Kokemuksia BMW:stä

BCAA-valmisjuoma -40%
Eli ei ollu mitään vikaa, muttako tietsikka sano...

Montako tonnia tää ajon keskeyttävä vika maksoi?

Toivottavasti tänää saa auton jo pois niin pääsee vähän tiedustelemaan mikä tuon ylipäätänsä aiheuttaa. Laskun summasta en vielä tiedä, mutta se menee kokonaisuudessaan BPS-takuuseen. Sijaisauto meni vakuutusyhtiön pikkiin ja samoiten pari taxireissua.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Vaikuttaako uudelleenohjelmointi takuuseen tai onko muita "haittavaikutuksia"?

Käsittääkseni ohjelmointi vaikuttaa tehtaan takuuseen, joka on jo päättynyt, mutta myös BPS takuuseen, joka on voimassa 2 vuottai tai 40 000 km. Tuohon 40 000 km ei ole matkaa kuin about 7 tuhatta.
Sitä en nyt sit tiedä, että vaikuttaako ohjelmointi tuon uuden imusarjan takuuseen kun se on vaihdettu Laakkosella. Muistaakseni huollon vaihtamilla osilla on vuoden vai kahden takuu?

Haittavaikutuksista en ole vielä päässyt selville.
 
Oliko toveri SilverHawkilla sellainen muovisella imusarjalla varustettu Diesel, joka tykkää syttyä tuleen ihan itsekseen?
 
Oliko toveri SilverHawkilla sellainen muovisella imusarjalla varustettu Diesel, joka tykkää syttyä tuleen ihan itsekseen?

Just sellanen. Vaikka oletin, et kyseinen ongelma vaivaa ainoastaan F10 malleja niin kappas vaan.. sama meno jatkuu F15 mallissa.
Autolla ajettu 135 tkm, joten hieman yllätyksenä tuli, että noinkin vähän ajetussa voi tällaisia ongelmia tulla vastaan. Edellisessä F10 ei tätä vikaa ollut, mutta sillä tuli kerran polettua 7 000 km saksan autobaanoilla, joten saatto imusarja puhistua siinä :ROFLMAO:

Pohtinu tässä, että voiko esim. eco pro tilan käyttäminen edesauttaa tuota tukkoisuutta?
Tiedä sitten jatkuuko sama meno uusissa Gx-sarjan autoissakin.
 
Puhdasta nautintoa :heart:

Huutaa vaan sinisiä M-jarrusatuloita

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
 
E91 330xda:sta irtos apulaitehihnan ohjainrulla. Yhtäkkiä hävis ohjaustehostin ja oli aivan saatanan jäykkä ohjata. Akun latauksen loppumista valitti niin oli aika selvä diagnoosi ja auto parkkii nopeasti kun vesipumpun epäilin olevan myös samalla hihnalla. Sinne vajaa 400 euroo. Onneksi hinaus meni vakuutukseen.

Ruennut vähän pelottamaan tuo 335hv / 740 Nm ja xHP stage 3. Että miten vaihteisto kestää. Vakio 245hv / 520Nm. Muut ohjelmointipajat laittaa yleensä luokkaa 600-620 Nm. Stage 3 on nostettu torque limitterin käyrää reilusti. Taidan laittaa vähän pakkia ja laittaa stage 2:n vaihteistoon. Moottoriohjelma olkoon ennallaan.
 
Pitääpä käydä Lappeenrannan lentokentällä 18.8 ajamassa seisova maili ja varttimaili. Mitähän tolla E91:llä 335 hepalla voisi odottaa mailin loppunopeudeksi? Mitä itse katselin muiden tuloksia niin joku 220-230 km/h voisi olla noilla tehoilla mahdollinen.
 

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Pitääpä käydä Lappeenrannan lentokentällä 18.8 ajamassa seisova maili ja varttimaili. Mitähän tolla E91:llä 335 hepalla voisi odottaa mailin loppunopeudeksi? Mitä itse katselin muiden tuloksia niin joku 220-230 km/h voisi olla noilla tehoilla mahdollinen.

Varmaan jotain tommosta. Mulla ainakin lähtee sitten vähän vikkelämmin paikaltaan kakkosella jarrua vasten lähdettäessä:sneaky:
 
Varmaan jotain tommosta. Mulla ainakin lähtee sitten vähän vikkelämmin paikaltaan kakkosella jarrua vasten lähdettäessä:sneaky:

Joo kyllä nuo 300 km/h mailin loppunopeudet vaatii jäätävät määrät voimaa. Puhutaan +700 hepasta, mutta aerodynamiikka meinaa hitokseen noissa vauhdeissa. Tutulla oli 700hv 90-luvun lopun Civic VTI:ssä :DD ja mailin loppunopeus vastatuuleen 284 km/h.

View: https://www.youtube.com/watch?v=ci7UxNld4IU


Itse pelkään hieman voimansiirron puolesta paikaltaan täyskaasu kiihdytyksiä. Jotenkin fiilis että on niin reilusti laitettu vakioon lisää löylyä (+90 hv ja 220 Nm!!) että osien kulumisen tiimalasissa hiekka valuu kovaa vauhtia kun antaa S-moodilla xHP stage 3 sisässä täydet voimat. Neliveto vielä niin pito ei lopu asvaltilla kesken. Sinäänsä kyllä täysin tottunut jo tuohon vetoon ja ei tunnu kummoiseltakaan. Eipä tuossa kovin kummoiset voimat olekkaan, mutta muuhun tieliikenteessä oleviin perus autoihin verrattuna enemmän kuin 95%:ssa.
 
PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Joo kyllä nuo 300 km/h mailin loppunopeudet vaatii jäätävät määrät voimaa. Puhutaan +700 hepasta, mutta aerodynamiikka meinaa hitokseen noissa vauhdeissa. Tutulla oli 700hv 90-luvun lopun Civic VTI:ssä :DD ja mailin loppunopeus vastatuuleen 284 km/h.

View: https://www.youtube.com/watch?v=ci7UxNld4IU


Itse pelkään hieman voimansiirron puolesta paikaltaan täyskaasu kiihdytyksiä. Jotenkin fiilis että on niin reilusti laitettu vakioon lisää löylyä (+90 hv ja 220 Nm!!) että osien kulumisen tiimalasissa hiekka valuu kovaa vauhtia kun antaa S-moodilla xHP stage 3 sisässä täydet voimat. Neliveto vielä niin pito ei lopu asvaltilla kesken. Sinäänsä kyllä täysin tottunut jo tuohon vetoon ja ei tunnu kummoiseltakaan. Eipä tuossa kovin kummoiset voimat olekkaan, mutta muuhun tieliikenteessä oleviin perus autoihin verrattuna enemmän kuin 95%:ssa.

Onko teillä bemarimiehillä tietoa saako tuota xHP ohjelmaa muihinkin kuin Bemarin käyttämään ZF:n laatikkoon?

Mulla on Alfassa ZF 8HP laatikko. Ens kuussa tulossa ohjelma, Ragazzonin putkisto katilta taaksepäin ja Novitec GP1. Vapaammin virtaava ilmansuodatin toki on jo. Vaihteiston ohjelmointi kiinnostaisi kovasti tähän kylkeen.
 
Pitääpä käydä Lappeenrannan lentokentällä 18.8 ajamassa seisova maili ja varttimaili. Mitähän tolla E91:llä 335 hepalla voisi odottaa mailin loppunopeudeksi? Mitä itse katselin muiden tuloksia niin joku 220-230 km/h voisi olla noilla tehoilla mahdollinen.

Jäi ajot ajamatta kun joku kuoli heti ajojen alussa. Audi S2 ajoi 325 km/h tutkan kohdalla ja sen jälkeen poikittain ja pyörimään kilometrin verran. Todella ikävä tapaus. :(
 
Liittynyt
26.7.2003
Viestejä
17 354
Kiva kun haluisit lähteä ajamaan niin auto ei käynnisty ja sanoo "engine start fault". Aika ilmeinen vikakoodi kun moottori ei käynnisty..perkele.
Juttelin naapurin kanssa kun hällä samanlainen 2009 E91 330d xdrive. Sanoi että 250 tkm jälkeen autosta rupes hajoilemaan ihan saatanasti kaikkea ja tuli kalliiksi. Itellä nyt vähän yli 200 tkm mittarissa.
4 kk ollut auto ja 2 kertaa tullut vika mikä estää ajamisen. Tätä ennen 17 vuoden autoilu uran aikana autoissa on ollut vikoja mutta ne ei ole estäneet ajamista, eivät ole jättäneet tielle. Nytkin joku perkeleen liian hieno sähkösysteemi mikä ei toimi ja estää sitten ajamisen.
 
Onko kellään kokemusta BMW i8:sta?

Alkoi ihan tosissaan kiinnostaa kun livenä tuollaisen näin. Ihan oikean superauton näköinen.

Jossain määrin pystyisi järjellä käyttöautoksi moisen perustelemaan. Nelipaikkainen, neliveto ja melko taloudellinenkin.
 
Pitääpä käydä Lappeenrannan lentokentällä 18.8 ajamassa seisova maili ja varttimaili. Mitähän tolla E91:llä 335 hepalla voisi odottaa mailin loppunopeudeksi? Mitä itse katselin muiden tuloksia niin joku 220-230 km/h voisi olla noilla tehoilla mahdollinen.

Mun mielestä pitäis kyllä kovempaa päästä. Jonnekin 240km/h paikkeille. Ite kävin kerran autolla kokeilemassa Kauhavalla, kun en saanut pyörää kasaan ajoissa. Se meni just tuon 220 km/h ja oli siis melkein 20v vanha Saab 9-5 240hp moottoriteholla ja vanhanaikaisella 4-portaisella automaatilla. Painaakin melkein 1700kg, joskin eihän se paino tuolla maililla enää merkkaa. Kai tuommonen bemari aika reippaasti nopeampi on liikkumaan. +100hp ja aerodynaamisempi kori.

E: Ai niin meni ohi, että kyseessä on neliveto. Sitten varmaan tippuu sen 10-15km/h vrt 2wd.
 
Kun mä vaihdoin bemarista Mersun niin mulla meni vuosi oppia pitämään mersusta. Silti aina kun palaa Bemarin rattiin, tuntuu että näin se pitää ollakin.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom