Koiraharrastajia?

Pitkästä aikaa taas kirjottelen, joten aihe pitää tietenkin olla mukava ja mikäs sen mukavampaa, kun kirjotella uskollisista ystävistä eli koirista.

Eli mitäs kaikkea koirienne kanssa harrastatte? onko joku kilpaillut? Minkälaiset tavoitteet?

Itselläni on 7 kuukauden ikäinen saksanpaimenkoira poika, jonka kanssa treenataan ahkerasti tottelevaisuutta ja jälkeä.
Ja oikeesti se on hieno fiilis, kun koiran nuppiin menee opetetut asiat ja huomaa, että tästähän tulee jotain.

Nyt on alkanut kiinnostamaan tuo suojelu, onko kenelläkään kokemuksia siitä?

Kivaa :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minulla oli Rottweiler mutta allergian vuoksi jouduin siitä aikanaan luopumaan. En harrastanut sen kanssa mitään "virallista", oli ihan vain kaverina.

Itsellä Amstaffi uros ja sen kanssa tuli pari vuotta sitten käytyä näyttelyissä vähän useammin. Pentuluokassa tuli pohjoismaiden mestaruus ja Helsingin isossa kansainvälisessä tuli junioriluokan voittaja titteli. Lisäksi pienemmistä kisoista tuli voittoja. Siitoskoira piti tulla ja ulkomailta astikin kyseltiin.
Nyt se homma on jäänyt vähän vähälle, mutta ehkä tässä joku kerta taas kuitenkin, kun koirakin tykkäsi olla siellä pyörimässä. Ja hänellä on aina kivaa, kun on paljon muita ihmisiä ympärillä.

Re: Koira harrastajia?

Mä tunnustaudun aika innokkaaksi pk-harrastajaksi.
2-vuotiaan hovawartnartun kanssa harrastetaan hakua enemmän tosissaan eli ensimmäiset kisat oli viikko sitten. Viestillä olisi tarkoitus kisata ens kesänä. Jälkeä ollaan treenattu kanssa, lähinnä etsintäkokeeseen tähdäten, mutta saattaa olla että käydään jäljelläkin ainakin 1-luokka suorittamassa. TOKO puolella ollaan käyty kans, tosin sieltä tarkoituksena on hankkia vain kisakokemuksia. Agilityn alkeet olen myös koiralleni opettanut, kun olen kerta aikaisempien koirieni kanssa kilpaillut siellä puolella.

Käyttövalion arvo olis tähtäimenä ainakin hausta, tosin voihan niitä muistakin lajeista keräillä ;) ja toki SM-kisoihin olis mukava päästä.

Näyttelyissä en ole ravannut muuta kuin kerran, hakemassa vaaditun tuloksen käyttövaliojuttua varten. Toisaalta mun koira on niin rumakin ettei sillä olisikaan mahdollisuuksia näyttelytähdeksi :D

No mullakin on sellanen pari vuotta vanha tanskandoggi uros Jehu.

Valioksi tuli tossa pari viikkoa sitten ja sai sitten samalla sai myös Eestin valioarvon käyttöön (tämän vuoden Eestin voittaja)

Koiran kanssa lenkillä ja mätsäreissä ja muissa näyttelyissä ja myös perustottelevaisuus juttuja harrastellaan.

Kai sitä minutkin voi jotenkin tähän harrastajaryhmään mukaan laskea. Itsellä ja tyttöystävällä on tällä 5,5 kk ikäinen bullterrieri uros. Näyttelyissä olisi tarkoitus otuksen kanssa käydä jahka ikää tulee tarpeeksi (kasvattajan toive), nyt on takana muutama epävirallinen näyttely. Tokossakin ollaan mukana mutta ne jotka tuntevat rotua niin mitään tottelevaisuusihmettä on turha odottaa.

Pääasiallinen tavoite on pitää otus yhteiskuntakelpoisena ja estää pahimmat tuhot kämpässä. :lol2: :lol2: :lol2:

Originally posted by Raven
Itsellä Amstaffi uros ja sen kanssa tuli pari vuotta sitten käytyä näyttelyissä vähän useammin. Pentuluokassa tuli pohjoismaiden mestaruus ja Helsingin isossa kansainvälisessä tuli junioriluokan voittaja titteli. Lisäksi pienemmistä kisoista tuli voittoja. Siitoskoira piti tulla ja ulkomailta astikin kyseltiin.
Nyt se homma on jäänyt vähän vähälle, mutta ehkä tässä joku kerta taas kuitenkin, kun koirakin tykkäsi olla siellä pyörimässä. Ja hänellä on aina kivaa, kun on paljon muita ihmisiä ympärillä.

Ollaan muijan kanssa hankkimassa koiraa tässä tulevan syksen/talven aikana, ja ainakin itse henkilöhohtaisesti alan kallistua tuon amstaffin puoleen, niin olis kiva kuulla omistajan kokemuksia koirasta...Oon jo jotain netistä löytänyt, ja pitäis kirjastoon seuraavaksi singahtaa, pitää saada mahd.paljon tietoo irti ennenkuin otan mitään koiraa ettei tule kivoja pikku yllätyksiä...
Jos on jotain hyviä linkkejä tiedossa(suomenkielisiä)niin ollos hyvä ja laita muutama näkyviin...

Oli sekarotuinen, mutta siitä aika jätti pari vuotta sitten. Nyt ollaan avokin kanssa funtsattu jo pari vuotta rotuun tutustuen staffin hankintaa ja sellainen tulleekin kunhan aika on kypsä.

Re: Koira harrastajia?

Koiraharrastukseni alkoi, kun hommasin 1,5 vuotta sitten Westien pennun (valkoinen länsiylämaan terrieri). Kovasti menee päivässä aikaa sällin kanssa touhutessa ja mukavaahan se on. Koon takia siitä ei ole suojeluun ja luonnekin siihen liian kiltti. Ulkonäkökin sellainen, että omaa egoa pitää vielä kehittää punttisalilla kun sitä ulkoiluttaa. Seurakoiraksi se on hankittu ja sellaisena hyvä, tulee kaikkien kanssa toimeen. Narttujen perään tosi hanakka kuten isäntänsä....

Täältä löytyy n.4 vuotias Akita (Inu). Helvetin hyvä lenkki kaveri, mutta nyt on lenkkeily jäänyt niin vähälle, että käy ihan koiraa sääliksi kun se ei pääse juoksentelemaan.

Jos joku ei kyseistä rotua tiedä niin se on saman rotuinen kuin legendaarinen Hopea Nuoli :lol2:

Ja mä olen sitä mieltä että koiran omistaja on usein koiransa näköinen! hihi :lol2:
toivottavasti kukaan ei omista mäyräkoiraa

Mulla oli staffi n. viisi vuotta sitten. Monet sanoivat että olemme kuin kaksi marjaa. En oikein tiennyt pitikö se ottaa loukkauksena vai kohteliaisuutena. Jahka löydän elämäni daamin niin eiköhän sitä taas koira oteta.

Staffi oli tosi mukava koira. Ainut huono puoli siinä oli sen sairastelut. Sillä tassut tuppas aukeamaan varpaitten välistä. Maha sillä reistaili viimeiset kaksi elinvuotta. Oli ripulia ja oksentelua. Lopulta se kuoli maksasairauteen seitsemän vuotiaana. Tämä oli silti enemmänkin yksilökohtaista, yleensä staffit ovat melko terveitä tassunväliongelmaa lukuunottamatta.

2 Norjanharmaata hirvikoiraa sekä jämtlannin pystykorva... Hirveä metsästellään ja kilpailuja kierretään...

Originally posted by RikuRiuku
Täältä löytyy n.4 vuotias Akita (Inu).

Noi Akitat on tosi sulosia, mutta eikö niillä ole aika kova vahti- ja suojeluvaisto? Eli nallemainen ulkonäkö on vaan hämäystä;)

Tosiaan kivan tuntuinen rotu.

Originally posted by sporttityttö
Noi Akitat on tosi sulosia, mutta eikö niillä ole aika kova vahti- ja suojeluvaisto? Eli nallemainen ulkonäkö on vaan hämäystä;)

Tosiaan kivan tuntuinen rotu.

On todellakin. Siihen ei voi ikävä kyllä kukaan muu kuin minä koskea.
Ja toinen homma on se, että Akitat ei hauku oikeastaan ollenkaan. Ainut milloin minun koira haukkuu on, jos pihalle tulee joku tuntematon ihminen tai muuten vaan sellainen persoona joka ei koiraa satu ilahduttamaan ja jos koira sattuisi olemaan irti niin kyllä se kimppuun käy. Näin ainakin meillä.

Hauvoja *2

Meillä Malinois 2.5v ja Vanha sakemanni 8v, emäntä harrastaa palveluskoiralajeja, minä koirien paijaamista.:blow:

Originally posted by AsteriX
Ja mä olen sitä mieltä että koiran omistaja on usein koiransa näköinen! hihi :lol2:
toivottavasti kukaan ei omista mäyräkoiraa

Mutsin poismenosta johtuen jäi 2 kpl sekarotusia (chihuhua/kiinanpalatsikoira) äitee ja tytär.Siinä on nauru tiukassa kun 100+ kg jannu taluttaa 6kg ja 3,5kg pölyhuiskia "tules tänne" :lol2:
Aikaisemmin minulla oli 2 kpl Rottweiler ja ne koulutin toko ja noutotehtäviin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom