Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen aina ajatellut että 5-sarjalainen ei ole köyhän miehen auto, mutta jostain syystä ajatuksissani kustannusrakenne oli kuitenkin hieman erilainen.. :D


Vielä jonain päivänä itsekin toivottavasti omistan 5-sarjalaisen, tosin toinen unelma olis XF -Jagge. Vielä ei ole ylimääräistä kymppiä tilillä budjetoituna auton korjauksiin niin ei pysty. :D
 
Olen aina ajatellut että 5-sarjalainen ei ole köyhän miehen auto, mutta jostain syystä ajatuksissani kustannusrakenne oli kuitenkin hieman erilainen.. :D


Vielä jonain päivänä itsekin toivottavasti omistan 5-sarjalaisen, tosin toinen unelma olis XF -Jagge. Vielä ei ole ylimääräistä kymppiä tilillä budjetoituna auton korjauksiin niin ei pysty. :D

No eihän se bemarimies köyhä olekaan vasta ostaessaan ensimmäisen Bimmerinsä. Alamäkihän alkaa siitä :D
 
Kaikki on suhteellista. Mä ostin ekan bemarin ja olin niin tyytyväinen autoon, et ajoin 6 vuotta sillä. Huoltoja tein kerran kahteen vuoteen 300 euron vuosihuollon. Arvonalaskua about 3 tonnii/vuosi. Jos oisin ajanut liisaril ajaisin loppuelämän jollain passatil tai skodal. Nyt jäi autorahastoon ylimäärästä et ostin toisen bemarin jonka kanssa teen varmasti turskaa aivan vitusti, mut alkaa täs ikääkii olee eikä noita rahoja mukaan saa. mut pääpointti oli et ilman tuota ekaa bemaria en ois ikinää uskonut et ostan tollasen pelin mikä tallis makailee. Ja skodakuskien raivoks käteisellä;).
 
BMW:ltä erikoinen korjaamokutsu – 220 000 autoa takaisin'

BMW kutsuu huoltoon maailmanlaajuisesti 220 000 3-sarjan autoa turvatyynyvian vuoksi. Kutsu koskee peräti 10 vuoden takaista mallistoa.
Kutsu koskee Suomessa 654:ää kymmenen vuotta vanhaa 3-sarjan autoa. Kutsusta kertoi Taloussanomat.

Saksalainen autonvalmistaja BMW kutsuu huoltoon noin 220 000 autoa maailmanlaajuisesti. Kutsu koskee 3-sarjan autoja vuosilta 2002 ja 2003 sekä M3 coupe- ja avoautoja.

Syy huoltoonkutsuun ovat ongelmat japanilaisen Takatan valmistamissa turvatyynyissä. Ilmapumpun toimintahäiriöt voivat aiheuttaa vaaraa turvatyynyn lauetessa.

http://www.automerkit.fi/uutiset/au...nen-korjaamokutsu-220-000-autoa-takaisin.html

No johan on saatana! Airbnag Failuree tuli mullakin ja ihan joutui ITE VITTU MAKSAMAAN!
 
Tosin 2007 oli vanhin vuosikerta.

Facelift tuli 5-sarjaan juurikin 2007 alkukeväästä, olikohan huhtikuun tuotanto jo uutta mallia. Tämän myötä korjattiin todella paljon lapsenvikoja, tosin N47 ja cobrastickin kanssa mentiin metsään. Jos E60 olisi kiikarissa, niin katselisin nimenomaa näitä LCI-versioita.
 
Oliks nää "kokemuksia bmw:stä" ketju vai kateellisten skodakuskien pätemisketju...voisko tuon otsikon muuttaa
Kaikki me ollaan kateellisia. Sille myyjälle joka myy kaistavahdin 1600 eurolla ja asiakas vielä on tyytyväinen, kun tuli ryöstetyksi hellävaraisesti.

Ei vaan kyllä minuakin 5-sarjalainen houkuttelisi, mutta ihan turhahan sitä on todeta, että "skodakuskit on kateellisia" tms jos bemareissa on vikoja. Niissähän niitä vikoja pitäisi olla vähiten, kun on niin premium ja hinnassa se "premium" näkyy. Näkyykö vikalistassa, jaa'a....
 
Ei se premium näy ees hinnassa. Speksaa mulle samoilla varusteilla oleva 5,9 sekkaa 0-100 kiihtyvä skoda. Tai ihan mikä muu tahansa auto. Se vaa yllättäen rupee maksamaan hiukan enemmän. mitä tulee vikoihin niin oma kokemus on kovin subjektiivinen eikä ole kun oman auton kokemusta. mut se riittää mulle kokemuksesta mun ajohistorian vähänvikaisemman auton tittelistä. Sen mäkin tiedän ilman Hupen provosointeja, että x30d sarjan autot on ehkä bemarin vikatikki. En mäkään sellasta ostais:).

Valitettava tosiasia on, että ihmiset tuntuu olevan kateellisia. Niin mäkii oon kaverille joka ajaa uudel 6 sarjalaisella. Niinku säkii taisit purra vähän hammasta ja piti pilkata sft kaistavahtia ja sen hintaa;). Ei se sulta oo pois jos satuin ruksimaan sellasen. Toivotaa et myyjä sai vähän makkaraa leivän päälle siitä kaupasta. Ei mua haittaa.
 
'
Valitettava tosiasia on, että ihmiset tuntuu olevan kateellisia. Niin mäkii oon kaverille joka ajaa uudel 6 sarjalaisella. Niinku säkii taisit purra vähän hammasta ja piti pilkata sft kaistavahtia ja sen hintaa;).
Se ei yllätä, että sinä olet kateellinen. Minä en. Tuo luulosi, että luulet ihmisten olevan kateellisia kertoo kyllä vain sinusta itsestäsi. Taidat kuulua siihen ryhmään, jolle on jollain tavalla hieman rahaa siunaantunut, mutta muutoin elämässä heillä ei mitään sisältöä ole. Tällöin syytellään muita kateellisiksi, jos he kritisoivat valintoja. Tai sitten olet vain hieman tyhmä, mikä ei toki mitenkään poissulje edellistä. Kyllähän se jotain kertoo, jos bemarin kritisointi on mielestäsi kateellisuutta jne. Kukaan normaali ihminen ei pidä sellaista kritisointia kateellisuutena. Autosta kateellisuuden kokeminen on myös melko hölmöä, varsinkin kun ei mitään ihmeautoja ole kyseessä.

Btcf:llä on sitten melko paljon kateellista väkeä. Siellä kun on aika paljon tekstiä bemareitten vioista. Varmaan ovat kateellisia skodakuskeille joiden ei tarvitse päätään vaivata vikaherkän auton kanssa.
 
Onkohan tuo Skodan viattomuus samanlainen myytti kuin bemareiden jatkuvat ja kalliit viat. Ei ainakaan minun tietääkseni noita VAG:in 2.0tdi moottoreita ja varsinkaan dsg-askeja noin yleisesti ottaen voi aivan huipputuotteiksi kehua...
 
Moden valtuuksin nyt sanon että lopetetaan se Skeidasta puhuminen tässä thredissä. Haukkukaa vaikka Bemaria tai kehukaa. Kunhan juttu on bemarista ;)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olen pannut merkille erään hauskan asian. Kun joku kysyy multa mitä autoa olen hankkimassa, niin ensimmäinen kommentti on aina "heh heh tuletkin stten olemaan tuttu näky korjaamolla" tai "kaikki rahat meneekin sitten korjauksiin" tai "ei kannata tollasta hajoaa vaan". Bemarit on sitten niin helvetin huonoja autoja ilmeisesti. Näillä henkilöillä on varmasti hyvin paljon omakohtaista kokemusta niistä myös. Ihmeen negatiivinen kuva ihmisillä yleisesti tuntuu kyseisistä autoista olevan. Ei pelkästään sen imagon takia, vaan myös luotettavuuden suhteen.

Meinaan silti olla rohkea ja hankkia sen e34:n. Jos sattuu täys pommi kohdalle niin myyn sen eteenpäin, otan ehkä pari euroa takkiin ja ostan peugeot 406:n. Tai ajan faijan bemarilla, se ainakin toimii. :david:
 
530da:n etupyörien tukivarret + laakerit uusittu. Sanotaan että autoihin ja ajamiseen liittyy vahvoja muistoja ja mielikuvia. Totta se on, mutta ei välttämättä sillä tavalla kuin luulisi. Luotin nimittäin alustaan eniten silloin, kun pikkupoikana meloin risuista itse tehdyllä lautalla, ja nousi myrsky. Nykyään epätoivon ja toivon ristiaallokkoon riittää tuskin havaittava tutina suoralla tiellä, joten tunne-elämän kannalta asiat ovat hyvin. Hermojen kannalta, no, jätetään asia tähän.
 
530da:n etupyörien tukivarret + laakerit uusittu. Sanotaan että autoihin ja ajamiseen liittyy vahvoja muistoja ja mielikuvia. Totta se on, mutta ei välttämättä sillä tavalla kuin luulisi. Luotin nimittäin alustaan eniten silloin, kun pikkupoikana meloin risuista itse tehdyllä lautalla, ja nousi myrsky. Nykyään epätoivon ja toivon ristiaallokkoon riittää tuskin havaittava tutina suoralla tiellä, joten tunne-elämän kannalta asiat ovat hyvin. Hermojen kannalta, no, jätetään asia tähän.

Paljonkohan maksoi lysti? Mun ei tarvinnu mitään kuluvia osia Bemariin vaihtaa, paitsi jarrupalat. Sinänsä toimi kyllä hyvin.
 
Paljonkohan maksoi lysti? Mun ei tarvinnu mitään kuluvia osia Bemariin vaihtaa, paitsi jarrupalat. Sinänsä toimi kyllä hyvin.

Osat Saksasta tilattuna muistaakseni n. 500e (sis. jarruosia, jotka vaihdoin itse). Lähikaupasta ostettuna osat olisivat kustantaneet likipitäen tonnin. Sitten tuohon asennustyöt ja nelipyöräsuuntaus päälle, niin koko operaation viivan alle taisi tulla about 700-800e. Enemmänkin olisi saanut menemään.
 
Osat Saksasta tilattuna muistaakseni n. 500e (sis. jarruosia, jotka vaihdoin itse). Lähikaupasta ostettuna osat olisivat kustantaneet likipitäen tonnin. Sitten tuohon asennustyöt ja nelipyöräsuuntaus päälle, niin koko operaation viivan alle taisi tulla about 700-800e. Enemmänkin olisi saanut menemään.

On se halpaa tuo bemarimiehen arki. Itse tehdenkin palaa toimintatonni. Ei elämänkevät. No, ei sillä köyhät ajelekaan.
 
Millasia nuo 2000-luvun alkupuolen (00-03) bemarin automaattilaatikot on? Meneekö modernista laatikosta vai ovatko vaihdot hölmöjä ja hitaita?

Hyvin vaihtaa, mutta... Katso edellisen sivun postejani.
 
Millasia nuo 2000-luvun alkupuolen (00-03) bemarin automaattilaatikot on? Meneekö modernista laatikosta vai ovatko vaihdot hölmöjä ja hitaita?

-03/04 x5 ainakin vaihtaa todella nopeasti ja pehmeästi. Mitään hölmöilyjäkään ei ole, vaan yllättävänkin fiksun oloinen laatikko tuntuu olevan.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom