Kokemuksia BMW:stä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitköhän helvettiä tuossa videossa tapahtuu?

Lueskelin muuten noin puolivälistä tän ketjun läpi, hupen tarinat nauratti kovasti. Itse olen todennäköisesti ostamassa e34-koppasta lähiaikoina, ei pitäisi olla ainakaan samanlaisia ongelmia toivottavasti. :D Ihan tosissaan, mitä noista kannattaa erityisesti tarkistaa paikanpäällä? Jotkut tietyt ruostekohdat, raksutukset koneesta, tai kolinat alustasta? Saa myös kertoa omia kokemuksia kyseisen mallisista autoista, luen mielenkiinnolla. Kuume on aivan käsittämätön, kieltämättä. 525 siis todennäköisesti tähtäimessä.
 
Kannethan noista halkeilee/kieroutuu. Kato ettei savuta hirveästi(valkosta savua jos sekottaa öljyjä ja vesiä).
 
+ jumalattomast erilaisia pikku sähkövikoja. Varaudu siihen että viikkoa ei mene niin että kaikki merkkivalot yms toimisi moitteettomasti mittaristossa.
 
Miulla on kyllä toiminu e46 330d touringi yllättävän hyvin. Talvipakkasiin tota kyllä ei ole rakennettu, eikä sitä ilman lämmitystä saakkaan käyntiin yli -15c pakkasissa. Myöskään takakonttia et saa auki pakkasella, mutta onneks se ikkuna aukee, tosin koiraa vituttaa ainaku se survotaan siitä ikkunasta sisälle. Eroon tosta kyllä tarvis nyt päästä ja ostaa tilalle joku järkivehje pienellä bensakoneella. Todennäkösesti joku VAG-konsernin TSI-moottorinen laitos.
 
Miulla on kyllä toiminu e46 330d touringi yllättävän hyvin. Talvipakkasiin tota kyllä ei ole rakennettu, eikä sitä ilman lämmitystä saakkaan käyntiin yli -15c pakkasissa. Myöskään takakonttia et saa auki pakkasella, mutta onneks se ikkuna aukee, tosin koiraa vituttaa ainaku se survotaan siitä ikkunasta sisälle. Eroon tosta kyllä tarvis nyt päästä ja ostaa tilalle joku järkivehje pienellä bensakoneella. Todennäkösesti joku VAG-konsernin TSI-moottorinen laitos.

Mulla lähti viime talvena -20c helposti käyntiin, kunnes akku oli totaalisen vaihtokuntonen.

Hain muuten maanantaina oman e46 330dA:ni vaihteistokorjauksesta. Autoon vaihdettiin turbiinin kitkapinnat ja samalla vahvistettiin. Nyt kulkee taas kun juna.

Aika ikävä suunnitteluvirhe tossa GM:n tomaatissa kun luistattaa turbiinia aina, niin se luonnollisesti kuluu aika nopeasti. Kun tarpeeks kitkapinnat kuluu niin alkaa jyristää tietyllä kaasulla/nopeudella(4&5 vaihteilla kun turbiini lukittuu).

Lysti makso 950e. Jos kitkapinnat ehtii kulua metallille asti, alkaa venttiilikoneistoon ja pumppuun mennä metallisilppua, sitten lysti maksaakin 500-2500e. Ite ajoin syksystä kevääseen laatikko jyristäen, että ei se ihan heti ainakaan kulu niin paljoa.

Laatikon hoiti REPCON naantalissa.

-

e:

Mulla on takakontti toiminu moitteettomasti, takalasia lukuunottamatta. Takalasi aukeili pikkupakkasilla itsekseen, kun ajan myötä lukituksen johdot kuluvat. Nyt ei oo aukeillu itsekseen, mutta kai toi pitäis jossain vaiheessa kattoa ja vaihtaa johtoa sinne + suojata kulumiselta.
 
Tosiaan, noista jyrinöistä tuli mieleen... Miulla on manuaaliaskilla toi laitos ja ihme matalaa "jyrinää" kuuluu perästä, kun laittaa maantienopeuksissa kutosella lapun lattiaan. Jyrinä/jurina alkaa heti kun turbo saa paineet ja vääntö on kovimmillaan kierrosten ollessa alle 3krpm.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tosiaan, noista jyrinöistä tuli mieleen... Miulla on manuaaliaskilla toi laitos ja ihme matalaa "jyrinää" kuuluu perästä, kun laittaa maantienopeuksissa kutosella lapun lattiaan. Jyrinä/jurina alkaa heti kun turbo saa paineet ja vääntö on kovimmillaan kierrosten ollessa alle 3krpm.

Voi olla moottorin tukikumit, joku hihnanvaimennin(en muista nimeä), tai sitten se ehkä toiseksi kuuluisin e46 "ominaisuus" eli takamurikan repeäminen. Tai vauhtipyörä(vauhtipyörän peltilevy)..
 
Kumpikin BMW "huoltoa" vailla jälleen!
V12:sta on oikeanpuolen sylinteriryhmän lambdat sökönä 270e/kpl, myös tulpat menee uusiin 20e/kpl x 12 :D

Dieselissä ahtopaineen säätöanturi mykkä, huohottimen öljynerottimen kalvo tukossa tms...

Juuri KL-Varaosilta otin farkun täyteen romua ja suuntaan hallille! Varaosiin meni pikkusta auki tonni, tuohon kun vielä laskee 70e tunti omalle työlle hintaa niin johan tulee kallista liikkeessäpitoa taas :)
 
Veikkaisin sitä joulukuusen näköistä vikaherkkää vaihdekeppiä. Natsi ei osaa edes vaihdelaatikkokepakkoa suunnitella toimivaksi.

Joo... noitaki on korkannu. N47 oli 2008 palkinnon arvoinen mahtava juttu ja Cobra Stick edistyksellistä muotoilua ja tosi "cool", mutta etenkin ensin mainitusta on muodostunut tässä viimeisten 4 vuoden aikana kirosana.
 
Meni Superbi eilen kaupan vielä voitolla! Ajelin pari kuukautta ja tienasin melkein 2tonnia. 325 avo meni myös tänään kaupan, vaikka se ei ollut myynnissä ja siitäkin tuli pieni voitto.
Huomenna hakemaan e60 530d m-sport :rock: ainut vitutuksen aihe on junamatka, 8h!. Toki niin hyvillä varusteilla että oikein jännittää, tuleeko vikaa.
 
Kai olet edes lukenut sen mun listan mitä kannattaa tsekata?

Osanottoni... Ei tarvii kuvutellakaan että tolla kaupalla tienaisit. Toivotaan että on kukkaro kunnossa ja paljon vapaa-aikaa.
 
Velipojalla oli täysin sama auto kuin Hupella (hieman vähemmillä varusteille) ja oikein ääneen nauratti kun molempien pitkä ja kallis vikalista oli täysin identtinen. Velipoikaa ei.

Eli onnea Anttiboylle ja laitahan vikoja tuleen tänne päin niin me aletaan pelaan Hupen kanssa bingoa :)
 
Aika ikävä suunnitteluvirhe tossa GM:n tomaatissa kun luistattaa turbiinia aina, niin se luonnollisesti kuluu aika nopeasti. Kun tarpeeks kitkapinnat kuluu niin alkaa jyristää tietyllä kaasulla/nopeudella(4&5 vaihteilla kun turbiini lukittuu).

Onko E60 ja E90 edelleen tää huono GM:n laatikko vai onko tullu parempi tilalle?
 
Onko E60 ja E90 edelleen tää huono GM:n laatikko vai onko tullu parempi tilalle?

http://www.realoem.com/bmw/select.do

e60 M57N moottorisessa uudempi GA6HP26Z laatikko. Väännön kestoksi laitettu 600nM, mikä on edeltäjäänsä reilu 200nM enemmän. On noistakin menny momentinmuuntimia lastutuksen jälkeen, mutta niin on menny Audin 3.0 TDI:stäkin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom