Kokemuksia ja keskustelua Audista

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tyggis
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Mitähän sä tällä mahdat tarkoittaa?

Hapero, ihan asiallinen kysymys. Tossa koneessa on 2000 kierroksen kohdalla miehekäs turbopotku. Vaikuttaa siltä, että jos pintakaasulla antaa koneen kiihtyä tuohon ko. kierrosluvun tuntumaan, ja sitten ei kuitenkaan anna soppaa koneelle "niin paljon kun se haluaisi" käy vehje nykimään. Tai oikeastaa tökkimään.

Ropleemanhan tietysti välttää sillä että painaa lämää, mutta ei mun mielestä saksan suurimman autokonsernin eniten myydyn koneen pitäis tolla lailla oirehtia.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Hapero, ihan asiallinen kysymys. Tossa koneessa on 2000 kierroksen kohdalla miehekäs turbopotku. Vaikuttaa siltä, että jos pintakaasulla antaa koneen kiihtyä tuohon ko. kierrosluvun tuntumaan, ja sitten ei kuitenkaan anna soppaa koneelle "niin paljon kun se haluaisi" käy vehje nykimään. Tai oikeastaa tökkimään.
Jees, kuulostaa aika epämukavalta!
 
Hapero, ihan asiallinen kysymys. Tossa koneessa on 2000 kierroksen kohdalla miehekäs turbopotku. Vaikuttaa siltä, että jos pintakaasulla antaa koneen kiihtyä tuohon ko. kierrosluvun tuntumaan, ja sitten ei kuitenkaan anna soppaa koneelle "niin paljon kun se haluaisi" käy vehje nykimään. Tai oikeastaa tökkimään.

Ropleemanhan tietysti välttää sillä että painaa lämää, mutta ei mun mielestä saksan suurimman autokonsernin eniten myydyn koneen pitäis tolla lailla oirehtia.

Onko vikaa tutkittu huollossa? Ainakaan oma 2.0TDI ei tuollaista tee, piti ihan kokeilla, joten voisi veikata, että polttoaineen syöttöpuolella on jotain vikaa.
 
Onko vikaa tutkittu huollossa? Ainakaan oma 2.0TDI ei tuollaista tee, piti ihan kokeilla, joten voisi veikata, että polttoaineen syöttöpuolella on jotain vikaa.

Olen maininnut asiasta ja huollossa on päivitetty softa hintaan 50 euroa -> ei vaikutusta. Halusivat alkaa etsimään vikaa avoimen piikin periaatteella, eli 70 eur tunti ja niin kauan etsitään kun vika löytyy, ja jos ei löydy, niin lasku lankeaa silti maksettavaksi. Eli ei kiitos.

Mua hieman vituttaa tuo Autobernerin touhu, eivät tunnu tietävän juuri mitään näistä autoista. Esim. Auto Carreralla (Porsche) palvelu on paljon asiantuntevampaa, ja oman 991 Carreran (vm. -99) huoltaminen halvempaa kuin Audin huoltaminen merkkiliikkeessä.

Tuo nykimisvika on erittäin marginaalinen, jos koeajat mun autoa, tuskin saat sitä nykimään. Cruise päällä nykimistä ei koskaan esiinny, koska silloin säädin antaa koneelle aina riittävästi soppaa.

Tuo 2.0 TDI -koneen nykiminen on yleinen vaiva. asiasta enemmin ao. ketjussa:

http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=6707

Näistä 2 litraisista diisseleistä olen ehdottomasti sitä mieltä että ranskalainen PSA -konsernin 2.0 HDI on helvetisti parempi kone kuin tuo volkkarin kone. Parempi alavääntö, tasaisempi teho ja vääntökäyrä, miellyttävämpi ajaa, ei syö öljyä, ei täristä tyhjäkäynnillä. Olen hieman hämmästynyt miten saksan suurin autokonserni tekee noin paskaa konetta, ja viitsii vielä asentaa sen Premium -merkkinsä keulalle.
 
Lisäraporttia:

Uusikorisessa A6 Avantissa näkyy olevan tyyppivikana seuraava:

Takalasinpesijän letku nousee auton C-pilaria pitkin ylös ja jatkaa matkaa takaluukun katonreunan sisällä saranan kohdalle, josta sitten jatkaa matkaa takaluukun ikkunankehystä pitkin pyyhkijän sulkaan.

Aikaamyötä letku nirhautuu saranan kohdalta ja alkaa vuotaa kun pesuria käytetään. Seurauksena on, että vesi valuu koteloa pitkin C-pilarin kautta tavaratilan vasempaan sivuboxiin. Sivuboxissa sijaitsee yksikkö, joka pitää sisällään GPS-navigaattorin "älyboksin", DVD-soittimen sekä MMI-multimediayksikön aivot sekä myös RDS-Radion ja vahvistimen audiolaitteille. Vesi pääsee valumaan suoraan tämän yksikkökokoelman päälle ajan mittaa hukuttaen yksikön ja aiheuttaen kalliit vauriot.

Huomasin vian onneksi ajoissa, viikonloppuna on tarkoitus purkaa verhoilut C-pilarista ja tavaratilan ovesta sekä vaihtaa letku ehjään.

Mainittakoon vielä, että kaikesta tämän threadin kritiikistä huolimatta ostaisin edelleen Audi A6 Avantin mutta ehkä 2.7 tai jopa 3.0 TDI koneella, jos nyt olisin autoa etsimässä. 2.0 TDI -tapauksessakin plussia on enemmin kuin miinuksia.

Nimim. eilenkin 670 km päivämatka ja pirteänä kotiin.
 
Zone-sarja -42%
Mitenkähän A6 kestää kilsoja. Näyttäis olevan myynnissä 2007 3.0TDI quattro, ajettu 384000 km :eek: Taidan välttää.
2.4 bensoja näyttäisi kanssa olevan tarjolla enemmänkin, eiköhän tuollainen kuljettele tarpeeksi.
 
Todennäköisesti Taksi, jos on taksi niin kannattaa välttää. Nykyajan autot kestää kilsoja, öljyt on hyviä, tiet on hyviä jne. Ajan noin 60 tkm vuodessa, ostan autot yleensä n. 200 tkm ajettuna, ja ajelen ne +300 tkm lukemiin, ja sit myyn pennosilla pois. Edelliset kolme autoa oli 406 pösöjä ja hyvin kestivät.

Kyllä mikä vaan auto kilsoja kestää kun huollot hoitaa ja kuluneet osat vaihtaa ajoissa uusiin.

Tärkeää on että auto on vuosimalliltaan kohtuu uusi, jolloin kilometrit ovat tulleet matka-ajossa.

Mielummin uudehko paljon ajettu kuin vanha ja vähänajettu.
 
Heikki722 kertoilikin kokemuksistaan tosta A6 2,0tdi:sta. Löytyykö kokemuksia vastaavasta 3,0tdi quatrosta?

Etsin itsekin viime kesänä 3.0 tdi quattro avanttina, mutta vähän ajetut uudehkot yksilöt olivat vielä arvossaan. Päädyin sitten vm 2007 A4 2.0 Tfsi quattro farkkuun ja olen ollut todella tyytyväinen. Autolla oli mittarissa 32 tkm ja nyt meni 50 tkm täyteen. Mitään ongelmia ei ole ollut. Öljyä olen vaihtovälillä lisännyt 1 litran, joka on kuulema näillä koneilla normaalia. Long life huolto-ohjelman lopetin ensimmäiseen huoltoon. Nyt mennään sitten kilometrien mukaan (15 tkm).
Näillä talvikeleillä 4-veto on kyllä ehdoton. Kynnys siirtyä takaisin vajaavetoiseen autoon on kyllä korkea. Nelikolla ei tarvitse jäädä mäkiin sutimaan jos vähänkään liukkautta tiellä.
Omassa autossa on tiptronic-vaihteisto johon myös tyytyväinen. Automaattikaan ei tunnu kovin laiskalta, kun heti oston jälkeen käytin sen pajalla ohjelmoinnissa.
Ainoa miinus on pienet tilat farmariautoksi.
Seuraava käyttöpeli josta haaveilen, on varmaankin A6 avant 3.0 tdi quattro, jossa hieman enemmän tilaa kuin nykyisessa A4:ni.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kävin eilen A3:n koittamassa. Tykkään ko mallin sisäilmeestä ja kuskin olosuhteista mutta ajossa ei oikein toiminut. Rengasjyrinä oli hirveä ja ohjaus vähän mitä sattuu. Saattaa johtua siitä että tuossa oli 18" vanteet ja ilmeisesti joku sporttialusta tai muu tuningijousi alla? A4:sta kun on aina kehuttu niin pitäisikö noissa edes olla yhtään samaa fiilistä?

