Kokemuksia lääkäreiden paskasta toiminnasta?

Kaupunki
susirajalla
En oikein tienny mihi tän laittasin joten isken tänne. Eli jakakaapas kokemuksia lääkäreiden arveluttavasta toiminnasta ja oletteko tehneet asialle mitään (valituksia, jne)?

Ite olen käyny nyt kolmesti samalla työterveyslekurilla kahden vuoden sisään ja mietityttää miten helvetissä mies hoitaa hommansa. Eka kerta meni vielä hyvin kun normiflunssa kyseessä, paitsi että määräsi jotain törkyhintasta flunssalääkettä vaikka sanoin ettei mitään erikoista tartte, menee ohi muutenkin. En hakenut ja meni ohitse puolen viikon levolla. Tokalla kerralla määräsi kyynelkanavatulehdukseen tipat joiden ohjeissa nimenomaan kiellettiin nesteen laittaminen kyynelkanavaan, piti oikein sormella painaa ettei sitä sinne joudu. Eihän se auttanut paskaakaan joten toiselle lekurille joka oikas reseptin ja sain oikeet tipat.

Tänään oli sitten se kaiken huippu. Mies istuu melkein 30min yksin huoneessaan ilman potilaita, hoitaja kävi siellä kaksi kertaa joista toisella kantoi mukanaan tulostuspaperia (mies muuten naputtelee tietokoneelle tiedot yhtä sormea käyttäen per käsi, tuskasen hidasta):rolleyes: Noh, pääsin sisään ja ilmotin että päälle kolme viikkoa on ollu kuumeinen olo ilman kuumetta, lihas- ja nivelkipua sekä jäykkyyttä, jalat välillä ku spagettia ja että huimaa kevyenki rasituksen yhteydessä jos syke nousee josta epäilen että on verenpaineet vituillaan. Vastaus oli äreä tyylillä 'mistä sinä tiedät että verenpaineet ovat huonot?', otti jäätelötikun jonka avulla katto kurkkuun vaikka olin just minuutti aiemmin maininnu ettei kurkku ole kipeä eikä flunssan oireita ole. Lopuks peruskommentti 'vaatii lisätutkimuksia, tässä lähete veri- ja kusikokeisiin'. Lappu kouraan ja ulos, ei ees vaivautunu sitä verenpainetta sitten tarkistamaan vaikka vois olettaa että huimaus sitä vähän puoltaisi. Mutta viehän se kaks minuuttia aikaa ja miehellä on kiire takas istumaan yksin huoneeseensa :jahas:

e: Niin ja mies liikuskelee siellä reteesti puku päällä kun muilla on lääkärintakit niskassa. Muille lääkäreille on myös jostain kumman syystä aina päälle viikon jonot, mutta tälle pääsee päivän varotusajalla...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pääsinpä tuossa kerran Peijakseen kun eivät mua oireiden perusteella ottaneet normaaliin työterveyslääkäriin. Mulla puutui suunnilleen puoli päätä ja oli huimaava olo, vaikka jalat kantoivatkin. Päästä puutui siivu silmien kohdalta ohimosta ohimoon. Samanaikaisesti sydän hakkasi myös todella voimakkaan tuntuisesti (ei tuntunut nopealta). Tämän päälle työkaverit sanoivat mun puhelleen melko oudosti.
Peijaksessa ei ketään ennen mua, istuin 45min odottelemassa tuolissa kun en oikein kävelläkään uskaltanut. Lääkäri otti minut vastaan, ja kirjoitteli lappuseensa että otsan iho (ja näin en koskaan sanonut) oli puutunut, syke noussut (vaikka kahdesti korjasin että EI, syke ei tunnu korkealta, vaan sydän lyö voimakkaammin kuin normaalisti). Sydänfilmin tuo otatutti ja totesi sen olevan fine. Ja diagnoosi: ihon tuntohäiriö.
WTF...??
Jatkoin samalta seisomalta yksityiselle joka tsekkasi että näkökenttä on normaali ja että refleksit toimii. Tuokin valitteli vain että ikävä homma että se tilanne oli jo kutakuinkin ohi, kun enää ei oikein voi selvitellä mitään.

Juu elikkä mulla on kokemuksia huonosta lääkäritoiminnasta vaikka muille jakaa :D Mä meni lääkäriin, koska mä kaaduin ja mun nilkasta kuulu naps. No sit se lääkäri paino kahdesta kohtaa jalkaa ja heti toisella painalluksella se teki diagnoosin joka oli rasitusvamma. :wtf: Siis voi vitun vittu jouduin sen kanssa kinaamaan että minä kaaduin ja nilkka taittui ja joku siellä nilkassa rusahti. Eihän se kuunnellu vaan pysy teoriassaan että rasittunu se vaan on. Nilkka on edelleen kipee yli vuoden jälkeen joten haistakoon se ämmä vaan paskan.
Ja sama lääkäri ohjas mut röntgeniin kun mulla meni polvesta kierukka että hyvää työtä. Kerroin sille täysin selkeesti oireet polven lukittumisesta öisin ja missä tilanteessa oli tapahtunut. Ja sitten röntgenin jälkeen se sano ihan okei se sun polvi on ei murtumaa. Ei vittu tietenkään oo murtumaa vaan se vitun kierukkavamma joka ei näy kun magneettikuvauksessa. :curs:

Ketjun aloittajan tilitys vaikutti niin tutulta, että arvasin pelkästään sen perusteella Razorbladen olevan lappeenrantalainen :D Vähän veikkaisin, että kyseessä on sama lääkäri, josta mä olen kuullut mitä ihmeellisintä juttua. Mulla on ollut onni välttää kyseisen herran vastaanotot, mutta työkaverit eivät ole olleet yhtä hyvällä tuurilla matkassa. Moni on puhissut osakseen saamasta huonosta + ylimielisestä käytöksestä sekä potilasturvallisuuden vaarantavasta välinpitämättömyydestä, mutta kukaan ei kuitenkaan ole vaivautunut viemään valitustaan eteenpäin. Kehottaisin siis ottamaan yhteyttä tyypin esimieheen ja antamaan palautetta, koska se lienee ainoa keino herätellä sellaista tahoa, jolla on asiaan jotain vaikutusmahdollisuuksia, huomaamaan tilanne ja kenties jopa korjaamaan se.

Etelä-pohjanmaa TK

Alaselässä repeämä 4-5nikama kulunut ja madaltunut, lääkärin arvio ei tarpeeksi lihaksia ja määräsi lihasrelaxantteja :D

Olen kyllä yrittänyt lihaksia/voimaa saada muttei tarpeeksi ilmeisesti lääkärin mielestä.

Kannattaa ehdottomasti vaihtaa lääkäriä, jos tämä tuntuu ammattitaidottomalta. Sillä saattaa olla niin, että se lääkäri todellakin ON ammattitaidoton. Suomessa lääkäreitä kohtaan on vaan ihan tolkuton ja sokea kunnioitus, eikä silloin aina tulla muistaneeksi, että se lääkäri saattaa olla täysi tumpelo, joka on ikää myöten vielä veltostunut ja väsynyt. Ja ei niitä kaikkia lääkäreitäkään ns. nappaa hommat, ja senhän saa asiakas sitten tuntea nahoissaan.

Omalla pienellä kotipaikkakunnalla oli venäläinen mieslääkäri hetken aikaa, aina jos joku erehtyi mennä valittamaan vatsavaivoja (riippumatta siitä sijaitsiko vaivat ylä- vai alavatsassa), lääkäri tutki asian ns. tuseeraamalla, eli sormea vaan pyllyyn!:D Se on ihan kiva et närästystäkin lähdetään tutkimaan tuolta alakautta, oujea.

Mehiläisessä työskentelevä hiekkaneekeri. Totesi, että viikko lepoa ja sillä paranee. Loppuen lopuksi takareiden lihakset oli menny poikki ja 3kk saikkua.

Omalla pienellä kotipaikkakunnalla oli venäläinen mieslääkäri hetken aikaa, aina jos joku erehtyi mennä valittamaan vatsavaivoja (riippumatta siitä sijaitsiko vaivat ylä- vai alavatsassa), lääkäri tutki asian ns. tuseeraamalla, eli sormea vaan pyllyyn!:D Se on ihan kiva et närästystäkin lähdetään tutkimaan tuolta alakautta, oujea.
Hei meillä oli intissä samanlainen lekuri.. Kun terveysaseman aula oli täynnä, totesi vain kovaan äneen: "Jokainen joka valittaa ripulia tuseerataan!".. Miltein puolet porukasta katosi :)

Lääkäri Kimmel, otaksun? :D

Lääkäri Kimmel, otaksun? :D
Haha, näin se varmaan olikin :D Nää tädit jotka kerto tästä mulle, ei tosiaan ollu mitään nuoria hoikkia tyttöjä vaan ennemminkin toisesta ääripäästä.. Onneks olkoon vaan jos vanhojen lihavien tätien suklaahämikset kiinnostaa :D :D

1. Silloinen työterveyslääkäri vastasi puhelimeen kesken mun lauseen. Odotin 5-10min, kun lekuri teki soittajalle diagnoosia.
2. Kävin juttelemassa kroonisesta väsymyksestä ja päänsärystä, jota oli kestänyt jo vuoden päivät. Ei vastannut kysymyksiini koko session aikana, tuijotti vaan oudosti ja hengästyi siinä istuessaan. Määräsi sitten lihasrelaksantteja, koska hartiani olivat vähän jäykät eilisen päivän salitreenin jälkeen. Yritin sanoa, että ei mun hartia ole koko vuotta olleet jumissa, mutta siinä vaiheessa lekuri tuijotti vaan tietokoneen näyttöä. Ei edes sanonut "hei", kun kävelin ovesta. Tuijotti vaan ja huohotti.

Toi Lappeenrannan keskussairaala on huonoin sairaala missä oon itse joutunut olee. Vittu luut pullottaa nahkaa vasten ja joutuu venaa puolta vuorokautta ja naamasta toisella kertaa luu murtunut ni 7tuntia, huom joku noin 16-17v tyttö oli juonut kolme siideriä ni meni minusta ohi ku oli kiireellisempi tapaus ku äiti itki vieressä. Sain kolme eri diagnoosia kolmelta eri lääkäriltä ihan perusmurtumasta, eka erikoislääkäri lähetti leikkaussaliin, leikkaussalista leikkaava kirurgi ei suostunut leikkamaan ja lopuksi radiologi vai mikä lie kumos kaikki hoitosuunnitelmat mitä oli tehty.

Muistelen, että lääkärien jossain oppimateriaalissa tai hoito-ohjeissa on kohta, jonka mukaan kaikki vatsakipuiset tuseerataan. Toki suurin osa lääkäreistä käyttää maalaisjärkeä tässä asiassa.

Muistelen, että lääkärien jossain oppimateriaalissa tai hoito-ohjeissa on kohta, jonka mukaan kaikki vatsakipuiset tuseerataan. Toki suurin osa lääkäreistä käyttää maalaisjärkeä tässä asiassa.
Osaiskohan joku asiasta tietävä selventää miksi näin on jos näin on? Aika älyttömältä tuntuu.. Mun perseeseen ei työntele kun oma ukko, ellei oo hengen hätää :D

Koskaan ei mitään vakavia virkavirheitä ole sattunut, mutta parin luunmurtuman kanssa on mietityttänyt että ohitetaanko asioita noin vain olankohautuksella.

Kyynerpää kun murtui kahdesta kohtaa niin joku lekuri kävi käden väliaikaisesti kipsaamassa. Olin sikäli onnekas että lopullisen leikkauksen hoiti eräs maan arvostetuimmista kirurgeista (nimiä en rupea mainitsemaan, olinpahan lääkisläisiltä kuullut), sillä oli pitänyt jotain konsultointeja kyseisessä sairaalassa sillä viikolla. Hän kun tuli paikalla niin jyrähti kovaan ääneen "ei missään nimessä olisi saanut teipata tähän asentoon". Päätti sitten ottaa hoitaakseen koko operaation vaikka oli paikalla vain sattumalta. Käsi on nyt täydellisesti kondiksessa enkä itse osaa sanoa minkä virheen tekivät.

Toisen kerran kun luun mursin (nimetön keskeltä), ei sille suostuttu röntgenin jälkeen tekemään mitään ja vinoonhan se luutui. Nyt kipeytyy aivan saatanasti pakkasilla ja lentopalloa en enää ikinä uskalla pelata. En rupea syyttelemään, mutta luulisi että vielä onnettumuuspäivänä oltaisiin asento voitu korjata.

Mulla lukee papereissa jotain outoa varmaan, kun tuo tuseeraus kuuluu perustoimenpiteisiin. Olen selkäni nikauttanut - sormea perseeseen. Vatsa sekaisin - sormea perseeseen. Jo diagnosoitu umpisuolen tulehdus - varmuuden vuoksi sormea perseeseen.

Kummallista kyllä, kun kerran kurkkukipua kävin valittamassa ei tungettu anaaliin mitään. (3:lla kerralla 3 päivän aikana lääkärivierailulla tulehdusarvojen noustessa päivittäin selvisi, että paise kurkussa) niin varmaan olisi tuokin selvinnät laakista että paisehan siellä kurkussa on jos - sormea perseeseen.

Tämän takia en käy enään lääkärissä valittamassa.

Viikko sitten tuli käytyä lääkärissä märkäruven takia. Lääkäri sitten määräsi 10 päivän antibiottikuurin ja jonkun ylihintasen salvan. Tänään sitten tuli soittoa, että kaveri oli kuulemma määrännyt väärät läkkeet ja nykyiset ei tehoa.... Taas sujahti, sitten se reilu 60e ihan hukkaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom