Kokemuksia Acn:stÄ??

veijo esso sanoi:
tuo "kuulemma hyvitetään" kuulostaa taas vähän höpöhöpö puheilta, mutta katotaan nyt. Ite oon kovaa vauhtia vaihtamassa liittymää. Eli jos otan saunalahden liittymän ja haluan pitää entisen numeroni, niin hoituuko se operaattorien välisenä juttuna vai pitääkö mun soittaa sinne Tatjana Ragobaljaanalle, jota ei saa edes kiinni ja joka ei jummarra..

ps. paska haisee ja balalaikka soi!

NO kuulemani on kuultu siskoltani, joka soitteli asiakaspalveluun, jossa oli tuollainen nauhoitus.

Samaa sanoivat asiakaspalvelussa, kun soitin sinne, että jos jotain virheitä on (sanoi, ettei sellaisia ole) ne hyvitetään myöhemmin.

Homma haisee ihan sikana..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
veijo esso sanoi:
Eli jos otan saunalahden liittymän ja haluan pitää entisen numeroni, niin hoituuko se operaattorien välisenä juttuna vai pitääkö mun soittaa sinne Tatjana Ragobaljaanalle....

Hoituu operaattorien välillä (edellyttäen, että ACN-liittymäsi on aktiivinen). Marssit SL:llä (tai tilaat puhelimella) ja teet numeronsiirtoliittymäsopimuksen ACN:ltä SL:lle. Edellyttäen, että kaikki sujuu niinkuin pitäisikin, niin sun ei tarvitse henkilökohtaisesti tehdä muuta kuin vaihtaa SIM-kortti puhelimeen, kun aika koittaa. Sinun ei tarvitse ottaa mitään yhteyttä ACN:lle päin. Numeron vastaanottava operaattori hoitaa kaiken tarvittavan.

BadHair sanoi:
Hoituu operaattorien välillä (edellyttäen, että ACN-liittymäsi on aktiivinen). Marssit SL:llä (tai tilaat puhelimella) ja teet numeronsiirtoliittymäsopimuksen ACN:ltä SL:lle. Edellyttäen, että kaikki sujuu niinkuin pitäisikin, niin sun ei tarvitse henkilökohtaisesti tehdä muuta kuin vaihtaa SIM-kortti puhelimeen, kun aika koittaa. Sinun ei tarvitse ottaa mitään yhteyttä ACN:lle päin. Numeron vastaanottava operaattori hoitaa kaiken tarvittavan.

Joo, niín hoituukin.. soitin juuri saunalahteen ja lupasivat hoitaa homman nätisti. Tosin saunalahden kaverikin varoitteli että acn:n kanssa voi tulla ongelmaa siinä irtautumisvaiheessa.. On tässä vähän sellainenkin lasku että acn antaa läksiäislahjaksi jonku megalaskun..

ps. minäkö skitso?? :evil:

setae sanoi:
Hm? Mitäs se Sonera ACN:än asiakkaita laskuttelee? Eihän se sitäpaitsi Soneraa liikuta, onko ne ACN puhelut "ilmaisia" vai ei. ACN:än se pitäisi nuo operaattorien väliset asiat hoitaa, eikä Soneran - Sonera (verkko-operaattiri)han vaan laskuttaa ACN:ää kapasiteetin käytöstä, aivan kuten muitakin liittymäoperaattoreita (mm. Soneraa itseään, liittymäoperaattorina).

Lisäksi tuo "kuulemma" kohta on vähän jo surkuhupaisan puolella.. ei pahalla, mutta onko verkostomarkkinointi mitään muuta kuin "kuulemmaa"? ;)

En tiedä miksi se niitä laskuttelee eikä se mulle kuulukkaan. Se on siis laskuttanut ACN:n puheluita omina puheluinaan.

Kuulemma tulee siitä että asiaa kysymällä sain sellaisen vastauksen. Tuota viimeistä lausetta en kyllä täysin ymmärrä.

Tuli mieleen tässä vielä että kyllä näissä "kunnon" liittymissäkin on pieniä jippoja. Iltalehdessä oli juttu 20.4.

Esimerkiksi Saunalahden uudessa PlusPlus liittymässä, jossa hinta on 0,08 e/min, on jokaisessa puhelussa aloitusmaksu 0,08 e. Tutkimusten mukaan keskimääräinen kännykkäpuhelu kestää alle 3 minuuttia, joka tekee tällä veloituksella minuuttihinnaksi 0,11 e. Pahimassa tapauksessa minuutin puhelu maksaa 0,16 e.

Tele2 taas laskuttaa puhelut 10 sekunnin erissä, eli se voi tehdä puhelun 0.02 e kalliimmaksi kuin "reaaliaikainen" veloitus.

DNA prepaid laskutetaan puolen minuuttia, eli 0,08241 e (0.16 e/min)jaksoissa, sykäyksissä. Voi olla, että tulee puhuttua 29 sekunttia vähemmän kuin mistä on maksanut.

Ja ei, en ole ACN:n edustaja.

En murehdi juuri pätkääkään näistä pikkujipoista, kunhan laskutukseen voi edes kutakuinkin luottaa ja ongelmatilanteissa voi hoitaa asiat joustavasti selkeällä suomenkielellä, ku ei tuo viron molotus oikein hanskassa.. Olis pitänyt vähän tarkemmin ottaa selkoa asioista silloin ku hankin ton acn-shit liittymän.. No, vieläkö pääsis eroon mokomasta, nii asiat ois kohtuu hyvin..

terv. vieläkin tunnen oloni aivan :david:

En tiä mikä muiden liittymis sitte on mutta meikällä on toiminu kaikki niinku pitääki ei oo tullu mitää erikoista lisää laskutuksiin ja kaikki on toiminu, se tosin on että kun soittaa sinne asiakaspalveluun niin ne tahtoo siirtää ne puhelut sinne viron maalle mutta sekin johtuu vain siitä että suomessa ei ole vielä tarpeeksi asikaspalvelu"puhelimia" hoitaakseen soitot, mutta niitäkin pitäisi koko ajan tulla lisää. Viime lasku oli mitä tuli oli kahdelta kuukaudelta ja puolet pienempi kuin normaalisti enkä ole puheluissa pihtaillut. Enkä tosiaan ole jälleenmyyjä. Jotta minä pidän liittymän niin kauan kuin se toimii ja kun ei enää toimi niin ei ole kova vaiva vaihtaa sitä pois.

Tässä näkee hyvin tän tuotteen 3/11 säännön...eli jos tuote on hyvä niin sitä kehutaan keskimäärin kolmelle kaverille, mutta jos se on huono tuote niin sitä haukutaan 11 kaverille. Vähä kyllä harmittaa jos jollain on huonoja kokemuksia ACNnästä ku itellä ei oo mitään pahaa sanottavaa. Tuo taisi olla ACNnällä se vika että ne ei ollu valmistautunu niin räjähdysmäiseen kasvuun mitä alkukuukausina olisi vaadittu.

veijo esso sanoi:
Eli jos otan saunalahden liittymän ja haluan pitää entisen numeroni, niin hoituuko se operaattorien välisenä juttuna vai pitääkö mun soittaa sinne Tatjana Ragobaljaanalle, jota ei saa edes kiinni ja joka ei jummarra..

Hoituu täysin operaattorien välillä... Ehkä :D

Hippa sanoi:
Tänään selvisi, että ACN on veloittanut mobile friends puheluista (ne ilmaiset) normaalin puhelumaksun. Tämä kuulemma hyvitetään.

Kyllä ottaa pattiin, ku ei kukaan osaa hommaansa hoitaa. Kaikki pitää tehdä itse :(

Onneksi on tällaisia ihmisiä jotka jaksavat tarkistaa laskujaan :thumbs:! Ja virheen sattuessa tekevät vielä jotain. Itse en ole ikinä sen kummemmin puhelinlaskuja tarkistellut vaan kaikki menee suoraan maksuun.. Tiedä sitten paljonko Sonera on minua kusettanut. Toisaalta niin kauan kun mun puhelinlaskut on tasoa <30€/kk niin olen tyytyväinen :).

TKD sanoi:
Tässä näkee hyvin tän tuotteen 3/11 säännön...eli jos tuote on hyvä niin sitä kehutaan keskimäärin kolmelle kaverille, mutta jos se on huono tuote niin sitä haukutaan 11 kaverille. Vähä kyllä harmittaa jos jollain on huonoja kokemuksia ACNnästä ku itellä ei oo mitään pahaa sanottavaa. Tuo taisi olla ACNnällä se vika että ne ei ollu valmistautunu niin räjähdysmäiseen kasvuun mitä alkukuukausina olisi vaadittu.

Oletko jälleenmyyjä? Noita samoja 3/11 fraaseja heiteltiin jo vuonna pentti ja paavo erinäisissä verkostomarkkinointi sydeemeissä. Verkostomarkkinoinnissa on mm. tälläinen hauska piirre, että opetetaan jo ennalta vastaamaan kritiikkiin, jota aivan varmasti tulee kun hommassa on jotain hämminkiä. Hauska huomata kuinka samankaltaisella rakenteella homma toimii useissa eri VM muodoissa, samat liturgiat, mutta tuote ja firma vaihtuu. Yks tuttu puolustusliturgia on kans "ei tää oo samanlaista verkostomarkkinointia kuin se ja se" eli VM herättää huonoja fiboja, eikä aiheetta. Näin läheltä yhen vm "menestystarinan" acn:n tiimoilta, eli yks tuttuni lähti hommaan mukaan reilu pari kk sitten, maksoi sen rahannylkemismaksun (oliko se nyt jotain reilu 500e).. Nyt ukko on vähän hajallaan homman kanssa.. ne kenelle on myynyt liittymiä ovat nyt kimpussa kun homma ei aina pelaakaan niinkuin on luvattu, tieto ei kulje muutenkaan ja eipä oo pätäkkää juurikaan tullut. Seuraavaksi tän lätinän jälkeen alkaa varmasti "todistelu" eli kohta tähän alle tulee kirjoituksia kuinka paljon se ja se tienaa, mutta siitä vaan :urjo: , homma on jo aika tuttua. No, odottelen tässä jo saunalahden liittymää.. terv. :david:

male sanoi:
En tiedä miksi se niitä laskuttelee eikä se mulle kuulukkaan. Se on siis laskuttanut ACN:n puheluita omina puheluinaan.

Kuulemma tulee siitä että asiaa kysymällä sain sellaisen vastauksen. Tuota viimeistä lausetta en kyllä täysin ymmärrä.

No ei tod. ymmärrä. Sonera tuskin on lähettänyt ACN:n asiakkaille laskuja, joten eiköhän se ACN ole joka niitä laskuttaa.

Mä en henkilökohtaisesti ymmärrä miten ne on saanut myytyä liittymiä niin tolkuttomia määriä tolla verkostosysteemillään. Itselleni ei tulisi mieleenkään antaa hetuani jollekin jätkälle, joka karhulippis takaraivolla hennot viikset liehuen tulee jossain Esson baarilla myymään liittymää.

Omat kokemukseni liittymästä on syvältä.. uusin lasku 62 euroa kahen viikon ajalta..
kuka oikeesti laskuttaa semmoselta aikaväliltä ja tommosia laskuja ja sit edellinen lasku oli 53 egee ja kolmel muulla kaverila oli kans 52-53 euroo... jopa yhen kaverin mummolla joka soittelee ehkä kerran kuussa oli 52 euroo lasku=( homma kusee kyl niin pahasti pr????le

Olin viime viikolla lomalla espanjassa ja meinas mennä loma pilalle, ku käskin kaverin avata mun laskujani ja olin saanut acn:ltä ton edellä mainitsemani laskun plus 93 euron maksukehotuksen jossa ei ollu edes laskun numeroa!!!?? Tosin onneks kunnon karjunta asiakaspalveluun mitätöi ton 90 eskon laskun...

Mut vaihtakaa pikasesti liittymää jos ei vielä ollu ongelmia.. ite vaihoin jo pois=)

Copy/pastea Ilta-Sanomien sivuilta

-----

Viime syksynä Suomeen rantautuneen amerikkalaisen teleoperaattori ACN:n toiminta on aiheuttanut poikkeuksellisen laajan valitustulvan Viestintävirastolle ja Kuluttajavirastolle.

Viestintävirasto uhkaa nyt järeillä toimenpiteillä, ellei yhtiö korjaa asiakaspalveluun ja numerojen siirrettävyyteen liittyviä puutteita 10. toukokuuta mennessä.

Clown sanoi:
Copy/pastea Ilta-Sanomien sivuilta

-----

Viime syksynä Suomeen rantautuneen amerikkalaisen teleoperaattori ACN:n toiminta on aiheuttanut poikkeuksellisen laajan valitustulvan Viestintävirastolle ja Kuluttajavirastolle.

Viestintävirasto uhkaa nyt järeillä toimenpiteillä, ellei yhtiö korjaa asiakaspalveluun ja numerojen siirrettävyyteen liittyviä puutteita 10. toukokuuta mennessä.

Niin, ei tuossa mitään uutta että joku VM tuote on kuluttaja-asiamiehen tai muun vastaavan kontrollin kynsissä.

Joo kun näitä juttuja lukee niin tekee mieli hommata toi acn. Ilmaset puhelut, toimiva asiakaspalvelu, ... :rolleyes:

No mutta, se vasta on ärsyttävää, kun joku yrittää kaupata sulle tota ihme 600€ alotuspakettia. Nytte saa saatana vältellä osaa kavereista, kun ne yrittää aina myydä jotain.. :curs: .. Ite ainakin miettisin muutaman kerran ennenkun lähtisin mukaan tohon verkostomarkkinointiin. Sen jälkeen kun kavereista tulee asiakkaita, niin ne todennäkösesti välttelee sua. Ne, jolle liittymän oot saanu myytyä, todennäköisesti valittaa sulle ihan vitusti kun ei mikään toimi..
:curs:

Ja vielä ACN:stä...

Viestintävirasto uhkaa nyt järeillä toimenpiteillä, ellei yhtiö korjaa asiakaspalveluun ja numerojen siirrettävyyteen liittyviä puutteita 10. toukokuuta mennessä. -Iltasanomat

Ilmanen on ilmanen, mitä muuta voi odottaa.. Että sen mukaan :D

Hellion sanoi:
Mä en henkilökohtaisesti ymmärrä miten ne on saanut myytyä liittymiä niin tolkuttomia määriä tolla verkostosysteemillään.

Paljonko ne sitten on saaneet? :D
Tammikuussa oli 200k, helmikuussa 230k, maaliskuussa 300k, huhtikuun alussa sitten kummasti taas 220k.. no, soneran osavuosikatsaus tulee kai 30.4., ja siinä on mm. liittymäoperaattorien määrä maaliskuun lopusta. Tuosta määrästä kun vähentää saunalahden (osavuosikatsaus näiltäkin) luvut ja jokusen muun päälle (mitäs näitä oli, cubio ja tele2, olivatko nuokin soneran verkossa?), niin voidaan saada käsitys siitä, montako acn:ää oikeasti olikaan tuohon aikaan. Tietysti kuluvan kuukauden aikana on myyty ainakin 200k lisää, mutta..

setae sanoi:
Paljonko ne sitten on saaneet? :D
Tammikuussa oli 200k, helmikuussa 230k, maaliskuussa 300k, huhtikuun alussa sitten kummasti taas 220k.. no, soneran osavuosikatsaus tulee kai 30.4., ja siinä on mm. liittymäoperaattorien määrä maaliskuun lopusta. Tuosta määrästä kun vähentää saunalahden (osavuosikatsaus näiltäkin) luvut ja jokusen muun päälle (mitäs näitä oli, cubio ja tele2, olivatko nuokin soneran verkossa?), niin voidaan saada käsitys siitä, montako acn:ää oikeasti olikaan tuohon aikaan. Tietysti kuluvan kuukauden aikana on myyty ainakin 200k lisää, mutta..

:offtopic: Cubio toimii Radiolinjan verkossa (tele2:sta en tiedä).

TKD sanoi:

Paljo vetoo, että TKD on ACN-edustaja... 3/11 -säännöt ja "räjähdysmäiset kasvut" on aivan kuin verkostomarkkinointi-hurahuhhahhei-tilaisuuksien fraaseja... :D :D :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom