Kokemuksia ja keskustelua Audista

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tyggis
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Nostetaas ketjua vähän ylös. Ajatellut tässä, että olisiko tollanen 97-01 väliltä oleva A6 2.5 litrasella dieselillä quattrona järkivalinta? Ja vain manuaali on vaihtoehto, lastua ei ole tulossa :D Onko motissa muita kestävyysvikoja, kuin nokka-akselin vaihto 100 tkm välein? Eikö tuostakin egr:n tulppaamisella pääse? Alustan kestävyyskin on tiedossa.

Ois aika jees, joku kertoisi kokemuksia autosta, en tiedä Audeista mitään :D

En tiedä oliko duunikaverilla vaan huonoa tuuria vai mitä, mutta sen tiedän että remontoi tuollaista audia muutama vuosi sitten helvetin isolla rahanipulla en muista summia varmaksi mutta enemmän meni remppoihin rahaa vuoden syklissä kuin auton arvo oli.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
En tiedä oliko duunikaverilla vaan huonoa tuuria vai mitä, mutta sen tiedän että remontoi tuollaista audia muutama vuosi sitten helvetin isolla rahanipulla en muista summia varmaksi mutta enemmän meni remppoihin rahaa vuoden syklissä kuin auton arvo oli.
...älyttömän informatiivinen viesti. Tähän ei liene enää mitään lisättävää :D
 
...älyttömän informatiivinen viesti. Tähän ei liene enää mitään lisättävää :D

:D EI viittis ees kirjoittaa kun en muista itsekkään kaikkea mitä siinä oli mutta ainakin pari kertaa tohon laitteeseen tuli 2-3k€ remppa vuoden sisään olikohan just nokka-akselissa ja kannessa jtn vikaa. + jotain sähkövikoja siinä oli mitä ei oikein koskaan saatu pois siitä.
Tais muuten siinä vaiheessa siirtyä autoliikkeelle kun automaatti alkoi oireilemaan, KM tällä oli n 200tkm tossa vaihessa.

Kokemuksia, saakelin kiva ajaa ja olla kyydissä ;) Koneessa riittää potkua tosi mukavasti ja ei mun mielestä häviä oikein millään tapaa 10v uudemmille autoille, ainut vika on tosiaan se että toi kone on ilmeisesti ihan saatanan huono kestämään ja rempat maksaa aina 4numeroisia summia.
 
Tein tunneratkaisun ja ostin E39:n. Kakkos- ja talviautoksi olisi harkinnassa uusin 80. 2.8 litranen bensa ja quattrona tottakai. Olisi hinnat luisupulkaksi kohillaan. Onkohan noi minkälaisia ajettavia?

Jotain kalliita Bosch vikohajan noissa ilmeisesti on. Kerran satuin varaosatiskillä kuuleman, kun joku oli nyrkinkokoinen syöttöpuolen osa käsissään, jonka hinta oli 950 eskoa ilman korvaavaa osaa :/
 
Osaako joku kokeneempi audimies kertoa minkälainen homma on vaihtaa tuohon B7 koppaseen erilainen soitin?

Vähän riippuen mikä mankka sielä nykyään on ja mitä haluaa tilalle, myös radion kanssa saattaa olla vähän säätöä luvassa. Ite vaihdoin juste 2.0tdi B7 farmariin soittimen, ja tuossa on ainakin tuo "Diversity" antenni, eli autossa on useempi antenni joista orkkismankka osaa valita vahvimman. Toi diversity kakkula pitäs saada ohitettua että sais radion kunnolla kuuluviin. Kannattaa vilaista audifinnsin foorumilta sisusta & sähköt osiosta se mankan asennus triidi, siellä on hyvää stooria asian tiimoilta...
 
Nostetaas ketjua vähän ylös. Ajatellut tässä, että olisiko tollanen 97-01 väliltä oleva A6 2.5 litrasella dieselillä quattrona järkivalinta? Ja vain manuaali on vaihtoehto, lastua ei ole tulossa :D Onko motissa muita kestävyysvikoja, kuin nokka-akselin vaihto 100 tkm välein? Eikö tuostakin egr:n tulppaamisella pääse? Alustan kestävyyskin on tiedossa.

Ois aika jees, joku kertoisi kokemuksia autosta, en tiedä Audeista mitään :D

Itsellä oli samalla koneella passatti ja kaikissa on sama valmistusvirhe. Keinuvivut menee yläkerrasta jossain kohtaa, ei ole riippuvainen kilometreistä. Rempan hinta 7-8ke.

En suosittele kenellekään auton ostamista jossa on tuo moottori jos sitä ei ole jo korjattu.
 
Itsellä oli samalla koneella passatti ja kaikissa on sama valmistusvirhe. Keinuvivut menee yläkerrasta jossain kohtaa, ei ole riippuvainen kilometreistä. Rempan hinta 7-8ke.

En suosittele kenellekään auton ostamista jossa on tuo moottori jos sitä ei ole jo korjattu.

Paljonko osat maksaa/maksoi? Tuonkin vian aiheuttaa ilmeisesti EGR.


Mistä vuosimallista alkaen on laahainpäivitys eli kestävämpi?
 
2003 tais tulla uusi moottori. Osat oli muistaakseni joku 3500€ mutta sain ne 10% alennuksella eli normaalisti lähemmäs 4000€.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kakkos- ja talviautoksi olisi harkinnassa uusin 80. 2.8 litranen bensa ja quattrona tottakai. Olisi hinnat luisupulkaksi kohillaan. Onkohan noi minkälaisia ajettavia?
Mulla on ollut tollanen B4 korinen 2.8 v6 2.8:n koneella. Ei paljon käyttöauto voi huonontua. Hintalappu pari tonnia ja on sähköikkunaa, abs, sähköpeilit, penkinlämmitys 6-asennon kytkimellä, quattro (tietenkin) ja taka-akselin lukko. Niin juu, ja pitäähän tollasessa alppiautossa olla suksiluukussa pussi, niin ei penkit kastu. Saksan autoissa enemmän herkkuja. Tuo kun on suomi auto, niin ilmastointi on ainoo puute.

Hyvä ajaa ja talvella pukkaa lämmintä aika hätäseen. Miinuksena bensan kulutus, joka on kesällä n. 9 l satasella. Mutta kyllähän tuo nyt kiihtyy ja kulkeekin vanhaks louskuks. Parkkipaikka ei oo ongelma, kun saa tuupata vaikka mihkä puskaan, kun ei oo vanhan auton kanssa niin justiinsa.

Suosittelen!
 
Zone-sarja -42%
Mulla on ollut tollanen B4 korinen 2.8 v6 2.8:n koneella.

Mulla samanlainen s-line varustuksella. Kaverilta ostin marraskuussa, hänellä ollut 2006 lähtien ja tosi hyvin toiminut, ei ikinä oo jättänyt tielle tai muutenkaan mitään isompoia vikoja ollut.
 
Vihdoin sain tuliterän allroadin ja että pojat!
Suurin yllätys on auton hiljaisuus verrattuna 2011 A4 quattroon. En tiedä johtuuko tämä renkaista vai mistä...
 
Kai sekin "menettelee" :)
Itse enemmän kiinnostunut A6-farkusta ja ajattelin jos olis ollut vertailupohjana A4 farkku ja A6 allroad. Voihan sitä toki käydä koeajolla kuuntelemassa, mutta käytössä sen vasta kunnolla huomaa. Ja varsinkin kun itsellä on se tilanne, että Suomen teillä noita ei ole mahdollista koeajaa.

Toisaalta tuohan on erittäin hyvä jos A4 allroad on jo huomattavasti hiljaisempi kuin pari vuotta vanha.
 
Nyt on saatu huikan enstalven yhtä audia riisuttua turhista osista. En olis ajatellut että tuossa autossa on noinkin paljon ylimäärästä osaa. Tällä hetkellä on irrotettu jo yli 200kg ylimäärästä ja vielä vaihdetaan kevyempään muutamia juttuja ennen talvea.
 
Turhia osia? Jaaahas.

Takapenkit lähti etupenkit vaihtu kevyempiin turhat verhoilut ja äänieristeet.Ilmastointi, sähköpeilit pois kuskinpuolelle vaihdettu kevyt peili.Umpiot vaihtu pieniin lisävaloihin, turhat koriste muovit, puskurit lähti jähdyttäjän eteen tuli laikuitusuoja ja muuta pientä :)


Vielä keventämätä: ovien sähköikkunat vaihtuu vielä pleksiin, takaluukku ja konepelti joko pellistä tai lasikuidusta jne..
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom