Kokemuksia ja keskustelua Audista

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tyggis
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Voihan se olla 2.2:kin :-)

Kyllähän Audit vaan hyviä pelejä on, tosin eipä BMW:ssä ja Mersussa myöskään valittamista. Mutta Japsit ym on aika heikolla näiden Saksalaisten rinnalla.

Itsellä ollut 5 eri Audia, tällä hetkellä S2:n ja Cabrio.

...Talvea odotellessa ;-)
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
A4:ssä tulivat tähän uuteen malliin, oiskohan siitä sitten ensirekisteröinnit tehty 2007?? En oo ainuttakaan uutta A4:ää nähnyt ilman noita LED-valoja, mutta eivät ole vakiovaruste, kuuluu tosin business-mallistoon...

Sporttipenkit on kyllä jees, nahkoja en oo osannu kaivata...
Vai kuuluiko ne siihen Xenon Plus tjs-pakettiin joka tosiaan on busineksessa? Anyway, hiton hyvä oivallus audilta. Väitän että moni tilannut ihan noiden valojen takia :/
 
Zone-sarja -42%
Vai kuuluiko ne siihen Xenon Plus tjs-pakettiin joka tosiaan on busineksessa? Anyway, hiton hyvä oivallus audilta. Väitän että moni tilannut ihan noiden valojen takia :/


Juu tohon Xenon-pakettiin nimenomaan...
 
Kirjoittaja ei puhunut ABY:stä ollenkaan, vaan vitoskonesta, sitä on paljon muitakin malleja olemassa kuin tuo viimeisin S2 kone. Kirjoittajalla lienee vapaastihengittävä 2.3 R5, koska ei maininnut omistavansa ässää ;)
Valitettavasti jjj84 on oikeassa, ei löydy fööniä pellin alta. 2.3 vapari, tottelee koodia NG. Äs-kakkosesta mulla on etuvalot, muuta yhteistä ei ole :D
 
Vai kuuluiko ne siihen Xenon Plus tjs-pakettiin joka tosiaan on busineksessa? Anyway, hiton hyvä oivallus audilta. Väitän että moni tilannut ihan noiden valojen takia :/

Muistan kun kävin koeajamassa A5:n juuri sen ilmestymisen jälkeen ja kaupungilla päät kirjaimellisesti kääntyili kun sillä kruisaili. Hemmetin hieno auto, mutta varmaan suurin päänkääntäjä oli nuo LED-valot.
 
Mitenkäs muiden pakkislaisten A4 B7:issä toimii tuo avaimessa oleva peräluukun avausnappi? Porukoilla on siis 06-vuoden Avant, eikä siitä peräluukkunapista tapahdu yhtään mitään. Onko se vain sedanin ominaisuus, että kontti pompsahtaa auki vai mitä sen kanssa ollaan haettu? Volvossa vastaavasta napista saa farmarin peräluukun lukon auki lastausta varten, mutta Audissa ei sitäkään tapahdu.

audi+key.jpg


Ei kai tuotakaan nappia huvin vuoksi tuohon ole jätetty?

Pidä sitä nappia muutaman sekunnin ajan pohjassa. Nappi avaa käytännössä peräluukun pelkästään ja pitää muut ovet lukittuna. Entisessä BMW:ssä oli samanlainen ominaisuus.
 
Kyllähän se a5 on helvetin näppärä kokonaisuus. Musta jopa se 3.0tdi konekin sopii siihen yllättävän hyvin.

Meikän mielestä sopii myös jotenkuten. Sehän kiihdyttää A5 malliston koneista nopeiten 0-100, nopeammin kuin 3.2 V6 FSI Quattro. Kyllä se 500Nm on mukava homma. Nuo pienemmät Diezelit ei sitten taas sovi urheilulliseen luonteeseen. Tuo 2.0 TFSI Quattro on se millä ite tuon hankkisin mieluiten.
 
Itselläni on ollut kohta vuoden verran Audi A4 Avant (2005) 2.0 TDI. Siirryin bemarista audimieheksi ja olen katunut päätöstäni viimeiset 8 kuukautta. 23 000 euron autoon (käytetyn hinta) on tehty remppoja vasta n. 9670:n euron edestä. Okei, maanantaikappale, mutta silti.... Nyt oon miettiny, että vaihtaisin sen siedettävästi ajettuun Volvoon (V50), kun enää ei ole laittaa rahaa väliin, jotta sais bemarin. Toistaiseksi en ole katunut mitään niin paljon kuin Audin hankintaa.
 
Itselläni on ollut kohta vuoden verran Audi A4 Avant (2005) 2.0 TDI. Siirryin bemarista audimieheksi ja olen katunut päätöstäni viimeiset 8 kuukautta. 23 000 euron autoon (käytetyn hinta) on tehty remppoja vasta n. 9670:n euron edestä. Okei, maanantaikappale, mutta silti.... Nyt oon miettiny, että vaihtaisin sen siedettävästi ajettuun Volvoon (V50), kun enää ei ole laittaa rahaa väliin, jotta sais bemarin. Toistaiseksi en ole katunut mitään niin paljon kuin Audin hankintaa.

Itellä oli aikoinaan kans yksi Audi eikä toista tule. En tiiä oliko huonoa tuuria vai mitä mutta maku merkkiin meni.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itselläni on ollut kohta vuoden verran Audi A4 Avant (2005) 2.0 TDI. Siirryin bemarista audimieheksi ja olen katunut päätöstäni viimeiset 8 kuukautta. 23 000 euron autoon (käytetyn hinta) on tehty remppoja vasta n. 9670:n euron edestä. Okei, maanantaikappale, mutta silti.... Nyt oon miettiny, että vaihtaisin sen siedettävästi ajettuun Volvoon (V50), kun enää ei ole laittaa rahaa väliin, jotta sais bemarin. Toistaiseksi en ole katunut mitään niin paljon kuin Audin hankintaa.

ilmeisesti moottoriin liittyen kun noin helvetin paljolla on tehty remppaa? onkos tossa 2 litrasessa kiisselissä samoja oireita vielä ku 2.5TDi:ssä?
 
Muutaman kuukauden ja 25.000 km:n verran on nyt kokemusta Audista. Auto on A6 Avant vm. 2006 2.0 140hp TDI koneella.

+ jämäkkä
+ menee kuin juna, upea matkakaveri pitkillä taipaleilla
+ varusteet
+ iso turvallinen auto, pieni kulutus (matka-ajossa menee reilusti alle 5l / 100km)

- syö öljyä, valmistajan mukaan saa syödä reilustikin
- pitkä kytkimen liike
- sormet on aina paskaset kun avaa takaluukun, olis ees avaimen reikä josta voisi avaimella nostaa luukun auki....pidän rättiä takakontissa jolla putsailen sormet joka kerta
- sähköinen käsijarru, jarruttaa kaikkia pyöriä (ei voi heittää käkkärikäännöstä)
- ruma
- huonot valot, polttimon vaihto tuskaa sillä purkamista on jonkin verran.
- mun yksilöllä on taipumusta nykiä jos pintakaasulla ajelee liian suurilla kierroksilla.

edittiä vielä: tuo 2.0 TDI kuljettaa autoa oikein riittävästi manuaalina. Koeajoin vastaavaa -09 mallin automaattia ja auto oli luokattoman laiska. Tuo kaksi litranen diiseli A6:ssa on vähän sellanen pihin kuskin ekomalli. Auto on muuten ihan luksuspeli mutta tuo kone ei ole siihen sopiva luksuskone. 3.0 TDI automaatilla ja nelivedolla jos on niin siinä on kaikki ominaisuudet tasavahvasti edustettuna. 2.0 TDI manuaali ja etuveto tuntuu luksusautolta matka-ajossa niin kauan kun ei tarvitse vaihtaa vaihdetta, tehdä nopeaa ohitusta tai kiihdyttää liukkaalla.

Voi olla että mun auto vaihtuu seuraavaksi juurikin tuohon kolmelitraiseen versioon.
 
ilmeisesti moottoriin liittyen kun noin helvetin paljolla on tehty remppaa? onkos tossa 2 litrasessa kiisselissä samoja oireita vielä ku 2.5TDi:ssä?

Toi on automaagi (ihana multitronic), joten laatikon uusiminen toi isoimmat kustannukset. Lisäksi laturin osia on jouduttu vaihtamaan ja muuta kuluvaa osaa (mm. tukivarret). Nyt toi sit varmaan kestää ikuisesti, kun haluan vaihtaa sen pois. Eihän tossa muuten mitään erityisempää vikaa ole, mutta luotto mennyt. Kakka tulee pöksyyn heti, kun jotain uutta ääntä kuuluu jostain. Ja tosiaan juu, öljyä saa lisäillä aina välillä, mutta on kuulemma tyypillistä VAG-autoissa.
 
Mainittakoon vielä, että mun vertailukohteena Audi A6 2.0 TDI:lle on kolme edellistä autoa, joilla ajoin yhteensä melkein 500.000 km. Ko. autot olivat Peugeot 406 1.9 TDI ja kaks viimeistä 2.0 HDI. Mielestäni 2.0 HDI on parempi kone kun volkkarin 2.0 TDI. Syy: jouhevampi luonne, ei kertakaikkiaan mitään vikoja tai nykimisiä. Eikä öljynvaihtovälillä tarvinut lisäillä 20eur / litra maksavaa öljyä, niin kuin Audissa.
 
Mainittakoon vielä, että mun vertailukohteena Audi A6 2.0 TDI:lle on kolme edellistä autoa, joilla ajoin yhteensä melkein 500.000 km. Ko. autot olivat Peugeot 406 1.9 TDI ja kaks viimeistä 2.0 HDI. Mielestäni 2.0 HDI on parempi kone kun volkkarin 2.0 TDI. Syy: jouhevampi luonne, ei kertakaikkiaan mitään vikoja tai nykimisiä. Eikä öljynvaihtovälillä tarvinut lisäillä 20eur / litra maksavaa öljyä, niin kuin Audissa.

Tuo öljynkulutus taitaa olla VAG-konsernin dieseleissä enemmän yksilövaihtelusta ja sisäänajotavasta kiinni. Itsellä on Octaviassa sama moottori ja toisella öljynvaihtovälillä (25-50tkm) ei tarvinnut enää lisätä öljyä. Koneelle tuli tehtyä reipas sisäänajo, ei mitään hissuttelua mutta ei toki punarajalla pyörimistäkään. Jos moottori ajetaan sisään kuin kipeä p***u, voi mäntä-sylinterisovitteesta tulla väljempi ja öljyä kulua vastaavasti enemmän.
 
Eikä öljynvaihtovälillä tarvinut lisäillä 20eur / litra maksavaa öljyä, niin kuin Audissa.[/QUOTE]

Eräs Audi mies kertoi siirtyneensä A3 1.9TDI:ssään normaaliöljyihin ja öljyn kulutus loppui siihen. Toki vaihtovälikin lyheni siihen 10 000:een.
 
Sinänsä en epäile väitettä, mutta mielelläni kuulisin, mistä tämä johtuu.
Täällä tarkemmat perusteet. Mutta se johtuu siis siitä, että hissuttelemalla ei sylinteriin saada riittävää painetta puristamaan männänrenkaita sylinteriä vasten, jolloin renkaat ja sylinterin seinät eivät muotoudu kovin hyvin toisiinsa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom