sen mitä jaksat ja jatkat vajailla suorituksilla keskittyen selän tuntumaan hauiksilla vääntämisen sijaan. Joku 3x12 toistoa per sessio voisi olla passeli noin alkuun.

Kyllä niitä puhtaitakin tuolla menetelmällä sitten alkaa tulla pikkuhiljaa enemmän.

Ja kuten täällä jo muut mainostivatkin niin kulmasoutu ehdottomasti mukaan kuvioihin.

Originally posted by goodolmob
Ylätaljalla olen vetänyt jonkinmoista rintatreeniä menemällä naama taljaanpäin noin 60-70asteen asentoon ja siitä kiskoen painoja rintaan päin.. kai toikin jotenkin toimii. Ja sitten teen vielä punnerruksia.. kyllähän nekin jotenkin auttaa.. :D

Selkäliike. Jos ei penkkipunnerrus innosta niin tee vaikka tavallisia punnerruksia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
joo.. nyt on jonkinmoinen käsitys.. kiitoksia..

jos pysyn noissa punnerruksissa penkin sijaan.

cheers:kippis1:

Eli sanokaa muita tehokkaita tapoja saada rintaa treenattua kuin penkkipunnerus. Itselläni tekniikka ei todellakaan ole halussa penkissä joten niitä en jaksa/viitti hirveästi tehdä.

Kokeile hioa sitä penkin tekniikkaa pienemmillä painoilla aluksi. Haet niillä tuntumaa ja kun se idea alkaa vähitellen hahmottua lisäät painoa.
Penkin voi tehdä myös käsipainoilla jos se tanko tuntuu pahalta. Lisäksi esim. ristikkäistalja ja vipunostot(flyes) ovat hyviä liikkeitä rinnalle.

Pelkät punnerrukset ei oikein riitä jos haluaa lihasta kasvattaa.

Mulla oli aikoinaan sama ongelma eli kroppa joka kapeni ylöspäin. Massaa oli 184cm mittaisena kokonaiset 58 kiloa. Lähtökohdista jo pystyi päättelemään ettei Artsi Kvartsinikkarin kroppaan kannattanut tavoitetta asettaa.

Jos nyt alottaisin alusta niin tekisin paljon enemmän takaolkapäitä, soutua sekä levytangolla että käsipainoilla ja maastavetoa. Kun sitä keskittyi penkkiin, ylätaljaan ja pystypunnerrukseen niin tuloksena tulleen nörttiryhdin paranteluun on mennyt pitkä aika.

Originally posted by Deafman
Kokeile hioa sitä penkin tekniikkaa pienemmillä painoilla aluksi. Haet niillä tuntumaa ja kun se idea alkaa vähitellen hahmottua lisäät painoa.
Penkin voi tehdä myös käsipainoilla jos se tanko tuntuu pahalta. Lisäksi esim. ristikkäistalja ja vipunostot(flyes) ovat hyviä liikkeitä rinnalle.

Pelkät punnerrukset ei oikein riitä jos haluaa lihasta kasvattaa.

joo.. kai mun tarttee alkaa tota penkkii treenaamaan pienemmillä painoilla aluksi. cheers! :kippis1:

Originally posted by Stalker
Selälle Ylätalja leveällä eteen (korvaa leuanvedot)

kyllähän ylätalja korvaa leuanvedon mutta kumpikohan on tehokkaampi..:rolleyes: itse kyllä tekisin ennemmin nuo leuanvedot vaikka tiukkaa tekisikin..kyllä se siitä pikku hiljaa alkaa kehittyy esim..kokeilee vaikka saada aina vaikka yhden leuan vedettyä enemmän edelliseen reeni kertaan verrattuna..

Mulla on ainakin punnerrukset toiminu kohtalaisen hyvin lihasten saannissa niin ojentajiin kuin rintaankin. Vaihtelen punnerrusleveyttä, välillä teen yhden käden punnerruksia, syöksypunnerruksia ja hyppypunnerruksia. Penkkiä en oo koskaan treenannu ja ainoa lisätreeni kyseisiin lihaksiin (rinta, ojentaja) on tullut dipin myötä.

Eli voisko joku viisaampi vielä neuvoa miten noi jalannostot tehään? Kyl mä siis suurin piirtein tiedän idean mut jos siin on jotain pikkujuttui jalkojen ja käsien suhteen mil sais paremman tehon ja oikealle alueelle suunnatun treenin (vatsoille siis) ni ois upeeta jos joku vähän neuvois. :thumbs:

Originally posted by voittaja
Eli voisko joku viisaampi vielä neuvoa miten noi jalannostot tehään? Kyl mä siis suurin piirtein tiedän idean mut jos siin on jotain pikkujuttui jalkojen ja käsien suhteen mil sais paremman tehon ja oikealle alueelle suunnatun treenin (vatsoille siis) ni ois upeeta jos joku vähän neuvois. :thumbs:

eli ihan yksinkertaisesti. menet lattialle selkä lattiaan päin makaamaan ja siitä nostelet jalkoja ylöspäin ja alaspäin ja ylöspäin...

Jalannostojen tehostamiseksi itse pistän kädet vielä pään yli suorana ja otan jostain takaa esim. patterin ja seinän välisestä raosta kiinni jotta en liikkuisi hirveästi. alaselän alle pistän suht ison tyynyn sekä selkää suojatakseni että paremman tuntuman saadaakseni. Parempi tuntuma tulee koska olet vatsojen ja jalan suhteen "käyremmässä" asennossa kuin selkä suoraan maata kohti.. ymmärsitköhän. Ellet niin pistä se tyyny alaselän alle niin huomaat kyllä mitä tarkoitan.

Itse teen jalannostot tai pikemminkin jalanlaskut erittäin hitaasti, ja jätän jalat aina n. 3-4 sekunniksi asentoon jossa vatsa on jännittyneimillään eli silloin kun kantapäät ottaa melkein maahan kiinni. heh, tuntee oikein kun päässä verisuonet pullistuu kun pidät ja jännität vatsaa tuossa asennossa kolmen neljän sekunnin ajan. Ottaa vatsaan ihan vitun hyvin! Neljä sarjaa tota ja päälle pari kolme sarjaa rutistuksia niin ávot. Tee pari kertaa viikossa. Kaikkista tehokkain vatsalihastreeni mielestäni on kuitenkin voimapyörä. Suosittelen hankkimaan.

tehokkampi keino on tehdä jalannostot tangossa roikkuessasi.

Itse teen jalannostot tai pikemminkin jalanlaskut erittäin hitaasti, ja jätän jalat aina n. 3-4 sekunniksi asentoon jossa vatsa on jännittyneimillään eli silloin kun kantapäät ottaa melkein maahan kiinni. heh, tuntee oikein kun päässä verisuonet pullistuu kun pidät ja jännität vatsaa tuossa asennossa kolmen neljän sekunnin ajan. Ottaa vatsaan ihan vitun hyvin! Neljä sarjaa tota ja päälle pari kolme sarjaa rutistuksia niin ávot. Tee pari kertaa viikossa. Kaikkista tehokkain vatsalihastreeni mielestäni on kuitenkin voimapyörä. Suosittelen hankkimaan.

tehokkampi keino on tehdä jalannostot tangossa roikkuessasi.

Jumalauta ku mä jaksan just ja just noi 8-9 x 15 jalannostoi ihan tavallisesti ja pitäis viel jättää ilmaan vähäks aikaa :) No eiköhän toiki tapa tuu tutuks viimeistään sillon ku vatsalihakset kehittyy tarpeeks et jaksaa pitää niit ilmas. Ja voimapyörää mä täs oon vähän kyhäillyki. Mut kiitti vaan neuvoist!

Originally posted by wbb
Jos ei penkkipunnerrus innosta niin tee vaikka tavallisia punnerruksia.

Tai jos ei pysty tekemään penkkiä tavallisesti. :) Kai lahjattomuudessa on tasoja, mutta todellakin mulle oli alussa pelkkä tanko liian painava penan tekoon.

Suositut

Back
Ylös Bottom