Kokoa käsivarsiin !?!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tonni
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Treenaan 4 kertaa viikossa, joista yhtnä päivänä teen kädet hauis sekä ojentaja.

Kertokaapa hyviä käsiohjelmia sekä vinkkejä millä saisin lisää kokoa käsiini. Tällä hetkellä hauiksen ympäris mitta on jännitettynä joku 40 cm.

Tällä hetkellä on käsi ohjelmani kutakuinkin tämmönen
Esim.
Scottpenkki
30 kg x 10 35 kg x 8 40 kg x 6 40 kg x 6 40 kg x 6

Hauiskääntö käsipainoilla seisoen
18 kg x 10 18 kg x 8 20 kg x 6 22,5 kg x 4 25 kg x 2

Hauiskääntö myötäotteella
30 kg x 10 30 kg x 10 30 kg x 10

Ranskalainen punnerrus maaten
37,5 kg x 10 45 kg x 8 47,5 kg x 6 47,5 kg x 6 47,5 kg x 6

Kapea penkki
65 kg x 10 67,5 kg x 8 70 kg x 6 70 kg x 4 70 kg x 2

Ojentajat ylätaljalla
65 kg x 10 70 kg x 8 75 kg x 6 75 kg x 6 75 kg x 6

Harjoituspainot tietenkin aina vähän heittelevät päivästä riippuen.
Mitä kannattaisi muuttaa ?

:kippis1:

Originally posted by Hippa
Syötkö kunnolla?

Syöminen on melko lailla yhtä tärkeää kuin se treenaaminenkin.

Tässä ei kysytty syömisestä mitään, vaan miltä toi haukkari ojentaja ohjelma näyttää..!!!!!! :(

Käsissä saa helposti kehityksen pysähtymään kun treenataan liikaa - näin sanotaan.

Tuossa nimittäin näyttää aika rankasti sarjoja olevan. Mäkin treenaan kädet vain kerran viikossa (hauis ja ojentaja tosin eri päivinä), mutta hauiksille teen vain 2 liikettä ja 2 sarjaa kummassakin. Yksikin sarja riittäisi mainiosti kun sen tekee täydellä teholla niin että verisuonet paukkuu. :)

Kokeile vaihtaa ohjelmaa jos oot samalla tehnyt jo pitkän aikaa, vaihtele vähän liikkeitä myös.

Originally posted by Nobl
Tässä ei kysytty syömisestä mitään, vaan miltä toi haukkari ojentaja ohjelma näyttää..!!!!!! :(

Siinä kysyttiin vinkkejä käsien kasvattamiseen. Mun mielestä oikeanlainen syöminen on todella hyvä vinkki.

Originally posted by Nobl

No höh, kysyttiin vinkkejä ja apua käsivarsien kasvattamiseen, ei ne kasva sentin senttiä vaikka ohjelma olis mikä tahansa ellei syö kunnolla. Ugh. :)

Käsipäivät on mun mielestä turhia. ojentaja on senverta pieni lihasryhmä, että niille riittää muutama kova sarja rintareenin jälkeen. Samoin hauiksille selkäreenin jälken.

Ei oo tarkotus alottaa akateemista keskustelua koska n. puolet on taas toistamieltä. Omat tumput on vaan kasvanu parhaiten mun tyylillä. Muitakin on tullu kokeiltua.

Spruiiiit :blow: ouuu jeaaaah!

Originally posted by esko
Käsipäivät on mun mielestä turhia. ojentaja on senverta pieni lihasryhmä, että niille riittää muutama kova sarja rintareenin jälkeen. Samoin hauiksille selkäreenin jälken.

Ei oo tarkotus alottaa akateemista keskustelua koska n. puolet on taas toistamieltä. Omat tumput on vaan kasvanu parhaiten mun tyylillä. Muitakin on tullu kokeiltua.

Spruiiiit :blow: ouuu jeaaaah!

Siinä mielessä samaa mieltä että hauikset ja ojentajat ei kauhean paljon treeniä tarvitse, varsinkaan jos treenaa hauikset selän tai rinnan jälkeen ja ojentajat olkapäiden jälkeen.

Itse vaihtelen ohjelmaa noin 3 kk välein, niin että tulee tehtyä myös kädet omana päivänä. Hyvin on toiminut.

Treenistä: Itse uskon isoihin painoihin ja erikoistekniikoihin. Ei paljon jaksa pumppailla jollain kevyillä painoilla, joten mahdollisimman suuret painot liikkeisiin ja päälikkeinä hauikselle hauiskääntöä suoralla tangolla ja ojentajille kapeeta penkkiä ja dippiä. Kaikki sarjat loppuun asti, ja jos kaveri on jeesaamassa niin pakkotoistoja muutamaan sarjaan.

Esim. mun edelleinen käsitreeni:

Hauiskääntö suoralla tangolla 2 x 8 (+ tiputus noin 10 toistoa)
Hauiskääntö käsipainoilla istuen 2 x 8-10
Hauiskääntö alataljassa yhdellä kädellä 2 x 10

Kapee penkki 3 x 6-10
Dippi 2 x 10
Ranskalainen punnerrus 2 x 8

Jos on pienet kädet luonnostaan, ne ei kasva yksinään vaikka mitä tekisi. Ne kasvaa kasvattamalla koko kroppaa eka. Eli kun nostat vaikka 10kg lihaspainoasi, alkaa käsiinkin tulla senttejä.

Originally posted by JJJ
ei kasva yksinään vaikka mitä tekisi. Ne kasvaa kasvattamalla koko kroppaa eka. Eli kun nostat vaikka 10kg lihaspainoasi, alkaa käsiinkin tulla senttejä.

Näin. Eli kovia kyykkyjä, mavea, kulmasoutuja, leuanvetoa ja muita raskaita perusliikkeitä. Sitten perkuleesti ruokaa ja pitää muistaa, ettei ylitreenaa käsiä, niin kyllä ne siinä samalla kasvaa, kun koko kroppa on kunnolla anabolisessa tilassa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by JJJ
Jos on pienet kädet luonnostaan, ne ei kasva yksinään vaikka mitä tekisi. Ne kasvaa kasvattamalla koko kroppaa eka. Eli kun nostat vaikka 10kg lihaspainoasi, alkaa käsiinkin tulla senttejä.

Jep.. Ite en alussa hirveesti panostanu käsiin, vaan kaverin neuvoilla perusliikkeitä jne.. Ja sain painoa kasvatettua suht nopeesti 10-12kg, joka näkyi hyvin esim selässä --> Kun tätä massaa tuli kroppaan ni kädet kasvo siinä samalla, mut nyt ne on taas iha jälessä, joten pitääpä keskittyä vähän aikaa näihin tumppuihin :mad2:

Miks 40kg habassa kutonen 2 kertaa, kerran ihan loppuun et saa toista.
Myötäote hauiskäännön laittaisin loppuun, jota voi vaihdella hammerin/rannekäännön kanssa, koska ne ottaa kivasti kyynärvarsiin.
Muutenkin liikkeiden vaihtelu välillä paikallaan.
Ojentajat välillä jättäisin 2 liikkeeseen, ettei ylirasitu.

Tää nyt menee hiukan sivuun topicista, eli forkkuihin.

Olettekos treenanneet noita forkkuja sellasella kotikutoisella vekottimella, jossa on kepinpätkä (harjanvarresta ym), narua noin metri ja sopiva puntti siinä narussa sitte killumassa? Niin ja se naru keskelle sitä keppiä kiinni kanssa.

Sitä (keppiä) kun sitten rauhallisesti kiertelee kädet suoraan eteen ojennettuna, istuen/seisten, painoa ylös/alas hinaten, niin tuleepa kyynärvarsiin aivan tautinen tuntuma !!! Eikä sen puntin tarvi olla kuin 2,5 kg:n luokkaa.

Mukavaa hommaa jos jostain syystä täytyy jäädä kotiin nysväämään, sujuu vaikka telkkaria toljottaessa. Kokeilkaapa.

-Stone Cold-:
Joo, pitkästä aikaa aloin tuota taas tekemään. Itse asiassa mainitsin tuossa "siis tö dei" -threadissä (eka sivulla vielä tänään) tekeväni sitä nykyään niin, että pistin narun toisen pään kiinni taljaan, jolloin painojen säätäminen on helppoa ja nopeaa. (mulla on sellanen talja, jossa lisäillään levyjä, ei kiinteetä pakkaa) Jos vituttaa se levyn kiinnittäminen siihen naruun tai levyt ovat tiukassa... (no tietenkin jokainen salilla treenaava voi miettiä, että onko helpompi löytää vapaita levyjä kuin vapaita taljoja. :D )

Olen tehnyt, toimii.
Saatananmoinen pumppi siitä tulee.
Välillä muun forkkutreenin jälkeen lähinnä, mikäli potkua riittänyt.

:kippis1:

Kokoa Käsivarsiin!!!!

Ite oon saanu viimesten 2 kk:n aikana käsiin 3 cm lisää ympärysmittaa seuraavasti : Teen hauikselle kohdistettuja kääntöjä taljassa, lisäksi muutamat sarjat scotissa pienehköllä painolla. Ja teet balttiarallaa 4-6 sarjaa yhteensä ja veri pitää maistua suussa jos ei muuten nii vaikka puremalla huuleen tai kieleen. Ojentajille ylätalja on ihan ehdoton, siinä saa semmosen liikeradan että ei parempaa vois ollakaan ja lisäksi taljassa muutamia kääntöä ja dippiä väliin. Haukan teen kaks kertaa viikossa ja ojentajat kerran koska penkkiä tehdessä ne treenautuu BIG TIME!

Ite oon saanu viimesten 2 kk:n aikana käsiin 3 cm lisää ympärysmittaa seuraavasti

:thumbs:

Pitää kokeilla!! Toi kehitys jos on jatkuvaa niin kohta on tumppu MR olympia tasoa. :rolleyes:

Minkälainen "kahva" on mielestänne paras ojentajille ylätaljassa? Vai kenties se naru?

Ihan sama mikä kahva siinä on.

Tavallinen suora kahva on paras. :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom