Koko ajan kipeänä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maneater
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Laitanpas tämän tänne voimapuolelle, koska näitä voimajuttuja harrastelen.

No niin, ongelma olisi seuraavanlainen. Olen nykyisin helvetin usein kipeänä. Tuntuu että jatkuvasti on päällä jonkinlainen nuha ja yskä. Normaalisti olen kipeä melko harvoin, ja silloin että olen muutaman päivän todella kipeä ja sit menee ohi. Nykysin olen lähes tulkoon koko ajan pienessä flunssassa.

Treenailen näitä jto:n systeemejä, lähinnä 5*5-juttuja. Treenit ei tunnu useinkaan kovin rasittavilta. Treenejä on 3 kertaa viikossa, ja kestää tunnin per treeni. Aerobista en harrasta juuri ollenkaan. En useinkaan pidä keveitä viikkoja, mutta teen siulloin tällöin keveitä treenejä.

Joitakin huomioita: Silloin tällöin käyn peruskaudella ollessani raudoissa hieman korkeammalla, esim. viimeksi tein kyykyssä n. 90% painolla pari ykköstä. Joskus käyn ylempänä myös leuanvedoissa ja penkissä. Näyttää siltä että hyvin usein sairastun juuri näiden treenien jälkeen!

Eli kysymys olisi mitä mun kannattaisi tehdä? Kannattasko panostaa aerobiseen vähäksi aikaa vai tempoa enemmän vitskuja vai mitä? Ikäähän mulla on 32. Pitäskö mun tehdä ohjelmia joissa ois pienempi volyymi? Tosin kun pystyn treenaamaan vain tunnin kerrallaan niin ei siinä kerkeä kamalasti tekemään.

Kiitos jos jaksatte vastata.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Voimannostajana kannattaa panostaa myös yleiskuntoon ja ottaa aerobista kerran pari viikkoon. Vaikka lihaskuntosi saattaa olla hyvä, ei se tarkoita että olisit hyvässä kunnossa. Vastustuskyvyn heikkeneminen saattaa olla merkki huonosta yleiskunnosta.

En usko, että treenaamisesi olisi syynä siihen, että olisit koko ajan kipeänä. Vaikka liian kova treeni alentaa helposti kipeäksi tulemisen kynnystä. Ensimmäinen ylikunnon merkki olisi juuri kipeäksi tuleminen, mutta kuvauksesi perusteella en siihen usko..

Itsellä on kohta kuukauden päivät jatkunut tälläinen on-off flunssa joka ei tunnu helpottavan millään. Vitamiineja menee reilusti ja nyt kahden viikon totaali treenitauon jälkeen on edelleen tukkoinen olo, jalkoja ja päätä särkee sekä on jotenkin vetämätön olo. Paremmalla puoliskolla on samat oireet eli jotakin täytyy olla liikkeellä. Vuoden 2005 aikana tuli sairastettua vielä normaalia enemmän muutenkin, en sitten tiedä onko syy heikko peruskunto vai mikä.

Jos jollakin löytyy jotakin poppaskonstia millä tästä pääsee eroon niin kertokaa ihmeessä, olis mukava päästä taas niiden rautojen pariin ja saada kevään dieetti alulleen.. ;)

jos nyt koko ajan pientä flunssaa on niin pidä vaikka viikon totaalitauko treenistä.
ja kannattaa myös käydä verikokeissa sieltä saattaa löytyä jotain

Zone-sarja -42%
Mä olin kans ennen jatkuvasti flunssassa ja vastaavissa taudeissa. Kouluaikoinaki niin usein kipeenä, ettei sitä edes uskottu. Mulla toi jatkuva sairastelu loppui siihen, kun muutin ruokavaliotani (joka nyt on vieläkin aivan perseestä) siihen suuntaan, että vähensin hiilareita reippaasti, kattelin hiukka lisää protskua joka aterialle ja unohdin rasvakammon. Samalla oon myös hiukan kiristyny, vaikka läskejä tässä vielä ollaan.

Myös kantapään kautta oppinu, että uutta (rankempaa) treeniohjelmaa ei kannata hypätä suoraan paahtamaan täysillä, vaan oikeesti antaa eka kropan totuttautua siihen.

Näillä parilla jutulla mun sairastelujen määrät on pudonnu noin 80%...

Kiitoksia vaan neuvoista.

Nyt alan ainakin välittömästi tekemään jotain aerobista. Aamulla kun kävelin assan metron liukuportaat ylös niin hengästyin aivan helvetisti. Peruskunto on päässy putomaan ihan huomaamatta.

Ruokavalio mulla pitäs olla suurin piirtein kunnossa.

Joo vaihdoin tossa treeniohjelmaa ja yritin ajaa sitä sisään melko rauhallisesti. Taisin kuitenkin ottaa liian rankasti...en tajunnu että jos tekee vain koko kropan liikkeitä niin rasitus kasvaa siinä todella hurjasti jos vertaa että tekis jotain hauiskääntöjä yms.

Entäs tämä sitten? Kun monesti joudun tekemään treenin aamulla ennen iltavuoroa, niin melkein joka ainoa kerta tulee niin saatanan sairas olo sitten muutamaa tuntia myöhemmin. Siis niinkuin olis kuumetta ja sellainen tosi tukkonen olo. Pari kertaa on tuntunut, että pitäisi lähteä töistäkin kesken pois, mutta sitten kun on vaan sitkitellyt, niin onhan tuo mennyt iltaan mennessä ohi. Väliin ihmettelin, kun tuntui että on joka toinen päivä kipeänä,mutta nyt vasta pikkuhiljaa olen huomannut, että se on aina sen aamutreenin jälkeen. Illalla kun pääsee treenaamaan, niin ei mitään ongelmaa.

Mistähän lie tässäkin taas kysymys? Onko se vaan se kova treeni aamulla ensimmäiseksi sellain sokki ruumiille vai mikä? Raudat kulkee melkein yhtä hyvin aamulla kuin illallakin.

gramma daddy ceetä kannattaa ottaa ENNEN kuin alkaa flunssaoireita ilmenemään. ei se mitään paranna, mutta ennaltaehkäsevää vaikutusta on...

kroppa reagoi usein stressiin sairastumalla. pari ykköstä 90%:lla ei juuri stressiksi kelpaa. suosittelen joka tapauksessa treeimäärien vaihtelua, ettei koko ajan yritä lisätä. toisaalta pelot liiasta treenaamisestakin kannattaa ottaa aika kritiikillä vastaan. ite olen toukokuussa 37 (HUH) ja treenejä tulee kolme kertaa enemmän per viikko kuin 10-15v sitten. älä siis tuijota ikääsi, vaan treenaa monipuolisesti ja mikä tärkeintä: NAUTI SIITÄ! :)

Mulla syy selvis. Stressi duunissa teki sen että olin 50% ajasta flunssassa. Epäilin kanssa aluksi pitkään treenejä, mutta nyt oon ollu saikulla 3kk ja ei kertaakaan edes pientä nuhaa. Ei auttanu mitkään dropit, kevyt treenit tai muutkaan poppakonstit. Stressi on saatanasta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla oli viimeks kuumetta 2 vuotta sitten. Olen muutenkin harvoin kipeä tms. Ja hemoglobiini on mahtavat 155.

Kannattaa käydä asiansa osaavalla lääkärillä jos on pidempiaikaista. Itselläni on pari kertaa paljastunut poskiontelontulehdus, vaikka ei oo ollu kuumetta eikä oo tarvinnu pitää sairaslomaa koulusta. Yleensä oireina on ollut päänsärky, yleinen voimattomuus ja kaikenlainen tukkoisuus poskien ja koko pään alueella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom