Kokemuksia ja keskustelua Audista

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tyggis
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Ja miks ei meikäläisen S4 näytä tältä?
[video=vimeo;25525610]http://vimeo.com/25525610[/video]

Tai kulje näin?
[video=vimeo;29303087]http://www.vimeo.com/29303087[/video]
 
Meinasin vaan tota a6 3,0tdiq sen kannalta et se ei tiputa arvoonsa niin nopeesti kun tommonen b8 a4 vai?

Noi b8 quattrot on kyllä melko hintavia suomessa ja saksassa vielä :P haluisin quattron talveksi!!!
 
Onko noissa Audi a4 b8 (3,0tdiq) niin joku heikko lenkki mikä kannattaa tsekata autoo ostaessa tai onko jtn muuta mitä kannattaa erityisesti katsoa tommosessa????
 
Miksei meikäläisen B5 näytä tältä :(

Luultavasti sulla on vielä järkee päässä sen verran ettet pilaa hyvää käyttöautoa pelkän ulkonäön takia.

Kesät ja talvet on mukava jättää alitehosella romulla näitä mukamas hienoja autoja hidastetöyssyissä ja
huonoilla sorateillä, sanoisin että on parasta hupia mitä tienpäällä voi vanhalla autolla harrastaa.
 
Onko noissa Audi a4 b8 (3,0tdiq) niin joku heikko lenkki mikä kannattaa tsekata autoo ostaessa tai onko jtn muuta mitä kannattaa erityisesti katsoa tommosessa????

Se, että ei osta manuaalina. Keppivaihteiset on huomattavasti vaikeampia myydä, joten jos mahdollista niin nostaa vaikka Visalta sen eron verran mitä automaatit maksavat Saksassa vrt. halvemmat manuaalit. Halvat manuaalit toki houkuttelevat mutta perusvarusteista ja väristä 3.0tdi q:sta ei saa Suomessa yli 30k jos ei sitten ole pirun vähän ajettu tms. Automaattina siis aivan ehdottomasti.
 
Varmasti totta mitä puhut, nyt vaan ei jouda koulun takia olemaan saksassa kun muutamia päiviä. Niin katsotaan mikä tulee ja kyllähän noista aina on päässy eroon jos mieli muuttuu...
 
Audilla on kyllä nykyään helvetin hyvä mallisto ja todella hyviä moottoreita (BMW:llä myös). Ite olen muutaman kerran nyt ajanut B8 A4 2.0TFSI Quattroa ja voi jeesus että on hyvä ajaa näin talvella verrattuna mihin tahansa etuvetoon.

Mielenkiintoisia nuo Hybridit mitä rupeaa tulemaan. Tehokas polttomoottori+sähkömoottori. Esimerkiksi tuo Audi Q5 hybrid quattro olisi mukava testata. 2.0TFSI 211hv/350Nm ja sähkömoottorin kanssa 245hv/480Nm. Kulutus kaupungissa 10,4 --> 6,6 !!
 
Käytiin keväällä sovittamassa kolmea lastenistuinta A4:een (b7). Kyllä ne kaikki istuimet (2 turvaistuinta + koroke) takapenkille sai nippa nappa mahtumaan mutta turvavöiden kiinnitys meni todella hankalaksi. Uudemmista en osaa sanoa.
 

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Möhköbemari(X5) lähti ja paluu takaisin kotipilttuuseen... Audi S4 B7 Avant :-) Farkulla en tee mitää, mutta mahtuupa koira kyytiin. Ja eikä tuo perhelook mikään huono tuossa B7:ssa ole.
 
Onko tollanen 2007 vuosimallin 2,0 TDI (DPF) 125 kW quattro suutinvikanen auto? Tai jotennii muuten kovin moottoriongelmainen?
 
Miten nykyään Audien huollot ja korjauskustannukset onko tasoittuneet muiden merkkien kanssa vai onko edelleen ihan järkyttävän kallis auto pitää?
Mulla oli aikoinaan a3Quatro ja tuntui ettei missään ole enää mitään järkeä, joku perushuolto maksoi tuplat verrattuna muihin merkkeihin ja esim: Sivulasin hissin uusiminen maksoi 3 kertaa enemmän kuin Opel Omegaan.
 
Onko tollanen 2007 vuosimallin 2,0 TDI (DPF) 125 kW quattro suutinvikanen auto? Tai jotennii muuten kovin moottoriongelmainen?

Missä kaikissa dieseleissä on suutinongelmia yms.? Onko automaattivaihteistolla varustettuja diesel-Audeja, joissa ei olisi isoja laatikko-ongelmia?
 
Miten nykyään Audien huollot ja korjauskustannukset onko tasoittuneet muiden merkkien kanssa vai onko edelleen ihan järkyttävän kallis auto pitää?
Mulla oli aikoinaan a3Quatro ja tuntui ettei missään ole enää mitään järkeä, joku perushuolto maksoi tuplat verrattuna muihin merkkeihin ja esim: Sivulasin hissin uusiminen maksoi 3 kertaa enemmän kuin Opel Omegaan.

Ei ne perus osat sen kalliimpia tunnu olevan kuin muihin autotoihin. Tosin osienkin hinnat ja asennus vaihtelee aika paljon paikoittainkin.
Ainakin täälläpäin suomea.
 
Tyhmiä kysymyksiä. Ajoittain nostaa autokuume päätään. Mitä käytännön eroja on B7 ja B8 korimalleilla, suurempien mittojen lisäksi? Vanhempi tietenkin aina halvempi, mutta onko jokin erityinen syy miksi ehdottamasti pitäisi valita uudempi malli? Avant 2.0T (bensa) quattro kiinnostaisi kovasti. Entä kuinka luotettavia nuo tiptronicit mahtaa olla?
 
Eilen oli A4 allroadi koeajossa. Taitaa tämä olla seuraava auto.

- - - Updated - - -

Tyhmiä kysymyksiä. Ajoittain nostaa autokuume päätään. Mitä käytännön eroja on B7 ja B8 korimalleilla, suurempien mittojen lisäksi? Vanhempi tietenkin aina halvempi, mutta onko jokin erityinen syy miksi ehdottamasti pitäisi valita uudempi malli? Avant 2.0T (bensa) quattro kiinnostaisi kovasti. Entä kuinka luotettavia nuo tiptronicit mahtaa olla?

B7 on hieman kankeampi verrattuna B8:iin, mutta molemmat hyviä autoja ajaa. Itsellä kokemusta B7 1.8t q ja B8 2.0d q:sta.
 
Tyhmiä kysymyksiä. Ajoittain nostaa autokuume päätään. Mitä käytännön eroja on B7 ja B8 korimalleilla, suurempien mittojen lisäksi? Vanhempi tietenkin aina halvempi, mutta onko jokin erityinen syy miksi ehdottamasti pitäisi valita uudempi malli? Avant 2.0T (bensa) quattro kiinnostaisi kovasti. Entä kuinka luotettavia nuo tiptronicit mahtaa olla?

Vaikee sanoa noin uusista tiptronikeista mutta itsellä oli vuoden -94 A8, jossa 420 000 ajettu laatikko - kerran oli edellinen omistaja vaihtanu siihen öljyt. Hyvin toimi. :)
 
Nostetaas ketjua vähän ylös. Ajatellut tässä, että olisiko tollanen 97-01 väliltä oleva A6 2.5 litrasella dieselillä quattrona järkivalinta? Ja vain manuaali on vaihtoehto, lastua ei ole tulossa :D Onko motissa muita kestävyysvikoja, kuin nokka-akselin vaihto 100 tkm välein? Eikö tuostakin egr:n tulppaamisella pääse? Alustan kestävyyskin on tiedossa.

Ois aika jees, joku kertoisi kokemuksia autosta, en tiedä Audeista mitään :D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom