Koiraharrastajia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Andree
Ollaan muijan kanssa hankkimassa koiraa tässä tulevan syksen/talven aikana, ja ainakin itse henkilöhohtaisesti alan kallistua tuon amstaffin puoleen, niin olis kiva kuulla omistajan kokemuksia koirasta...Oon jo jotain netistä löytänyt, ja pitäis kirjastoon seuraavaksi singahtaa, pitää saada mahd.paljon tietoo irti ennenkuin otan mitään koiraa ettei tule kivoja pikku yllätyksiä...
Jos on jotain hyviä linkkejä tiedossa(suomenkielisiä)niin ollos hyvä ja laita muutama näkyviin...

Loistava valinta tai riippuu tietysti mihin käyttöön koira tulee, mutta seurakoirana varmasti yksi parhaimmista.Työkoira ominaisuuksiltaan sopii kyllä myös pk-lajeihin hyvin,erittäin tottelevainen ja luotettava koirarotu.Itselläni on tällä hetkellä staffi-uros ja tarkoituksena olisi ottaa kaveriksi amstaffinarttu

Originally posted by Milo

tätä pentua me mennään tänään katsomaan http://www.sunpoint.net/~kingkalle/hauntedhugo.htm [/B]

Pentu tulee meille kuukauden päästä. Kuumeisesti ootellaan ja valmistaudutaan:) Laittakaa nyt niitä amstaffi ja koiralinkkejä(varsinkin koulutuksesta) Meillä on staffordshirenbullterrieriyhdistys ry:n pentuopas, mutta pitäis saada lisää tietoa. Kirjastosta oli kaikki koirakirjat lainassa.

Bondi megan vie kuva, en jaksanu pienentää :P
Veljen koira, mutta monesti hoidossa mulla :) Näyttelyissä muuten käytettäisiin, mutta liian korkea säkä jotain 72cm

Onpas täällä paljon amstaffi- ja staffiihmisiä, hauskaa. Minulla oli entisvanhaan sekä staffi- että amstaffinarttu. Suosittelen kumpaakin rotua lämpimästi, ihmsirakkaita rotuja jos jotain, tahtovat mukaan aina ja joka paikkaan. Aikaa ja virikkeitä ne vaatii, etteivät ala keksiä itse itselleen tekemistä.

Originally posted by saario
Työkoira ominaisuuksiltaan sopii kyllä myös pk-lajeihin hyvin

Joo, ominaisuudet varmasti sopivat kyseisiin lajeihin, mutta jos kisoihin mielii koiransa kanssa niin kilpailuoikeutta ei kyseisillä roduilla pk-puolella ole.

Kyllähän koira löytyy. Airedalenterrieri, eli airis. Siis se iso, PK roduksikin kelpaava malli (kuka vaan viitsii alkaa harrastaman PKa airksella, on eri juttu). Ihan toi seurakoira on. Kuitenkin aika viettivoimainen.

Siitä suojelusta haluaisin oman "mielipiteeni" sanoa, että ei sitä ainakaan nyt ihan löyhin perustein kannata alottaa. On siinä tottiksessa ja jäljessäkin haastetta loputtomiin. OK nyt joku neuvoo heti, että et tiedä mitään, kun suojelua aiot nuorelta sakemannilta ja omistajalta evätä. Tiedän suojelun hyödyt koiralle (korvien väli) ja ohjaajalle, ihan jopa työssäni joudun näiden kanssa tekemisiin. MUTTA, kaikista koirista ja enenkaikkea ohjaajista ei ole suojelun vakavamieliseksi harrastajaksi - saati virkakoiran ohjaajaksi. Eikä tarvitse tai pidäkkään olla. Myös nuo kaikki muut PK lajit ovat yhtä vaativia, kun mennään tietylle tasolle. Suomessakin on vaikka kuinka paljon koiria, joilla on "vähän" otettu suojelua, mutta sitten jompi kumpi narun päästä ei ole toiminut. Yleensä molemmat. Mikä on näiden lukuisten koirien tarkoitus ja kohtalo. Ja älköön nyt kukaan vaan sanoko, että omaksi turvaksiahan sitä...

Hyviä koiranilmoja kaikille syksyksi.

Lyhytkarvainen Saksanseisoja, Rhea on meikäläisellä. (os. Taka-Tapiolan Jatsi)

Käyttökoira ja pelittäähän tuo.
Pari kuvaa hunttilosta:

p58.jpg

p61.jpg

p75.jpg

hoffeja ollut, pienimuotoista kasvatusta. jälkeä, hakua, agilityä, vesipelastusta, raunioita treenattiin. Jälki kuitenkin ykköslaji. Itse myös seurassa aktiivisena ja koulutusohjaajana toimin mutta nyt on vuosi oltu ilman koiria, joskus sitten kun on taas avokki ni vois kuvitella jatkavan koiraharrastusta, tai ainakin ottaa kotiin vahdin ja lenkkikaverin. Ihastunut aikalailla noihin ridgebackeihin...tai jos lääniä tarpeeksi niin miksei molossirotuinenkin

Meille tulee 13.10 parssoninpentu, tarkoituksenä mennä lähinnä luontoon pyörimään sen kanssa. Loistava ilme tuolla Miken koiralla tuossa viimeisessä kuvassa...

Meille tulee 13.10 parssoninpentu...

Meillä on nyt ollut Parsonin pentu n. 4viikkoa. Energiaa tuntuu tytössä riittävän... Kyllä tästä ainakin hyvän lenkkikaverin saa!

Meille tulee 13.10 parssoninpentu, tarkoituksenä mennä lähinnä luontoon pyörimään sen kanssa.

Varmasti saat siitä ehtymättömille lenkeille kaverin. Ne on virtaa täynnä ja todella aktiivisia. Kokemusta 6:n parsonin verran (exän hulttioita ja äitillä on 4) :D

Tuossa muutama kuva alle luovutusikäisistä (n. 7 vko) vimpuloista:

_MG_0190.jpg

_MG_0195.jpg

_MG_0207.jpg

_MG_3226.jpg

Niin ja saa ne pienellä työllä studiossakin asettumaan :eek:
pup1.jpg

pup2.jpg

pup3.jpg

pup4.jpg

pup5.jpg

Jep, meillä on kaksi bokseria ja yks sekarotuinen. Reenataan hakua, tottista ja boksereiden kanssa käydään myös näyttelyissä...

onkos jollain ollut ranskanbulldoggia??? millainen veijari hän on ollut??
Kaverilla on useitakin ranskiksia, ihan kivoja tuhisijoita mitä niitä oon nähny. Oikein mukavia ja seurallisia tuntuu olevan...

Tuollanen lehmänkielellä varustettu ötökkä löytyy meiltä. Aivan loistava kaveri ja ihmisille erittäin leppoisa tapaus. Ötökkö koostuu kahdesta lempirodustani eli Staffordshirenbullterrieristä ja Bullmastiffista. Varsinaisesti ei harrasteta mitään mutta ötökkä itse tykkää koiratappeluista.

frend7.jpg

frend12.jpg

@TL: Erittäin mageita kuvia sulla, taidat tosin olla alan miehiä...

Oon aiemmin kirjottanut et meillä on rottweileruros ... ei me sen kummempia harrasteta ... lenkkeilyä ja peruskoulutusta ... pari kertaa oon käyttänyt sitä match showssa ... en käytä enää :D Vikassa kuvassa äijän perheen koirat ja meijän pikkunen kuvassa vasemmalla ... ikää nyt 2 vee.

jotain3bbbb.jpg

kui1.jpg

kaikyheskoos8.gif

Meillä on Australianpaimenkoira jolla on varmaankin ADHD :P Virtaa löytyy enemmän kuin laki sallii ja muut veljet ja sisaret joita ollaa nähty on ehkä noin 10% tuosta meän koissun vauhdista.
Tokoa ja agilityä meinattiin alkaa harrastamaan, mutta ei tuolla yksinkertaisesti riitä maltti kuunnella tarpeeksi kauan. Siispä se jäi ihan vain kotikoiraksi. Ei tuota voi edes huonosti koulutetuksikaan sanoa, koska tottelee melkein kuin ajatuksen voimalla.
Välillä sitä kyllä miettii, että olis pitäny vaimokkeelle sanoa jyrkkä ei kaikille muille roduille paitsi Bullmastiffeille, tai Napolinmastiffeille. Sitä kun oli jo tottunut 15 vuotta itse vetämään koiraa lenkille, eikä toisinpäin! :D
Tuli tuosta agilitystä mieleen, että kyllä ne isommatkin koirat vetää rataa siinä missä pienemmätkin. Meillä tosiaan oli ennen Bullmastiffeja ja niillä ihan leikkimielellä harjoteltiin agilityä ja kyllä nekin ihan vauhtiin välillä pääsi...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom