Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joskus kakusta tulee vähän "munakokkelimainen", eli kananmuna tulee uunissa vähän ryynimäiseksi. Mistä tämä mahtaa johtua? Paistolämpötilasta? Juoksettuuko joku (juusto, kananmuna?) sitruunamehun vaikutuksesta vai miksi juustokakun koostumus muistuttaa munakokkelia?
Hey gurut! Haluaisin tehdä lammasta pääsiäisenä. En ole siis koskaan sitä tehnyt, saatika ostanut. Millaisen köntsän ostan tai mistä? Pakkasesta, lihatiskiltä, pakattuna kylmäaltaasta?
Yhden neuvon olen kuullut, halvin on purkkaa :D
Miten sitten valmistetaan, maustetaan ja näin? Kiitos
edit. Oon syöny nyt 4 päivää putkeen jauhelihaa, riisiä ja maissia (köyhä risotto), niin tekis mieli vähän herkutella!!
Hey gurut! Haluaisin tehdä lammasta pääsiäisenä.
Minä olen hurahtanut juustoihin. Ostin hulluttelupäiviltä halloumia ja vuohenjuustoa ja koko viikonlopun nautiskelin tähän tapaan:
Paista vuohenjuustoviipaleita öljyssä pehmeiksi ja laita paahdetun paahtoleivän päälle. Viereen verkkomeloniviipaleita ja avot, helppo herkku on valmis. Tuo meloni sopii aivan täydellisesti tuon juuston kanssa.
Myös halloumit paistetaan pannulla ruskeiksi. Viereen tsatsikia ja salaattia, mahdollisesti myös kanaa paistettuna. Vähähiilarinen lautanen on valmis. Halloumi on sitten hyvää ja vikisee syödessä.
Viikunahillona siis St.Dalfourin hillo, mihin ei ole lisätty sokeria.
Ostin Lidlistä (Suomesta) 9,99e/kg karitsan paahtopaistia kilon möykyn pakkasesta. Koitan tätä:Hey gurut! Haluaisin tehdä lammasta pääsiäisenä. En ole siis koskaan sitä tehnyt, saatika ostanut. Millaisen köntsän ostan tai mistä? Pakkasesta, lihatiskiltä, pakattuna kylmäaltaasta?
Yhden neuvon olen kuullut, halvin on purkkaa :D
Miten sitten valmistetaan, maustetaan ja näin? Kiitos
edit. Oon syöny nyt 4 päivää putkeen jauhelihaa, riisiä ja maissia (köyhä risotto), niin tekis mieli vähän herkutella!!
Itse ostin juuri tarpeet tähän:Tarkoituksena on valmistaa lauantaiksi jotain pääisäisaiheista ruokaa.
Onko kukaan valmistanut pashaa? Ajattelin valmistaa sitä noin 8 hengelle. Kertokaahan vinkkejä, jos tulee mieleen
Pashan lisäksi ajattelin jotain lammasta. Paljos jonkinlainen valmiiksi operoitu lampaanliha maksaa kilolta kaupoissa? Ei jaksaisi itse alkaa maustelemaan/taiteilemaan liikaa, koska tyrisin vain koko homman.
Suositelkaapa hyvä ja mahdollisimman halpa punaviini.
Ui vaikuttaa herkulta. Ajattelin vähän muokata tota ja tehdä kahdelle hengelle jälkkärin, eliItse ostin juuri tarpeet tähän:
http://www.pirkka.com/ruoka/reseptihaku/resepti/?id=3206&rname=pashajÄlkiruoka
Kerron sitten miltä maistui. Vaikuttaa hyvältä. Pasha perusmuodossaan on aikamoista "paskaa"
Sopivatko valurautapannut muuhunkin kun pihvien voissa paistamiseen?
Esim perus jauhelihakastike tai munakas?
Kiitos huru mycketjadajada