1.4TSI:llä ihan sopiva kulkine muuten, täytynee käydä koittamassa jotain vakiompaa. Harmi vaan että liikkeellä tuntuu olevan vain 1.6:sta.
 
Itselläni olisi nyt kans mielessä auton vaihto...Katsellut 05->uudempaa a4, työajoa tulee reilusti joten miettinyt 2.0tdi manuaalia...Kokemuksia?
Kilometrejä tulee työajossa ehkä n.25 tuhatta+muut ajot päälle...Dieseli siis käytännöllisin?
Tarkotus ehkä saksan/ruotsin maalta hakea tommonen peli... budjetiksi miettinyt n.12k€
 
Kävin eilen A3:n koittamassa. Tykkään ko mallin sisäilmeestä ja kuskin olosuhteista mutta ajossa ei oikein toiminut. Rengasjyrinä oli hirveä ja ohjaus vähän mitä sattuu. Saattaa johtua siitä että tuossa oli 18" vanteet ja ilmeisesti joku sporttialusta tai muu tuningijousi alla? A4:sta kun on aina kehuttu niin pitäisikö noissa edes olla yhtään samaa fiilistä?

1.4TSI:llä ihan sopiva kulkine muuten, täytynee käydä koittamassa jotain vakiompaa. Harmi vaan että liikkeellä tuntuu olevan vain 1.6:sta.

Tottakai 18" renkaat aiheuttaa jyrinää, itelläni oli puolisen vuotta 1.4TSI sportti-varusteilla. Mulla oli 17" renkaat ja kyllä nekin jyrisi jo suht selvästi, koitin sitten vielä toisilla renkailla ja ääni oli paljon hiljasempi. Audilla laitettavat nakit ei sieltä hiljaisimmasta päästä. Se mun A3 oli vuosimallia 8/2008.
Vaihdoin sitten 2007 A4 1.8T Quattroon.
Fiilis on sama eli saksalainen jämäkkyys huokuu joka paikasta. Sisäilme aika sama, mutta jotenkin A4 laadukkaamman oloinen. Ajotuntuma täysin samanlainen hallintalaitteiden osalta, mutta tietenkin quattro toi A4:een lisää vakautta ja rauhallisemman fiiliksen ajoon.

Fiilis on siis suht sama, mutta jos oikein perstuntumalla haetaan niin A4 1.8T quattro on kaikinpuolin rauhallisemman tuntuinen ajossa kuin A3 1.4TSI. Kumpikin on huippuhankinta.

Jos vähän käytettyä ja hyvää etsit niin ite tykästyin A3 1.4TSI automaattiin Sportbackinä, moottori riittävä, vaihteisto kun unelma ja tilaa riittävästi. Mutta ei kuitenkaan A4 quattron voittanutta:thumbs:



Itselläni olisi nyt kans mielessä auton vaihto...Katsellut 05->uudempaa a4, työajoa tulee reilusti joten miettinyt 2.0tdi manuaalia...Kokemuksia?
Kilometrejä tulee työajossa ehkä n.25 tuhatta+muut ajot päälle...Dieseli siis käytännöllisin?
Tarkotus ehkä saksan/ruotsin maalta hakea tommonen peli... budjetiksi miettinyt n.12k€

Mikä auto sulla on nykyisin? Meinaan vaan, että unoha ne -05 vuosimalliset suoraan. Yritä löytää vähän ajettu -06 tai -07, nuo -07 pyörii n. 25-30 kiloeurossa.
Jos muita ajoja tulee toiset 20 tkm niin diesel ehdottomasti, jos niitä tulee taas 5 tkm niin ei välttämättä. Muista, että dieselin hinta nousee veron noston takia. Mutta pitäähän dieseli hintansa paremmin vaikka mittariin tulisikin 200 tkm.
Vinkkinä vielä se, että yritä löytää S-line varustetasolla oleva. Ne vakiopenkit peruskankaalla:itku:
Onhan se perus TDI vähän nuhanen, ota kiikariin se 125kw versio...

Meinasitko ihan, että saisit ostettua tuolla 12k€:llä auton sieltä..? eeehhh.....
Kyllä saat varata -06/-07 diesel A4:n tuontiin veroineen 20k€ vähintään, ja tuokin hinta taitaa olla jo pienoinen ihme... Tuo vaan kuitenkin mutuilua, mutta en jaksa uskoa että sieltä A4:sta 10k€:tä halvemmalla saa kun täältä...
 
Kävin eilen A3:n koittamassa. Tykkään ko mallin sisäilmeestä ja kuskin olosuhteista mutta ajossa ei oikein toiminut. Rengasjyrinä oli hirveä ja ohjaus vähän mitä sattuu. Saattaa johtua siitä että tuossa oli 18" vanteet ja ilmeisesti joku sporttialusta tai muu tuningijousi alla? A4:sta kun on aina kehuttu niin pitäisikö noissa edes olla yhtään samaa fiilistä?

1.4TSI:llä ihan sopiva kulkine muuten, täytynee käydä koittamassa jotain vakiompaa. Harmi vaan että liikkeellä tuntuu olevan vain 1.6:sta.

Itellä A3 ja muuten olen tykännyt, mutta tuntuu että tuolla mallilla on omat ongelmansa: kuskin eikä hanttimiehen puolella toimi enää kummassakaan sähköikkuna, kallis remppa kun pitäisi koko ovisysteemi vaihtaa. Samaten ongelmana vilkut, viime syksynä korjattiin nuokin :( Ilmastoinnissakin nyt jokin häikkä, tosin se ei taida olla tuolla mallilla tyyppivika vaan muu onkelma...
 
Meinasitko ihan, että saisit ostettua tuolla 12k€:llä auton sieltä..? eeehhh.....
Kyllä saat varata -06/-07 diesel A4:n tuontiin veroineen 20k€ vähintään, ja tuokin hinta taitaa olla jo pienoinen ihme... Tuo vaan kuitenkin mutuilua, mutta en jaksa uskoa että sieltä A4:sta 10k€:tä halvemmalla saa kun täältä...

Samaa meinasin sanoa, mutta kun hakee 2005 mallista lähtien ilman kilometrikattoa niin kyllähän niitä löytyy. Alle 150tkm ajetut sitten alkaa olla kahta kymppiä.
 
Ja ite en välttämättä ottais varsinkaan Saksasta 200tkm -> ajettua dieseliä, niillä kuitenkin ajettu silloin 40-60tkm/vuosi riippuen vuosimallista eli aika autobahn painotteista todennäköisesti. Ruotsista mieluummin tuollaiset, ja on ainakin valmiina talvivarusteet.

Laita mieluummin pari tonnia lisää ja ota vähemmän ajettu Ruotsista.
Kannattaa muistaa, että sunkin tapauksessa 30-40tkm on jo vuoden ajot...
 
Tolla rahalla 05-07 korimallia olevaa siedettävillä kilsoilla on aika vaikea löytää. Ja jos löytyy niin kannattaa miettiä että mitä autossa on vikana.
Nopea etsintä mobile.de sivustolta tuotti 12k€:llä alkaen vm 2006 tiisseleille mittarilukemaksi 150-200 tkm. Pari tonnia lisää ja kilsat tippu huomattavasti...

Mutta eti Ruotsista mieluummin. On tosiaan talvivarusteet jo valmiiksi ja autoilla ei oo ajettu rajotinta vasten autobahnia.
 
aivan, ensimmäinen auto hakusessa ja pitää miettiä riittääkö etuveto vai nelikko, oisha nelikko kiva talvella....

Miks noissa ruotsin kohteissa ilmotetaan hinta jossain 2 kertaa, esim 100000 ja sit exklusive moms 80000, tai jotenkin tohon tyylii...
 
aivan, ensimmäinen auto hakusessa ja pitää miettiä riittääkö etuveto vai nelikko, oisha nelikko kiva talvella....

Miks noissa ruotsin kohteissa ilmotetaan hinta jossain 2 kertaa, esim 100000 ja sit exklusive moms 80000, tai jotenkin tohon tyylii...

Moms tarkoittaa arvonlisäveroa, ja pienempi hinta on hinta ilman arvonlisäveroa. Yritys voi vähentää alv:n mutta yksityishenkilö maksaa sen. Eli jos yksityisenä tuot niin sitten toi korkeampi hinta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom