koipiongelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Make
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
tapahtumakuvaus:
Oikeassa polvessa on jotain vikaa ja oikea reisi on hieman jälkeenjäänyt. Oikea reisi on useita senttejä ohuempi. Viimeksi kun tein jalat, niin vasen reisi kipeytyi todella kovasti, mutta tämä kipeäpolvinen reisi oli kuin mitään treeniä ei olisi tehtykään. Eli rasitus on kohdistunut erittäin voimakkaasti vain tuohon terveeseen jalkaan.

Eli nyt tarvitsisin luovia ideoita mitä tehdä asialle?
Miten kohdistaa treeni paremmin tuolle huonommalle jalalle. Yhden jalan kyykkyä en taida onnistua tekemään (?)

:confused:

Ojennus on liian heppoinen liike kompensoimaan kyykyssä vasempaan jalkaan enemmän kohdistuvaa rasitusta.

Epämiellyttävän näköistäkin kun on eripaksuiset reidet.

:(

Virtuaalikaljat sille, joka keksii hyvän ratkaisun.:kippis1:

Jaa-a...

Mulla oli samanlaista ongelmaa käsien kanssa. Toinen olkavarsi oli aikoinaan, eka kerran kun mittasin 37 ja toinen 39. Olen aina ollut umpivasuri, ja silti oikea hanska isompi, aika skitsoa..:=

Päättelin, että vasuria on treenattava enemmän. Esimerkiksi haukkaa tehdessä tein eka kaks liikettä, jotka tehtiin molemmilla käsillä yhtä aikaa, esim. hauiskääntö tangolla vasta- tai myötäotteella. Viimeisessä liikkeessä, esim. tuettu hauiskääntö käsipainolla, tein eka heikommalla eli vasurilla niin monta kuin meni. Sitten tein paremmalla kädellä saman verran, ja toisto tai kaks jäi aina varastoon. Sama juttu ojentajan kanssa. Eka "perusliike" tai kaksi, ja lopuksi esim. talja ojentajassa yhdellä kädellä tai niskantakaa ojennus käsipainolla, ja nämäkin liikkeet em. tavalla.

Tällä hetkellä olkavarret 41 ja 42. Molemmissa siis kasvua, mutta heikommassa suhteellisesti enemmän. Toisaalta silloin kun huomasin tämän epäkohdan, niin olin treenannut vasta vajaa kaksi vuotta, eli kroppa muutti treeniä lihaskasvuksi suhteellisen helposti.

Ideana tässä siis, että heikompi puoli treenataan TÄYSIN loppuun asti, ja paremmalla jätetään vähän vajaaksi. Kannattaa olla silti tarkkana treenikierron yms. suhteen, sillä jos rasitat sitä heikompaa puolta liikaa, ei lihas palaudu, ja vaikutus voi olla jopa päinvastainen kuin toivot.

Miten sitten soveltaa tätä jalkatreeniin? Vaikea sanoa. Ennenkaikkea siksi, että tietämykseni on vielä vajavaista, ja varsinkin siksi, että en tunne treenitaustaasi ym. Jos jalan ojennus ei riitä antamaan tarpeeksi kyytiä, niin kokeile askelkyykkyä tai yhden jalan prässiä. Anna kunnon tuskaa heikommalle puolelle, mutta varo liiallista treeniä.

Minulla tämä toimi, minkä edellä esittelin. Kaikkihan on toki tapauskohtaista, mutta jos ei saa epäsuhtia muuten kondikseen, niin kannattaa kokeilla...

Originally posted by Make
tapahtumakuvaus:
Oikeassa polvessa on jotain vikaa ja oikea reisi on hieman jälkeenjäänyt. Oikea reisi on useita senttejä ohuempi. Viimeksi kun tein jalat, niin vasen reisi kipeytyi todella kovasti, mutta tämä kipeäpolvinen reisi oli kuin mitään treeniä ei olisi tehtykään. Eli rasitus on kohdistunut erittäin voimakkaasti vain tuohon terveeseen jalkaan.

Eli nyt tarvitsisin luovia ideoita mitä tehdä asialle?
Miten kohdistaa treeni paremmin tuolle huonommalle jalalle. Yhden jalan kyykkyä en taida onnistua tekemään (?)

:confused:

Ojennus on liian heppoinen liike kompensoimaan kyykyssä vasempaan jalkaan enemmän kohdistuvaa rasitusta.

Epämiellyttävän näköistäkin kun on eripaksuiset reidet.

:(

Virtuaalikaljat sille, joka keksii hyvän ratkaisun.:kippis1:

Eipä ole kokemusta tuollaisesta. Polvissa on kyllä ollu vähä muuta "kränää", joten mä olen tehny prässiä yhdellä jalalla. Tämä siksi, että jos polvi pettää, niin saan toisen jalan sitten apuun. Se vois olla yks mahdollisuus. Aina tehdä eka heikommalla jalalla ensin ja sitten vahvemmalla yhtä monta toistoa. Ja tämä yhden jalan prässi mielellään ekaksi liikkeeksi, että se heikompi jalka saa parhaat tehot treenistä. Tuon yhdenjalan liikkeen jälkeen voi sitten tehdä vähän tasapuolista molempien jalkojen liikettä.

Toinen, mutta pöhkömmältä kuulostava ajatus vois olla laittaa jalkakyykyssä kunnon kyykkyside voimakkaamman jalan polveen, kun se avittaa jalan ojennusta jonkin verran. Siis vahvemmassa jalassa side on keventämässä nostoa ja heikompi jalka tekee suhteessa enemmän työtä???

Jeps... Tuo yhden jalan prässi tuli molemmissa vastauksissa esille ja voisi olla hyvä ratkaisu, mutta ongelma on se, etä harjoitteluni tapahtuu "kotisalilla" autotallissa ja vapailla painoilla.

Tuo terveen polven tukeminen voisi kyllä toimia kyykyssä. Pitää kokeilla. Tai sitten ostaa kotiin tuo prässi. Askelkyykky ja reiden ojennukset ja koukistukset ovat koko ajan kuuluneet ohjelmaan.

Harjoittelutaustasta sen verran, että reilu vuosi takana.

Mulla oli samantyylisiä ongelmia: oikea polvi kipeä, oikea jalka ohuempi, kyykky otti enemmän vasempaan jalkaan ja kyykkyasento oli aina hieman epäsymmetrinen, yritti sitä korjata sitten miten tahansa. Syyksi löytyi se, että oikea jalka on huomattavasti vasenta jalkaa pitempi. Nyt olen opetellu kyykkäämään korko vasemman jalan alla, ja rasitus tuntuis nyt menevän tasasesti molemmille puolille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom