Kokkausketju, reseptit

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tullut käytyä mäkkärissä nyt muutaman kerran syömässä pehmisjäätelöä, tästä tulikin ajatus siitä että olisi kiva olla omassa huushollissa pehmiskone :) onko kenelläkään tietoa että löytyykö tuommoisia mistään? siis tuommoinen suht pienikokoinen.

Tullut käytyä mäkkärissä nyt muutaman kerran syömässä pehmisjäätelöä, tästä tulikin ajatus siitä että olisi kiva olla omassa huushollissa pehmiskone :) onko kenelläkään tietoa että löytyykö tuommoisia mistään? siis tuommoinen suht pienikokoinen.

Duunaa sähkövatkaimella pehmikset.

Kuhaa ja katkarapuja kookoskastikkeessa: http://varsinainensekametelisoppa.blogspot.com/search/label/KOKEILEVIA KOKKAUKSIA

Kuhaa+kookoskastikkeessa+024-2.jpg

Haha! Teillä on sama taistelu kuin meillä. Aina vituttaa, kun täytyy pilata hyvä pihvi.

Onneks tuostakin ongelmasta pääsi kouluttamalla ja opastamalla. Aikaa se vaatii mutta eipä tartte pilata pihvejä ravintolassa tai kotona.

Näyttää herkulliselta, mutta mietiskelen että mistähän tuo keltainen väri tuohon on saatu vai hämääkö kuva?

Vaalensin vähän alkuperäistä kuvaa, kun se oli sen verran tumma. Mutta ihan livenäkin toi kastike oli enemmän tollaista kellertävää kuin punertavaa, vaikka punaista currytahnaa (Santa Maria) ja ketsuppia käytinkin. Ilmeisesti toi kookosmaidon valkoisuus vaalensi sitä väriä.

Se oli sellaista panangcurryn väristä ja maussakin oli jotain samaa.

Tuli hommattua muijalle joululahjaksi toi Hupen suosittelema leipäkirja. Tänään väänsin ite jotain italialaista leipää.

Ohjeet kopioitu lähes suoraan kirjasta.

Italialainen
(2 leipää)

Esitaikina
-5g hiivaa
-5dl vettä (20 astetta)
-150g durumvehnäjauhoja
-350g Vehnäjauhoja (Mielellään kivimyllyssä jauhettuja ja runsasproteiinisia.)

Liuota hiiva veteen ja vatkaa paksuksi taikinaksi, peitä kelmulla.
Anna seistä 3h huoneenlämmössä tai yön yli jääkaapissa.

Taikina
-15g hiivaa
-25g(1/4dl) oliiviöljyä
-1 muna
-400g Vehnäjauhoja (Mielellään kivimyllyssä jauhettuja ja runsasproteiinisia.)
-20g merisuolaa

Lisää hiiva ja vatkaa se esitaikinan joukkoon. Lisää muut aineet suolaa lukuun ottamatta ja vaivaa taikinaa kunnes se on kiinteää ja kimmoisaa. Lisää suola ja jatka vaivaamista.
Venytä taikinaa sormien välissä, niin että syntyy kalvo. Jos kalvo on karkea, jatka taikinan vaivaamista kunnes se on riittävän kimmoisa.

Pane taikina öljyttyyn kannelliseen muovilaatikkoon tunniksi, ja puolen tunnin kohdalla paina taikina kokoon. (itse pidin koko ajan kulhossa, jonka päällä kelmu.)

Tee taikinasta kaksi pyöreää, yhtä suurta palloa ja anna levätä 10min.

Kauli taikinapallot n. lautasen kokoisiksi levyiksi, ja taita ensin puolikuun muotoon, ja sitten kolmioiksi. Ripottele päälle durumvehnäjauhoja.
Painele taikinakolmioita keskeltä kaulimella.

Jätä taikinapalat liian alle kohoamaan n. 60-90min.

Tee leipiin viillot.

Laita leivät 250 asteiseen uuniin ja suihkuta sinne suihkepullolla runsaasti vettä.
5min kuluttua tiputa lämpö 200 asteeseen. 10min kuluttua avaa uunin luukku ja päästä uuniin ilmaa. (toista tämä kahteen kertaa paistamisen aikana)

Paista leipiä yhteensä 60min.

Nosta leivät ritilälle ja suihkuta vettä päälle, jotta niitten pinta halkeilee kauniisti.

Nimetään se vaikka sitten Turtles leiväksi.
10012011346.webp

10012011349.webp

Vitun hyvää!:rock:

Herranen aika! Toi mun kirja siis toimii. Parhaan näköinen kotitekonen leipä mitä olen nähnyt. Pitää koitella joskus itsekin kun ois aikaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Herranen aika! Toi mun kirja siis toimii. Parhaan näköinen kotitekonen leipä mitä olen nähnyt. Pitää koitella joskus itsekin kun ois aikaa.
Tämä sai asian kuulostamaan siltä, että kirja on sun tekemä ja sen reseptien toimivuus tuli yllätyksenä. "ÄÄÄÄ, vittu vedänpä tosta tollasen reseptin, kuulostaa ihan paskalta, mutta menköön..."

No nyt rupee annos näyttämään gourmeelta! Hienosti kuvattukin. Alkoi heti tehdä mieli kuhaa.

Tämä sai asian kuulostamaan siltä, että kirja on sun tekemä ja sen reseptien toimivuus tuli yllätyksenä. "ÄÄÄÄ, vittu vedänpä tosta tollasen reseptin, kuulostaa ihan paskalta, mutta menköön..."

Heh. Kyllä minä tiesin että kirja on hyvä ja reseptit toimivia. En vain ole vielä itse paljoa testaillut. Tuo leipä kuitenkin näytti erinomaiselta.
Minunhan tuo kirja kuitenkin on, ostin sen omaksi, en lainannut mistään ;)

No nyt rupee annos näyttämään gourmeelta! Hienosti kuvattukin. Alkoi heti tehdä mieli kuhaa.

Jaa, ettei ole aikaisemmin näyttäneet vai...? :D No joo, karjalanpiirakoista, riisistä ja soossista on aika vaikeaa tehdä gourmet-ruoan näköistä. Ja toi kuva on kuvattu ihan samalla peruskameralla kuin aikaisemmatkin kuvat ja samoilla asetuksilla. En ole vieläkään opetellut käyttämään mun digijärkkäriä enkä ylipäätään kameran toimintoja.

Itse olen kyllä verisen (tai ainakin medium) pihvin ystävä mutta tuo jäisi valitettavasti maistamatta. Annos sinänsä näyttää hyvältä mutta raakaa kengurua... ei oo mun juttu. :urjo:

No voi sua Huppe... *silittää päätä* :haart:

Tekeekö sun pahaa toi lihan raakuus vai se, että se liha on Kössi kengurun? :D

Ei toi pahaa ollut (vähän mitäänsanomaton maku, ei erityistä riistan makua), vaikka vois sen aavistuksen kypsemmäksi paistaa. Katsoin eräästä ohjeesta, että jos filee on noin 2,5 cm:ä paksu, tulisi fileetä paistaa noin 2-3 minuuttia per puoli. Itse paistoin tota fileetä noin 2,5 minuuttia per puoli. Mulla on vielä yksi filee marinadissa, jonka paistan tänään. Voisin paistaa sitä vähän pidempään, vaikka sen 3 minuuttia per puoli.

Töräytin tuossa pari päivää taaksepäin "ketopizzan". Pikainen selonteko (välivaiheista ei valitettavasti ole kuvia):

1. Osta haluamasi ainekset. Otin ihan vaan väriksi myös vähän paprikaa ja suolakurkkuja.

kuva 1.webp

2. Väännä jauhelihasta pohja koko hoidolle ja asettele se mukavasti pellille lepäämään.

3. Työnnä jauhelihapohja uuniin hetkeksi (mulla tais olla noin 10 min @ 200 C).

4. Levittele kaikki loput ainekset pohjan päälle mukavaan läjään.

5. Työnnä koko setti takaisin uuniin riittäväksi ajaksi (oliskohan ollut vielä jotain vartin verran @ 200 C).

6. Enjoy!

kuva 2.webp

• 1,7 kg
  • 3192 kcal
  • P: 322 g
  • HH: 14 g
  • R: 204 g

Back
Ylös Bottom