Kokkausketju, reseptit

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei toi pahaa ollut (vähän mitäänsanomaton maku, ei erityistä riistan makua), vaikka vois sen aavistuksen kypsemmäksi paistaa. Katsoin eräästä ohjeesta, että jos filee on noin 2,5 cm:ä paksu, tulisi fileetä paistaa noin 2-3 minuuttia per puoli. Itse paistoin tota fileetä noin 2,5 minuuttia per puoli. Mulla on vielä yksi filee marinadissa, jonka paistan tänään. Voisin paistaa sitä vähän pidempään, vaikka sen 3 minuuttia per puoli.

Vähän samoilla linjoilla. Kenguru on kohtuu mieto maultaan. Ite tykkäsin kyllä lihan rakenteesta ja vähärasvasuudesta ja kyllä se makukin on hyvä kunhan ei ole mitään ihan törkeen vahvaa peittämään sitä. Oliko noi pakastettuja fileitä?

Paistettua+kuhaa+fetan+ja+tomaatin+kera+017-1.jpg

Missä tuossa on se ruoka? Hifistelyä !!!

Poron lapaluullinen lihamötykkä!

Liha kattilaan ja keitetään pörryytetään niin prkl pitkään että liha vaan irtuaa nätisti luusta, siihen sitten kyytipojat kylkeen ja naamaan. Koitin tehdä punaviinikastikkeen mutta vituksi meni niin pyöräytin sitten eines pippurikastikkeen. Nami nami.

itse keitin suolavedessa pippurilla höystettynä, jos haluaa sitä poron makua niin keittelee sitten pelkässä vedessä.

Pitääpä lähtä ottamaan sulamaan seuraavaa lihamötkylettä ja kattoa miten sen tekis.

Liitteet

• IMG_1538.webp
    IMG_1538.webp
    21,4 KB · Katsottu: 445
Oliko noi pakastettuja fileitä?

Joo, olivat.

Mulla on tässä ajatuksena, että testailen pikkuhiljaa noita vähän erikoisempia lihoja, mitä esim. tuolla Stockalla pyydään pakasteena. Karhua tekisi mieli kokeilla, mutta vähän jänskättää, kun en tiedä miten lihan valmistus onnistuu. Toi karhu kun on aika tyyristä lihaa. Krokoa tekis mieli kans kokeilla.

Missä tuossa on se ruoka? Hifistelyä !!!

Toi on alkuruoka (tossa mun blogitekstissä sen mainitsenkin) eikä pääruoka.

Joo, olivat.

Mulla on tässä ajatuksena, että testailen ´pikkuhiljaa noita vähän erikoisempia lihoja, mitä esim. tuolla Stockalla pyydään pakasteena. Karhua tekisi mieli kokeilla, mutta vähän jänskättää, kun en tiedä miten lihan valmistus onnistuu. Toi karhu kun on aika tyyristä lihaa. Krokoa tekis mieli kans kokeilla.

Japanilaisethan ainakin pitää karhua suurena herkkuna ja mitä ite on tullu bongailtua ni sellasena hotpot-tyylisenähän ne sitä joskus ainakin syö. Karhua ja krokoa tekis mieli myöskin, samaten pitäs varmaan Kiinassa käydä käärmeitä maistelemassa.

Vai saa Stockalta karhua... vihdoinkin joku syy käydä sielläkin. Miten meinasit valmistaa?

Japanilaisethan ainakin pitää karhua suurena herkkuna ja mitä ite on tullu bongailtua ni sellasena hotpot-tyylisenähän ne sitä joskus ainakin syö. Karhua ja krokoa tekis mieli myöskin, samaten pitäs varmaan Kiinassa käydä käärmeitä maistelemassa.

Vai saa Stockalta karhua... vihdoinkin joku syy käydä sielläkin. Miten meinasit valmistaa?

En mä ole perehtynyt noihin karhuresepteihin eli en vielä tiedä mitä tekisin.

Stockalla on pakasteena aika isot valikoimat erilaisia mielenkiintoisia juttuja. Biisonia ja antilooppia olen jo testannut. Kuvat ja reseptit löytyy mun blogista.

Joo, olivat.

Mulla on tässä ajatuksena, että testailen pikkuhiljaa noita vähän erikoisempia lihoja, mitä esim. tuolla Stockalla pyydään pakasteena. Karhua tekisi mieli kokeilla, mutta vähän jänskättää, kun en tiedä miten lihan valmistus onnistuu. Toi karhu kun on aika tyyristä lihaa. Krokoa tekis mieli kans kokeilla.

Karhu on aika tyyristä joo. On myös aika arpapeliä miltä se maistuu, sillä lähinnä marjoja syönyt karhu maistuu huomattavasti paremmalta kuin raatoja syönyt.

Cittareissa on myös hyvin laaja lihavalikoima, aina antiloopista karhuun.

Säilykkeenä karhua löytyy varmaan aika monestakin paikasta, mutta tuoreena varmaan harvemmin.

Anonyymille propsit uudesta lookista näyttää todella hyvältä!

Oih! Nyt mä löysin erinomaisen lisukkeen tolle kengurun fileelle (jonka resepti löytyy tuolta mun blogista)! Punajuuririsotto. Omnomnom :P

Kun osais itekki kokata noin kaunista! Makua saa aikaseks mut ulkoasu sapuskalla on aina ihan hirveä T_T

Punajuuri siis tuo kössin maun paremmin esille? Kauanko oli file pannulla tällä kertaa? Sanoisin, että on hitusen kypsemmän näkönen tossa. Tosin ite tykkään vielä vähän käristetymmästä, mutta makunsa kullakin ^^ Paistatko voissa vai jossain öljyssä muuten?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Karhua kerran syönyt ja oli oikein hyvää. Kyseessä oli jonkinsortin pataruoka jota en itse valmistanut. Karhun maku oli selvästi havaittavissa ja se oli kaikinpuolin ok, sen sijaan ylipäätään karhun syöminen tuntui hieman erikoiselta konseptilta joka hieman heikensi elämystä :)

Anonyymille propsit uudesta lookista näyttää todella hyvältä!

No kiitos, vaikka olenhan mä nyt kait aikaisemminkin yrittänyt noita tommoisia väsäillä. Välillä tavisruokaa ja tavisannoksia, välillä kokeillaan jotain vähän vähemmän arkista. Kuvia en osaa vieläkään ottaa kunnollisia.

Punajuuri siis tuo kössin maun paremmin esille? Kauanko oli file pannulla tällä kertaa? Sanoisin, että on hitusen kypsemmän näkönen tossa. Tosin ite tykkään vielä vähän käristetymmästä, mutta makunsa kullakin ^^ Paistatko voissa vai jossain öljyssä muuten?

No se kengurun liha vieläkään maistu millekään (eli on vieläkin mietoa), mutta toi punajuuririsotto täydensi sitä. Tai en mä osaa selittää, hyvin sopivat joka tapauksessa yhteen. Ehkä toi punajuuren makeus sopii tohon lihaan paremmin, kuin karpalon kirpeys.

Paistoin tota fileetä per puoli noin kolme minuuttia voi-öljy seoksessa. Nyt se oli sopivan medium. Fileen reuna oli paistunut kypsäksi ja se oli kyllä aika kuivahkoa. Suosittelen siis jättämään ton lihan vähän punertavaksi. Eilinen filee meni vähän enemmän raa'an puolelle.

Karhua kerran syönyt ja oli oikein hyvää. Kyseessä oli jonkinsortin pataruoka jota en itse valmistanut. Karhun maku oli selvästi havaittavissa ja se oli kaikinpuolin ok, sen sijaan ylipäätään karhun syöminen tuntui hieman erikoiselta konseptilta joka hieman heikensi elämystä :)

Venäläisissä ravintoloissa ne taitaa tarjoilla noi pihveinä... (?). Ois kiva jskus mennä venäläiseen syömään karhua.

Paistoin tota fileetä per puoli noin kolme minuuttia voi-öljy seoksessa. Nyt se oli sopivan medium. Fileen reuna oli paistunut kypsäksi ja se oli kyllä aika kuivahkoa. Suosittelen siis jättämään ton lihan vähän punertavaksi. Eilinen filee meni vähän enemmän raa'an puolelle.

Ite grillannu fileetä ja kyllähän se kuivaksi meni, mutta sillon kyllä tuli käristettyä ihan liikaa. Sen verran sooseissa oli itsekkin ^^ Tohon kuivumiseen saattas auttaa jos pannulla vaan paistais nopeasti pinnan ja sitten löisi uunipannulla uuniin kypsymään hieman.

Mä paistoin ihan pelkällä kuumalla teflonpannulla. Ihan helppoa. Ja sit paiston jälkeen annoin vetäytyä folion sisällä viitisen minuuttia.

:kuola: Oiskin tossa viellä 4kiloo kuhafilettä pakastimessa.. Tietkö paljonkin hyviä lisukkeita/ reseptejä kuhan kanssa? Pelkästään paistettunakin taivaallista.

Tässä linkit muutamiin kuharesepteihin, joita olen tehnyt:

Kuhaa kananmunakastikkeen kera:http://varsinainensekametelisoppa.blogspot.com/2010/10/kuhaa-kananmunakastikkeen-kera.html

Kuharullia sahramirisoton kera: http://varsinainensekametelisoppa.blogspot.com/2010/09/kuharullia-sahramirisoton-kera-4.html

Kuhaa ja katkarapuja kookoskastikkeessa:http://varsinainensekametelisoppa.blogspot.com/2011/01/kuhaa-ja-katkarapuja-kookoskastikkeessa.html

Ja tässä vielä yksi kuharesepti, jolla olen gratinoinut kuhan. Tosin en ole sitä itse syönyt, kun en pidä sienistä, mutta oli kuulemma hyvää:

HERKKUSIENI-JULIENNE

1-1,5 litraa tuoreita herkkusieniä (tai tatteja)
2 rkl voita tai öljyä
1 tl suolaa
3/4 valkopippuria
2 sipulia
3 valkosipulinkynttä
1 nippu persiljaa
2 dl smetanaa
1-2 tl vehnäjauhoja
1-2 dl juustoraastetta

1) Paista suikaleiksi paloiteltuja sieniä paistinpannussa, jotta niistä haihtuu ylimääräinen neste
2) Lisää rasva, hienonnetut valkosipulinkynnet, silputtu sipuli sekä mausteet sienien joukkoon pannulle ja jatka paistamista vielä hetki
3) Ripottele päälle vehnäjauhot ja sekoita hyvin. Lisää smetana pieninä nokareina. Hienonna persilja ja ripottele se hautuvan ruuan joukkoon
4) Kaada sienimuhennos uuninkestävään tarjoiluastiaan, ripottele pinnalle juustoraastetta ja kuorruta nopeasti uunissa ennen tarjoilua (10-15 minuuttia, 225 astetta)

(Sienimuhennos sopii hyvin lisukkeeksi, blinien täytteeksi tai esimerkiksi kuhan tai muun kalan gratinoimiseen. Lisäksi kalan päälle sienimuhennoksen alle voi laittaa kovaksi keitettyä ja veitsellä hakattua kananmunaa.)

Latest posts

Back
Ylös Bottom