Koiran maksa-arvot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TripleH
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.

TripleH

Banned
Hei,

Koirallani on nyt todettu yllättäen häikkää maksassa ja lekurin mukaan maksa-arvot ovat pahasti vituillaan ja tämä käski harkita elikon lopettamista. Pohdin tässä, että missä kunnossa koira pysyy maksaongelmaisena jos en halua lopettaa sitä? Tuleeko siitä raihnainen ja heikko, vaiko pystyykö se elämään vahvana vaikkakin vähän lyhyemmän elämän? Nimittäin jos koirasta tulisi näin nuorena raihnainen ja heikko, niin varmaan kannattaa vaan pistää vanha pois päiviltä ja ottaa uutta koiraa tilalle. Rotu tosiaankin doberman jos sillä jotain väliä.

Ja jos asiallisia vastauksia saisi, niin olisin kiitollinen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Emmää tiä, mut jos syötät sille lisää kreatiinia, niinkuin ennenkin oot tehnyt, niin eiköhän se siitä tokene sanon ma...
Etkös sä kylän vahvinta koiraa itelles halunnu, niin kannattaa varmaan lopetella se ja ottaa kunnolla vaan pari uutta, vihasta Dobbista...

ps. Etsin sulle vielä asiallisemman jos tää ei passannu...
Fitnesstukku koodi pakkotoisto15. Tosin suosittelen aina sitä mitä alan ammattilainen neuvoo...

En tiedä onko ketjun alottaja tosissaan nyt mutta mulla tuli samat fiilikset kanssa mitä Reinzelille. Se kreatiini syöttäminen koiralle vei mun silmissä aikalailla uskottavuutta.

Eiks joistain luontaistuotekaupoista löydy jotain maksanpuhdistusyrttihässäköitä (pillereitä siis)?

Reinzell: Mitä tuo viestisi tarkoittaa? Kreatiinia koiralle? Sarkasmia?

Se ketju mistä mä puhuin meni salkkareihin, joten Shhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...
:)

Mut Aloittajalle: Käy tosiaan kysyyn vielä siltä lekurilta, missä kävit, jos et silloin huomannut kysyä, että voisiko jostain lääkkeistä olla apua. Sitten luontaistuote/apteekkimestoille katteleen...

Ketjun alottaja teki joskus tässä tredin missä esitti idean että antaisi kreatiiniä koiralleen että siitä tulisi isompi ja vahvempi.

e. Jos koiralla ei ole tuskia niin itse sen kyllä pitäsin, siinä vaiheessa kun siitä alkaa olemaan haittaa koiralle niin lopettaisin. Tota kannattaa eläinlääkäriltä tiedustella ja kysy useamman lääkärin mielipide. Siskon koiralla oli joskus munuaisissa häikkää ja lopulta kuolikin erään eläinlääkärin väärään "lausuntoon", kysy liian myöhään toisen eläinlääkärin mielipidettä, jonka avulla koira olisi mahdollisesti saatu pelastettua.

Ketjun alottaja teki joskus tässä tredin missä esitti idean että antaisi kreatiiniä koiralleen että siitä tulisi isompi ja vahvempi.

e. Jos koiralla ei ole tuskia niin itse sen kyllä pitäsin, siinä vaiheessa kun siitä alkaa olemaan haittaa koiralle niin lopettaisin. Tota kannattaa eläinlääkäriltä tiedustella ja kysy useamman lääkärin mielipide. Siskon koiralla oli joskus munuaisissa häikkää ja lopulta kuolikin erään eläinlääkärin väärään "lausuntoon", kysy liian myöhään toisen eläinlääkärin mielipidettä, jonka avulla koira olisi mahdollisesti saatu pelastettua.

:eek: MITÄ HELVETTIÄ?!! :curs:

Ei ole enään sen jälkeen siellä paikassa käyty.

Jaa mä luulin et toi mitä helvettiä oli siihen krea juttuu:D

Eikhän se vaan trollannu, ties vaikka tekis niin nytki ku on koko ajan jotain ihme dogi juttuu...

Hei,
Nimittäin jos koirasta tulisi näin nuorena raihnainen ja heikko, niin varmaan kannattaa vaan pistää vanha pois päiviltä ja ottaa uutta koiraa tilalle. Rotu tosiaankin doberman jos sillä jotain väliä.

Niin eihän se virtuaalipippeli tosiaan kasva kunnolla, jos omistaa koiran, joka ei oo tarpeeks vahvan näkönen eikä tunnu yhtään miehekkäältä käydä ulkona sen kanssa. Koita antaa lisää kreatiinia sille, varmaan tulee se maksakin kuntoon. :jahas:

En kyllä ole ihan varma, että onko kyseessä trolli vai onko kyseessä vain, joku vähän tyhmempi yksilö, jolla se hissi ei ihan sinne ylimpään kerrokseen asti mene, kun ton krean syöttäminen koiralle -keskustelunkin luin.

no ma antasin kylla kreat mieluummin koiralle, kun itse soisin.

Eiks tollane krean syöttäminen ole eläinrääkkäystä?
Vaikia sanoa, koiran elimistön lihansyöjänä luulisi kykenevän käsittelemään kreatiinia...tosin kai silläkin jokin max raja on olemassa.
Dooberi on kyllä iso rotu ja 10g/vrk on ainakin ihmisen mitoissa vielä siedettävä määrä.

Tämä on sitten pelkkää arvailua...luulisi kuitenkin mahdollisen yliannoksen käyvän enempi munuaisiin??

Ja ettette tulkitsisi meikäläistä väärin, niin itse en kuitenkaan syöttäisi koiralle kreaa.

Meidän (edesmenneellä :itku:) koirapololla oli myös pahanlainen maksavaiva. Lääkäri antoi jotain terveysmuonaa ja kielsi kaiken muun ruuan. Joidenkin kuukausien päästä oli maksa-arvot paljon paremmat ja sen suhteen ei ollut enää ongelmia.

Maksa-arvoilla nyt ei ole mitään tekemistä kreatiinin kanssa, joten enpä usko että on krean jauhamisesta mitään apua...

Eiköhän tämä ketju ollut sitten tässä.
Eläinlääkärin ohjeiden mukaan.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom